Permalänk
Skrivet av Hotcpu6:

I kassan, innan man fullköper köpet.
Det står:

och en ruta under att fylla i, och Lägg till på en knapp.
Du kan inte missa det.
(OBS Måste vara inloggad)

Ah, jag var inte inloggad.

Till er som har fått era exemplar, hur är touchpaden? Funkar den bra osv? Och hur är skärmen? TN givetvis, men ser det förjävligt ut om man vinklar skärmen lite "fel" eller till exempel om någon sitter bredvid en och ska kolla på skärmen, eller skulle ni kalla det ok?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_x90:

Ah, jag var inte inloggad.

Till er som har fått era exemplar, hur är touchpaden? Funkar den bra osv? Och hur är skärmen? TN givetvis, men ser det förjävligt ut om man vinklar skärmen lite "fel" eller till exempel om någon sitter bredvid en och ska kolla på skärmen, eller skulle ni kalla det ok?

Precis som det nämnts i tråden känner även jag att det är aning hög friktion för touchpad. Tycker skärmen är "OK" men det är väl en smaksak, enda gången det kan se kass ut är om det är sedd snett uppifrån, men det lär väl inte hända så ofta att man hamnar i den positionen...

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

är det värt att sätta in ett extra 4gb minne? får man någon nytta av det?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donvitoh:

är det värt att sätta in ett extra 4gb minne? får man någon nytta av det?

Skickades från m.sweclockers.com

Räcker att du skriver en gång, men det beror på hur mycket du använder, men för ett par hundralappar är det klart värt det, imo.
Hur mycket du använder kan du titta i task manager under performance.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Räcker att du skriver en gång, men det beror på hur mycket du använder, men för ett par hundralappar är det klart värt det, imo.
Hur mycket du använder kan du titta i task manager under performance.

ah förlåt men kändes som om ingen tänkte svara mig. okej för blev lite sugen på det som en länkade tidigare i tråden, kostade 169:- och så här ja presentkort på 50:- så då blir de inte så dyrt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donvitoh:

ah förlåt men kändes som om ingen tänkte svara mig. okej för blev lite sugen på det som en länkade tidigare i tråden, kostade 169:- och så här ja presentkort på 50:- så då blir de inte så dyrt

Skickades från m.sweclockers.com

Tålamod

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

tur att jag inte är fiskare!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av zelxi:

Precis som det nämnts i tråden känner även jag att det är aning hög friktion för touchpad. Tycker skärmen är "OK" men det är väl en smaksak, enda gången det kan se kass ut är om det är sedd snett uppifrån, men det lär väl inte hända så ofta att man hamnar i den positionen...

Ja, men tänkte mer hur den funkar i Windows. Hänger den med bra, känns den "gedigen" osv. Eller buggar den, följer inte med klokt eller liknande?

Skärmen låter ju som att jag kan leva med. Laptops med IPS-skärmar kostar ju myyyycket mer... hur är det för en person som sitter typ bredvid den som sitter mitt framför datorn? Tänker mig typ, om man visar någon annan en video eller sitter och jobbar med nåt grupparbete eller liknande.

Permalänk
Medlem

Man kan alltså få en 13,3" med alu chassi + i5 + 128SSD för 4000kr med rabatten?
Ojojoj vad jag vill ha den!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_x90:

Ja, men tänkte mer hur den funkar i Windows. Hänger den med bra, känns den "gedigen" osv. Eller buggar den, följer inte med klokt eller liknande?

Skärmen låter ju som att jag kan leva med. Laptops med IPS-skärmar kostar ju myyyycket mer... hur är det för en person som sitter typ bredvid den som sitter mitt framför datorn? Tänker mig typ, om man visar någon annan en video eller sitter och jobbar med nåt grupparbete eller liknande.

Touchpaden funkar jättebra för mig i Windows 8 med senaste synapticsdrivrutinerna. Den har stöd för multitouch (tvåfingerscroll, trefingerflick, pinchzoom osv) och dessutom stöd för Windows 8 gester där man drar in från sidorna och ovanifrån för att byta program, få options och nå charmsmenyn. Min buggar aldrig och den sträva känslan är nu borta efter en veckas användande. Drivrutinen har inte alla touchfunktioner aktiverade från början så man får gå in i Synaptics-programvaran och sätta igång allt och ställa upp känsligheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helios:

Touchpaden funkar jättebra för mig i Windows 8 med senaste synapticsdrivrutinerna. Den har stöd för multitouch (tvåfingerscroll, trefingerflick, pinchzoom osv) och dessutom stöd för Windows 8 gester där man drar in från sidorna och ovanifrån för att byta program, få options och nå charmsmenyn.

Okej, det där gjorde min kväll. Exakt vad jag drömde om men jag vågade som inte hoppas! Ännu mer nöjd med köpet nu (och då har cdon inte ens skickat den än)

Permalänk

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah532_intel_i7-3632qm_6gb_500gb_15.6_w8-21464868

Skulle verkligen behöva svar angående denna!

Klarar den t ex ArmA II + DayZ, World of Warcraft och Skyrim mm på hög grafik?

Visa signatur

"Här sitter vi som tre mongolider" - Mattias den skånske blekingebon

"Vad gör du cp?" - Mattias den skånske blekingebon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legendary:

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah532_intel_i7-3632qm_6gb_500gb_15.6_w8-21464868

Skulle verkligen behöva svar angående denna!

Klarar den t ex ArmA II + DayZ, World of Warcraft och Skyrim mm på hög grafik?

Nej,
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-620M.72198.0.h...
på Skyrim klarar den bara low. Det är inget vidare bra grafikkort.

Permalänk
Medlem

Tänkte bara inflika att om någon av er som köpt den och fick med Office inte vill ha det kan jag tänka mig att köpa det för ett bra pris Ska jag börja med "riktiga" Office (kör Libre just nu) vill jag ha det på min stationära också

Permalänk
Medlem
Skrivet av GustavN:

Tänkte bara inflika att om någon av er som köpt den och fick med Office inte vill ha det kan jag tänka mig att köpa det för ett bra pris Ska jag börja med "riktiga" Office (kör Libre just nu) vill jag ha det på min stationära också

Hör med kundtjänsten, det finns andra som har fått programmet i efterhand.

Permalänk
Skrivet av zlackern:

Nej,
http://www.notebookcheck.net/NVIDIA-GeForce-GT-620M.72198.0.h...
på Skyrim klarar den bara low. Det är inget vidare bra grafikkort.

Damn! Skyrim och sådana spel är väl inte superviktigt iochförsig då jag har stationär!

Men WoW och ArmA II atleast.. Wow på high vore skönt, medium på arma?

Jag kan verkligen inte avgöra om jag ska ta ultrabooken eller netbooken(Denna dvs)

EDIT: Hur kollar jag upp om jag kan sätta in en SSD för att ha OS på, utan att ta ur den mekaniska originaldisken?

Visa signatur

"Här sitter vi som tre mongolider" - Mattias den skånske blekingebon

"Vad gör du cp?" - Mattias den skånske blekingebon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Legendary:

Damn! Skyrim och sådana spel är väl inte superviktigt iochförsig då jag har stationär!

Men WoW och ArmA II atleast.. Wow på high vore skönt, medium på arma?

Jag kan verkligen inte avgöra om jag ska ta ultrabooken eller netbooken(Denna dvs)

EDIT: Hur kollar jag upp om jag kan sätta in en SSD för att ha OS på, utan att ta ur den mekaniska originaldisken?

Brukar vara större datorer, 17-tum och liknande, som har två slots. http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=755756 Den ser ut att klara high på wow, tror inte Fujitsun gör det.

Permalänk
Medlem

Tack SweClockers!
Jag var på väg att köpa den för 5000:- men tack vare ert forum så sparade jag en tusenlapp till!
Verka vara sjukt mycket bärbar dator för detta pris trots vissa påpekade brister...har just lagt beställningen...

Tack ifrån en ny medlem!

Permalänk
Medlem

vad göra åt fläkten?

Hej
Har haft min dator i drygt en vecka är nöjd med det mesta förutom fläktljudet.
Fläkten går på låg varv mest hela tiden, ett störande surr ibland drar den upp i högvarv då behöver man öronpropar,
Kan tillägga att detta gäller vid slösurf..
Cpu 4%, minne 48% använt!
Kör W8pro

Hur upplever ni andra det, har ni nått förslag till lösning?
/Lars

Permalänk
Medlem
Skrivet av laslit:

Hej
Har haft min dator i drygt en vecka är nöjd med det mesta förutom fläktljudet.
Fläkten går på låg varv mest hela tiden, ett störande surr ibland drar den upp i högvarv då behöver man öronpropar,
Kan tillägga att detta gäller vid slösurf..
Cpu 4%, minne 48% använt!
Kör W8pro

Hur upplever ni andra det, har ni nått förslag till lösning?
/Lars

Kolla i BIOS om du kan ställa in "Fan mode". Energisparläge brukar göra fläktarna tystare annars.

Permalänk
Medlem

Jag fick hem datorn tidigare i veckan och har nu kunnat leka runt lite med den under helgen. Generellt sett måste jag säg att jag är ganska nöjd med mitt köp och att det är mycket dator för pengarna. Men jag tänkte höra efter om någon här har samma "problem" med sin dator som jag har:

Högtalarna:
Ljud är helt kasst. Jag jämförde med högtalaren på min Galaxy sII och jag hade svårt att bestämma mig vilken som var bäst. Att det är stereo är också ett skämt då nästan allt ljud kommer från vänster sida på datorn. Ljudet på min EEE är tex klart bättre.

Ljudkortet:
Jag lyckas bara få 2.0 ljud ut ur hdmi kontakten. Vet någon om det finns någon begränsning i Intels grafikkort eller är det något som jag har missat?

Tangentbordet:
Man vänjer sig ganska fort med tangentbordet, därmot verkar mitt flexa ganska mycket Om man trycker längst upp i mitten (tex F8) så flexar den påtagligt. Har någon annan samma problem?

------------------------------------

Ang (o)ljudproblemet så har jag märkt att fläkthastigheten mest beror på på vilken frekvens och belastning som CPUn har. I det medföljande OSet så skickar Fujitsu med sitt eget energischema som ändrar CPUns klockfrekvens vid behov, om man kör med den så blir datorn mycket tystare. Tyvärr blir datorn också mätbart långsammare i applikationer där man behöver mycket kraft under kort tid. Tex ger PCmark7 en 20% skillnad mellan de olika energilägena medan Cinebench ger en knappt mätbar skillnad.

Visa signatur

Dator 1. Intel i5 4690K, 8 GB ram, Gigabyte GTX 770, FD Integra R2 650 W, Fractal Design R4, CM Hyper 212 EVO
Dator 2: Intel core 2 duo e8400 @ 3.0 Ghz, 4 GB ram, Gainward 8800Gt 512 mb. 11697 p @ 3dmark 06

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mazda282:

Jag fick hem datorn tidigare i veckan och har nu kunnat leka runt lite med den under helgen. Generellt sett måste jag säg att jag är ganska nöjd med mitt köp och att det är mycket dator för pengarna. Men jag tänkte höra efter om någon här har samma "problem" med sin dator som jag har:

Högtalarna:
Ljud är helt kasst. Jag jämförde med högtalaren på min Galaxy sII och jag hade svårt att bestämma mig vilken som var bäst. Att det är stereo är också ett skämt då nästan allt ljud kommer från vänster sida på datorn. Ljudet på min EEE är tex klart bättre.

Ljudkortet:
Jag lyckas bara få 2.0 ljud ut ur hdmi kontakten. Vet någon om det finns någon begränsning i Intels grafikkort eller är det något som jag har missat?

Tangentbordet:
Man vänjer sig ganska fort med tangentbordet, därmot verkar mitt flexa ganska mycket Om man trycker längst upp i mitten (tex F8) så flexar den påtagligt. Har någon annan samma problem?

------------------------------------

Ang (o)ljudproblemet så har jag märkt att fläkthastigheten mest beror på på vilken frekvens och belastning som CPUn har. I det medföljande OSet så skickar Fujitsu med sitt eget energischema som ändrar CPUns klockfrekvens vid behov, om man kör med den så blir datorn mycket tystare. Tyvärr blir datorn också mätbart långsammare i applikationer där man behöver mycket kraft under kort tid. Tex ger PCmark7 en 20% skillnad mellan de olika energilägena medan Cinebench ger en knappt mätbar skillnad.

Vill bara nämna att angående tgbordet så har du inte fått något måndagsexemplar utan det verkar vara lite "sunkigt".

Angående de andra punkterna så har jag själv inte märkt av några sådana problem men jag lyssnar knappt på ljudet via högtalarna. Via HDMI så skickas ljudet och bilden förträffligt till min pioneer plasma. Bilden är marginellt sämre än vad min samsung galaxy s3 leverar till den dock.

Permalänk
Medlem

Hur fick ni fram den hårddisken som var på 32gb ? sitter här med min UH572 nu!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donvitoh:

Hur fick ni fram den hårddisken som var på 32gb ? sitter här med min UH572 nu!

Kolla diskhanteraren i windows så kommer du se hårddisken.

Permalänk
Medlem

Så fick jag hem min idag! Började med att installera om den med Windows 8 Pro, gick smärtfritt och snabbt. Själva datorn känns mycket rapp och är just nu extremt prisvärd och få saker att egentligen klaga på i den här prisklassen. Visst tangentbordet är lite kexigt (låg keytravel) men man vänjer sig snabbt. Det enda riktigt negativa i min mening är högtalarna, sämre har jag nog inte hört på en laptop. Men eftersom jag sällan använder dom ändå är det inget stort minus för mig. Bonus med extra ssd på ca 30gb vilket gör det totala användbara utrymmet till 148gb.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa87:

Så fick jag hem min idag! Började med att installera om den med Windows 8 Pro, gick smärtfritt och snabbt. Själva datorn känns mycket rapp och är just nu extremt prisvärd och få saker att egentligen klaga på i den här prisklassen. Visst tangentbordet är lite kexigt (låg keytravel) men man vänjer sig snabbt. Det enda riktigt negativa i min mening är högtalarna, sämre har jag nog inte hört på en laptop. Men eftersom jag sällan använder dom ändå är det inget stort minus för mig. Bonus med extra ssd på ca 30gb vilket gör det totala användbara utrymmet till 148gb.

hur installerade du win 8? tog du installera nu eller installera genom att skapa medium?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donvitoh:

hur installerade du win 8? tog du installera nu eller installera genom att skapa medium?

Vad menar du? Jag la windows 8 på en usb sticka (wintoflash), tog bort alla partitioner i installationsverktyget och sedan installerade på den stora SSDn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av freppa87:

Vad menar du? Jag la windows 8 på en usb sticka (wintoflash), tog bort alla partitioner i installationsverktyget och sedan installerade på den stora SSDn.

man får ju välja mellan att installera nu, installera genom att skapa meduim och ett alternativ till ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donvitoh:

man får ju välja mellan att installera nu, installera genom att skapa meduim och ett alternativ till ?

Jag valde att skapa ett medium och la det på ett usb-minne. Sen bootade jag upp från det och installerade utan bekymmer. Jag tror att det funkar så att om du väljer "installera nu" så får du ingen möjlighet att partitionera diskarna vilket du måste göra för att kunna använda 32gb disken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pelk:

Jag valde att skapa ett medium och la det på ett usb-minne. Sen bootade jag upp från det och installerade utan bekymmer. Jag tror att det funkar så att om du väljer "installera nu" så får du ingen möjlighet att partitionera diskarna vilket du måste göra för att kunna använda 32gb disken.

hur partitionerar man diskarna ? för ja vill ju gärna komma åt 32gb hdd.