Permalänk
Medlem

ESL - vilka vagnar?

ESL kör ett lite eget format i sina Cuper, och jag skulle vilja ha era rekommendationer. Förutsättningen är:

7 mot 7
Endast tanks (inga arty eller TDs)
42 tierpoäng att fördela inom laget, max tier 8.

Det här lämnar ju en del kombinationsutrymme. T ex kan alla sju spelare köra en tier 6, eller kombinera 4st tier 8 med 4st tier 4. Jag förmodar att kombon 5st tier 6 plus 1st tier 8 (heavy) och 1st tier 4 (scout) inte blir osannolik att påträffa. Vilken kombo tror ni blir mest framgångsrik? Vilka vagnar skulle ni använda i en sådan kombo?

Permalänk
Medlem

Beror helt på bana och motstånd. T ex, möter vi Red Tide eller Red RUSH på Prokhorovka kör vi 3x 13 90, Tier 7 lorraine arty, 2x t-50-2 och en T1 (och förlorar styggt mot samma lineup på deras sida). Fast nu när jag tänker på det blir jag osäker på om vi kör 3 eller 4 13 90. Anyway, det är en taktik som många kör med.

Men, möter vi något helt annat lag kan vi köra en lineup med 2x T32, 13 90, 261 och sedan fylla ut med scouts (T50-2, T1 etc). Det viktigaste är att ni inte börjar fjolla med tier 6 och sådant skräp. Det enda lovliga i teorin är att i brist på poäng köra en T29, men det är inte optimalt. T32 är bäst allround. IS3 kan vara nice på Himmelsdorf, framförallt i kombination med en massa 50 100. Glöm Tiger 2.

Vilken cup är det ni har tänkt att spela i och med att arty inte är tillåtet?

Visa signatur

Dekadens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wonk:

Endast tanks (inga arty eller TDs)

Skrivet av oggan:

Vilken cup är det ni har tänkt att spela i och med att arty inte är tillåtet?

Jag var säker på att man fick ha arty i ESL.

Visa signatur

MB/Case: ASUS ROG Strix B350-F || FD R6
PSU: Seasonic FOCUS Plus 750W Platinum
CPU/Cooler: Ryzen 5600 || Noctua NH-U12S
RAM: G.Skill FlareX 16GB 3200 CL14
GPU: ASUS RX7800XT TUF OC