Amd Radeon 6970 2gb Gigabyte OC Windforce, kan inte öka volten vid överklockning?

Permalänk
Medlem

Amd Radeon 6970 2gb Gigabyte OC Windforce, kan inte öka volten vid överklockning?

Har hittat maxgränsen på mitt 6970 nu men skulle vilja ha ännu mera genom att höja volten och har testat i MSI Afterburner, har alltid funkat tidigare på andra grafikkort. Men nu funkar det inte, volt reglaget är grått och går ej att ändra medans allt annat funkar att ändra på (powerlimit %, Core clock, Memory clock) osv, har testat ändra i msi CFG filen unofficial overclock men då försvinner ALLT inga reglage syns ;(.

tack på förhand.

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk

UnofficialoverclockingEULA ska ha en tvåa efter sig.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaktardej:

UnofficialoverclockingEULA ska ha en tvåa efter sig.

UnofficialOverclockingEULA =
UnofficialOverclockingMode = 0

Som ovanför är det standard och här nedan är det efter jag fyllt i, jag testade använda mig av en 2a men samma sak där.

UnofficialOverclockingEULA = I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it
UnofficialOverclockingMode = 1

Visa signatur

Mvh Andy

Permalänk

Använd tex. gigabytes OC program(eller shappire TRIXX, Asus GPU tweak,), senaste versionerna av AB funkar inte på mitt 6950 heller.

Permalänk
Medlem

Du kan inte ändra volten.
Jag har samma kort som dig. Kör vatten och moddade med pencilmod
Kör den nu i 1000mhz i core. Du har förmodligen adp4100 ic som
Ställer in vcore

Permalänk
Medlem

Precis som ovan säger. Det är inte alla kort som det går att ändra spänningen på, man måste ha ett speciellt chip på kortet för det, något som kostar pengar och bidrar till priset.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Jag har doktorerat som tusan om chipet och kortet. Det är
Resistans modd mott FB till jord. Men jag ändrade motståndet med
En penna. Och sen mätte resistansen över den. Efter det mätte jag med
Multimeter på ström bryggan och fick ut ca 1.22 volt.