Netonnet börjar sälja datorkomponenter

Permalänk
Medlem

Mycket bra då man bor i Borås, där det saknats en "riktig" datoraffär länge. De behöver inte vara billigast, bara inte för dyra. Det är mycket värt att kunna stega in och bara plocka till sig det man vill ha. Vid eventuella problem brukar det funka smärtfritt i service-disken också.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Asus Z170 Pro Gaming | Intel Core i7 6700K | 32 GB Corsair Vengaeance LPX DDR4 2666 MHz | Asus Radeon RX 580 | EVGA SuperNova 850 G2 | Kingston A400 480 GB SSD | 2 x WD Caviar Black 1TB | 2 x Crucial MX500 500 GB SSD

Permalänk
Skrivet av =)(=:

Hoppas att det blir bra grejor nu då. Dom hade bara skitkomponenter innan.

Intressant inlägg, alla komponenter som datorn i din sign har såldes ju av netonnet innan de plockade bort komponenter i sortimentet

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bergling:

Mycket bra då man bor i Borås, där det saknats en "riktig" datoraffär länge. De behöver inte vara billigast, bara inte för dyra. Det är mycket värt att kunna stega in och bara plocka till sig det man vill ha. Vid eventuella problem brukar det funka smärtfritt i service-disken också.

Ja precis (jag bor ju också i Borås). Jag har i och för sig inte märkt av det förrän senaste året att de haft dåligt med datorkomponenter. Däremot datortillbehör har de ju haft hela tiden. Hoppas bara det blir bättre uppdaterat utbud än det var förr då de kunde ha föregående års modeller av komponenter men dåligt med det allra senaste.

Oftast blir det ju ändå att man beställer på internet från någon av de etablerade datoraffärerna men som sagt var det kan vara bra att kunna slinka in och köpa en hårddisk eller en processorkylare om andan faller på. Har för mig jag köpte något chassi på netonnet någon gång och då är det ju smidigt att bara ta med sig det hem på vägen från jobbet istället för att trängas med det inne i närbutiken.

Permalänk
Medlem

Mycket mysigt, nu när netonnet har premiär här i Kristianstad i helgen så passar ju detta utmärkt

Permalänk
Medlem

Många boråsare här, verkar det som.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

är dem smarta så lanserar de ju även någon form av erbjudande till sweclockers medlemmar, då kan dem snabbt bygga upp ett rykte om dem visar sig ha rätt produkter till rätt pris, levererat med en kort frakttid.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd

Gött! Net on Net ska öppna i Kristianstad

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Hurra. Bra nyheter för mig då netonnet öppnar i stan den 21
Blir äntligen en "datorbutik" i stan. Visst har vi barondator, men jag litar inte på den skojaren. Något som inte stämmer, men kan inte sätta fingret på exakt vad. Ryktas om att han använt samma windowslicens till alla datorer han sålde för många år sen när han var ny.

Ja Barondator och mupparna där inne ska man akta sig för, finns väldigt mycket rykten om den butiken. Råkade handla kylpasta där en gång och det gör jag inte om x)

Roligt med större utbud på Netonnet, då jag är nöjd med dem överlag

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APLUS Case CS-Twin # XFX 750W 80+ Bronze # ASUS P6X58D Premium # i7-920 # Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB # Corsair SSD Performance 64GB # WD caviar black 640GB # WD caviar black 500GB # 2st XFX HD5870 1GB Crossfire # Samsung 22X DL # win7 Home

Permalänk
Medlem

Tackar, har saknat detta ett bra tag finns ingen dator komponent butik i hela Borås förutom tja just netonnet när de väl hade det. Om de nu ska börja igen så är det helt underbart.

Vist man drar inte här för att köpa allt man behöver men när man väl behöver något och det fort så är det trevligare att bara ta sig ett par km istället för att ta sig Till T.ex. Göteborg.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Har absolut inget emot detta. Har haft mycket med dem att göra och aldrig har det varit några problem.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk

Det var bra förr! Jag köpte mitt gamla GTX 470 på Netonnet på release för att det var bäst pris där.

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk
Medlem

Ska bli kul och se vad som dyker upp och priserna på grejorna! Har nära till Netonnet. då jag har väldigt mycket längre till Inet bland annat. Så man får väl se

Permalänk
Medlem

Ett sidospår till ett icke genomtänkt uttalande

Skrivet av Janav:

Bla bla.... *paus* ...men det ska bli intressant att se vilken prisnivå de håller sig på. Alltid bättre med konkurrens.

Nej, det är inte ALLTID bättre med konkurrens - inte för dig och mig som kunder i alla fall...

Se till sjukvården, apoteken, järnvägen eller varför inte skolan. Den fria konkurrensen med anbud bjuder på sämre tillgänglighet och kvalité. Tillgängligheten sjunker eftersom man inte är intresserad av att nå alla utan bara de största kundgrupperna.

Angående sjukvården; du måste ha hört talas om Carema? Angående apoteken; du måste ha hört talas om att utbudet nu skall ses över så att de sjuka på ett rimligt vis kan få fatt på sina mediciner.

Järnvägen, anbuden är så låga att underhåll minskas och personalen får lida under sämre arbetsvillkor. Hade konkurrensen varit fullständigt fri inom järnvägen hade tågen ENDAST gått på morgon och under eftermiddagen, då det är som mest folk som reser (pendlare, till och från arbete på dagtid). Det är inte lönsamt att köra halvtomma tåg, men avtalen kräver det (i varje fall än så länge).

Skolan och maten där. Har du hört talas om friskolor som släpper igenom elever med bristfälliga kunskaper med godkända betyg bara därför att de statliga medlen skall rulla in? Skolmaten importeras till största del från utlandet såsom Bulgarien och Tyskland, bara därför att det är billigare och det är konkurrens som gäller. Om det är sämre kvalité på maten spelar ingen roll så länge det är billigt.

Fotnot, läs titeln.

Visa signatur

Chassi: NZXT Switch 810 Vit PSU: Corsair AX 1200i Mobo: ASUS Z170-DELUXE CPU: Intel Core i7-6700K Skylake RAM: HyperX Fury 2666MHz 32GB GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 8GB XTREME Gaming SSD1: Samsung 850 PRO 512GB SSD2: Samsung 840 PRO 256GB SSD3: Samsung 830 Series 256GB CPU-kylning: Corsair Hydro H105 med 2st Noctua NF-F12-PWM NAS: Synology DS1812+ med 8st Western Digital Red 3TB

Permalänk
Medlem

Bra med lagershopar, man slipper alla taffliga försäljare.
Jag har köpt mycket på NetOnNet genom åren, Jag bor ca 30m från två stycken
De är inte alltid billigast, men det är kul och strosa runt, eftersom dom har hela sortimentet av hemelektronik.
Man vet inte om det är ett våffeljärn eller en dator som man kommer hem med
Från internet beställer jag alltid från Komplett.se då dom nästan alltid har varan som jag vill ha i lager. inte är frakten så fasligt dyr, ca 95:-, Chassier köper jag oftast på Alina eller NetOnNet, så man slipper postens stenkross.
men ibland så orkar man inte vänta till paketet kommer efter helgen, då är det bra att kunna pipa iväg och köpa på lördag/söndag.
Jag tyckte att NetOnNet hade ganska välsorterat och var hyffsat snabba med nyheter, när dom hade datorkomponenter förra gången.
Så länge dom finns på Prisjakt, så går det inte att ligga allt för högt i pris.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifestream:

Äntligen ett ställe att köpa datorkomponenter i Västerås isf, är så otroligt trött på att behöva åka till alina i enköping för minsta lilla sak.

Datacorner ligger mellan Swedbank och Burgercorner och har så gjort sen 1982.

Dock är det trevligt att Netonnet tar in datorkomponenter igen, de har bättre öppettider och det ligger relativt nära för mig.

Permalänk
Medlem

Sen har de flesta butikerna öppet till 17 eller 18 på helgerna vilket är kanon om man behöver någonting akut till ett bygge man håller på med.

Permalänk

vad nice! finns dock ingen dator butik i ängelholm utan då har et varit Kjell o Co om det är en burk/kylare fläkt eller något enstaka ramminne man skulle ha!

Åker hellre till netonnet även fast det blir n längre resa

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av hau5mau5:

Jag har handlat hos Inet tre gånger och av dom tre gångerna har jag fått problem med en trasig produkt en gång.. Samma dag jag fick hem produkten ringde jag och Inet skickade en retursedel(gratis som inte alla företag gör) via mejlen och jag postade den direkt(tror det var en tisdag) fick hem den nya produkten på torsdagen.

När jag handlade hos Komplett för ca 1 månad sedan så fick jag problem med ett flimmrande grafikkort fick först vänta på en retursedel för dom kunde inte skicka en via mejl så fick en i brevlådan efter 2 dagar och skickade sedan tillbaks det fick vänta 2 veckor på det nya grafikkortet.

Sen finns det ju CDON som jag också handlar ofta hos dom är helt ok har aldrig vart i kontakt med deras kundtjänst dock så kan inte uttala mig.

Edit: Glömde nämna Webhallen, har handlat där en gång online tog dom tre dagar att bara skicka produkten som var i lager mot Inet som skickar alla beställningar som görs innan 16.00.

Väldig otur för dig.
Har handlat från Komplett ett antal gånger och tyckt de varit bra. Gick bra att byta min SSD som gick sönder. Fick en ny snabbare modell.

Sedan har jag handlat från Webhallen 2 gånger i år och har fått produkterna ovanligt snabbt.
Både jag och kompisar blev förvånade över att det gick så fort.

Permalänk
Medlem

Nice! Köpte faktiskt min gamla I7 920 hos dom, bra att få det mer lokalt igen.
Hoppas på ett brett sortiment.

Permalänk
Medlem

Jättebra, för mig åtminstone, de har bra öppettider och ligger ganska nära. Perfekt när man snabbt behöver ha något. Bra garanti och service också, enda problemet jag egentligen haft med dem under flera års köp av telefoner, kameror, hårddiskar, whatever, är att de sålde en Canon HFR16 till mig som "Full HD"-kamera, trots att sensorn i den endast klarar 1,664x936 vid filming, dvs, ca 75% av Full HD. Tyvärr saknade både Netonnet och Canon den tekniska kompetensen för att inse/erkänna detta, och jag har inte haft tid att driva det vidare än. :-/ (Kameran skalar alltså upp inspelningen från 1664x936 till 1920x1080 när den skriver filerna till minneskortet - vilket ju är (nästan) ungefär som att ta en DVD och skala upp till 720p .mkv och hävda att det är en bluray-rip...)

En annan gång återköpte de en produkt som gått sönder, istället för att laga den. Jag fick inte kontanter, jag fick ett presentkort, efter kontakt med kundtjänst kunde jag lösa in det mot kontanter om jag skickade in det till dem. Löste sig genom att jag istället köpte en annan produkt, men dålig stil egentligen tycker jag. Produkten de löstein var bättre än alternativen de hade kvar i butiken.

Men som sagt, egentligen har jag goda erfarenheter av kundtjänst, har lämnat in en trasig telefon exv, pengarna tillbaks eftersom den var trasig vid köpet. Självklart egentligen, men det gällde accelerometern vilket en del företag lika gärna kunde hävdat inte var fel, alternativt skulle fixas vid mjukvaruppdatering eller skickas på reparation.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint
***gamla grejor duger***
Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 10; Macbook Pro 2015 16GB RAM 512GB SSD Radeon Mojave

Permalänk
Medlem

Låter bra gillade NetOnNet tidigare. Men de senaste åren har de dock varit skit (Typ siba men på sämre platser).
Hoppas detta enbart innebär bättre tillgång och inte lägre priser. Betalar hellre mer och får bättre service/tillgång. Vill verkligen att Inet, webbhallen och nu NetOnNet ska kunna finnas kvar och inte konkurrera ut varandra som verkar hända med annan elektronik som TV.

Permalänk
Inaktiv

Jag hoppas personligen att Webhallen kontrar denna nyhet med fler sänkta priser och fortsatt kompetens!

Permalänk
Medlem
Skrivet av reconnnn:

Låter bra gillade NetOnNet tidigare. Men de senaste åren har de dock varit skit (Typ siba men på sämre platser).
Hoppas detta enbart innebär bättre tillgång och inte lägre priser. Betalar hellre mer och får bättre service/tillgång. Vill verkligen att Inet, webbhallen och nu NetOnNet ska kunna finnas kvar och inte konkurrera ut varandra som verkar hända med annan elektronik som TV.

NetOnNet köptes upp av Siba så det är inte konstigt att det är likartat numera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

NetOnNet köptes upp av Siba så det är inte konstigt att det är likartat numera.

Jag vet
Det var då det blev dåligt. Innan dess var dem en av mina favoriter.

Permalänk
Skrivet av AMD_PERA:

Jag har köpt mycket på NetOnNet genom åren, Jag bor ca 30m från två stycken

Var nånstans ligger det två stycken NetOnNet 60 meter från varandra?! Det verkar jättedumt att konkurrera så pass med sig själv.

Permalänk

Härligt, kan då köra direkt till Malmö om någon komponent går sönder, slippa köra mitt in i smeten och dryga leveranstider när man är i stort behov av något.

Visa signatur

WOLOLO

Permalänk
Medlem

Låter ju riktigt bra, alltid bra med fler butiker :D, netonnet brukar också vara billiga. Lite win win!!

Visa signatur

Chassi: Corsair 700D Processor: Intel 2500K 3,3 GHz Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 760 RAM-minnen: Corsair DDR3 8 GB

Permalänk
Skrivet av reconnnn:

Jag vet
Det var då det blev dåligt. Innan dess var dem en av mina favoriter.

Rätt mig om jag har fel!?

Men så som jag har fått det förklarat för mig många gånger så köptes NetOnNet av Waldir som är ett Aktiebolag som även äger siba och lite fler andra företag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bideberg92:

Rätt mig om jag har fel!?

Men så som jag har fått det förklarat för mig många gånger så köptes NetOnNet av Waldir som är ett Aktiebolag som även äger siba och lite fler andra företag.

Stämmer bra.

Sen undrar jag hur det blivit sämre då NetOnNet behållt sitt koncept efter köpet och inte ändrat på nånting??

Visa signatur

ლ(ಠ益ಠ)ლ

Permalänk
Medlem
Skrivet av drotz2000:

Stämmer bra.

Sen undrar jag hur det blivit sämre då NetOnNet behållt sitt koncept efter köpet och inte ändrat på nånting??

Dem tog bort alla komponenter och allt annat som inte fanns på typ sida, media markt ...
Deras sortiment gick från bra och roligt till samma som alla andra. Det är så jag upplevde det iallafall.