Missnöjd med ATI Radeon9700...!

Permalänk
Medlem

Missnöjd med ATI Radeon9700...!

Jag tycker inte att Radeon 9700 gav mig så mycket bättre prestanda än vad mitt GF 3 gjorde..!
Visst jag fick 79003dmarx med mitt GF3 och jag får 12500 med mitt 9700 kort.
Spelen flyter inte så mkt bättre, det var som sist jag hade ATI bra kort men drivarna suuuuger som vanligt. Någon annan som har en åsikt som kanske e nöjd med sitt ATI??

/Inlägget redigerat av velotex. Försäljning tas i köp&sälj, http://www.sweclockers.com/koposalj/

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D@Stock, ASUS ROG ASUS ROG STRIX B650E-F GAMING WIFI, ASUS RTX 4080 Super, G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6000, Hyte Y60, Samsung NVME 980Pro 1TB, 2X WD Black SN850 1TB NVME, Intel 545s 512GB.
Skärm: Corsair Xeneon Flex 45", Samsung G7 32"
Server:UnRaid OS, Fractal Design Node 804, Asus Sabertooth Gryphon Z97, Intel XEON 1220v3, 32GB DDR3 RAM, 14TB Storage.

Permalänk
Medlem

Måste ju vara nå som är fel, Har oxo haft ett ATi förut och har ett nu, och måste säga att drivisarna funkar betydligt bättr nu. Har mycket sällan haft problem sen jag skaffade R8500.

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Sten nöjd med mitt radeon8500. Vad jag har märkt är det oftast SBT när ati korten strular. Men Kann ju inte säga att det e så nu eftersom jag inte testat radeon9700pro, men det va samma gnäll från folk när radeon och radeon8500 va nytt och jag har inte lyckats få några alvarliga problem.

Visa signatur

Xp1700@500mhz 1,1v pasiv kylning.
Radeon8500 pasiv kylning
Kd7-raid m.m

Permalänk

Har inte gillat ATI, för de värkar ha allvarliga problem med sina drivisar. Enda kortet som har funkat bra är nog deras Mach 64 för länge sedan, funkar alltid. Men sedan de började med att göra 3d kort så har det alldrig funkat helt smärtfritt, har sätt ett par ATI kort på jobbet och alla hadde strul med spel. Spelen hoppade fram lite då och då och det berodde inte på något annat för de var ny installerade maskiner och funkade med mitt GF2 kort som sitter i min arbetsmaskin.

Så jag håller mig till NVidia då de hållit på ett bra tag med att göra spelkort, ATI har mest jobbat med OEM och GL aplikationer.

Visa signatur

You can't fix stupid.

Permalänk
Medlem

Re: Missnöjd med ATI Radeon9700...!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xenomorph
Jag tycker inte att Radeon 9700 gav mig så mycket bättre prestanda än vad mitt GF 3 gjorde..!
Visst jag fick 79003dmarx med mitt GF3 och jag får 12500 med mitt 9700 kort.

Stackare, något annat är fel, drivrutiner eller nåt ?

Jag får ju över 13000 med mitt Ti4200, kom igen nu, du ska ju ligga på minst 16k med din rigg...

Permalänk
Medlem

Re: Re: Missnöjd med ATI Radeon9700...!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon

Stackare, något annat är fel, drivrutiner eller nåt ?

Jag får ju över 13000 med mitt Ti4200, kom igen nu, du ska ju ligga på minst 16k med din rigg...

16000? dream on. Jag tycker xenomorph får bra prestanda med dom grejerna han har där. Inget å klaga över.

Permalänk

kolla f.a.q hur man tar bort ati förhandsgranskning och se om det blir bättre...

när jag har tar bort den hos mig så flytter wxp 4x bättre..

Permalänk
Medlem

3dmark ger mer på vissa system/komponenter helt enkelt. Två med nästan identiska setups kan få väldigt olika 3dmarks...

Tycker det är du som ska vara extremt nöjd och inte han som ska vara missnöjd.. Du har ju väldigt snabba minnen, plus ett rätt hårt klockat kort. Och inte minst väldigt låg multiplier

Visa signatur

Epox 8KHA+ | XP 2400+@2340 | SLK-800 / Enermax 8cm | 512mb PC2700 | ti4200 128mb 310/560
"Man lever bara en gång - men å andra sidan dör man inte så ofta heller!"

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Missnöjd med ATI Radeon9700...!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Falcon

eh ?? du skojar va...

Jag får ju för fan över 13000 med mitt system, han har därutöver mycket bättre grafikkort och snabbare prolle

...Har för mig att det är så att när man kör igång 3DMark2001se så benchar man med standardinställningar 1024X768. Dessutom spelar det ju roll vilka inställningar man gjort i kontrollpanelen, FSAA, ANISO osv. Att jämföra rakt av mellan grafikkort i mkt låga upplösningar och lägsta kvalité inställning, så kan det tilll och med gå snabbare med äldre (slöare) kort. Utnyttja potentialen, Maxa inställningarna på alla reglage -jämför sen! Eller varför inte köra lite riktiga tester med olika spel.

-Bara några tankar som jag slog av...

Visa signatur

Gammal PC räv, numera Applenörd
---------------------------------------------------------------

Permalänk

Ja jag har ægt ett Radeon 64MB DDR vivo kort, alltså ett av de førsta Radeonen...ett retail 183/183, och med nyare drivrutinerna som kom då, så var det inga som helst problem med det kortet, jag var mycket mer nøjd med det kortet æn med mina tidigare GeForce kort...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olle Hungrig
kolla f.a.q hur man tar bort ati förhandsgranskning och se om det blir bättre...

när jag har tar bort den hos mig så flytter wxp 4x bättre..

Förhandsgranskning???
Jag hittar det inte i faqen =/
Kanske jag tittar inte tillräckligt noga dock....

Permalänk
Medlem

Re: Missnöjd med ATI Radeon9700...!

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av Xenomorph
[B]Jag tycker inte att Radeon 9700 gav mig så mycket bättre prestanda än vad mitt GF 3 gjorde..!
Visst jag fick 79003dmarx med mitt GF3 och jag får 12500 med mitt 9700 kort.
------------------------------------------------------------------------------------

Tycker nog att dina pts är rätt ok med din rigg....
ATI kontra Mobotillverkarna har ju uppenbara problem med 8X AGP-porten.

Nya Catalyst drivisarna 6218 från ATI och via 4-45 gör underverkpå prestationen.
Vad 3Dmark,en säger är ointressant, det ska flyta i alla spel och så. Varför bänka 14k - 15k om det ändå laggar i D3D spel??
Flyt och kvalitet, That Rules

Thanks

Visa signatur

Be cool, Be smart, Drive safe

Permalänk
Medlem

Jag har också ett Radeon 9700 pro o skulle aldrig byta det mot ett nvidia kort igen! Har haft nvidia kort tidigare o vad gäller drivrutinerna så är det inte några som helst problem med ati. Dom är ryskigt bra. Förstår inte varför folk klagar på dom. Ladda ner nya Catalyst 2.5 med dom kan du nu även ändra vsync.

Att spelen på din burk inte flyter på fattar jag inte.
Jag kör med ALLT på max o så phet upplösning min skärm klara av o det kan inte gå mjukare! Även med AA o AF på så har min burk inga som helst problem. Även med dom mest krävande spelen.

Jag kan inte bli mer nöjd över detta kort.
R9700 PRO kommer ju tillochmed spöa GeForce FX i vissa benchmarks vad gäller AA o AF, så kortet är ju absolut inte dåligt.

Visa signatur

ASUS P4S8X (BIOS 1004)
Intel(r) Pentium(r) 4 2.8Ghz
Gigabyte Maya II Radeon 9700 PRO

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xmurfen
R9700 PRO kommer ju tillochmed spöa GeForce FX i vissa benchmarks vad gäller AA o AF, så kortet är ju absolut inte dåligt.

Vad grundar du det på? Länk tack.

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B550-I - AMD Ryzen 5 4650G - 32GB G.SKILL DDR4 3600MHz - Dell U2515H - WD Blue SN550 500GB SSD - Linux Mint
Projekt iCom: Bygglogg - Feedback

Permalänk
Medlem

Jag kan ju bara säga att jag är grymt nöjd med mitt 9700Pro kort, hadde mer problem på min gammla dator med GF2GTS kort (var också det nya och bästa på sin tid )

Permalänk

o.b.s

det var faq i MS Windows - Program - Övr. OS

Gå till: HKEY_CLASSES_ROOT\SystemFileAssociations\.avi\shellex\PropertyHandler
Deleta "Default" värdet som bör vara "{87D62D94-71B3-4b9a-9489-5FE6850DC73E}"

Permalänk
Medlem

Mafia i 1280x1024 MAX detail, 4x AA och 16X AF, flyter helt ok, det gjorde det inte på ett GF3...

Permalänk

Helt nöjd med ATI, framförallt e bildkvalitén bra. Sjysst TV-out e ju också nice.

Visa signatur

Powered by Debian GNU/Linux

Permalänk
Medlem

Re: Missnöjd med ATI Radeon9700...!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xenomorph
Jag tycker inte att Radeon 9700 gav mig så mycket bättre prestanda än vad mitt GF 3 gjorde..!
Visst jag fick 79003dmarx med mitt GF3 och jag får 12500 med mitt 9700 kort.
Spelen flyter inte så mkt bättre, det var som sist jag hade ATI bra kort men drivarna suuuuger som vanligt. Någon annan som har en åsikt som kanske e nöjd med sitt ATI??

/Inlägget redigerat av velotex. Försäljning tas i köp&sälj, http://www.sweclockers.com/koposalj/

själv har jag ca 14000 med mitt Radeon 9800Pro.. men ca 5800 i 03... undrar vad det kan bero på

Och jag är VÄLDIGT nöjd med mitt kort.. alla spel funkar och allt. Fin poäng i 3dmark03 .. bryr mig inte så mkt om 2001.. är ganska gammalt.....

Permalänk
Medlem

jag ligger på 12000 3d marks med mitt 9600pro ;D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaRude
jag ligger på 12000 3d marks med mitt 9600pro ;D

.. kom på att jag låg på runt 10 000 med mitt Gf4ti4200 .. så det är ju inte så jättestor skillnad i 2001.. men i 2003 fick jag GANSKA mkt mer.. från 1000p till 5800 :)..

Permalänk
Medlem

Sen att denna tråden är 1 år gammal gör inget.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Sen att denna tråden är 1 år gammal gör inget.

såg inte det.. kollar aldrig

Permalänk
Medlem

Re: Missnöjd med ATI Radeon9700...!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xenomorph
Jag tycker inte att Radeon 9700 gav mig så mycket bättre prestanda än vad mitt GF 3 gjorde..!
Visst jag fick 79003dmarx med mitt GF3 och jag får 12500 med mitt 9700 kort.
Spelen flyter inte så mkt bättre, det var som sist jag hade ATI bra kort men drivarna suuuuger som vanligt. Någon annan som har en åsikt som kanske e nöjd med sitt ATI??

/Inlägget redigerat av velotex. Försäljning tas i köp&sälj, http://www.sweclockers.com/koposalj/

Ngt annat är fel eller flaskhals, jag får ju 16700 ......

Visa signatur

Pentium 2.8Ghz (Bus 960Mhz) @3.36 Ghz, P4C800 deluxe, 2 x 512Mb Gail pc 4400 Dual, Radeon 9800 pro 128Mb. 405/350 , 3X 80 Gb Western Digital XL Caviar 8Mb cache. Maxtor SATA 200G. 6455p 3Dmark03

Permalänk

prova tanka drivisar från hercules

Visa signatur

-|- EVGA 780i SLI FTW -|- E8500 -|- Corsair Dominator 8500 CL5 -|- ASUS 8800gt x2 -|- Corsair 1000w -|- 3TB+ -|- Lian Li PC-X2000 -|-

Permalänk
Medlem

Re: Re: Missnöjd med ATI Radeon9700...!

...

Visa signatur

-LIVERPOOL FC || YOU´LL NEVER WALK ALONE || LIVERPOOL FC-

Permalänk
Medlem

Håller med naken "..."

Permalänk
Medlem

Hur lyckas man dra upp ett år gamla tråda? Sitter du och söker eller.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maniak
Hur lyckas man dra upp ett år gamla tråda? Sitter du och söker eller.

Jag undrar det med, hittar gamla trådar som är över 1 år gamla. låt dem dööööö....gör en ny tråd istället.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*
Dra upp gamla trådar är tillåtet om man tillför ngt till tråden, vilket inte är fallet här.

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor