Permalänk
Medlem

Spel-laptop för 10k

Jag har blivit ombedd att kolla på en laptop åt en annan person. Ett problem är att jag är väldigt oinsatt av vad det är som gäller för just laptops, har aldrig kollat på någon laptop själv innan.

Det enda jag vet är att det ska vara en "spel-laptop" (Guild Wars 2 är vad jag vet ska spelas på den), helst inte ska kosta över 10 000 kr och att den måste ha trådlöst (fast det har väl alla).

En tredje generationens Core i5 eller i7, ett nvidia ifrån 600-serien (GTX 670M, GTX 660M, GT 650M) är väl det jag kommit fram till själv som jag tycker att laptopen ska ha. Skulle gärna sett en SSD också men då verkar priset dra iväg men det går alltid köpa en i efterhand även fast det är lite slöseri.

Asus N56VZ-S4195H
Den här är den jag har kommit fram till. Ogillar dock att det är Windows 8 som följer med då jag kan tänka mig att personen som ska använda den kommer känna sig vilsen med Windows 8. Det går att installera Windows 7 på något sätt eller?

Skulle vara tacksam för åsikter och andra förslag om de är bättre.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem
Skrivet av guran33:

Jag har blivit ombedd att kolla på en laptop åt en annan person. Ett problem är att jag är väldigt oinsatt av vad det är som gäller för just laptops, har aldrig kollat på någon laptop själv innan.

Det enda jag vet är att det ska vara en "spel-laptop" (Guild Wars 2 är vad jag vet ska spelas på den), helst inte ska kosta över 10 000 kr och att den måste ha trådlöst (fast det har väl alla).

En tredje generationens Core i5 eller i7, ett nvidia ifrån 600-serien (GTX 670M, GTX 660M, GT 650M) är väl det jag kommit fram till själv som jag tycker att laptopen ska ha. Skulle gärna sett en SSD också men då verkar priset dra iväg men det går alltid köpa en i efterhand även fast det är lite slöseri.

Asus N56VZ-S4195H
Den här är den jag har kommit fram till. Ogillar dock att det är Windows 8 som följer med då jag kan tänka mig att personen som ska använda den kommer känna sig vilsen med Windows 8. Det går att installera Windows 7 på något sätt eller?

Skulle vara tacksam för åsikter och andra förslag om de är bättre.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/159597-medion_x6821-i...
Där har du en , sån har jag själv och är nöjd med min . har kastat i en ssd i efterhand och uppgraderat ramminnet i den

Visa signatur

Msi b250m mortar|I7 7700k|Asus GeForce RTX 2070 ROG Strix Gaming OC|Corsair Vengeance RGB PRO 16GB|Corsair RM750X V2 750W|Samsung 960 Evo 500gb M2|Cooler Master ML240L V2 RGB|Nzxt H400i|ASUS ROG Strix XG49VQ 49" Super Ultra-Wide HDR
Hemmbio:
Epson EH-LS500B|Kingpin Short Throw Frame Screen 104"|Dali Blue 5.2.1 Dolby Atmossystem|Onkyo TX-NR676E Receiver|Xbox Series X