samsung note 2 eller htc one x eller htc one x+ eller iphone 5??

Permalänk
Avstängd

samsung note 2 eller htc one x eller htc one x+ eller iphone 5??

hej jag vill köpa en ny mobil och mina krav är

.Bra ljud som t.e.x beats som htc har.
.prestanda spel grafik surfa.
.skärm vilken är bäst färg rikast skillnad mellan amoled och lcd ?
.bästa kameran av dema mobilerna.
.funktioner s3an har siri men det heter inte siri men det har inte htc men den har sense.
.byta batteri och uppgradera minnet.

vilket bäst vad rekomenderar ni ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av damoloni123:

hej jag vill köpa en ny mobil och mina krav är

.Bra ljud som t.e.x beats som htc har.
.prestanda spel grafik surfa.
.skärm vilken är bäst färg rikast skillnad mellan amoled och lcd ?
.bästa kameran av dema mobilerna.
.funktioner s3an har siri men det heter inte siri men det har inte htc men den har sense.
.byta batteri och uppgradera minnet.

vilket bäst vad rekomenderar ni ?

.Har haft en iphone 4 men vill över till android iphone kostar för mkt.
http://www.swedroid.se/htc-one-x-recension/ one x snabbast gå nästan längst ner och kolla testerna

Permalänk
Avstängd

Galaxy s3, billigare än iphone 5 som finns i din budget.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem

Galaxy Note 2 utan tvekan! Har själv en S3a men vill byta till en Note!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Focal:

Galaxy Note 2 utan tvekan! Har själv en S3a men vill byta till en Note!

jag vet att note 2 är större och kan byta batteri minne och snabbare vilket är coolt men htc one x och one x+ eller s3 och xpera v har 13 megapixel kamera men jag gillar inte operativet i sony och den har inte jelly bean och inte xpera s heller som har 12 mp kamera

Permalänk
Avstängd
Skrivet av damoloni123:

jag vet att note 2 är större och kan byta batteri minne och snabbare vilket är coolt men htc one x och one x+ eller s3 och xpera v har 13 megapixel kamera men jag gillar inte operativet i sony och den har inte jelly bean och inte xpera s heller som har 12 mp kamera

Men sonys skärm är den bästa va? Bra via engine 2 eller lcd 2 som är one x och one x + eller samsung galaxy s3/note 2 super hd amoled ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av damoloni123:

jag vet att note 2 är större och kan byta batteri minne och snabbare vilket är coolt men htc one x och one x+ eller s3 och xpera v har 13 megapixel kamera men jag gillar inte operativet i sony och den har inte jelly bean och inte xpera s heller som har 12 mp kamera

Skrivet av damoloni123:

men sonys skärm är den bästa va bra via engine 2 eller vilken är bäst lcd 2 som är one x och one x + eller samsung galaxy s3/note 2 super hd amoled ?

Kan du skriva så man förstår något?

Permalänk
Avstängd

Vissa säger att det finns problem med one x ?

Permalänk
Medlem

ONE X+ eller Galaxy S3 skulle jag välja och sedan roota den och flasha CyanogenMod 10
Men både One X+ och S3:an är de bästa telefonerna ute just nu så de är bara att välja en

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Focal:

Kan du skriva så man förstår något?

Så? Kan du fatta nu?

Permalänk
Avstängd

vissa säger att det finns problem med one x

Permalänk
Medlem

Skulle helt klart valt Note2 !
Har själv den första och redan den är en gudomlig telefon, dock är det inte värt att byta från Note till Note2 förrens LTE versionen finns ute iaf.
Den kommer i nästa månad om den inte blir försenad...

/Homer_S

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Homer_S1:

Skulle helt klart valt Note2 !
Har själv den första och redan den är en gudomlig telefon, dock är det inte värt att byta från Note till Note2 förrens LTE versionen finns ute iaf.
Den kommer i nästa månad om den inte blir försenad...

/Homer_S

tackar men det är såklart lte jag kommer vänta på om det blir note 2 men kan du berätta vrf just note 2 ?

Permalänk
Avstängd

Jag vet att note 2 är större och man kan byta batteri och minne men xperia s har 12 och xperia v men jag gillar ej sonys operativ och dem kommer inte få jelly bean.Och htc one x+ är på 1.70 ghz och note 2 på 1.60 ghz och htc har beats.Vad ska jag köra på ? är det skillnad på camera f 2.4 och f.2.0 ?

f 2.0 =htc one x+ f 2.4 samsung galaxy note 2/s3 vilken är bäst vet inte riktigt var htc one x har den utan + tegra 3 eller exynos 4412 4 kärnor[/QUOTE]

Permalänk
Medlem

Kolla på Lumia 920 om kamera var viktigt för dig.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Entusiast
Skrivet av damoloni123:

Jag vet att note 2 är större och man kan byta batteri och minne men xperia s har 12 och xperia v men jag gillar ej sonys operativ och dem kommer inte få jelly bean.Och htc one x+ är på 1.70 ghz och note 2 på 1.60 ghz och htc har beats.Vad ska jag köra på ? är det skillnad på camera f 2.4 och f.2.0 ?

f 2.0 =htc one x+ f 2.4 samsung galaxy note 2/s3 vilken är bäst vet inte riktigt var htc one x har den utan + tegra 3 eller exynos 4412 4 kärnor

Både Xperia S och Xperia V kommer att få Android 4.1.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av MrAdde:

Både Xperia S och Xperia V kommer att få Android 4.1.

hur vet du det visa länk eller nåt

Permalänk
Entusiast
Skrivet av damoloni123:

hur vet du det visa länk eller nåt

Om hårdvaran klarar det har Sony i princip krav på sig att de ska släppa uppdateringar kontinuerligt i minst 18 månader efter att telefonen lanserats.
De har dessutom ett bra trackrecord av att uppdatera gamla telefoner, så det är ingen tvekan om att 2012 års flagsskepp kommer få JB.
Dessutom så är Xperia V vattentät.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Avstängd

blir note 2 !!!!!!!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av damoloni123:

blir note 2 !!!!!!!

Du har känt på den IRL va? Annars lär du få en smärre chock när du ser hur stor den är.
Bortsett från eventuella problem med storleken så får jag gratulera dig för ett utmärkt köp

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

köp inte htx one x, de största problemet där är att kameran sticker ut, drygt och opraktist i min mening sen repas linsen

Permalänk
Skrivet av Fafne:

Har nyligen bytt från HTC Desire HD till en Samsung Note (den gamla N7000).
Anledningen var att DHD började bli sliten (bl.a lyckats riva bort ) och omodern men framför allt ville jag ha större skärm, en kompromiss mellan en mobil och en fickvänlig surfplatta

Måste säga att HTC har bättr "attentions to details" även om en 2010 års mobil får sig knäpp på näsan av en 2011års mobil, när det gäller skärm upplösning och processor/grafik kretsar.

Hatar Samsungs egna tangentbord, skaffade ett annat på Play Store visserligen men ändå. Inte ens en laddlampa finns på Note (har visst kommit på Note2), t.o.m budget mobilen Xperia Mini har laddnings/notifikations LED. Fast det är också många mjukvarulösningar i Sense som slår TouchWiz på löpande band.
Även andra små saker gör att HTC är en snäppet vassare mobiltillverkare än Samsung.

Hoppas att HTC tar sitt förnuft till fånga och kommer med storskärms mobiler igen, med minneskorts-läsare och utbytbart batteri. Även om jag av princip inte köper nylanserade mobiler.

En annan sak som jag upptäckte när jag sade upp abonnemanget hos Halebop och gick över till Telenor med samma Desire HD. Var att Telenor rensade mobilen och återställde Sense till fabriksinställning (2 års anpassning, gick upp i rök ) Efter det blev DHDn långsammare, hackigare och drog ut batteriet snabbare.
Kan ha med Telenors dåliga täckning där jag bor men ändå...

Har du hört talas om HTC Nexus 5?

Visa signatur

Insert funny joke here