Guild Wars 2 - Vad göra nu?

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2 - Vad göra nu?

Vill börja med att säga att jag tycker att Guild Wars 2 är till 90% ett fantastiskt spel. Storyn är underbar, att varje story blir annorlunda är också väldigt bra, det hindrar en från att tröttna på att göra nya karaktärer.
Men anledningen till att jag köpte GW2 är för att jag har spelat Gw1 i flera år, visst har jag tröttnat från och till, men jag har spelat från och till sen ca ett halvår efter release.

Nu har jag spelat GW2 i 43 Dagar. Jag har en Guardian i level 80, en Warrior i 62 och en Elementalist och Ranger runt level 20. Jag har 3 Crafts på max och en fjärde nästan där. Men nu frågar jag mig själv, vad ska jag göra nu? vad är poängen med att dra upp flera karaktärer till 80 när man möts av ett kasst end game som går ut på att grinda för att skaffa bättre gear. Säg att man äntligen får sitt exotic gear, vad gör man då?

Det jag gillade med GW1 var att man kunde få exakt lika bra gear som någon som spelat sen det släpptes, men utan att lägga flera hundra timmar på det.
Det andra jag gillade var att när du nått maxlevel så hade du mer än halva spelet kvar, mycket missions, quests och explorable areas. Nu finns det två level 80 areas och en handfull dungeons istället.

Är det någon som har några idéer på vad man kan göra?

Permalänk

Avinstallera och gå vidare. Det är vad jag gjorde.

Permalänk

Farma CoF setet, det gjorde jag innan jag lade det på hyllan. Inte varit in på 2 veckor nu, tillbaka till Dota2

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Det är nu du ställer in siktet på ett legendary weapon och stålsätter dig för några hundra timmar av rolig farmning.
Efter det har du något annat att se fram emot, nämligen T3 cultural armor för totalt 119 guld vilket även det lär kräva en del farmning.

Permalänk
Medlem

Hitta ett guild och PvPa. Både WvW och TPvP är bra PvP om man vet vad man gör och har ett bra guild. Om PvP inte är din grej så har jag tyvär inget att rekomendera. Vet inte varför folk fick för sig att det skulle finnas mycket att göra i PvE när man nått 80.
Exotic crafted gear är för övrigt ganska billigt, med varje bit för runt 3-4 guld. Dessutom kan du få exotics för Karma i Orr samt för Badges i WvW.

Permalänk

Jag var i exakt samma sits som dig, det slutade med att jag och polaren (som också köpte gw2) gick över till Panda. Båda blev jättenöjda med end-gamet där.

Visa signatur

PSN: Boosing

Permalänk
Medlem
Skrivet av wotanziu:

Hitta ett guild och PvPa. Både WvW och TPvP är bra PvP om man vet vad man gör och har ett bra guild. Om PvP inte är din grej så har jag tyvär inget att rekomendera. Vet inte varför folk fick för sig att det skulle finnas mycket att göra i PvE när man nått 80.
Exotic crafted gear är för övrigt ganska billigt, med varje bit för runt 3-4 guld. Dessutom kan du få exotics för Karma i Orr samt för Badges i WvW.

Jag spelar lite Wvw ibland, det är faktiskt riktigt kul ibland, men bara ibland. Folk har fått för sig att det finns mycket att göra efter max level för att många spelade Guild Wars 1, sen när Guild Wars 2 släpptes så trodde väl folk att det skulle likna Gw1 på något sätt. Det enda som liknar föregångaren är namnet.

Skrivet av coffelon:

Det är nu du ställer in siktet på ett legendary weapon och stålsätter dig för några hundra timmar av rolig farmning.
Efter det har du något annat att se fram emot, nämligen T3 cultural armor för totalt 119 guld vilket även det lär kräva en del farmning.

För att sedan när jag efter flera hundra timmar av farmande upptäcka att det inte finns något att göra när man har full exotic/legendaries.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xnolimit:

Nu har jag spelat GW2 i 43 Dagar. Jag har en Guardian i level 80, en Warrior i 62 och en Elementalist och Ranger runt level 20. Jag har 3 Crafts på max och en fjärde nästan där. Men nu frågar jag mig själv, vad ska jag göra nu? vad är poängen med att dra upp flera karaktärer till 80 när man möts av ett kasst end game som går ut på att grinda för att skaffa bättre gear. Säg att man äntligen får sitt exotic gear, vad gör man då?

Gear är väl inte direkt ett krav för att göra något i spelet så inget man behöver grinda direkt.

Skrivet av xnolimit:

Det jag gillade med GW1 var att man kunde få exakt lika bra gear som någon som spelat sen det släpptes, men utan att lägga flera hundra timmar på det.

Är väl så det är? Jag hade lvl80 exotics i alla slots (förutom undervatten grejer och back) efter 130h played och vad jag vet så kan man inte få bättre (förutom legendary vapen då kanske).

Skrivet av xnolimit:

Det andra jag gillade var att när du nått maxlevel så hade du mer än halva spelet kvar, mycket missions, quests och explorable areas. Nu finns det två level 80 areas och en handfull dungeons istället.

Är väl samma sak i GW2? Inte direkt så att man clearar alla areas när man man levlar upp till 80, finns ju iaf endel gerjer å göra på 80: 100% world completion, köra igenom alla dungeons i explorable mode (alla paths), alla jumping puzzles och sen finns ju pvp utöver det.

Att spela GW2 efter 80 handlar för mig är iaf om att logga in å spela för det är kul och för att spela igenom så mycket content som möjligt. Hade inte hört nånting av arenanet om nå annat än ett themepark mmoprg så förväntade mig inte heller nå djupa end game mechanics som brukar krävas å för att spel ska få nå form av evig end game, typ som ekonomi, politik eller konkurrens/tävlings moment.

Iaf glad att man slapp Blizzards gear=content modell som har börjar bli riktigt tröttsam.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av xnolimit:

Vill börja med att säga att jag tycker att Guild Wars 2 är till 90% ett fantastiskt spel. Storyn är underbar, att varje story blir annorlunda är också väldigt bra, det hindrar en från att tröttna på att göra nya karaktärer.
Men anledningen till att jag köpte GW2 är för att jag har spelat Gw1 i flera år, visst har jag tröttnat från och till, men jag har spelat från och till sen ca ett halvår efter release.

Nu har jag spelat GW2 i 43 Dagar. Jag har en Guardian i level 80, en Warrior i 62 och en Elementalist och Ranger runt level 20. Jag har 3 Crafts på max och en fjärde nästan där. Men nu frågar jag mig själv, vad ska jag göra nu? vad är poängen med att dra upp flera karaktärer till 80 när man möts av ett kasst end game som går ut på att grinda för att skaffa bättre gear. Säg att man äntligen får sitt exotic gear, vad gör man då?

Det jag gillade med GW1 var att man kunde få exakt lika bra gear som någon som spelat sen det släpptes, men utan att lägga flera hundra timmar på det.
Det andra jag gillade var att när du nått maxlevel så hade du mer än halva spelet kvar, mycket missions, quests och explorable areas. Nu finns det två level 80 areas och en handfull dungeons istället.

Är det någon som har några idéer på vad man kan göra?

Om du spelade Guild Wars1 så mycket som du påstår förstår jag inte ditt problem med att hitta på något att göra. Själv har jag redan 400 timmar på GW2 och tycker inte det är tråkigt ännu. Men så är jag guild leader för en guild med 180 medlemmar och styr upp dungeon runs osv.

Det gäller ju att sätta mål själv.

Att du klagar på skillnad i armor och vapen visar ju bara på att du knappt kan spelet ännu. I de aspekterna där den lilla skillnaden armor skulle göra skillnad (PvP) spelar ju alla under exakt samma förutsättningar. Jag har spelat ARAH exploreable med lvl 70 gröna delar armor på min elementalist utan problem.

Kör nume med fullt exotic rampager set dock för den enorma skillnaden av ca 50 precision och 7 power. Hur man spelar är mer betydande är den lilla skillnden i stats som går från rare till exotic.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Pröva torchlight 2, väldigt kul spel.

Visa signatur

Asrock x570m Pro - AMD 3700x - Sapphire 5700XT Nitro+ 8GB - CM Hyper 212 black edition - Corsair Vengeance 16GB DDR4 3200MHz - Samsung 960 EVO M.2 250GB SSD - Samsung 970 Pro 512GB - Fractal Design Define Mini C Window- Acer 27" XF270HU WQHD 144Hz - OPO 7T + massa annat kul

Permalänk
Medlem

Avinstallera och lira Torchlight 2 med kompisar

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Jag började pvpa men slutade spela rätt snart då man inte kommer någon vart. När de släpper ett rating system så tänkte jag börja igen men det verkar inte ens vara på ritbordet än.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Gear är väl inte direkt ett krav för att göra något i spelet så inget man behöver grinda direkt.

Gear är ju absolut ett krav för att göra någonting? Skulle se det som svårt att överleva utan armor och svårt att slåss utan vapen.

Skrivet av sKRUVARN:

Är väl så det är? Jag hade lvl80 exotics i alla slots (förutom undervatten grejer och back) efter 130h played och vad jag vet så kan man inte få bättre (förutom legendary vapen då kanske).

Nja, Det är kanske inte som i andra mmo's, men det går inte att jämföra med Gw1. Det beror ju mycket på vilket Exotic gear man vill ha också, man kan Crafta sitt eget eller så kanske man vill ha från Karma vendors i Cursed Shore.

Skrivet av sKRUVARN:

Är väl samma sak i GW2? Inte direkt så att man clearar alla areas när man man levlar upp till 80, finns ju iaf endel gerjer å göra på 80; 100% world completion, köra igenom alla dungeons i explorable mode (alla paths), alla jumping puzzles och sen finns ju pvp utöver det.

Att spela GW2 efter 80 handlar för mig är iaf om att logga in å spela för det är kul och för att spela igenom så mycket content som möjligt. Hade inte hört nånting av arenanet om nå annat än ett themepark mmoprg så förväntade mig inte heller nå djupa end game mechanics för att bygga upp ekonomi, politik eller konkurrens/tävlings moment, sånt som krävs för att det ska bli nå bra communty å för att spelet ska få nå form av evig end game.

Jag hade bara en handfull områden kvar att utforksa för att nå 100% world completion när jag hade nått 80. 4-5 kanske, de flesta låga levels.
Dungeons är ju faktiskt inte så fantastiskt roligt, champion mobs som tar flera minuter att döda, i varje dungeon, ser inte det roliga faktiskt.

Visst fan, om man rushar upp till level 80 och skippar massa content så är det ju klart att det finns saker kvar att göra i level 80. Men om man har tagit sin tid och varit överrallt så är det ju inte så.

Skrivet av lakej:

Om du spelade Guild Wars1 så mycket som du påstår förstår jag inte ditt problem med att hitta på något att göra. Själv har jag redan 400 timmar på GW2 och tycker inte det är tråkigt ännu. Men så är jag guild leader för en guild med 180 medlemmar och styr upp dungeon runs osv.

Det gäller ju att sätta mål själv.

Att du klagar på skillnad i armor och vapen visar ju bara på att du knappt kan spelet ännu. I de aspekterna där den lilla skillnaden armor skulle göra skillnad (PvP) spelar ju alla under exakt samma förutsättningar. Jag har spelat ARAH exploreable med lvl 70 gröna delar armor på min elementalist utan problem.

Kör nume med fullt exotic rampager set dock för den enorma skillnaden av ca 50 precision och 7 power. Hur man spelar är mer betydande är den lilla skillnden i stats som går från rare till exotic.

I Guild Wars 1 så fanns det 3 Elite missions, Underworld, Fow och ett stort antal dungeons. För att inte nämna ca 1300 olika skills, runt 200 skills per dina 2 Klasser att leka runt med, spela olika builds. Visst så var detta inte fallet 1 månad efter release men jag tror du förstår vad jag menar.

Jag köpte ingen armor förrän långt efter jag nått level 80. Jag plockade ihop det jag fick av quests, map completion och drops. Jag kan erkänna att jag inte vet helt säkert hur armorsystemet i det här spelet fungerar, hur mycket skillnad några points hit eller dit gör, jag har inte satt mig in i det än.

Permalänk
Medlem

Helt sjukt vad folk är otåliga. Det kommer komma paid tournaments ganska snart, och även så man kan hyra custom servers. (För de som spelar PvP) Anet håller ju fortfarande på att balansera och fixar buggar. Det fanns inte enormt mycket att göra i GW1 heller när det släpptes ifrån start. Det fanns UW och FoW, Tomb of the primivel kings. That's it. Sorrow's Furnace och allt det andra kom efter ett tag, även hard mode. Ge dom lite tid så ska ni se att det snart kommer finnas betydligt mer att göra, både för PvP och för PvE.

Skrivet av xnolimit:

I Guild Wars 1 så fanns det 3 Elite missions, Underworld, Fow och ett stort antal dungeons. För att inte nämna ca 1300 olika skills, runt 200 skills per dina 2 Klasser att leka runt med, spela olika builds. Visst så var detta inte fallet 1 månad efter release men jag tror du förstår vad jag menar.

Jag köpte ingen armor förrän långt efter jag nått level 80. Jag plockade ihop det jag fick av quests, map completion och drops. Jag kan erkänna att jag inte vet helt säkert hur armorsystemet i det här spelet fungerar, hur mycket skillnad några points hit eller dit gör, jag har inte satt mig in i det än.

Där har du fel, då Elite missions och dungeons inte fanns ifrån början. Du jämför GW1 som har byggts på under en längre tid. Ifrån start så fanns det betydligt mindre saker.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Medlem

...eller så kan du vara nöjd med den underhållningen du fått i 43 dagar för 450:- Det är inget abonnemang på spelet och om du i din mening är klar med vad spelet har att erbjuda är väl det helt ok? Vänta in expansion/ha koll på om deras live-team skapar några roliga events. Om du nu vill ha tips på saker att sträva efter/göra på level 80 kan jag rekommendera.

1. Engagera dig i din servers WvW-community
2. Hitta några fräcka Legendaries att sukta över och försköka inskaffa.
3. Spela turneringar med vänner i Structured PvP
4. Gå med i en guild/community som på stående basis annordnar events *host* Friskyttarna.eu /plug
5. 100% Zone completion

Permalänk
Medlem

Inse att att alla mmo's som följer samma modell med grinding, grinding, grinding och sen quests av typen döda 5 sådana och hämta 10 sådana är skit. WoW, SWTOR, Guild Wars osv, alla är samma dynga med olika grafik, har du tröttnat på ett av dem så hjälper det inte att byta till ett annat.
Efter att ha spelat wow, age of conan och swtor så har jag själv äntilgen hittat "hem" i mmo-världen.

EVE online skiljer sig från alla andra mmo. Ingen grinding nödvändig, inga levels, inga irriterande p12'or (spelet är för svårt för dem), har inte stött på hacks eller buggar, mer spännande för om du dör så förlorar du ditt rymdskepp permanent och måste köpa ett nytt tex. Du levlar bara skills men det görs passivt oavsett om du är online eller inte, du väljer bara den skill som ska levlas för tillfället, grymt skönt system.

Permalänk
Avstängd

Edit: kom på att jag inte bryr mig. Jag älskar spelet men ser ingen anledning till att försöka frälsa er Men kan rätta dig med att Guild Wars 1 hade bara UW och FoW som endgame när det kom. Allt annat har tillkommit senare.

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

SPVP? WvW? Dungeons?

Det är väll lika mycket om inte mer som i stort sett alla MMO's har att erbjuda?

Max lvl är aldrig roligt i min mening.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

GW2 är ett ungt spel, alla nya MMO's lider av lite content i början, kommer nog aldrig förändras. Lägg det på hyllan och spela ngt annat till content släpps? så man brukar göra? XCOM, Planetside 2 beta, Torchlight 2, Dishonored, LOL, DOTA2 mfl.

Finns hur mkt som helst att spela.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk

HAMMMERZEIT!!

WVW är fantastiskt om man lirar med rätt folk i 10+ grupper, vem bryr sig om PvE i GW2??, det är en parantes för mig iaf.

sPvP har jag inte lirat alls, det känns som ett helt annat spel.

GW2 är väl då som 3 spel i 1. WvW, PvE och sPvP.
WvW är det enda som jag är intresserad av.., är det så att det inte blev bra med det andra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrankkTankk:

HAMMMERZEIT!!

WVW är fantastiskt om man lirar med rätt folk i 10+ grupper, vem bryr sig om PvE i GW2??, det är en parantes för mig iaf.

sPvP har jag inte lirat alls, det känns som ett helt annat spel.

GW2 är väl då som 3 spel i 1. WvW, PvE och sPvP.
WvW är det enda som jag är intresserad av.., är det så att det inte blev bra med det andra?

sPVP är i min mening det som är bäst med GW2, sedan dungeons och sist WvW. (;

Smaksak helt enkelt.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

GW1 var nog ganska naket när det kom också. Men visst, nu lite drygt sex år efter release så finns det massor med end-game content. Ge GW2 sex år så ska du se att det kommer finnas ganska mycket mer end-game content.
Just nu ligger väl fokusen på att få spelet att funka bra, det är ju fortfarande en hel del buggar som måste upptäckas, rapporteras och fixas.

Någon som minns hur lång tid det var mellan release av Prophecies tills att Factions kom ut?

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk

Dessa krav på att spel skall ha nytt innehåll för oändligt många timmar. Om du har lyckats spendera så mycket tid att du gjort allt i spelet kanske du helt enkelt får göra något annat tills det kommer en expantion.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Någon som minns hur lång tid det var mellan release av Prophecies tills att Factions kom ut?

Ganska exakt 1 år.

Skrivet av chrisragnar:

Dessa krav på att spel skall ha nytt innehåll för oändligt många timmar. Om du har lyckats spendera så mycket tid att du gjort allt i spelet kanske du helt enkelt får göra något annat tills det kommer en expantion.

Tror jag har ca 300 timmars speltid just nu. Skapade tråden för att få lite inspiration till vad man kunde göra härnäst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xnolimit:

Ganska exakt 1 år.

Tror jag har ca 300 timmars speltid just nu. Skapade tråden för att få lite inspiration till vad man kunde göra härnäst.

Och om ett år så kommer det nog finnas ganska mycket mer content till GW2 också än vad det finns i dagsläget.
300 timmars speltid, du menar inte att du hade hunnit tröttna på Prophecies efter 300 timmar senaste månaderna efter release? Du kan inte jämföra ett alldeles nytt spel med ett spel som funnits i sex år, tyvärr.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Min känsla just nu är att i GW2 är det inte en dålig sak att spela med andra, det är ibland till och med lättare men det jag irriterar mig på är att det inte blir roligare. Samarbete existerar liksom inte. I en dungeon, till exempel, så håller sig alla vid liv var för sig och försöker göra lite skada här och var. PvP är skoj men PvE känns bara jätte-tråkigt då jag inte är en solo-spelare.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk

Kan hålla med om att skillnaden när man utnyttjar tex. combofields är ganska svår att urskilja. Annars handlar det väl kanske om att blinda och slowa mobs som jagar efter andra i partyt.

Permalänk
Medlem

Jag har väntat på Guild Wars 2 i ca 3-4 år. Jag spelade Guild Wars 1 ganska mycket, men jag var ingen hardcore gamer. Jag hade inte alla titels eller sådana saker, utan bara spelade för att det var kul. Jag minns fortfarande hur jag som ritualist tog mig igenom Factions, till Kurzickskogen och tog en Elite Riutalist spell.

Efter att ha väntat så länge och äntligen haft chans och spela så blev jag inte så överrumplad som jag trodde att jag skulle bli. Areanet sade att ens tredje skill skulle bestämmas av kombinationerna på vapnen som man hade, dock gäller detta bara för Thief vad jag vet. Så där blev jag lite besviken, men nåväl, det gjorde inte så mycket. Nu har jag kommit upp i lvl 53 Elementalist, 20 Thief, en Necro, Guardian och Mesmer som är alla under 20 och känner att skillsen är redan enformiga...

Nu har jag verkligen ingen lust att spela längre. Jag vet att det finns mycket jag kan göra, men jag känner ingen lust att göra det. Att bara ha 5 skills kan ha varit en nice tanke, men i slutändan så var det kasst enligt mig. En del inom spelet ska vara att leta efter skills, bygga builds, dela builds, ja, som det var i Guild Wars 1! Combofields gör enligt mig ingen skillnad alls, vilket var också spännande när det presenterades. Samtidigt det som var bra med Guild Wars 1 var att det var lätt att hitta varandra och börja spela, i GW2 så måste man fara till ett ställe för att mötas, betala coppar för det och sedan får man inte heller särskilt mycket exp p.g.a min kompis är lägre lvl än mig.

Jag kan fortsätta ganska länge, men ingen kommer vilja läsa så långt. Har återgått till Skyrim och League of Legends p.g.a det är lätt att börja spela med sina kompisar snabbt, alla börjar på lvl 1 så det spelar ingen roll om jag spelar lite mer än vad min andra kompis gör. Känns bara surt att jag köpte Digital Deluxe för 700kr och blev i slutändan besviken på det spelet som jag vänta på i 3-4år....

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig faktiskt, GW1 var bättre på ganska mycket. Speciellt hur skills var uppbyggda i GW1 var väldigt mycket bättre. Nu har man samma skills hela tiden och har inte så många att välja mellan. I GW1 hade man hur mycket som helst att välja mellan, man komponerade egna builds, provade andras och försökte komma på saker som passade bra tillsammans genom trial&erorr.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag håller med dig faktiskt, GW1 var bättre på ganska mycket. Speciellt hur skills var uppbyggda i GW1 var väldigt mycket bättre. Nu har man samma skills hela tiden och har inte så många att välja mellan. I GW1 hade man hur mycket som helst att välja mellan, man komponerade egna builds, provade andras och försökte komma på saker som passade bra tillsammans genom trial&erorr.

Jag skulle inte bli förvånad om de lägger till fler vapenskills inom en relativt snar framtid. Ytterligare 3-4st per vapen att kunna välja mellan (menar alltså att man väljer 5st per vapen av totalt 8-9st) skulle göra stor skillnad. Problemet ligger självklart i att balansera det. Men mer möjligheter till specialisering skulle göra spelet gott tror jag.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert