Permalänk
Medlem

Xperia Acro S

Hej!

Tänkte bara fråga om någon har någon praktisk erfarenhet av denna telefonen.
Har läst på ganska bra om den och tycker den verkar ok.
Hade tidigare en sony ericsson neo som tyvärr blev sönder trampad av min fru.

Har den några stora fördelar eller stora plus?
Vad är på minuskontot?

Så vitt jag förstår är skärmen helt ok?! Volymen något låg.
Vet nån om uppgradering till JB ? om och när ?

Kom gärna med lite input om telefonen!

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk

Har haft denna telefon i snart 1 månad nu och är supernöjd med den, lätt bästa telefonen jag har haft, hade en iphone 4 innan.

+ Skärmen är helt underbar! att kolla på HD material är en riktigt skön upplevelse
+ Damn och vattentålig, kan till och med filma under vatten
+ Bra kamera
+ Bra ljud
+ Stödjer microSD upp till 64GB
+ Telefonen tål MYCKET stryk, kolla här för att få en uppfattning på vad jag menar

http://www.youtube.com/watch?v=znf4OgifiZE
http://www.youtube.com/watch?v=rUVE89RmNg4

Det enda som jag stör mig på är att ibland råkar man trycka på hem knappen istället för mellanslag, men det händer sällan nu efter 1 månads användning, annars har jag inget negativ att säga om telefonen. Volymen på samtal var låg ja, men det var bara att höja den och nu hörs samtalen klart och tydligt, högtalarvolym är det inget fel på, den har bra volym, sen har jag hört att uppgradering till JB kommer nu i oktober/november

Permalänk
Medlem
Skrivet av DjSweetBazz:

Har haft denna telefon i snart 1 månad nu och är supernöjd med den, lätt bästa telefonen jag har haft, hade en iphone 4 innan.

+ Skärmen är helt underbar! att kolla på HD material är en riktigt skön upplevelse
+ Damn och vattentålig, kan till och med filma under vatten
+ Bra kamera
+ Bra ljud
+ Stödjer microSD upp till 64GB
+ Telefonen tål MYCKET stryk, kolla här för att få en uppfattning på vad jag menar

http://www.youtube.com/watch?v=znf4OgifiZE
http://www.youtube.com/watch?v=rUVE89RmNg4

Det enda som jag stör mig på är att ibland råkar man trycka på hem knappen istället för mellanslag, men det händer sällan nu efter 1 månads användning, annars har jag inget negativ att säga om telefonen. Volymen på samtal var låg ja, men det var bara att höja den och nu hörs samtalen klart och tydligt, högtalarvolym är det inget fel på, den har bra volym, sen har jag hört att uppgradering till JB kommer nu i oktober/november

Vad trevlig recension! Tack så hjärtligt!

Tog mig friheten beställa denna telefon faktiskt utan läst här..
Inga negativa saker om telefon alls?
Slö i menyerna?

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Skrivet av Frodda:

Vad trevlig recension! Tack så hjärtligt!

Tog mig friheten beställa denna telefon faktiskt utan läst här..
Inga negativa saker om telefon alls?
Slö i menyerna?

nepp, hittills har jag inte något negativt att säga om luren, mycket nöjd med den
och nej den är inte alls slö i menyerna, den har samma flyt som iphone 4 när man bläddrar igenom menyerna ungerfär

Här har du fler recensioner om telefonen annars

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1271186

Permalänk
Medlem

Får man fråga vad som följde med telefonen ?Headset har jag förstått, men vad för nått?Behövs det köpas ett annat?

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Skrivet av Frodda:

Får man fråga vad som följde med telefonen ?Headset har jag förstått, men vad för nått?Behövs det köpas ett annat?

Hörlurar, micro-USB kabel, laddningsdocka, micro-SIM adapter, USB Strömadapter

Tyckte det var lite synd att det inte medföljde någon HDMI kabel bara, men sen upptäckte jag att man kan visa bilder & filmer trådlöst direkt från mobilen på tvn, bara de är kopplade till samma nätverk, så nu har jag inget behov av HDMI kabeln

Permalänk
Medlem

Aha! Äsch har för gammal tv för det.. tyvärr men så länge den fungerar har jag inga problem med det
Där är USB anslutning på laddaren annars om du har USB på TV( i försig tror jag trådlöst är mycket smidigare)

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Medlem

Vet någon om denna telefonen har stöd för ant+ ?

Verkar vara lite osäkert när jag googlar efter svaret

Permalänk
Medlem

Vart kan man köpa en extra laddare någonstans?
Vill ha orginal dockan.

Vart kan man få tag i nytt, rep/splitterskydd, det som sitter på orginal vad jag har fattat skall detta gå att byta ut?

MVH
Husky

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Tycker att de tre knapparna under skärmen är otroligt okänsliga, sen har den hängt sig några gånger, flippat ut typ som om jag skulle trycka på en massa knappar å gå in i menyer å ut ur dem å dylikt. Hör ett tinitus liknande tjut i mitt w600 blåtand headset mellan låtarna vilket inte uppkommer när w600an är kopplad till Zte blad:en. när man väl fyllt interna minnet så det är ca 700MB kvar så blir telefonen avsevärt långsammare. nästan pinsamt när man ska visa bilder i albumen. o ja, 10Mbits wifi... wtf!!! liksom men kanske e så på alla telefoner. Annars så är jag nöjd då den e bättre än Bladen iaf.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

Tycker att de tre knapparna under skärmen är otroligt okänsliga, sen har den hängt sig några gånger, flippat ut typ som om jag skulle trycka på en massa knappar å gå in i menyer å ut ur dem å dylikt. Hör ett tinitus liknande tjut i mitt w600 blåtand headset mellan låtarna vilket inte uppkommer när w600an är kopplad till Zte blad:en. när man väl fyllt interna minnet så det är ca 700MB kvar så blir telefonen avsevärt långsammare. nästan pinsamt när man ska visa bilder i albumen. o ja, 10Mbits wifi... wtf!!! liksom men kanske e så på alla telefoner. Annars så är jag nöjd då den e bättre än Bladen iaf.

Mina är ochså känsliga men inget jag inte förväntar mig på en helt ny telefon, dom svarar snabbt och direkt.
Haft den lite mer än en vecka helt utan den hängt sig. Har inga problem med headsetet alls, tvärt om kan lovorda det.
Sen om du fyller en dator och har väldigt lite utrymme kvar så blir din dator ochså seg.
Köp minneskort och lägg över på den ?

10mbits wifi? Har det hemma exakt lika snabbt som på datorn.

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz

Permalänk
Medlem

Kan man stänga av meddelandet om att ta ur laddaren någonstans i någon meny???

Visa signatur

Simply the best

Permalänk
Medlem

Ända sättet jag vet är genom dra ner "gardinen" klicka kryss så försvinnner det.

Visa signatur

Chassi Obsidian 800D Aggregat Corsair TX V2 850W Processorer Intel® Core i7-2600K Moderkort MSI Z68A-GD65 (Gen3) Minne Kingston DDR3 4X4GBGrafikkort ZOTAC GeForce GTX 590 3072MB Hårddisk SSD Corsair 120GB Hårddisk,Seagate Barracuda® XT 2TB Tillbehör Razer BlackWidow, Mus Logitech G400 Bildskärm Samsung 23" 120hz