Spel man måste ha spelat innan man dör

Permalänk

är inte The legend of Zelda: oscarina of time till nintendo 64? kan dock ha fel men kommer ihåg att jag spelade det på mitt 64 men helt klart The legend of Zelda serien, speciellt Oscarina of time!

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

MS-Röj

Permalänk
Avstängd

Du glömde Assassins creed din j*vel!

Visa signatur

i5 3570K @4.9GHz | XFX Radeon HD7970 Ghz Edition | ASRock Extreme 4 | Corsair Vengeance DDR3 1600MHz, 2x4GB

Permalänk
Medlem

Runescape!!

skämt åsido
Skulle nog själv säga X-Com//UFO serien eller dom tidigare HOMM! Bra spel dedär som man definitivt bör testa om man gillar lite retro

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Command & Conquer (originalen, innan Generals)
Starcraft 1 + Brood War
Minecraft

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Att ingen har sagt Lemmings förundrar mig. Det har tagit mycket tid av min barndom.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem

Mafia 2 och Dishonored Om inte dom har nämts

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ville bara rätta till listan och säga att Legend of Zelda: Ocarina of Time borde ju vara på Nintendo 64

Men förutom det, Halo-serien!

Visa signatur

Processor: Intel Core i5 3570K @ 3400MHZ (STOCK) | Moderkort: MSI Z77A-S01 |Grafikkort: MSI GeForce GTX 670 2GB | RAM: Corsair Vengeance 8GB 1600MHZ | Chassi: CM HAF 912 | SSD & HDD: Corsair SSD Force 3 Series 1x120GB / Seagate Barracuda 2TB @ 5400RPM | PSU: Antec TruePower 550W 80+ | DVD-brännare: DVD±RW Samsung 22X DL Svart OEM | OS: Windows 7 Home Premium x64

Permalänk
Skrivet av Twister86:

N
SNES:
Zelda: Ocarina of Time

Say WHAAT?

rätt säker på att ocarina of time är till N64 ska du köra det på ett snes får du nog trimma skiten ur det rätt bra...

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Dungeon siege (1:an!!!)
The settlers (1 och 2)
Sonic Adventure 2
Unreal Tournament (1999 och 3)
Need for speed underground 2
Heroes of might and magic 3

Visa signatur

Core i9 9900k - ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING - 4x8GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz - GTX1080TI - Corsair RM850i - NH-D15 - Windows 10 Pro
Krysslådahelvarv slim 320gb - Sega Dreamcast - Playstation 3 FAT 60GB
Sony Xperia 1 III

Permalänk
Permalänk
Medlem
  1. Fallout 2

  2. Dune 2 (Amiga)

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Command & Conquer Tiberian Dawn, SimCity-serien, Mario-serien, Sonic the Hedgehog och självklart klassikern Transport Tycoon!

The Sims-spelen går inte av för hackor heller. Inte såå roliga i längden, men unika och kreativa.

Visa signatur

Intel Core i9-12900k | Asus ROG Strix Geforce RTX 3070 OC | G.Skill Trident DDR5-6000 CL36 BK RGB | Seagate Firecuda 530 | NZXT H510 Elite white, 4x Lian Li SL120/140 fans | NZXT Kraken X63 – all RGB set to static white

Permalänk
Medlem

PSX:
Final Fantasy VII & IX
Suikoden
Dreamcast:
Shenmue
Phantasy Star Online
Skies of Arcadia
SNES:
Secret of Mana
Tales of Phantasia

Permalänk

Pettson & Findus i Trädgården!
Glädjen när man första gången hittar underjorden, eller när man efter mycket om och men hittar trädgårdsmästaren, går helt enkelt inte att beskriva.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk

mulle meck bygger bilar. episk barndoms nostalgi

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Pettson & Findus i Trädgården!
Glädjen när man första gången hittar underjorden, eller när man efter mycket om och men hittar trädgårdsmästaren, går helt enkelt inte att beskriva.

Vilken Nostalgi chock du precis gav mig, har inte tänkt på detta spel på väldigt många år

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Att ingen nämn Freddi fisk, vafan!?!?!!?

Permalänk

Assassin's Creed-serien

Visa signatur

Maskin 970 Strix | 4770K | 16 GB DDR3 | NH-D15
Nöje Panasonic GX-80 | Samyang MF 14/2,8 | Lumix G 25/1,7 + 35-100/4-5,6
Gear GM900 RGB | GMMK PRO+Gateron Yellow | AKG K7XX+xDuoo TA10-R

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilen81:

Secret of Mana <3, Twisted Metal 1 & 2 och många många fler...

Skrivet av Torejz:

PSX:
Final Fantasy VII & IX
Suikoden
Dreamcast:
Shenmue
Phantasy Star Online
Skies of Arcadia
SNES:
Secret of Mana
Tales of Phantasia

Secret of Mana är ett måste!

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam skur:

mulle meck bygger bilar. episk barndoms nostalgi

och stöt-nisse åker hiss.
http://www.youtube.com/watch?v=Qu2yj-CNens

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk

Alan Wake!

Visa signatur

3900X | ROG Strix X570-F | 2080 Ti | 3TB | 32GB | RM750x
ROG Zephyrus M16 | i9 | 48 GB | 3070ti | 3TB | 2K 165Hz
Canon EOS 7D Mark II | 24-105 f/4 | 50 f/1.8 | 70-200 f/4

Permalänk

Chrono Trigger!

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk

Här kommer lite spel som jag kommer på nu men finns självklart många som kan läggas till. Orkar inte rada upp alla Mariospel och liknande då det finns så många men ger tips på bra urval om du inte har spelat spelen.

NES:
Mega Man AKA Rockman spelen: Tvåan är helt klart min favorit. Bra musik och tajta kontroller.
Super Mariospelen: Super Mario Bros 3.
Zelda 1 och 2: Tvåan är sidescrolling i striderna och inte likt de andra Zeldaspelen men jag tycker att det också ska spelas.
CastleVania spelen: CastleVania III.
Metroid
Metal Gear

SNES
CastleVania spelen: Rondo of Blood, Richter Belmon är grym.
Mega Man spelen: Mega Man X.
Zelda: A Link to the Past (bästa Zeldaspelet enligt mig)
Chrono Trigger
Super Metroid
Earthbound
Super Mario spel: Super Mario World
Final Fantasy II och III

PlayStation 1
Driver
CastleVania: Symphony of the Night
Parappa The Rapper
Final Fantasy VII
Final Fantasy Tactics
Tony Hawks Pro Skater spelen: Jag har alltid gillat trean bäst.

Nintendo 64
Zelda: Ocarina of Time
Zelda: Majoras Mask
Super Mario 64
007: GoldenEye
Mario Kart 64
Super Smash Bros
Paper Mario
Perfect Dark

PlayStation 2
Grand Theft Auto spelen: Går lika bra att spela på PC men lägger även in det här. Vice City är en favorit då jag föredrar miljön och den härliga 80-tals stilen. San Andreas är också väldigt kul men jag tycker att uppdragsgivarna och uppdragen i Vice City hade mer personlighet som man kommer ihåg. Däremot har San Andreas bättre Free-Roaming.
Metal Gear Solid spelen: Alla bör spelas och i ordning.
SSX Tricky
Sly Cooper
Kingdom Hearts
Jak and Daxter spelen: Tvåan var bäst i serien enligt mig.
Ratchet and Clank spelen: Jag gillar ettan bäst.
Silent Hill 2
Shadow of Colossus
Prince of Persia spelen: Warrior Within är min favorit i serien för det blev mycket mörkare än första spelet.
God of War
Devil May Cry spelen: Trean är min favorit.
Tekken spelen: De är väldigt lika varandra.
Rayman spelen.

Xbox
Halo CE och 2: Ettan föredrar jag helt klart på PC men tvåan ska spelas på Xbox.
Beyond Good and Evil: Måste inte spelas på Xbox men lägger in den här.
Splinter Cell: Chaos Theory: Behövs inte spelas på Xbox då det är cross-platform men lägger in det här.
Star Wars: Knights of the Old Republic: Jag spelade detta på PC men behöver fylla ut Xbox-sektionen som märks.
Fable: Även här spelade jag PC-versionen. Lägger dock under Xbox

Ninento Gamecube
Geist
Mario Kart: Double Dash
Super Mario Sunshine¨
Luigis Mansion
Zelda: Wind Waker
Mario Party spelen
Super Smash Bros. Melee
Soul Calibur II PS2 versionen var också bra men hade lite andra karaktärer.

Sega Dreamcast
Sorry, jag har ingen koll på denna konsol. Samma sak med Neo Geo och liknande.

PC
Diablo spelen
Age of Empires spelen
Warcraft spelen, även World of Warcraft
Fallout spelen
Deus Ex
Deus Ex: Human Revolution
Baldurs Gate spelen
Quake spelen
Doom spelen
Hexen II
Jazz Jackrabbit 2
Battlefield spelen
Starcraft spelen
Crysis och Crysis Warhead
Command and Conquer spelen: Bland C&C spelen så är Red Alert II, Generals och Tiberium Wars mina favoriter
Max Payne och Max Payne: The Fall of Max Payne
Elder Scrolls spelen
Half Life serien
Grand Theft Auto spelen: Alla från ettan till Episodes from Liberty City
Left 4 Dead serien
Need for Speed serien: De nyaste NFS spelen är knappast lika bra som de äldre så de kan undvikas.
Thief 3: Deadly Shadows
Hitman serien: Får se om Absolution lever upp till Hitman-namnet. Jag är skeptisk.
Alan Wake
Och nu orkar jag inte längre med PC-spel, det är bara för många under för lång tid....

Den senaste generationen konsoler har jag lite svårt att ge tips på "guldkorn som man måste spela" då spelen är relativt nya. Ger några förslag ändå.
PlayStation 3
God of War III
Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots
Heavy Rain
Uncharted spelen

Xbox 360
Gears of War Trilogin
Halo spelen: Halo 3 som avslutar serien (om vi räknar bort nysläppta Halo 4) rekommenderas starkt. Spinoffen ODST och Reach är också riktigt bra
Assassins Creed spelen: Fungerar även utmärkt på PC med kontroll inkopplat.
Mirrors Edge
Red Dead Redemption

Nintento Wii
Super Mario Galaxy
Rayman Raving Rabbids
Super Smash Bros. Brawl
Zelda: Skyward Sword

Övriga som jag kommer lägga in senare under konsoler:
Mortal Kombat
Street Fighter
Metal Slug
WarioWare
Advance Wars
Pokémon spelen
Mario and Luigi: Superstar Saga
Call of Duty

Dold text

Ska ordna upp handhållna spel och kolla efter lite fel men nu har jag inte tid och det får göras sen Och nu när jag gjorde den här listan så märker jag att det inte ska klagas på att det är brist på nya speltitlar och att det bara görs uppföljare. Det har alltid varit mycket mer uppföljare än nya titlar.

Visa signatur

Speldator: MSI Z170 Krait Gaming | Intel i7 6700K | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3070 VISION OC | 1TB NVMe | Corsair TX 750W | NZXT Switch 810 White | Tangentbord: KBD67 Lite R4 Box Jade | Ducky Premier DK9008P MX Green | Pok3r White Nordic MX Clear

Permalänk
Medlem

Ett måste som många andra sagt är Final Fantasy VII.
Av alla RPGs jag spelat för övrigt vill jag slå ett slag för Radiata Stories till PS2. Helt klart den spelmotor som sticker ut mest bland allt jag någonsin lirat... Alla karaktärer i spelet (byar/städer mm), har unika liv de lever, man kan möta på dom lite varstans och man kan börja slåss med vem som helst i hela spelet, och alla har sin unika fightingstil med olika skills mm. Spelet känns därför mer levande än allt annat jag stött på.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

The Legend of Zelda! klarade just ut Twilight Princess

Visa signatur

Specs
Grafikkort: MSI N580GTX Lightning Processor: i5 3570k 3.40ghz Nätaggregat: 420w (vet ej något om märket) Moderkort: Gigabyte GA-Z77-DS3H

Permalänk
Medlem

Kategorin Arkad är med och då måste man ha spelat Donkey Kong!
Sorry alla nya gamers där ute om ni inte testat världens förmodligen svåraste spel, ett spel där dom allra flesta av spelare aldrig tog sig förbi level 3, banan med hissarna.

Visa signatur

83 35 47 30 4 5 57 63 60 5 96 22 100 43 4 92 100 23 42 46 44 47 18 96 64 5 61 85 90 45 51 85 4 60 79 62 23 50 44 75 100 20 9 92 49 9 83 88 40 7 45 67 56 82 32 85 60 85 44 69 81 9 98 1 34 51 84 100 22 86 41 44 61 25 60 36 64 49 20 1 24 71 4 65 27 60 72 73 82 76 86 8 40 68 35 59 2 66 85

Permalänk

Ocarina of Time var till Nintendo 64 inte SNES.

Sedan kan jag passa på att föreslå Super Mario Bros 1 och ev 3 till NES

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Chivalry: Medieval Warfare!
TES: Oblivion!
Battlefield Bad Company 2!

Visa signatur

5900X | 3080

Permalänk
Medlem

Star Fox för SNES!