Permalänk
Medlem

Thinkpad för upp till 10k

Som titeln säger. Vill ha så mycket bang for the buck som möjligt. Har för närvarande en Asus gamingdator som jag vill sälja. Har kikat lite på T420an, men kan inte bestämma mig! Begagnad eller ny spelar ingen roll för mig. Det finns ju en del T61or och andra äldre modeller på blocket och dessa är ju också intressanta men jag vill helst (men inte nödvändigtvis) ha något som är lite nyare. Men ge gärna förslag på äldre modeller också!

Permalänk
Avstängd

Är du student (eller känner någon som är det som är villig att beställa åt dig) så är de ganska mycket billigare från exempelvis campusdiscount.de. De har ett gäng olika modeller och man kan ändra en hel del (bland annat få svenskt tangentbord men också ändra skärm, SSD:er, batterier osv.). Jag och några till från swec har köpt därifrån. Sidan är på tyska men med Chrome så översätts allt automatiskt, personalen förstår dock engelska så du behöver inte skriva saker på tyska om du inte är så bra på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Är du student (eller känner någon som är det som är villig att beställa åt dig) så är de ganska mycket billigare från exempelvis campusdiscount.de. De har ett gäng olika modeller och man kan ändra en hel del (bland annat få svenskt tangentbord men också ändra skärm, SSD:er, batterier osv.). Jag och några till från swec har köpt därifrån. Sidan är på tyska men med Chrome så översätts allt automatiskt, personalen förstår dock engelska så du behöver inte skriva saker på tyska om du inte är så bra på det.

Ah, tack så mycket för tipset! Har även kollat en del på den här säljarens produkter på ebay: http://www.ebay.com/sch/m.html?_from=&_nkw=&_armrs=1&_ssn=new... - det är från usa men frakten är inte alltför dyr...

Permalänk
Medlem

Tänk på den lär fastna i tullen och då försvinner lite av fördelen med USA, dessutom behöver du antagligen köpa till svenskt tangentbord separat.

Permalänk
Medlem

Aha, ja det kanske kan bli dyrt med tull. Tangentbord är dock inget större problem för mig eftersom jag inte är så jätteförtjust i den svenska layouten, och man kan ju alltid binda de svenska bokstäverna till något annat eller koppla till ett externt tangentbord om man ska skriva mycket...

Tror dock att jag köper en begagnad T400 så länge och väntar på Haswell...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valvar:

- det är från usa men frakten är inte alltför dyr...

Frakten ligger ju på över $100. Är inte det dyrt?

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sputte:

Frakten ligger ju på över $100. Är inte det dyrt?

Nja, inte jämfört med vad de kostar om man köper dem från andra ställen... Men det är ju som sagt tullen som kan ställa till det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Valvar:

Nja, inte jämfört med vad de kostar om man köper dem från andra ställen... Men det är ju som sagt tullen som kan ställa till det.

Jo tull och sen är garantier och liknande inte alls lika bra i USA. Köper du den från Tyskland så har du tre års garanti som är giltig även här. Och det är en bra garanti som är värd att ha. På de amerikanska får du ett års begränsad garanti och får köpa till om du vill ha mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jo tull och sen är garantier och liknande inte alls lika bra i USA. Köper du den från Tyskland så har du tre års garanti som är giltig även här. Och det är en bra garanti som är värd att ha. På de amerikanska får du ett års begränsad garanti och får köpa till om du vill ha mer.

Tack för infon - jag tar nog och köper från campusdiscount.de då, verkar ju lite säkrare och bättre.