Guild Wars 2 - Vad göra nu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Har i stortsätt "spelat klart" ett mmo...Förutom de liv och poänglösa pvpn där jag har rank 24 tror ja:( Vet inte ens varför ja har kvar de på datorn:(

Hur kan du spelat "klart" GW2? WvW fortsätter fortfarande senaste gången jag kollade. Att säga att GW2 är "klart" efter du maxat all gear är likadant som att säga att BF/CoD/MW multiplayer är "klart" så fort du låst upp vapen. Likväl så spelar folk det år ut o år in.

Folk som inte kör WvW har missat ca 90% av GW2's endgame (de resterande 10% är explorable/Orr)... Och startgame/middlegame/whatevergame för den delen.

Permalänk
Medlem

För att ha "spelat klart" GW2 så ska man väl ha klarat alla dungeons på explorable mode alla vägar. 100% map completion överallt inklusive WvWvW samt ha maxat alla crafting professions.

Edit: Och gjort att jumping puzzles och övriga exploration grejor.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Skrivet av Kalium:

För att ha "spelat klart" GW2 så ska man väl ha klarat alla dungeons på explorable mode alla vägar. 100% map completion överallt inklusive WvWvW samt ha maxat alla crafting professions.

Edit: Och gjort att jumping puzzles och övriga exploration grejor.

Man kan ju dock ha spelat klart innehållet i spelet man anser vara värt att spela, kan tänka mig att många inte tycker jumping puzzles och map completion är särskilt roligt. Men visst jag förstår vad du menar, dock tycker jag att "moroten" saknas i gw2 (jumping puzzles och map completion hade varit ett roligt tidsfördriv vid sidan om annan progression, men duger inte som progression i sig).

Visa signatur

Asrock P67 Pro 3 // Core I5 2500K@4.2ghz // 8gb Corsair XMS3 1600mhz // Asus GTX 560ti DCUII @1ghz core/2.2ghz mem // XFX Core Edition 750w // Samsung 830 128gb // Antec 1200 chassi

3dmark11 P 5400

Permalänk
Medlem
Skrivet av gammarayburst:

Man kan ju dock ha spelat klart innehållet i spelet man anser vara värt att spela, kan tänka mig att många inte tycker jumping puzzles och map completion är särskilt roligt. Men visst jag förstår vad du menar, dock tycker jag att "moroten" saknas i gw2 (jumping puzzles och map completion hade varit ett roligt tidsfördriv vid sidan om annan progression, men duger inte som progression i sig).

Jag skulle inte säga att moroten saknas, snarare att moroten inte smakar så gott för alla. Det finns tex legendaries att crafta, sjukt dyr och sällsynt gear att skaffa, titlar osv och det är väl mer eller mindre de största morötterna i pve. Gillar man inte de morötterna så spelar man kanske helt enkelt fel spel.

PvP-mässigt finns det otroligt mycket att göra. Men där handlar det kanske lite mer om att sätta upp personliga(guild) mål, som tex hålla ett keep en hel vecka eller liknande. I spvp finns även ranker, armors osv.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Förstår att man kan känna att spelet är "klart" .. Tycker fortfarande det är skoj.. Men inte lika mycket mer-spels-värde som Age of Conan till exempel där man kunde göra samma sak hela dagarna och ändå va det skoj och utmanande.. PvPn är för mycket zerg och SPvP borde ge skinns för WvW beroende på rank man når etc.. Det hade hjälpt men som WvW där det alltid är 50+ som springer runt så är ju inte det allt för skoj.

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjulstad:

Förstår att man kan känna att spelet är "klart" .. Tycker fortfarande det är skoj.. Men inte lika mycket mer-spels-värde som Age of Conan till exempel där man kunde göra samma sak hela dagarna och ändå va det skoj och utmanande.. PvPn är för mycket zerg och SPvP borde ge skinns för WvW beroende på rank man når etc.. Det hade hjälpt men som WvW där det alltid är 50+ som springer runt så är ju inte det allt för skoj.

Det räcker ju att man använder sitt PvE set i WvW som det är idag, jag själv tycker det är bra att sPvP har sina egna skins, det visar även vilken tier motståndaren tillhör, t.ex rank 1-10, 10-20 osv.

WvW spelar jag inte själv om jag inte måste på grund utav det du säger, det är helt enkelt för mycket zerg och jag brukar säg att WvW är som att följa John, vid lv80 kan man dock springa runt och köra mindre grupper och göra vad man vill då exp inte är lika användbart fast då bidrar man ju inte speciellt mycket heller men det är fan så mycket roligare. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

gråter varje dag över detta... väntade på GW2 i typ 1år och 3 månader (inte mycket, but still) och speciellt sen februari då dom började med close beta och jag köpte det redan 10 april och körde alla betas och sånt. fanns inget bättre spel.. spelade i typ 3 veckor sen en dag så loggade jag in och visste inte vad jag skulle göra... har inte rört spelet sen dess... fan, jag trodde att jag skulle älska det längre... :'(

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

gråter varje dag över detta... väntade på GW2 i typ 1år och 3 månader (inte mycket, but still) och speciellt sen februari då dom började med close beta och jag köpte det redan 10 april och körde alla betas och sånt. fanns inget bättre spel.. spelade i typ 3 veckor sen en dag så loggade jag in och visste inte vad jag skulle göra... har inte rört spelet sen dess... fan, jag trodde att jag skulle älska det längre... :'(

Hehe, hype är aldrig bra, jag visste knappt att GW2 hade släppts, köpte det efter typ 1-2 veckor och har spelat dagligen sedan dess och mycket mer kommer det att bli, framförallt nu när det kommer nya saker.

Jag kör PvE och sPvP. (:

GW2 är ett sådant spel som blir vad du gör det till.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Jag har så lite tid att spela så för mig är det fortfarande rätt kul

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag har så lite tid att spela så för mig är det fortfarande rätt kul

Att man måste spela lite för att ha kul i spelet lät ju inge vidare hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag har så lite tid att spela så för mig är det fortfarande rätt kul

Precis likadant för mig! Och på så vis så är det fortfarande lite fräscht fortfarande, varje gång man loggar in. Och om senaste trenden med att släppa nytt content typ varje månad håller i sig så räcker det för att hålla mitt intresse uppe.

Tråkigt dock med tajmingen på weekend eventen, att de slutar så sent på söndagen... Bättre att starta eventen på onsdag-torsdag och avsluta på lördag natt, så kan man gotta sig lite åt rewardsen eller reflektera lite över eventet på söndagen.

Igår hann klockan bli halv 12 eller nåt innan våran ancient Karka gick hädan, blev lite sent när man skall upp kl 6 på måndag morgon *gäsp*

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

spelade i typ 3 veckor sen en dag så loggade jag in och visste inte vad jag skulle göra... har inte rört spelet sen dess... fan, jag trodde att jag skulle älska det längre... :'(

Samma här... Har väntat och längtat sjukt länge... FLOPP.
Väntar på expansion..

Permalänk
Medlem

I den riktningen Gw2 går i nu så kommer det väll finnas tillräckligt för alla grindfreaks att göra.
har inte rört det sedan Lost Shore känns bara som en besvikelse.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Jag måste säga att detta är första gången jag spelat ett MMO i ett lite lugnare tempo.

Spelade en del PvP i början. Tog en paus och spelade NHL på Xboxen ett tag. Spelade lite GW2 PvE. Lite mer NHL. Lite FIFA.
Nu är det WvW som gäller och det är verkligen grymt skoj.
Provat mig runt bland klasserna och hittat Necromancern som blivit min main. En klass jag ALDRIG trott att jag skulle gilla.

Att man inte har en månadskostnad betyder oerhört mycket för mig och spelets värde i det långa loppet.
Jag kommer nog att spela detta länge till.

För mig och oss som främst är intresserad av PvP så ser framtiden intressant ut.
Mycket kommer att hända inom det området tror och hoppas jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gregonov:

Jag måste säga att detta är första gången jag spelat ett MMO i ett lite lugnare tempo.

Spelade en del PvP i början. Tog en paus och spelade NHL på Xboxen ett tag. Spelade lite GW2 PvE. Lite mer NHL. Lite FIFA.
Nu är det WvW som gäller och det är verkligen grymt skoj.
Provat mig runt bland klasserna och hittat Necromancern som blivit min main. En klass jag ALDRIG trott att jag skulle gilla.

Att man inte har en månadskostnad betyder oerhört mycket för mig och spelets värde i det långa loppet.
Jag kommer nog att spela detta länge till.

För mig och oss som främst är intresserad av PvP så ser framtiden intressant ut.
Mycket kommer att hända inom det området tror och hoppas jag.

Jo det är det lugna tempot som är spelets styrka tycker jag med. Nu är jag en typiskt casual spelare, som bara vill hoppa in då och då och göra lite olika grejor. Jag kände mig aldrig stressad att spela en massa WoW heller fast jag har betalat månadsavgift hela tiden sen start, och fortfarande betalar fast jag senast loggade in i oktober eller nåt. Man kan lugnt säga att jag inte har spelat speciellt kostnadseffektivt.

Men jag gillar att ha det där i bakgrunden, och ur den synvinkeln så passar ju GW2 bättre egentligen.

Idag när jag får en stund över till spel så blir det lite ole-dole-doff bland ikonerna på skrivbordet. Har just nu GW2, WoW, BF3, BF2, BF2142, PlanetSide2, WoT... Men på nåt sätt (oavsett vad jag tänkte välja) så dubbelklickar jag ändå till sist på GW2!

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av EriikE:

Samma här... Har väntat och längtat sjukt länge... FLOPP.
Väntar på expansion..

Jag längtade på Oblivion/Skyrim, köpte ny dator och allt och ssspelade typ 15min, fick sedan Oblivion gratis till 360 och blev frälst, ge det en ärlig chans vet jag. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB