Vackraste spelet enligt dig?

Permalänk

AC3 var väldigt fint på ps3.

Permalänk
Testpilot

The Journey (PS3)
Okami HD

Dessa 2 spel har så SJUKT VACKER grafisk stil och musiken är utan dess like ~

Synd att de är PS3 exclusive (Okami finns dock till PS2 och Wii, dock är det inte HD), och har inte PS3 atm ;c

EDIT: Finns en 2.a på Okami för de som är intresserad, är ännu vackrare än första (:

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < Katana | Leobog Hi75 | Basilisk Ultimate >

Permalänk
Medlem

Outcast
Soundtrack: http://www.youtube.com/watch?v=oDm9_ffoSPk&feature=relmfu

Sacrifice
http://www.youtube.com/watch?v=BTG760894Ew&feature=relmfu

Permalänk
Avstängd

Typ fina ställen från Northrend i WOW

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Sötast

Nej alltså, jag kan inte välja ett... Det går bara inte.

Det finns så många olika vackra spel på sitt eget vis.

World of Warcraft med sina magiska miljöer, inget annat MMO kunde komma nära oavsett hur många gånger mer grafiskt avancerat det var...

Inomhus miljöerna i Deus X med sina vackra tentakel lampor? =D

Trine... Magi rakt igenom.

Fallouts tomma men vackra dystopi.

Minecraft, oavsett hur tekniskt fult något är, så är det ändå vackert på sitt sätt

Age of empires online:

Vill man förlora sig i en realistisk skogsmiljö så tar theHunter alla priser:

Det går inte att välja rakt av, inte för mig iallafall.

Jag skulle kunna sitta här resten av natten och bara tänka ut vackra spel och leta efter bilder...

Permalänk
Medlem

Limbo är otroligt snyggt!

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

Heroes of Might and Magic II

Dold text
Permalänk
Avstängd
Skrivet av Myskah:

Njä...det tidigare Halo är snyggare enligt mig..Finare texturer på grejerna!

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ak-47:

Njä...det tidigare Halo är snyggare enligt mig..Finare texturer på grejerna!

Tänkte mer på cutscenes än själva gamet

Annars så är detta det snyggaste

Visa signatur

PC: i5 12400f | GTX1080 | 32GB DDR4
Audio: Audioengine D1 | Fidelio X2 | SHP9600 | HarmonicDyne Athena | Aria SE

Permalänk
Medlem.

Trine! Magisk skit!

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Medlem

Wind waker

Permalänk

Syberia 1 och 2 (Benoit Sokal)

Permalänk
Medlem

Bastion är lätt ett av de vackraste spel jag spelat.

Dold text

(skojar bara, det var deras prototyp efter 4veckor)
Här är det riktiga spelet:

Dold text
Skrivet av widL:

Min favorit är nog Prince of Persia (2008)

På andra plats kommer The Legend of Zelda: The Wind Waker. Tror inte jag behöver posta bilder från det, de flesta känner nog till det redan.

Jo, synd bara att spelet var så jävla mediokert i själva gameplay aspekten dock --.--
Det var snyggt, hade bra story, men var rätt tråkigt att spela vid många tillfällen. Hällre spelar jag PoP:SoT.

Windwaker var riktigt fint, ja
Fan, funderar på att dra en runda i Windwaker på Dolphin. Jag pallar inte 480p, så vill inte spela't på Gamecube.

Permalänk
Medlem

Deus Ex: Human Revolution hade cool design på omgivningen och huvudkaräktären:

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk

Skyrim och Morrowind är otroligt vackra spel i mitt tycke.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Förstunden , Guild Wars 2 & Halo 4!

Rolig Tråd

Visa signatur

Driven, Optimistisk & Social

Permalänk
Medlem

Myst & Riven.. när dem väl kom.. fy-satan säger jag bara! Riktigt snyggt var det, och sjukligt bra spel.. !

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kärlekstrollet:

Super Mario Galaxy 1 o 2, trots hårdvaran ser det bättre ut än nästan allt på PS3/360.

Instämmer, otroligt vacker miljö;

Permalänk
Medlem

Svårt att välja men det finns nog 3 spel jag tycker är enormt vackra.

Fable, Skyrim och Minecraft.

Sen är alla vackra på olika sätt.

Visa signatur

Fractal Design R3 | Intel Core i7 2600K @3.4GHz | MSI P67A-G45B | Gigabyte GTX 570 Super Overclock | Fractal Design Newton 650W | 16gb Corsair Vengeance 1600MHz | Antec Kühler 620 | 60GB Corsair Force SSD | 1TB Seagate |

Permalänk

Första Unreal var hisnande med panoramazoomningarna.. Lost Eden hade grym berättarröst och ännu grymmare musik
http://www.youtube.com/watch?v=pYx3GAXtHPE

Permalänk
Medlem

OP borde specificera vad man menar med vackert, är det art style? Screenshots? Feeling? "cuteness"? eller annat, det är så olika från spel till spel, de finns ju de som är snygga realistiska, de som är vackra i antingen art-style eller concept och där kommer det även ner till vad man menar med vackert.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Sötast
Skrivet av Ferrat:

OP borde specificera vad man menar med vackert, är det art style? Screenshots? Feeling? "cuteness"? eller annat, det är så olika från spel till spel, de finns ju de som är snygga realistiska, de som är vackra i antingen art-style eller concept och där kommer det även ner till vad man menar med vackert.

Äh, ingen nytta med att specificera, på detta viset kan du ju posta fler screenshots

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ferrat:

OP borde specificera vad man menar med vackert, är det art style? Screenshots? Feeling? "cuteness"? eller annat, det är så olika från spel till spel, de finns ju de som är snygga realistiska, de som är vackra i antingen art-style eller concept och där kommer det även ner till vad man menar med vackert.

Behöver inte specificera vad jag menar med vackert då folk kan ha olika uppfattning om vad ordet innebär och då kan det bli mer variation bland spel som folk nämner.

Permalänk

Legend Of Zelda - Ocarina Of Time

Ledset träd :'(

Permalänk
Medlem

Dear Esther såg ju riktigt fint ut, ska spelas.
Jag har inte lirat så jättemånga spel men några på rak arm som jag gillade grafiken på är:

The Dig

Castlevania Symphony of the night

Sen som någon nämde Heroes of might and magic, samtliga förrutom 5:an som jag aldrig fastnade för just pga grafiken inte föll mig i smaken.

Visa signatur

Desktop Intel Q6600 | Gigabyte P35-DS4 | Corsair XMS2-6400 2x2048MB | Leadtek 8800 GTS(G92) | Corsair HX-520W | Thermalright Ultra-120 eXtreme | Intel X25-M G2 80GB | HP w2207 | Antec P182 |
HTPC Athlon X2 250 | Gigabyte 785GMT-UD2H | Corsair XMS3-12800 2x2048 | Antec Earthwatts 380W | Antec NSK2480 | Scythe Ninja Mini Rev B

Permalänk
Medlem

Genre-

Estetisktsnitt/surealism: World of Warcraft

Fantasy: Rift

Reality: Battlefield 3

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Spelar inte så många spel men av det jag spelar/spelat så är det helt klart Battlefield 3.

Permalänk
Medlem

HL2 och deras efterfömjande episoder enligt mig.

Permalänk
Lego Master

Half-Life 2 har en av de bästa atmosfärerna jag har upplevt, att det sedan är grafiskt tilltalande är bara en bouns.
Som många har nämnt, WoW har en speciell känsla.
Annars tyckte jag väldigt mycket om de gamla äventyrsspelen; Monkey Island, Simon the Sorcerer, Discworld...

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield