Tips: Samsung Ultrabook 6999kr (?)@Inet

Permalänk
Medlem

Tips: Samsung Ultrabook 6999kr (?)@Inet

Inet.se ska ha specialerbjudande för att fira sin nya grafiska profil imorgon (kanske tolvslaget, vem vet) på en Samsung Ultrabook för 5 999kr (?)

Undra exakt vilken modell det är. Kanske 14" tummaren med GT 630M, SSD-Cache, i5 och 1600x900, Eller helt enkelt bara paketpris tillsammans med en Samsung kamera? Den som lever får se. Gör tråden för att det kanske blir ett klipp för någon. Nej, jag jobbar inte för Inet

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Hojta gärna så fort någon får nys om vad det handlar om, skulle vara väldigt intressant att få veta!

Kan det vara så att det är en Samsung 530U3C på bilden tillsammans med kameran Samsung ST66. Priset ser ut att vara 6999:-
Hoppas jag har fel för annars är det inte något vidare erbjudande, webbhallen hade ju ute datorn för 5999:- och kameran går att köpa på Inet för 849.
Noterade att det verkar som att det inte längre går att hitta 530U3C på Inets hemsida, skulle ju kunna betyda att dom fixat något med den?

Trevligt att spekulera =P

Permalänk
Medlem

Ja vem vet, ett som är säkert är i alla fall att det inte är 3/9 serien, which leaves it to 5/7-serien. Om det nu skulle vara 530U3C (SSD-cache, i5) och en medelmåttig ST66 i ett bundlingspris så känns som det som ett väldigt sparsmakat erbjudande. Vet inte om bubblan brevid kameran känns som en "pris-bubbla" eller en "info-bubbla" (droppar lite nya ord...).

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Nu har dom släppt kampanjen på http://www.inet.se/
5999:- för datorn och kameran, det får väl ändå ses som ett vettigt pris, man får en kamera på köpet vid köp av en redan kampanjprissatt dator

Permalänk
Medlem

Underbart vilken fart det är på inets hemsida just nu, har försökt ladda kampanjsidan i 5 minuter med 100mbit lina

Edit: google chrome verkar strula, funkade bättre med IE av någon anledning..

Visa signatur

[Gigabyte X570 AORUS ULTRA]*[Ryzen 9 5900X]*[Palit GeForce RTX3080Ti GameRock]*[G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL16]*[Samsung C32G7]

Permalänk

i5 1,7ghz (med HD4000) och 128gb ssd + kamera för 5999kr
Jag slog till på det! Vill inte lägga ut 10k på en laptop

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 3600X, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 1TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell 2417DG

Permalänk
Medlem
Skrivet av dawa84:

Underbart vilken fart det är på inets hemsida just nu, har försökt ladda kampanjsidan i 5 minuter på 100mbit lina

Måste vara någonting annat som är fel, kommer nämligen in från telefonen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Slog faktiskt till på det här nu, fick inte den högre upplösningen som jag ville ha men för det här priset kan jag köpa den här datorn i väntan på att bättre alternativ kommer ut. SSD + I5 och matt skärm och en present i form av en kamera för det här priset är oslagbart

Permalänk
Medlem

3st kvar i webblager nu (nyss typ 20)

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Passa på nu, ett av de bättre erbjudandena på ett tag

Permalänk
Medlem

Tänkte passa på att fråga om någon har koll på RAM minnet i burken, 4GB minnet sitter ju direkt på moderkortet, men sen finns det ju en SO-DIMM plats utöver det. Någon som vet om det går i 4 eller 8 GB? Dvs. är det maximala minnet 8GB eller 12GB?

Permalänk
Medlem

Satt o funderade.. men väntar nog på Microsoft Surface elr liknande tablets. 6k är ett rätt bra pris annars.

Visa signatur

i5 760 @ 3.9GHz | SLI GTX 560 TI | Xonar STX | Intel 320 120GB | Corsair HX850 | NZXT Phantom | MSI Trinergy | H50 | 8GB Corsair 1.6GHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkAliz:

Tänkte passa på att fråga om någon har koll på RAM minnet i burken, 4GB minnet sitter ju direkt på moderkortet, men sen finns det ju en SO-DIMM plats utöver det. Någon som vet om det går i 4 eller 8 GB? Dvs. är det maximala minnet 8GB eller 12GB?

Memory
DDR3-12800S, 1600 MHz, 4 GB on board, 1 slot, maximum 12 GB

http://www.notebookcheck.net/Review-Samsung-Series-5-530U3C-A...

För mig hade det räckt med en 4gb sticka på 1600mhz (d-channel), fast teoretiskt går det att trycka in 8gb (kostar dock 5-600kr).

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Den upplösningen på en 13" är ingen höjdare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruso:

Den upplösningen på en 13" är ingen höjdare.

Tjaeh, är väl mer eller mindre standard idag (tyvärr) så de flesta har nog ingenting emot det. Tycker absolut att det är ett bra pris hur som helst!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kruso:

Den upplösningen på en 13" är ingen höjdare.

Kan bara hålla med men tyvärr finns det inget nämnvärt utbud av datorer med högre upplösning och matt skärm, det kommer säkert framöver men tills dess är det här ett vettigt alternativ om man är i behov av en Skulle tro att det går att få tillbaka rellativt stor del av inköpspriset om ett år om man nu vill byta och inte har användning för den här längre.

Permalänk
Medlem

Bra deal. Köpte den datorn på Webhallen i helgen för samma pris, dock utan kamera och SSD. Kameran bryr jag mig inte om, men det hade varit trevligt att få SSD:n. Nåja, det är ju inte första gången man köper något för att sedan hitta det på rea veckan efter

Permalänk
Medlem

Gick in på inet.se nu för att kika runt lite, och det verkar som inet har lite problem med prissättningar just nu.

https://www.inet.se/kategori/657/speltangentbord Här visas i princip alla tangentbord att de kostar 5999 kr.

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk

Fan vad störande. Har verkligen spanat in den här datorn. Velade för länge under förra kampanjen så de höjde priset igen. Men eftersom de hade >50 i lager räknade jag med en ny kampanj, som jag nu verkar ha missat.. suck.

Permalänk
Medlem

om man hade tänkt köpa sig en ultrabook i den prisklassen är det värt att slå till nu eller finns det bättre alternativ?
Bryr mig inte om kameran (:

Permalänk
Medlem

Kameran kan du säkert kränga iväg för 500kr så i så fall betalar du 5500:- för datorn, mycket dator för pengarna, Samsung tillverkar datorer av hög kvalitet och som en stor fördel jämfört med andra ultrabooks slipper du den horibla trackpaden och får istället en välbeprövad touchpad med knappar

Permalänk
Medlem

Finns det ens några kvar ?

Permalänk
Medlem

Inte på webborder, däremot i butik:
Ringön 10 st
Sisjön 13 st
Torp 4 st
Stockholm 9 st

Permalänk
Medlem

är inte i närheten alls =/ ***

Permalänk
Medlem

Köpa den via någon du känner som kan agera bulvan då Eller slå till på webbhallens för 5999:- det enda du missar då är SSDn, men den har 500GB HDD med SSD cache på typ 24GB vilket borde göra den rätt rapp ändå.

Permalänk
Medlem

det går inte sätta i en 128 ssd eller nått i efterhand? och ha både 500 hd och 128 ssd i (: ?`

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

det går inte sätta i en 128 ssd eller nått i efterhand? och ha både 500 hd och 128 ssd i (: ?`

Nej, men du har kvar 24GB SSD-cachen som du kan göra om till en vanlig partition. En 6GB av den används som en hibernate partition av Intel rapid start technology för att få väldigt snabb resume från hibernate. Så det är kanske 16GB kvar att leka med...

Tänk förresten på att det ska vara 7mm höga SSD/HD i den här så att du inte skaffar en normalhöjds SSD.

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Skrivet av SkAliz:

Köpa den via någon du känner som kan agera bulvan då Eller slå till på webbhallens för 5999:- det enda du missar då är SSDn, men den har 500GB HDD med SSD cache på typ 24GB vilket borde göra den rätt rapp ändå.

På Inet stod det att erbjudandet bara gällde i webbutiken, alltså kunde man inte knalla in i en butik och köpa en. (Som jag förstod det)

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

liten rapport om datorn i erbjudandet

Skrivet av SkAliz:

Tänkte passa på att fråga om någon har koll på RAM minnet i burken, 4GB minnet sitter ju direkt på moderkortet, men sen finns det ju en SO-DIMM plats utöver det. Någon som vet om det går i 4 eller 8 GB? Dvs. är det maximala minnet 8GB eller 12GB?

Samsung skriver på sin engelskspråkiga websida att max minne är 8GB.

Skrivet av BjornS:

Nej, men du har kvar 24GB SSD-cachen som du kan göra om till en vanlig partition. En 6GB av den används som en hibernate partition av Intel rapid start technology för att få väldigt snabb resume från hibernate. Så det är kanske 16GB kvar att leka med...

Tänk förresten på att det ska vara 7mm höga SSD/HD i den här så att du inte skaffar en normalhöjds SSD.

Slog till på erbjudandet, mitt exemplar verkar inte ha SSD-cache. Den dyker inte upp i device manager iallafall, plus att jag läste någonstans att de NP530u3c som levereras med SSD inte har cachen..

mitt ex tillverkades i maj.. antar att alla i erbjudande-batchen tillverkades samtidigt (de har ju samma svenska tangentbordslayout etc..)
Touch-modellen släpps om 2½ vecka (elgiganten listar den redan..) så jag är inte förvånad att de rensar lagret

Skrivet av Son of Qwerty:

På Inet stod det att erbjudandet bara gällde i webbutiken, alltså kunde man inte knalla in i en butik och köpa en. (Som jag förstod det)

Det gick fint att knalla in i butik och köpa en till erbjudandepris inkl. kameran.

Om ni skall stoppa in mer minne så skall det (enligt inet personal) göras EFTER att man bootat Win7 och gått igenom "first boot" proceduren.. skulle tydligen vara risk att first boot strular annars..

65 GB ledigt på SSDn i skrivande stund.

C: partitionen är 92gig totalt, resten av SSDn (ca 30 GB) går till samsungs dolda recovery partition.

Rensat bort minst 15 GB bloatware (spel/norton/webcam effekter/skype etc etc)

kvar att "optimera":
4GB går till hiberfil.sys fast hibernate inte syns som option.. har inte hunnit kolla på det än.
7GB går till Officepaketet
3GB går till lite olika samsung program
14GB Windows foldern

File-indexing var påslagen, så den stängde jag av.

Om någon har köpt så kika gärna efter guider innan ni går loss och skall instalera rent windows etc..

Tidigare modell (NP530U3B) hade t.ex problem att instalera clean win7 från USB stickor, däremot funkade USB-Optisk media tydligen fint ..
hitta många intressanta tips-trådar här:
http://forum.notebookreview.com/samsung/

"stora" tråden för de som köpt den tidigare modellen med sandy-bridge NP530U3B:
http://forum.notebookreview.com/samsung/636390-samsung-series...

Jag kommer upgradera till större SSD om ett tag, men vill lära känna burken lite som den är innan jag går loss för mkt. 128GB SSDn åker in i min gamla laptop sen..

Permalänk
Medlem
Skrivet av slstr:

Slog till på erbjudandet, mitt exemplar verkar inte ha SSD-cache. Den dyker inte upp i device manager iallafall, plus att jag läste någonstans att de NP530u3c som levereras med SSD inte har cachen..

Det stämmer. Hela idén med SSD-cachen är ju att snabba upp accesserna mot en mekanisk HD så att datorn uppfyller Intels Ultrabook regler. Sitter det en SSD i från början så blir det lite poänglöst.

Vad är det för märke/modell på den SSD som sitter i den?

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD