Vi som äger Samsung Galaxy Note 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av GameTeQ:

Note 2 har samma chip som Galaxy s3 fast den är klockad 200 mhz mer på varje kärna så den är ju snabbare än s3an

Skrivet av loweb_:

200mhz mer samt 1GB ram mer.

Okej!

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Jag älskar min note 2, men jag har några frågor:
1. Skulle vilja kunna installera applikationer på ett minneskort jag köpt.
2. Finns det någon bra app för att använda telefonen som ett tangentbord till datorn över wifi?
3. Andra apprekommendationer? Är helt färsk på Android, har tidigare använt iphone.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Nu fick jag sms att den ligger på posten=)

Att byta ut batteriet är billigt och lätt mot min iphone 4s:
http://www.ebay.com/itm/2x-3500mAh-Li-ion-Replacement-Battery...

8 Dollar för 2st 3500mah

Billigt och fejk, det lär vara mindre än originalbatteriet...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk

Nu äger jag ingen note men trillade in här ändå, det är stor skillnad på batteri och batteri, du kan inte endast kolla på mah. Det fungerar inte så.

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560

Permalänk

Snart en del av Note-familjen. Men vilket jävla dilemma, 4g eller inte 4g är frågan. Blir det någon prisskillnad? Hur lång tid skall man behöva vänta på 4g-versionen? Fördelar, nackdelar?

Permalänk

Vilken ångest, sitter med en iPhone 3GS i nuläget som ber om att få bytas ut. Var först lite inne på WP8 men är trött på låsta operativsystem, blir en android. Frågan är om man ska skaffa en S3 eller en Note 2? Lite av en paradox att det som lockar mest med Note 2, skärmen, är det som gör att jag ställer mig tveksamt till den. Ni som har en, är den stor på gränsen till otymplig? Sålänge den får plats i mina fickor är jag nöjd, vill inte att det ska bli ett besvär att ta den med sig...

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Skrivet av Heinkel92:

Vilken ångest, sitter med en iPhone 3GS i nuläget som ber om att få bytas ut. Var först lite inne på WP8 men är trött på låsta operativsystem, blir en android. Frågan är om man ska skaffa en S3 eller en Note 2? Lite av en paradox att det som lockar mest med Note 2, skärmen, är det som gör att jag ställer mig tveksamt till den. Ni som har en, är den stor på gränsen till otymplig? Sålänge den får plats i mina fickor är jag nöjd, vill inte att det ska bli ett besvär att ta den med sig...

Jag är en normalstor man med normalstora jeans och jag tycker Note2 tar mindre plats än min gamla DHD. Den är tunn, vilket är det viktigaste när det kommer till passform i byxor.

rant:
Sen vill jag inte få detta att låta som ett påhopp på dig heinkel92, men tror folk verkligen att Samsung inte har testat att storleken faktiskt funkar?! Får hela tiden kommentarer om storleken och att den inte går att få ner i jeansen, "ska du ha en handväska till din telefon nu" är också en ny favorit. Detta är liksom inte Samsungs första telefon!
Efter några dagar kan man inte använda en "vanlig" storlek, allt känns så trångt.
/rant

Permalänk
Skrivet av patrik1986:

Jag är en normalstor man med normalstora jeans och jag tycker Note2 tar mindre plats än min gamla DHD. Den är tunn, vilket är det viktigaste när det kommer till passform i byxor.

rant:
Sen vill jag inte få detta att låta som ett påhopp på dig heinkel92, men tror folk verkligen att Samsung inte har testat att storleken faktiskt funkar?! Får hela tiden kommentarer om storleken och att den inte går att få ner i jeansen, "ska du ha en handväska till din telefon nu" är också en ny favorit. Detta är liksom inte Samsungs första telefon!
Efter några dagar kan man inte använda en "vanlig" storlek, allt känns så trångt.
/rant

Skönt att höra, visst har dom erfarenhet inom området. Som med allt annat handlar det väl om personlig preferens, nu vet jag inte hur du tycker men oftast så vänjer man sig och efter 1-2 veckor ser man ju noten som en "normalstor" telefon, om du förstår vad jag menar. Ska försöka ta mig till Media markt el dyl i helgen, de lär ju ha den gamla noten där, då det in skiljer så mycket i storlek är det nog bra att klämma på den lite först!

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Fick min igår, och informerar er andra som inte har beställt att inte satsa på misco! och kopierar det jag skrev på Swedroid ...

Stor Varning om att handla av Misco!
Sämsta Servicen och Sämsta behandling jag fått i hela mitt liv!

Beställde en vara som företagskund på måndag förmiddag via faktura. Senare under dagen så får jag ett mail från dem att den är nekad då dem enbart fakturerar Aktiebolag! (Vilket inte står med när man ska välja faktura)

Fick göra om ordern och betala med kort denna gång på eftermiddagen! Och fram tills jag gjorde det så hade priset gått upp ca 100 kr!

Köpte en ny telefon värde 6000 kr, och då jag packar upp telefonen så ser jag att det finns 2 repor på undersidan (Under hemknappen). Repor där man kan känna av med naglarna och synliga.
Ringer butiken direkt och då får jag svar att jag ska skicka in denna till reparation och att jag ska kontakta anovo! Alltså dem kunde inte ens hjälpa kunden med det, utan man får själv göra detta!

Försökte vara så lugn och snäll jag kan vara med kundtjänsten på Misco och förklarade att jag reser bort imorgon och har inte möjlighet till detta! Bad dem snällt att försöka hjälpa mig på nåt vis, men Nej där vart dem stenhårda.

Även förslog att ge mig någon slags "avdrag" eller ersättning, så får jag ta med mobilen på resan och ignorera skadan! Men där fick man också ett Nej! (Anledning: dem tjänar så lite på mobiltelefoner).

Så tänk dig att betala (Full pris för en Ny vara) en sån summa och få en "repad" mobil och sådan service!

Dem hjälper varken med lämna in, skicka ny ersättnings telefon, eller någon avdrag på priset! Med andra ord 0 Service.

Så jag varnar er andra att köpa därifrån. Särskilt som företag, för då har dem ännu sämre service än vad dem erbjuder sina privata kunder!

För övrigt, så är detta bästa telefonen! Och kungen av telefoner i min värld... Har även Note 1an som jag var jätte nöjd med, men denna slår den i alla punkter.. och värt att uppgradera från N1an... Finns även Root och CWM på Xda

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte flytta nåt till minneskortet med app2sdcard...vad är felet?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

Ang. gnället om storleken...
Jag är karl, min tumme täcker typ halva displayen på iphone5/SGSIII.
Note II är gjord för män som inte behöver kompensera med minitelefoner pga andra tillkortakommanden...

Och eftersom jag hämtade min Note2 imorse är sammanfattningen:
WoW!

Nu är det färdigt med äppelskruttar!

Visa signatur

47" LG 1920x1080 2ms, i7 920 2,66 @ 4,418 HT Enabled (Not lapped, Arctic Silver 5), Asus Rampage II Extreme (Bios 2101), 12GB 1600 8-8-8-24 OCZ GOLDEN SHOWER, Corsair HX1000W, SLI 2 x MSI 760 Gaming OC, Samsung EVO 500gb, Cyborg R.A.T. 9, and Logitech G7 Backup, 1 x Thermochill PA120.4, 1 x Laing DDC 18w with Leaking XSPC Reservoir Top, 1 x Watercool Heatkiller Rev 3, Copper CPU Block, 1 x 1366 Backplate, 16 x Yate Loon D12SH-12

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Jag lyckas inte flytta nåt till minneskortet med app2sdcard...vad är felet?

därför samsung har ändrat filsystemet så den tar det interna + kortet och slår ihop det så när det interna tar slut så slänger den upp det på kortet så ni som har typ köpty 64gb korten släng på musik och filmer dem för ni lär ju inte fylla 16/32gb med apps i första taget

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverbullit:

Ang. gnället om storleken...
Jag är karl, min tumme täcker typ halva displayen på iphone5/SGSIII.
Note II är gjord för män som inte behöver kompensera med minitelefoner pga andra tillkortakommanden...

Och eftersom jag hämtade min Note2 imorse är sammanfattningen:
WoW!

Nu är det färdigt med äppelskruttar!

Årets ord mannen! Sitter själv med en Note och funderar starkt på att uppgradera till 4G varianten när den väl kommer.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av nothingtoxic:

därför samsung har ändrat filsystemet så den tar det interna + kortet och slår ihop det så när det interna tar slut så slänger den upp det på kortet så ni som har typ köpty 64gb korten släng på musik och filmer dem för ni lär ju inte fylla 16/32gb med apps i första taget

Aha,trodde det var nåt fel på mitt 64gb kort...så man måste först fylla det interna minnet innan den lägger på det externa låter konstigt.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Aha,trodde det var nåt fel på mitt 64gb kort...så man måste först fylla det interna minnet innan den lägger på det externa låter konstigt.

Jasså, skumt?
Nu har jag visserligen bara gamla sur32gb kortet från min SGS, men nya noten (2) frågade om jag ville spara bilder/film på interna el externa,
både intern och extern dyker upp i filhanteraren...

Visa signatur

47" LG 1920x1080 2ms, i7 920 2,66 @ 4,418 HT Enabled (Not lapped, Arctic Silver 5), Asus Rampage II Extreme (Bios 2101), 12GB 1600 8-8-8-24 OCZ GOLDEN SHOWER, Corsair HX1000W, SLI 2 x MSI 760 Gaming OC, Samsung EVO 500gb, Cyborg R.A.T. 9, and Logitech G7 Backup, 1 x Thermochill PA120.4, 1 x Laing DDC 18w with Leaking XSPC Reservoir Top, 1 x Watercool Heatkiller Rev 3, Copper CPU Block, 1 x 1366 Backplate, 16 x Yate Loon D12SH-12

Permalänk
Medlem

Jag är kluven vad det gäller Note II.

Införskaffade en Note i April i år, använde den flitigt tills det att jag hittade en SGSII utomhus, när jag insåg att det var i princip samma sak under huven bestämde jag mig för att leka runt med den upphittad e SGSII;an. Det var då jag började syssla med root/ROMs, som det finns en uppsjö av till S2an - inte lika mycket till Note. Det var dessutom skönt som fan att kunna hantera telefonen smidigt med en hand, för hur mycket folk än påstår sig kunna hantera Note - den är för stor för att hantera bra med en hand.

Nu är jag förvisso tillbaka till Note, efter att ha hittat en rätt stabil JB AOKP release, som faktiskt fungerar bra med HydraCore - men så fort jag tar upp S2an uppskattar jag att den är så mycket smidigare. För min del skulle nog en Galaxy S3 vara det ultimata misstänker jag.

Permalänk
Skrivet av jorgen69:

Aha,trodde det var nåt fel på mitt 64gb kort...så man måste först fylla det interna minnet innan den lägger på det externa låter konstigt.

det är vad jag tror i alla fall, blev så sen 4.0, har en sgs3 16gb med ett 32gb kort och än så länge har jag min musik någon film + mina nand backups på den då jag inte fyllt mina 16gb på det interna än

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 5 5600X@ 4.85GHz ][GPU: ASUS GTX1070TI Strix][MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming]
[RAM: G.Skill Aegis 32GB 3000MHz][DAC/Amp: Asus Xonar Essence One]
[Dator Lurar: Sennheiser HD650 & Beyerdynamic DT880 Pro 250Ω]

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrik1986:

Jag är en normalstor man med normalstora jeans och jag tycker Note2 tar mindre plats än min gamla DHD. Den är tunn, vilket är det viktigaste när det kommer till passform i byxor.

rant:
Sen vill jag inte få detta att låta som ett påhopp på dig heinkel92, men tror folk verkligen att Samsung inte har testat att storleken faktiskt funkar?! Får hela tiden kommentarer om storleken och att den inte går att få ner i jeansen, "ska du ha en handväska till din telefon nu" är också en ny favorit. Detta är liksom inte Samsungs första telefon!

Storleken lär inte funka för normalstora koreaner i alla fall, så nej, de har nog inte testat...

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silverbullit:

Jasså, skumt?
Nu har jag visserligen bara gamla sur32gb kortet från min SGS, men nya noten (2) frågade om jag ville spara bilder/film på interna el externa,
både intern och extern dyker upp i filhanteraren...

Det som installeras läggs enbart på interna ,men filer från datorn kan man tydligen välja vart man ska lägga dom.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk

Vad är det som gör värt mödan att ha den här stora tegelstenen i fickan?
-Vad är det som ni använder den till som ni inte hade gjort om ni hade en galaxy s3 eller liknande?

När kommer LTE versionen ut och vilka operatörer som kommer sälja dessa samt har 4g abonnemang?

Går det att installera Windows XP eller Linux på Note 2?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeedHurley:

Vad är det som gör värt mödan att ha den här stora tegelstenen i fickan?
-Vad är det som ni använder den till som ni inte hade gjort om ni hade en galaxy s3 eller liknande?

När kommer LTE versionen ut och vilka operatörer som kommer sälja dessa samt har 4g abonnemang?

Går det att installera Windows XP eller Linux på Note 2?

missat pennan? Å vaddå tegelsten? Går ner fint i mina "tajta" Edwin Nashville jeans :D. Tror Telia och Tele2 kommer sälja N2 med 4G

Visa signatur

hej hej

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Storleken lär inte funka för normalstora koreaner i alla fall, så nej, de har nog inte testat...

De flesta med den typ av byxor har väl handväska iaf.

Permalänk
Skrivet av Janne1:

missat pennan? Å vaddå tegelsten? Går ner fint i mina "tajta" Edwin Nashville jeans :D. Tror Telia och Tele2 kommer sälja N2 med 4G

1:30 in i videon kan man se vilken tegelsten man ser ut att bära om man har casual fit jeans. Tänk dig då med ett par chinos? :S
http://www.youtube.com/watch?v=ALiyfNUjbtk&list=UU4QZ_LsYcvcq...

Pennan har jag absolut inte missat, men jag undrar hur mycket man egentligen kommer använda den? Hur ofta skriver jag noteringar i pdf filer överhuvudtaget? Men som sagt, därför jag vill höra hur ni använder er Note 2, då i jämförelse mot en annan telefon utan penna.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ballibabb:

Snart en del av Note-familjen. Men vilket jävla dilemma, 4g eller inte 4g är frågan. Blir det någon prisskillnad? Hur lång tid skall man behöva vänta på 4g-versionen? Fördelar, nackdelar?

4g, inte ska du söla fram med en så fin lur.

Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk

Mödan värt...

Skrivet av FeedHurley:

Vad är det som gör värt mödan att ha den här stora tegelstenen i fickan?
-Vad är det som ni använder den till som ni inte hade gjort om ni hade en galaxy s3 eller liknande?

När kommer LTE versionen ut och vilka operatörer som kommer sälja dessa samt har 4g abonnemang?

Går det att installera Windows XP eller Linux på Note 2?

Tja för att citera techradar;

Citat:

"It almost ruins the Galaxy S3, simply because there's a noticeable difference between the two."

Ha ha, nä skämt åsido - här har du några lättsmälta videosvar på din fråga kompis;
Bevis A
och
Bevis B

Haft den några dagar och jag sitter fortfarande och bara gapar stort, det är färdigt med äppelskruttar och "standard-galaxy"-nallar.
på din andra fråga om storleken återupprepar jag mitt gamla svar;
Ang. gnället om storleken...
Jag är karl, min tumme täcker typ halva display-bredden på iphone5/SGSIII.
Note II är gjord för män som inte behöver kompensera med minitelefoner pga andra tillkortakommanden...

Lägger fjällan handen på sin Iphone5 eller min SGSII så täcker hon INTE displayen,
lägger jag handen på Note2 syns den inte...
Betyder alla frågor om storleken att kvinnor inte kan bära mobiltelefoner?!?
Besides, har du en Note 2 lär du ha den oftare i handen än fickan - jag förstår inte ens varför folk inbillar sig att det är ett oöverkomligt problem att ha en nalle som är ett par centimeter större i fickan, jag känner inte nån skillnad iaf?

Varför WindowsXP?
Grabbarna hävdar att

Citat:

"NT is the shit"

Windows NT 3.1

LTE... det kommer alltid nåt bättre imöra, jag vill ha Note 2 nu - väntar jag ett år på LTE väntar jag lika gärna på Note 3!

Hoppas det är till ngn hjälp kompis!

TIPS!
Ser att många forumkompisar tipsar om magväskor, ryggsäckar, golfvagnar etc för att frakta Note 2.
Ett hett tips om ni har byxor är att stoppa den i fickan! *krävdes 100 apor med 100 Iphone5 i 100 år att slumpa fram detta svar så jag tar ingen cred*

/Silverbullit *funderar på att köpa en långtradare till min stationära dator*

PS. länken till techradar,
http://m.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/samsung-galaxy-note-2-1093688/review
Och givetvis ska man inte köpa det bästa om man inte vill ha det, tycker man om logotyper och robusta skal kan man ju köpa en apple iphone5, prioriterar man användarvänligt innehåll är antagligen SGS1 till mer lycka. Och vill man ha en riktigt bra nalle SGS3, och vill man ha det allra bästa Note 2... fast det är ju iofs endast min ödmjukt uppblåsta åsikt

Visa signatur

47" LG 1920x1080 2ms, i7 920 2,66 @ 4,418 HT Enabled (Not lapped, Arctic Silver 5), Asus Rampage II Extreme (Bios 2101), 12GB 1600 8-8-8-24 OCZ GOLDEN SHOWER, Corsair HX1000W, SLI 2 x MSI 760 Gaming OC, Samsung EVO 500gb, Cyborg R.A.T. 9, and Logitech G7 Backup, 1 x Thermochill PA120.4, 1 x Laing DDC 18w with Leaking XSPC Reservoir Top, 1 x Watercool Heatkiller Rev 3, Copper CPU Block, 1 x 1366 Backplate, 16 x Yate Loon D12SH-12

Permalänk
Skrivet av Silverbullit:

Tja för att citera techradar;

Ha ha, nä skämt åsido - här har du några lättsmälta videosvar på din fråga kompis;
Bevis A
och
Bevis B

Haft den några dagar och jag sitter fortfarande och bara gapar stort, det är färdigt med äppelskruttar och "standard-galaxy"-nallar.
på din andra fråga om storleken återupprepar jag mitt gamla svar;
Ang. gnället om storleken...
Jag är karl, min tumme täcker typ halva display-bredden på iphone5/SGSIII.
Note II är gjord för män som inte behöver kompensera med minitelefoner pga andra tillkortakommanden...

Lägger fjällan handen på sin Iphone5 eller min SGSII så täcker hon INTE displayen,
lägger jag handen på Note2 syns den inte...
Betyder alla frågor om storleken att kvinnor inte kan bära mobiltelefoner?!?
Besides, har du en Note 2 lär du ha den oftare i handen än fickan - jag förstår inte ens varför folk inbillar sig att det är ett oöverkomligt problem att ha en nalle som är ett par centimeter större i fickan, jag känner inte nån skillnad iaf?

Varför WindowsXP?
Grabbarna hävdar att
Windows NT 3.1

LTE... det kommer alltid nåt bättre imöra, jag vill ha Note 2 nu - väntar jag ett år på LTE väntar jag lika gärna på Note 3!

Hoppas det är till ngn hjälp kompis!

TIPS!
Ser att många forumkompisar tipsar om magväskor, ryggsäckar, golfvagnar etc för att frakta Note 2.
Ett hett tips om ni har byxor är att stoppa den i fickan! *krävdes 100 apor med 100 Iphone5 i 100 år att slumpa fram detta svar så jag tar ingen cred*

/Silverbullit *funderar på att köpa en långtradare till min stationära dator*

PS. länken till techradar,
http://m.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/samsung-galaxy-note-2-1093688/review
Och givetvis ska man inte köpa det bästa om man inte vill ha det, tycker man om logotyper och robusta skal kan man ju köpa en apple iphone5, prioriterar man användarvänligt innehåll är antagligen SGS1 till mer lycka. Och vill man ha en riktigt bra nalle SGS3, och vill man ha det allra bästa Note 2... fast det är ju iofs endast min ödmjukt uppblåsta åsikt

Jag har inget problem med att den är stor när jag väl använder den, utan när jag har den i fickan. Som jag påpekade så såg det ut som man har en tegelsten i fickan om man har ett par casual fit jeans, och tanken går då åt hur det skulle se ut i ett par chinos eller kostymbyxor.

Windows NT är lite väl gammalt dock fungerar det program jag vill köra i XP, Vista och W7.

Tror tyvärr inte du riktigt svarade på huvudfrågan (om det nu var menat):
-Vad är det som ni använder den till som ni inte hade gjort om ni hade en galaxy s3 eller liknande?

Permalänk
Skrivet av FeedHurley:

Tror tyvärr inte du riktigt svarade på huvudfrågan (om det nu var menat):
-Vad är det som ni använder den till som ni inte hade gjort om ni hade en galaxy s3 eller liknande?

Pröva klicka på Bevis A och Bevis B som svarar på huvudfrågan

Annars har du Bevis A här;
http://www.youtube.com/watch?v=R8bKvj1ZlsE
det lär räcka och bli över (annars kan du ju klicka på första raden/"Bevis B" i mitt svar

Visa signatur

47" LG 1920x1080 2ms, i7 920 2,66 @ 4,418 HT Enabled (Not lapped, Arctic Silver 5), Asus Rampage II Extreme (Bios 2101), 12GB 1600 8-8-8-24 OCZ GOLDEN SHOWER, Corsair HX1000W, SLI 2 x MSI 760 Gaming OC, Samsung EVO 500gb, Cyborg R.A.T. 9, and Logitech G7 Backup, 1 x Thermochill PA120.4, 1 x Laing DDC 18w with Leaking XSPC Reservoir Top, 1 x Watercool Heatkiller Rev 3, Copper CPU Block, 1 x 1366 Backplate, 16 x Yate Loon D12SH-12

Permalänk
Skrivet av Silverbullit:

Pröva klicka på Bevis A och Bevis B som svarar på huvudfrågan

Annars har du Bevis A här;
http://www.youtube.com/watch?v=R8bKvj1ZlsE
det lär räcka och bli över (annars kan du ju klicka på första raden/"Bevis B" i mitt svar

Alltså, du använder den exakt som en s3 samt att du brukar rita upp pittoreska upplägg inför möten och konferenser, ritar i kalendern och annat estetiskt?
Nu är jag lite nonchalant, ursäkta... men såna där videos säger inte så mycket, utan är snarare en marknadsföringsmodelll där det målar upp allt som en idyllisk saga...
Den länkade sidan tog mest upp dess olika specifikationer

Tänkte mig mer lite konkret vad du / andra använder sin Note 2 till, till skillnad från S3. För ärligt talat tror jag inte det är så många som gör dessa krusiduller de försöker få en att tro händer i praktiken? :/

Permalänk
Skrivet av FeedHurley:

Alltså, du använder den exakt som en s3 samt att du brukar rita upp pittoreska upplägg inför möten och konferenser, ritar i kalendern och annat estetiskt?
Nu är jag lite nonchalant, ursäkta... men såna där videos säger inte så mycket, utan är snarare en marknadsföringsmodelll där det målar upp allt som en idyllisk saga...
Den länkade sidan tog mest upp dess olika specifikationer

Tänkte mig mer lite konkret vad du / andra använder sin Note 2 till, till skillnad från S3. För ärligt talat tror jag inte det är så många som gör dessa krusiduller de försöker få en att tro händer i praktiken? :/

Ha ha, nä inga krusiduller kompis, oss mellan är bara Note2 för show!

Se så nöjd mannen är med SGS3!

Visa signatur

47" LG 1920x1080 2ms, i7 920 2,66 @ 4,418 HT Enabled (Not lapped, Arctic Silver 5), Asus Rampage II Extreme (Bios 2101), 12GB 1600 8-8-8-24 OCZ GOLDEN SHOWER, Corsair HX1000W, SLI 2 x MSI 760 Gaming OC, Samsung EVO 500gb, Cyborg R.A.T. 9, and Logitech G7 Backup, 1 x Thermochill PA120.4, 1 x Laing DDC 18w with Leaking XSPC Reservoir Top, 1 x Watercool Heatkiller Rev 3, Copper CPU Block, 1 x 1366 Backplate, 16 x Yate Loon D12SH-12

Permalänk
Medlem
Skrivet av FeedHurley:

Alltså, du använder den exakt som en s3 samt att du brukar rita upp pittoreska upplägg inför möten och konferenser, ritar i kalendern och annat estetiskt?
Nu är jag lite nonchalant, ursäkta... men såna där videos säger inte så mycket, utan är snarare en marknadsföringsmodelll där det målar upp allt som en idyllisk saga...
Den länkade sidan tog mest upp dess olika specifikationer

Tänkte mig mer lite konkret vad du / andra använder sin Note 2 till, till skillnad från S3. För ärligt talat tror jag inte det är så många som gör dessa krusiduller de försöker få en att tro händer i praktiken? :/

Jag är inte riktigt hundra på vad du far efter??
Vad använder man en iphone5 till som man inte kan göra med 4an?
Vad använder man en s3 till som man inte kunde gör med s2?
Varför har du en ~40-50" TV när man kan kolla på en 24"are?
o.s.v..

Note2 är ju en förvuxen S3 för de som vill ha det. De som vill ha det har förmodligen inga som helst problem att stoppa ned den i fickan.
Själv har jag en s3 o tycker nog snusdosan känns/syns mer i fickan. Har ingen note men någon cm extra skulle göra från eller till, precis som från 3gs/nexus one till S2 m.f.
Vi får inte glömma att även S2an har för inte länge sedan även den varit för stor för vissas jeansfickor.