Vackraste spelet enligt dig?

Permalänk
Medlem

Vackraste spelet enligt dig?

Upplösning på texturer och annat har gått framåt vilket ger spelen en hög upplösning, men hög upplösning betyder inte alltid att spelets artstyle är vacker. Så min fråga till er SweC är vilket enligt er är det vackraste spelet.

Av alla spel jag kan komma på just nu så är nog Rayman 3: Hoodlum havoc, eller rättare sagt HD remaken av spelet det spel jag anser vara vackrast.

Dold text
Dold text

Edit: Bjuder på en låt från spelet, den passar bra tillsammans med spelets artstyle

En honorable mention är Warcraft III vars artstyle jag blivit väldigt fäst vid efter all den tid jag spenderat med det spelet.

Permalänk
Medlem

Jag måste faktiskt säga The Elder Scrolls V: Skyrim på det. Skitvackert på stor skärm med hög upplösning, kan knappt beskriva det.

Fast det spelet med vackrast ljus är nog Dishonored eller WoW enligt mig, BF3 bara förstör din syn.

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem

Det spelet som tilltalar MIG rent estetiskt är Trine

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wrathborn771:

Jag måste faktiskt säga The Elder Scrolls V: Skyrim på det.

Jasså? trots att medeltids miljön tilltalar mig så är det något med de förstörda städerna och allmänt öde landskapen som får mig att föredra Fallout spelen över The Elder Scrolls. Men vi tycker alla olika.

Permalänk
Medlem

Far Cry 2

Visa signatur

ASUS MAXIMUS Z790 HERO / i9 13900k 5.8GHz / Corsair iCUE H150i Elite Capellix XT / G.Skill 6000 64GB / Asus RTX 4090 / Philips 43" 4K IPS LED / Samsung 980 PRO 8T / Phanteks Eclipse NV7 / Corsair AX1600i 1600W / CORSAIR Silens RGB / FUNC / ASTRO A50 gen3 / Win 11 Home 64 och MYCKET Nöjd. Mobil: SamUltra23 / Platta: GALAXY PRO 12.2 / Sony Xperia Z Tab / Dyseleksi

Permalänk

Super Mario Galaxy 1 o 2, trots hårdvaran ser det bättre ut än nästan allt på PS3/360.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

DayZ, så otroligt vackert..

Permalänk

Metro 2033.

Permalänk
Medlem

Fallout 3, grafiken är rätt dålig, men miljöerna är så grymt snygga.

Permalänk
Medlem

Planetside 2

Visa signatur

Cooler Master Midi Tower CM 690 II| Asus P8P67 EVO B3| Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz| Corsair H80| Corsair 16GB DDR3 1600MHz| Corsair TX 850W| MSI GTX 580 LIGHTNING TWIN FROZR III

Permalänk
Medlem

Zelda windwaker

Permalänk
Medlem

Minecraft

Permalänk
Medlem

Dear Esther!

http://youtu.be/D7VJ4lP-05A?hd=1&t=17s

Visa signatur

| Intel i9 9900K | 1080 TI x 2 SLI | Valve Index |

Permalänk
Medlem

Final Fantasy VI

Det vackraste spelet jag har spelat.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk

Bygg bilar med Mulle Meck, alla dagar i veckan!:D
Nej men skämt åtsido, så är Skyward Sword väldigt trevligt när man spelar det i hd-upplösning på emulator. Men det är mer snyggt än "vackert".
Återkommer om jag kommer på något bättre, för det känns som att jag har något på tungan.

Permalänk
Medlem

Ett spel vars grafiska stil imponerade oavsett hårdvara är Okami.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem

Braid (vilket också har ett av de underbaraste soundtracken jag någonsin har hört), trine, trine 2. Guild wars 2 har också riktigt vackra miljöer!

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Shadow of the Colossus är mitt favorit spel genom tiderna mest pga gameplayen men har allltid älskat artstylen och grafiken i det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OLiiX:

Kom hit och skulle säga precis det!
Kanske inte ett spel direkt men ändå... Det var så sjukt trevligt att gå genom ön.

Permalänk
Medlem

Artistiskt sett tyckte jag Beyond Good & Evil var en riktig höjdare;

Även Giants: Citizen Kabuto var riktigt snyggt på sin tid;

Permalänk
Hedersmedlem

Bra tråd!

Min favorit är nog Prince of Persia (2008)

Några bilder:

Dold text

På andra plats kommer The Legend of Zelda: The Wind Waker. Tror inte jag behöver posta bilder från det, de flesta känner nog till det redan.

Permalänk
Medlem

Seal Hunter

Visa signatur

2500k @ 4Ghz - H80 | GTX 970 DCII | 8 GB ram
Qpad MK-50, Qpad 5k, Qpad QH-85, Qck+
voff | voff voff

Permalänk

Elder Scrolls V Skyrim enligt mig

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk

Counter-Strike 1.6 - obeskrivligt....

Visa signatur

CPU: AMD Phenom II X4 960T BE @ x5 3.0Ghz | Moderkort: ASUS M5A78L-M LX | GPU: XFX - AMD Radeon HD 6770 | Minne: 8GB Corsair VENGEANCE CL9 | Chassi: Fractal Design R4 | HDD: 500GB Samsung Spinpoint F3| Skärm: BenQ XL2420T - 120hz | Laptop: Lenovo T420 - Iphone 4S

Permalänk

Borderlands

Permalänk
Medlem

Half-life 2

Visa signatur

Aka Specialized på irc

Permalänk
Medlem

The legend of Zelda: Ocarina of time.

Men jag tycker verkligen också om EvE Online.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Trine. För att vara ett indiespel så är det väldigt imponerade grafiskt sett.

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mor5ives:

Ett spel vars grafiska stil imponerade oavsett hårdvara är Okami.

Jag köpte en PS2 back in the days BARA för att kunna spela Okami <3