Jag tänker beställa den här datorn från cdon.se, Dumt?

Permalänk

Jag tänker beställa den här datorn från cdon.se, Dumt?

http://cdon.se/hemelektronik/thor_mode_v.2_-_intel_i7-3770k_-...
40% rabatt, jag måste hålla fast högerhanden så jag inte klickar köp mot min vilja, jag är dock helt novis när det kommer till nya datorer...
kan ni kolla denna lite snabbt och skriva vad ni tycker?

Permalänk

Jag skulle säga att det inte är dumt på något plan!

Enda nackdelen jag kan se:

- HDD:n kör 5900rpm, vanligtvis väljer man 7200rpm för spel men en SSD ingår så... Sen så är den enormt sänkta prislappen lungt värt den förminskade rpm.

Go for it dude!!!
Jag blir nästan gråtfärdig! Hade jag haft pengar så hade det inte tagit lång tid innan de rök

Permalänk
Medlem

Tjohoo, fasen vad glad jag är att jag hittade in i denna tråden. Var inne på att uppgradera min gamla burk (i signaturen) litegrann.... Men, detta paket verkar kanon och lär hålla i måååånga år så jag slog till och beställde en precis NU! Hårddisken är lite slö och grafikkortet verkar vara referenskortet, processorn går inte att klocka med det moderkort som ingår.... Men, so what??!! Känns RIKTIGT prisvärt, har lekt lite på komplett/inet och försökt sätta ihop betydligt mer budgetorienterade paket... Prislappen på de grejerna har hamnat just runt 9000 men då är det inte alls lika vassa saker. Så tack så mycket trådskaparen, nu slipper jag lägga massa tid på att surfa runt och försöka snåla ihop något

Visa signatur

CDON Thor Mode v.2
I7 3770K
16 Gb ram, 120 Gb SSD, 2 Tb HDD
EVGA GTX 780 SC ACX

Permalänk
Medlem

Bra dator, bra pris. Kör i medvind!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

jadu, helt klart en bra och väldigt prisvärd dator! inte ens genom att köpa lösa komponenter och plocka ihop själv får du samma prestanda för under 10 tusen (folk förbiser ofta windowslicensen för en tusing som ingår). det enda som är smolket i bägaren är just moderkortet som inte går att överklocka med fastän processorn är upplåst för det

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Skrivet av Starric:

jadu, helt klart en bra och väldigt prisvärd dator! inte ens genom att köpa lösa komponenter och plocka ihop själv får du samma prestanda för under 10 tusen (folk förbiser ofta windowslicensen för en tusing som ingår). det enda som är smolket i bägaren är just moderkortet som inte går att överklocka med fastän processorn är upplåst för det

Då är ju frågan, kommer jag ens stöta på överklockningsproblemet?
Någon som kan säga mig hur bra den här datorn kommer köra spel som tex BF3?

Permalänk
Medlem

Bör det gå att uppdatera datorn vid ett senare tillfälle? T.ex. med nytt moderkort och och hårddisk i framtiden?

Permalänk
Skrivet av Insert_name:

Då är ju frågan, kommer jag ens stöta på överklockningsproblemet?
Någon som kan säga mig hur bra den här datorn kommer köra spel som tex BF3?

Jag kan inte kraven på BF3 fullt ut men på grund av vad jag har sätt i andra trådar så ska den nog går att köra BF3 på högsta, kanske ultra i ok fps, som för mig är 50-70 någonting. Klaga inte på mig om jag har fel dock, för som sagt, jag kan inte kraven på BF3 fullt ut.

Permalänk

tack så mkt för hjälpen alla som svarat

Permalänk
Medlem

Jag beställde precis den ;>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insert_name:

Då är ju frågan, kommer jag ens stöta på överklockningsproblemet?
Någon som kan säga mig hur bra den här datorn kommer köra spel som tex BF3?

nja, om du inte är inne på överklockning så gör det ju inget. processorn i sig är ju bland de snabbaste som finns idag, så den räcker och blir över även utan överklockning. om inte annat går det ju att byta moderkort i framtiden

Skrivet av Mcmr:

Bör det gå att uppdatera datorn vid ett senare tillfälle? T.ex. med nytt moderkort och och hårddisk i framtiden?

inga problem alls. eventuellt att du bryter garantin du har från cdon om du börjar meka själv, men datorn i sig består av standardkomponenter som lätt byts ut eller uppgraderas

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Jag hade verkligen inte väntat mig att börja fundera på att köpa en dator inatt...
Jag funderar på om någon vet vad det är för tillverkare som har gjort grafikkortet?

Annars är det väl bara att den skulle kunna vara lite högljudd...?

Permalänk
Medlem

Funderar på att handla den, strippa komponenterna och sälja det jag inte behöver. Skitnöjd med mina ssds, mitt chassi och mitt nätagg (ocz agility 3, 650D, AX1200) men jag behöver ny prolle, gpu och nya minnen. Det här är ju omåttligt lockande, och så kan jag sälja det jag inte använder i nyskick.

Skulle inte banga på en extra windows 7-licens heller för den delen

Edit: fan det blev den, den har ju till och med m-atx moderkort för min stundande övergång till Silverstone TJ08-E, tack TS!

Permalänk
Medlem

funkar cdon koden till detta paket ?

EDIT
Nope funkade inte.

Permalänk
Skrivet av Insert_name:

http://cdon.se/hemelektronik/thor_mode_v.2_-_intel_i7-3770k_-...
40% rabatt, jag måste hålla fast högerhanden så jag inte klickar köp mot min vilja, jag är dock helt novis när det kommer till nya datorer...
kan ni kolla denna lite snabbt och skriva vad ni tycker?

Klickade hem en själv nu, hoppas att det inte var ett prisfel!

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

Hade det inte varit för mATX, hade jag också klickat hem den! Behöver tyvärr fler PCI-platser :/

Permalänk
Medlem

Ultrabeställd.

Tack för ett toppentips!
Slänger på en Noctua NH-D14 så är man ju hemma sen!

Om det är någon som har nått bra framtidstips sen om man skulle vilja få ner ljudnivån lite så är det väldigt välkommet.

Permalänk

shit, nu kostar den 13000+ igen

Permalänk
Medlem

Rean är snabbt slut.

Visa signatur

Core i9 13900K, Geforce GTX 650 Ti

Permalänk
Medlem

Jävla tur att ja beställde den igår då!

Permalänk
Skrivet av Poccis:

Slänger på en Noctua NH-D14 så är man ju hemma sen!

Hur hög är den kylaren?

Jag är i samma veva med att köpa en kylare till Thor Mode. Eftersom datorn är av den mindre modellen är jag fundersam vilken dimension på kylare man ska kolla in. Vill såklart inte att plåten ska bukta ut eller att kylaren går i ramminnet!

Permalänk
Skrivet av andershook:

Hur hög är den kylaren?

Jag är i samma veva med att köpa en kylare till Thor Mode. Eftersom datorn är av den mindre modellen är jag fundersam vilken dimension på kylare man ska kolla in. Vill såklart inte att plåten ska bukta ut eller att kylaren går i ramminnet!

Ta bort ena sidan och mät hur mycket plats du har kvar. Lägg på ett par mm för att vara säker.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Arc. CPU:AMD Phenom II X4 965 black edition 3,4ghz Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 GPU: Geforce 7950 PSU: 550w HDD: Samsung 1tb SSD: Samsung 830 128gb RAM: 8gb 1600mhz
CPU Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO

Permalänk

Dom har skickat min nu!
har någon här köpt dator från cdon tidigare och fått problem?

Permalänk
Skrivet av Insert_name:

Dom har skickat min nu!
har någon här köpt dator från cdon tidigare och fått problem?

Bara köpt tangentbord tidigare, hoppas allt går bra!

Edit: Nu packas min!

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

Min är framme, ska hämta ut strax!

Permalänk
Skrivet av Qvm:

Min är framme, ska hämta ut strax!

Kom tillbaka om allt är ok eller ej!

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem

Min skickades idag, är nyfiken på vilket fabrikat grafikkort som sitter i och vad alla som beställt tycker om den, jag ska skriva en kort rapport när min anlänt och testats

Visa signatur

CDON Thor Mode v.2
I7 3770K
16 Gb ram, 120 Gb SSD, 2 Tb HDD
EVGA GTX 780 SC ACX

Permalänk
Medlem

Här har ni både en ny medlem och en förhoppningsvis stolt ägare av denna dator!

Jag kastade iväg en beställning lite innan kl 5, hinner få bekräftelse på köp.. åker hem ska visa sambon vad jag "investerat" i ( min första ordentliga dator )
går in på hemsidan, får hjärnblödning och yrsel då jag ser att priset gått upp.. tänkte hur i helvete kunde jag sett så jävla fel..

Men nej då ! nu har dom sänt den, för 8990 riks !

Grattis ni andra som hann med hehe

Ser att någon skrev referenskort, som om det skulle vara något dåligt.. Är det så illa?

Visa signatur

Processor i7-3770K - Grafikkort Gtx 670 2gb - Ram 16gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kölsvin:

Ser att någon skrev referenskort, som om det skulle vara något dåligt.. Är det så illa?

nej då, inte direkt dåligt, men kylaren på referenskort är inte den mest påkostade, så de kyler ok men inte mer och låter en del. och i och med att grafikkort med bättre kylare ofta finns för samma pris som referenskort när du köper det löst så är det "sämre"

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

nej då, inte direkt dåligt, men kylaren på referenskort är inte den mest påkostade, så de kyler ok men inte mer och låter en del. och i och med att grafikkort med bättre kylare ofta finns för samma pris som referenskort när du köper det löst så är det "sämre"

Ok, så det är inte så att det är mindre kräm i kortet, det är bara att det blir lite varmare, alltså slits fortare?

Koppla i en extra fläkt gör väl då susen?

Visa signatur

Processor i7-3770K - Grafikkort Gtx 670 2gb - Ram 16gb