Designen till iphone 5 är patenterad och skyddad - Av Goophone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pnorberg:

Problemet var att före iPhone blev du dumförklarad för att köpa en dyr telefon, idag är det tvärtom vilket är i vissa fall bekräftat av t.ex. Woorail och andra här på Swec.
Före iPhone skulle alla ha så små telefoner som möjligt och "musiktelefoner".
Hur många här har gått från Sony Ericsson W800/W810 till en iPhone och säger att iPhonen är den bästa telefonen ni ägt? Kom igen, räck nu upp en hand.

Jag hade en W910i, räknas det? Inte för att dessa var billiga heller.

Bra skrivet dock Pnorberg, håller med om det mesta.

Apple har definitivt inte uppfunnit vare sig smartphones eller tablets men de har en grymt timing och de presenterade produkter som lockade den stora massan. Så samtidigt som att det är fel att påstå att Apple kom på dessa saker så är det fel att förringa deras bidrag i mobilutvecklingen. Apple kom in från ingenstans och gav de stora mobiljättarna en rejäl spark i arset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Jag hade en W910i, räknas det? Inte för att dessa var billiga heller.

Bra skrivet dock Pnorberg, håller med om det mesta.

Apple har definitivt inte uppfunnit vare sig smartphones eller tablets men de har en grymt timing och de presenterade produkter som lockade den stora massan. Så samtidigt som att det är fel att påstå att Apple kom på dessa saker så är det fel att förringa deras bidrag i mobilutvecklingen. Apple kom in från ingenstans och gav de stora mobiljättarna en rejäl spark i arset.

Haha! ja det gör det väl

Absolut, det är just det som förnekas från "båda" håll om man säger så, Apples produkter slog igenom för att de var just mer för alla och inte bara IT-teknikern. Därav har det även en position de har idag. Det är något väldigt unikt de lyckats med som få företag kan göra, oavsett hur bra produkt de har. Att de däremot skulle vara först är dock en lögn. Jag tackar Apple för att de lyckades, för som sagt, de gav andra företag en rejäl spark i arslet som du så fint uttryckte det.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."