Ungefär 400-500kr instatt på kortet? [Guild Wars 2]

Permalänk
Medlem

Ungefär 400-500kr instatt på kortet? [Guild Wars 2]

Vet inte om detta är rätt placerat, men hittade inget bättre ställe att ha detta på så ursäktar om det är felpost.

Men nu är det så att min Mamma just frågade vad "PlayNC" var för något då det har satts in ungefär 400-500kr på deras kort. Googlade lite och hittade denna sida.
http://eu.guildwars.com/support/article/what_is_plaync/
Jag har ju köpt Guild wars 2, och köpte det genom att låna mina föräldrars kreditkort och skrev dit uppgifterna.
Har detta hänt andra nån gång? Har försökt googla o hitta om något liknande hänt utan att hittat något.
Så undrar helt enkelt om någon här vet vad det är, ska kolla lite noggrannare på det imorgon.

Permalänk
Medlem

Har detta bara hänt mig eller?

Permalänk
Medlem

Enklast om du kollar med support istället för att skriva här,imo.

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd flyttad*

Låg fel.

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Medlem

NCSoft (PlayNC) är utgivaren av GW2, typ som EA är för BF-serien. Digitala versionen kostar runt 500:-, har dina föräldrar fått tillbaka köpet på sitt konto måste banken ha trott att kortet blivit kapat. Banken brukar iofs höra av sig till kort-ägaren först. Men isf blir nog ditt spelkonto svartlistat snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Norton:

NCSoft (PlayNC) är utgivaren av GW2, typ som EA är för BF-serien. Digitala versionen kostar runt 500:-, har dina föräldrar fått tillbaka köpet på sitt konto måste banken ha trott att kortet blivit kapat. Banken brukar iofs höra av sig till kort-ägaren först. Men isf blir nog ditt spelkonto svartlistat snart.

Höra av sig? Nej många banker i Sverige hör INTE av sig alls. Jag fick själv erfara detta genom att mitt kort blivit indraget för att de trodde jag blivit scamma för 5$. (Ett abonnemang som jag betalat i flertal månader )

Hur fick jag reda på det? Tja blev väldigt svårt i kassan när jag skulle betala för veckans mat. Dvs det gick inte alls, kortläsaren sa bara kortfel.

Sedan ringde man sin bank för att fort beställa nytt kort och där viste de inget heller men de såg att ett nytt kort hade redan beställt dagen innan. Några dagar senare fick jag dock ett vanligt brev där de stod vad som hade hänt o.s.v.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.