Permalänk
Medlem
Skrivet av wingman92:

då måste du starta om steam så funkar det, men installera inte från steam, du får US clienten, ladda ner här ifrån http://www.planetside2.eu/

Tack för upplysningen

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

wiiie 1kb/s när jag med min 100/10-lina!

jahapp, blir inte planetside 2 inatt då.

*EDIT*
Jora, det blire visst, 11mb/s nu!

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Jag har problem med launchern efter installationen av spelet på Steam. Launcher-rutan blir helt kritvit och jag kan inte göra något mer än att glo på en tom ruta. Någon mer här som har samma problem?

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Dom skrev på sitt forum att launchern krashar pga hög aktivitet och att dom jobbar på det, ser inte ut som det blir nå lir inatt

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Launchern funkar lite bättreish nu, går att logga in och få nåt vettigt men däremot verkar den inte installera särskilt mycket... eller så installerar den i nån slags snigelfart för första pinnen på installationen har inte fått någon färg än =/ Kanske steg åt rätt riktning, kanske?

Permalänk
Medlem

launchern crashar bara för mig när jag öppnar den sen stängs den ner...

*edit*
installerade via steam, nu funkar det, dock så är alla servrar nere :/

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Märkte ni någon skillnad med nya drivrutrinerna (nvidia)? Jag, öh, tror att jag kanske gjorde det, men samtidigt kom jag ju tillbaka efter att spelet legat nere för någon prestanda-fix (som skrevs om här i tråden), så jag vet egentligen inte..

.. och den skillnad jag kanske tyckte mig uppleva var nog inte så stor, om den ens fanns överhuvudtaget. Jaja..

Permalänk
Medlem
Skrivet av sQuille:

launchern crashar bara för mig när jag öppnar den sen stängs den ner...

*edit*
installerade via steam, nu funkar det, dock så är alla servrar nere :/

Får man EU versionen via steam då?
hörde att du måste tanka via EU hemsidan för att få EU versionen?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Som skrivits tidigare:

På Steam får man US-versionen. På planetside.com får man US-versionen. På planetside.eu får man EU-versionen.

Men versionen verkar bara spela roll för ens Sony Station-konto. Om man skapade det på planetside.com (US) så ska man ladda ner US-versionen, om man skapade Sony Station-kontot på planetside.eu så ska man ha EU-versionen.

Väl i spelet så har man tillgång till alla servrar, US, EU och AU - när allt funkar vill säga.

Jag gjorde mitt Sony Station-konto på planetside.com, jag laddade ner via Steam (US-versionen alltså), och har kunnat spela på båda EU-servrarna och den US-server jag testade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Får man EU versionen via steam då?
hörde att du måste tanka via EU hemsidan för att få EU versionen?

Jag fick US versionen via steam.

Jag förstår dock inte var man ska göra med launchern när man fått hem den. Finns ju inga alternativ för att ladda ner spelet eller att starta det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorteX:

Jag fick US versionen via steam.

Jag förstår dock inte var man ska göra med launchern när man fått hem den. Finns ju inga alternativ för att ladda ner spelet eller att starta det.

min launcher krashar bara innan jag hinner göra något så det vet jag inget om

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Som skrivits tidigare:

På Steam får man US-versionen. På planetside.com får man US-versionen. På planetside.eu får man EU-versionen.

Men versionen verkar bara spela roll för ens Sony Station-konto. Om man skapade det på planetside.com (US) så ska man ladda ner US-versionen, om man skapade Sony Station-kontot på planetside.eu så ska man ha EU-versionen.

Väl i spelet så har man tillgång till alla servrar, US, EU och AU - när allt funkar vill säga.

Jag gjorde mitt Sony Station-konto på planetside.com, jag laddade ner via Steam (US-versionen alltså), och har kunnat spela på båda EU-servrarna och den US-server jag testade.

Får bara att jag är från Sverige och inte kan skapa ett konto på planetside.com

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

min launcher krashar bara innan jag hinner göra något så det vet jag inget om

Det gör det för mig nu också. Tidigare gick den faktiskt att starta

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Får bara att jag är från Sverige och inte kan skapa ett konto på planetside.com

Surt, under betan kunde man skapa på planetside.com.

Om du har .eu konto och laddat ner från den sidan och det ändå inte funkar så måste väl felet ligga där någonstans. Jag provade alldeles nyss och kommer in i spelet med US-version och .com-konto .. :/

(Sen att spelet är ospelbart pga fps när det är mycket folk omkring... zzz.. )

Permalänk
Medlem
Skrivet av PHJ:

Surt, under betan kunde man skapa på planetside.com.

Om du har .eu konto och laddat ner från den sidan och det ändå inte funkar så måste väl felet ligga där någonstans. Jag provade alldeles nyss och kommer in i spelet med US-version och .com-konto .. :/

(Sen att spelet är ospelbart pga fps när det är mycket folk omkring... zzz.. )

Haha ja dom säger att det är serverkrashar som skapar problem tydligen...

är inte EU servrarna nere just nu?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Haha ja dom säger att det är serverkrashar som skapar problem tydligen...

är inte EU servrarna nere just nu?

Nej nej, jag kom in på Miller (EU) utan problem nyss. Det är uppenbarligen inte spelservrarna som är nere nu, men kanske har den där konstiga sajten (som jag aldrig hört talas om förut) som ansvarar för planetside.eu problem, och att det fuckar upp inloggningen för folk. :/

Permalänk
Medlem

Skapade ett konto på .eu och försöker logga in på Steam spelet utan att det fungerar. Kan logga in på eu hemsidan men inte klienten, antar att jag måste ladda hem även klienten från .eu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Motsols:

Skapade ett konto på .eu och försöker logga in på Steam spelet utan att det fungerar. Kan logga in på eu hemsidan men inte klienten, antar att jag måste ladda hem även klienten från .eu?

Jepp, så verkar det vara.

Permalänk

Vet att många har problem med att starta spelet, för er som får game error 37
prova att radera: UserOptions.ini
som ni hittar här
C:\Users\Public\Sony Online Entertainment\Installed Games\PlanetSide 2

Detta har löst problemet för mig och många andra, ni får bara göra om lite inställningar igen efter att ni startat spelet

Lycka till

Permalänk
Skrivet av mattias_gbg:

Vet att många har problem med att starta spelet, för er som får game error 37
prova att radera: UserOptions.ini
som ni hittar här
C:\Users\Public\Sony Online Entertainment\Installed Games\PlanetSide 2

Detta har löst problemet för mig och många andra, ni får bara göra om lite inställningar igen efter att ni startat spelet

Lycka till

Hur lyckades du komma förbi launchern?

Visa signatur

Nuvarande rigg: CPU: AMD R7 3700X, RAM: G.Skill Flare X, GPU: EVGA 1080Ti FTW3, Moderkort: Gigabyte GA-AX370-Gaming K7 (F51g), HDD: Samsung 840 SSD Pro Basic, WD Black Caviar 1TB SATA II, CPU-kylare: Corsair H115i (Noctua NF-A14), Chassi: Fractal Design R5, PSU: Seasonic Prime GX 1000

Permalänk
Medlem

Bra länk som beskriver olika Game Error codes:
http://forums.station.sony.com/ps2/index.php?threads/g-error-...

//bdapaho

Visa signatur

CDON Thor Einride
I5 3570K @ 3,4Ghz
16 Gb RAM | SSD 120GB Force 3 | Seagate Barracuda 1TB
EVGA GTX 670 OC | WINDOWS 8
2 x Fujitsu P23T-6 Thor Edition IPS 23"

Permalänk
Medlem

Detta hjälpte mig att få spelet att fungera. Testade innan att tanka ner lunchern via .eu sidan men då krasha bara lunchern. http://steamcommunity.com/app/218230/discussions/0/8829660565...

Permalänk
Skrivet av S-FighterPilot:

Hur lyckades du komma förbi launchern?

Efter att ha tagit bort Useroption filen var det bara att starta upp spelet som vanligt och ställa in all som när spelet var nyinstalletrat

Permalänk
Medlem

Jag gjorde kontot via deras andra sida, skulle tanka launcher men skiten hängde sig så laddade ner det via steam och efter allt var klart där så var ju min inloggning så klart fel ( lösenord och username ) så jag tröck reset password, ändrade till det jag ville ha sen var det bara att logga in och lira

Permalänk
Medlem
Skrivet av Galming:

Jag gjorde kontot via deras andra sida, skulle tanka launcher men skiten hängde sig så laddade ner det via steam och efter allt var klart där så var ju min inloggning så klart fel ( lösenord och username ) så jag tröck reset password, ändrade till det jag ville ha sen var det bara att logga in och lira

Låter konstigt om du inte gjort någon ändring, har du reggat dig på US servern på något vänster? Den du tankar via steam är US baserad och ska inte fungera med EU inlogg....

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Avstängd

känns som att spela en plastig gele hallon.
hit box suger.

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem

Hur skapar man ett konto?
Deras hemsida verkar ju inte funka som den ska.

Permalänk

Om jag startar via steam och försöker logga in säger den bara "You need to reset your password for safety reasons". (Med ett nytt account) Så jag tror att random felmeddelanden skickas ut om man inte lirar i rätt region. EU verkar funka, via hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Låter konstigt om du inte gjort någon ändring, har du reggat dig på US servern på något vänster? Den du tankar via steam är US baserad och ska inte fungera med EU inlogg....

Har inte rört något med US sidan så gott jag vet och kompisen gjorde likadant och det funkar även för han. detta var alltså igår vid launch om det nu skulle spela någon roll.

Permalänk
Avstängd

ryckigt och borde inte släppas

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)