Kan inte logga in på min dator

Permalänk
Medlem

Kan inte logga in på min dator

Jag kan inte längre logga in på min dator i Windows 8. Jag använder mig av live-id, det är korrekt lösenord men den vägrar att ladda utan det står

"The Group Policy Client service failed the sign-in

Access is denied"

Har försökt att komma in i felsäkert läge men går inte, enligt diverse sidor ska man trycka på F8 när Windows laddas.

Jag har även provat att komma åt felsäkert läge via installations ISO med USB. När jag bootar via USB får jag fram märkligt nog detta meddelande.

Vad fan ska man göra, jag kan inte formatera min hårddisk eller installera om. Sinnessjukt, hoppas det finns någon klok person som kan hjälpa en

Alternativt får man gå till någon kompis och be den personen formatera om min SSD. Skulle fan inte ha uppgraderat :<

Permalänk

Kan du komma in på tex hotmail.com?

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarlund:

Kan du komma in på tex hotmail.com?

Japp, använder dock outlook.com. Vetifan vad man kan göra, försökt flera gånger att trycka F8 innan Windows logan kommer upp vid uppstart. Kommer inte in i felsäkert läge. Undrar hur Microsoft har tänkt, återstår att plocka ur SSDn ur datorn å formatera via en annan dator eller köpa ny disk.

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Japp, använder dock outlook.com. Vetifan vad man kan göra, försökt flera gånger att trycka F8 innan Windows logan kommer upp vid uppstart. Kommer inte in i felsäkert läge. Undrar hur Microsoft har tänkt, återstår att plocka ur SSDn ur datorn å formatera via en annan dator eller köpa ny disk.

Du kan ju välja att återställa windows och behålla dina filer.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarlund:

Du kan ju välja att återställa windows och behålla dina filer.

Via en annan dator eller hur tänkte du?

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Via en annan dator eller hur tänkte du?

När du kommer till inloggningsskärmen skift klicka på att starta om datorn och då får du upp en meny där du kan felsöka och jag tror att du även kan återställa den på några olika sätt.

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar

Permalänk
Medlem
Skrivet av hammarlund:

När du kommer till inloggningsskärmen skift klicka på att starta om datorn och då får du upp en meny där du kan felsöka och jag tror att du även kan återställa den på några olika sätt.

Tack det fungerade! Körde bara en systemåterställning.

Permalänk
Skrivet av RepZi:

Tack det fungerade! Körde bara en systemåterställning.

Härligt!

Visa signatur

Det finns ingen dålig hårdvara, bara dåliga portar