Nya Iphone 5, Ipad Mini och Macbook Pro – ryktena inför morgondagens presskonferens

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

Då misslyckades du grovt

OK ok det kanske inte var särskilt lustigt trots allt.
Nästa rykte: Nästa Iphone kommer att heta ... iPhone 4GS !
Den du !

Permalänk
Medlem

Har använt iPhone i flera år nu, först en 3GS, sen en iPhone 4, sen nu en iPhone 4S. Är nöjd med telefonerna i det stora hela. Men skulle vilja att iPhone blev den drömtelefonen man faktiskt ser fram emot. Har läst så många bloggposter om 'iPhone 5' eller vad den nu kommer heta, tänkte jag skulle göra en liten lista på vad JAG vill se i den nya telefonen.

Behåll tjockleken. Vi hehöver faktiskt inte en ännu tunnare telefon, till slut blir det bara obekvämt för handen, te.x när man skriver. Plus att om dem behåller tjockleken så får dem rum med mer roliga saker, så som batteritid, eller andra finesser. Tycker också storleken på skärmen är helt OK.

SB Settings. Vi behöver en panel, lite som inställningar, dit man kan komma snabbt genom bara ett svep med fingret, där man kan stänga av och på ficklampan, höja/sänka ljusnivån på skärmen, stänga av och på WiFi osv, helt fantastiskt att inte detta finns än...

Elektronisk plånbok. Kan inte det officiella namnet på den sensorn som används för detta, vet bara att det varit på tapeten ett bra tag att iPhone ska få detta i deras nya telefon.

Trådlös laddning. Om detta sker via ens Macbook eller något tillbehör som man kan köpa till spelar ingen roll - så länge det finns stöd för det tror jag många tredjehandstillverkare kan komma på bra mojänger för att ladda din telefon trådlöst. Detta är inte sci-fi längre, det finns. Hade vart kul o se. Låter inte heller som att det är något som apple bara skulle blunda för.

Starkare glas. krossat mitt glas vid 2 separata tillfällen, är trött på att behöva ha ett skal. Det känns så gudförbannat 3310.

Vad vill ni ha på eran iPhone 5?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

*wall of text*

Trådlös laddning? Wat.....

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limpfittz:

Har använt iPhone i flera år nu, först en 3GS, sen en iPhone 4, sen nu en iPhone 4S. Är nöjd med telefonerna i det stora hela. Men skulle vilja att iPhone blev den drömtelefonen man faktiskt ser fram emot. Har läst så många bloggposter om 'iPhone 5' eller vad den nu kommer heta, tänkte jag skulle göra en liten lista på vad JAG vill se i den nya telefonen.

Behåll tjockleken. Vi hehöver faktiskt inte en ännu tunnare telefon, till slut blir det bara obekvämt för handen, te.x när man skriver. Plus att om dem behåller tjockleken så får dem rum med mer roliga saker, så som batteritid, eller andra finesser. Tycker också storleken på skärmen är helt OK.

SB Settings. Vi behöver en panel, lite som inställningar, dit man kan komma snabbt genom bara ett svep med fingret, där man kan stänga av och på ficklampan, höja/sänka ljusnivån på skärmen, stänga av och på WiFi osv, helt fantastiskt att inte detta finns än...

Elektronisk plånbok. Kan inte det officiella namnet på den sensorn som används för detta, vet bara att det varit på tapeten ett bra tag att iPhone ska få detta i deras nya telefon.

Trådlös laddning. Om detta sker via ens Macbook eller något tillbehör som man kan köpa till spelar ingen roll - så länge det finns stöd för det tror jag många tredjehandstillverkare kan komma på bra mojänger för att ladda din telefon trådlöst. Detta är inte sci-fi längre, det finns. Hade vart kul o se. Låter inte heller som att det är något som apple bara skulle blunda för.

Starkare glas. krossat mitt glas vid 2 separata tillfällen, är trött på att behöva ha ett skal. Det känns så gudförbannat 3310.

Vad vill ni ha på eran iPhone 5?

Låter som om du ska ha en lumia 920.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Antielefant

*** Tråd rensad ***

§ 1.5 - Att uttala sig provocerande endast för att reta upp andra (så kallat trollande) är inte tillåtet.
§ 1.6 - Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna.
§ 5 - Anmäl olämpliga inlägg

Försök att hålla diskussionen till ämnet. Inlägg som bryter mot dessa ska anmälas, inte kommenteras eller citeras.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk

Ipad Mini ser intressant ut tills man vet priset;)

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Jag fattade inte Apple förrän jag bytte min speldator mot en Ipad2 när jag skulle flytta från Luleå. Orkade inte släpa med mig datorn och tänkte att en padda är lättare att bära. Tog 30 min sen visste jag att mina surfvanor förändrats för evigt.

Kommer aldrig köpa en laptop igen. Har en via jobbet som jag bara använder för jobb. Har en stationär för spelande. Har Paddan till soffsurfande, spela spotify via Airplay på min reciever och den bästa reskamrat man kan ha. Men, framförallt så läser jag numer inte böcker (i pappersform)! Läser gör jag på paddan och jag läser 10 ggr mer nu än innan jag skaffade den bara för att det är så djävla skönt att kunna läsa utan att bråka med bladen i en bok samt slippa leta efter det perfekta läsljuset.

Iphonen (som jag fått via jobbet) är jag däremot inte så impad över.

Summa sumarum: Steve Jobs realition av Ipaden har revolutionerat mitt liv och de facto att jag bytte en fullt fungerande, 6 måndader gammal dator (1055t@4 Ghz och ett GTX 460) mot en Ipad2 ångrar jag inte en sekund. Jag tycker synd om folk som sitter på tåg med laptops nuförtiden och i och med att jag övertygat kollegor att de ska överge böckerna, har även de insett att detta medium (boken) är förlegad.

Nu vill jag bara ha en padda som svävar i luften... det vore cewl...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Jag ser fram emot när Samsung och Nokia slår ihop sina påsar och stämmer Apple tillbaka till stenåldern pga LTE.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk

Ipad mini låter lockande.
Hoppas att priset är okej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Undra vad dom uppfinner den här gången!

Så jäkla klockren och rolig kommentar

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker det går för fort fram för elektronik? Tycker inte det var länge sedan Iphone 4s kom. Man hinner ju inte köpa någon innan en ny häftigare kommer... Plånboken hinner inte heller med

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att telefonen är 1280x720 och inte någon fullösning med 640 som bas.

Visa signatur

Core i5 2500K 103MHz*45, Asus P8Z68-V Pro, 4x4GB 103MHz*16, Intel 320 120GB*2, Fractal Design R2, Fractal Design Newton 650W, Asus Xonar mm

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Hoppas du trollar annars så tycker jag synd om dig.

Efter iphone kom ville alla efterrapa apples iphone, de försöker än idag, men övriga tillverkare har ännu inte lyckats få nån telefon att sälja bättre.
Efter ipad kom: samma sak som med iphone.

varför lägger jag ner tid på att svara på ett inlägg vars författare uppenbarligen trollar eller inte har alla hästar hemma?

Ont: Jag har haft min 4a i 2år nu så kommer köpa iPhone 5:)

Och vad var trolleri i mitt inlägg?
Nu blev jag nyfiken.
Helt klart att Apple inte kommer med en ny Mac/iPod/iPhone om de nu inte presenterar en helt ny revolutionerade TV som skakar om branschen lika mycket som senas iPhone för 5 år sedan. Därför förstår jag inte varför varje Event är så upphaussat i media som det blivit på senare tid.

Skrivet av heatm:

Jag fattade inte Apple förrän jag bytte min speldator mot en Ipad2 när jag skulle flytta från Luleå. Orkade inte släpa med mig datorn och tänkte att en padda är lättare att bära. Tog 30 min sen visste jag att mina surfvanor förändrats för evigt...

Ipad är väll fortfarande den plattan som flyter på bäst. Köpte en Androidplatta med Tegra 3 och känns lite som ett nerköp. Men för mig som gillar meka lite är Android roligare att äga + att tangentbordet till Transformen är en viktig dealbraker för mig.

Visa signatur

Höghastighetsfiber är livet :)

Permalänk
Hedersmedlem

nu är det klart iphone är det som släpps ikväll men kaj ju vara nåt mer vem vet

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Shut up and take my money!

Ska bli nice att byta ut min 3 år gamla 3GS. Lär väl släppas nästa månad i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av tkoop1:

nu är det klart iphone är det som släpps ikväll men kaj ju vara nåt mer vem vet

Klart? Sitter du på insiderinformation? För mig veterligen tiger Apple likt en mussla som vanligt gällande vad som ska visas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Skrivet av Efta:

Apple var verkligen inte först med smartphone-konceptet, den första smartphonen med IOS kom väl typ 2007, 2008, medans jag hade en smartphone 2002.

Apple var först med smartphone-konceptet i den mening som det har idag. Jag skulle gärna vilja veta vad du hade för telefon 2002 som du anser är jämförbar med det som menas med smartphone idag. Någon annan nämnde Ericsson GS88, men det är ju bara ett skämt att på allvar jämföra GS88 med någon av dagens smartphones. Att den telefonen var första gången ordet användes skiter jag fullständigt i, det är ändå inte en smartphone i dagens betydelse av ordet. iPhone från 2007 skulle fortfarande räknas som en smartphone, även om det idag är en jäkligt dålig sådan.

Jag hävdar förstås inte att Apple var först med pekskärm, eller installering av program på mobiltelefoner eller egentligen någonting. Det är väldigt sällan som en konsumentprodukt är först med något, tekniken utvecklas på annat håll. Men ALLA smartphones som finns idag bygger på det som Apple startade 2007. Personligen anser jag att konkurrenterna gått förbi Apple, men Apple var ändå först. Men motbevisa mig gärna och ge ett exempel på en telefon som idag skulle kunna kallas smartphone och som släpptes innan iPhone.

Skrivet av Efta:

Du uttryckte dig själv väldigt konstigt på slutet, men du har en poäng. Den första hette väl 3g för att den fick 3g? Annars hade den nog hetat Iphone 2. Fast 4:an fick ju aldrig 4g, inte ens 4s, så vettefasen hur man räknar.

3G och 3GS är ju hyfsat rimliga namn, de döpte telefonen efter nyheterna (3G respektive Speed). När iPhone 4 kom så hade de ingen sådan nyhet de kunde döpa telefonen efter så de döpte den helt enkelt till det nummer telefonen är i ordningen. So far so good, men sedan döpte de nästa telefon till 4S. De flesta ser väl det som 4,5, vilket gör iPhone 5 till ett rimligt namn. Men om S betyder 0,5 så borde iPhone 3GS räknas som iPhone 2,5 och iPhone 4 heta iPhone 3. Vilket såklart hade varit ett jättekonstigt namn det också. Menmen, är nog bara att ge upp och inse att det inte kommer gå att få fram ett vettigt namn som går att motivera genom alla iPhones.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backfeed:

Det finns en enda bra sak med Apple: de hjälper till att driva på utvecklingen av högupplösta skärmar.

Håller helt med! +1

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

Jag får väl ta tillfället i akt att be om ursäkt för att jag idiotförklarade alla som kallade den nya telefonen från Apple, iPhone 5, förlåt

Men iPhone 5 är fortfarande ett korkat namn på den 6e telefonen

Skickades från m.sweclockers.com

iPhone 2 då eller var det iPhone 3G?

Permalänk
Skrivet av AmiDonk:

Ny Iphone...? Kan inte stå rätt till i huvudet på den person som kom på det namnet..... Har sniffat på för mycket örter som tydligen botar cancer enligt Steve..

Det finns många örter som har läkande effekt. Snacka inte om saker du inte förstår dig på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetsen_nr11:

Apple var först med smartphone-konceptet i den mening som det har idag. Jag skulle gärna vilja veta vad du hade för telefon 2002 som du anser är jämförbar med det som menas med smartphone idag. Någon annan nämnde Ericsson GS88, men det är ju bara ett skämt att på allvar jämföra GS88 med någon av dagens smartphones. Att den telefonen var första gången ordet användes skiter jag fullständigt i, det är ändå inte en smartphone i dagens betydelse av ordet. iPhone från 2007 skulle fortfarande räknas som en smartphone, även om det idag är en jäkligt dålig sådan.

Jag hävdar förstås inte att Apple var först med pekskärm, eller installering av program på mobiltelefoner eller egentligen någonting. Det är väldigt sällan som en konsumentprodukt är först med något, tekniken utvecklas på annat håll. Men ALLA smartphones som finns idag bygger på det som Apple startade 2007. Personligen anser jag att konkurrenterna gått förbi Apple, men Apple var ändå först. Men motbevisa mig gärna och ge ett exempel på en telefon som idag skulle kunna kallas smartphone och som släpptes innan iPhone.

Telefonen du letar efter är Nokia 7710. Och Neonode N1.

http://www.gsmarena.com/nokia_7710-921.php

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetsen_nr11:

Apple var först med smartphone-konceptet i den mening som det har idag... Någon annan nämnde Ericsson GS88, men det är ju bara ett skämt att på allvar jämföra GS88 med någon av dagens smartphones... iPhone från 2007 skulle fortfarande räknas som en smartphone, även om det idag är en jäkligt dålig sådan.

Nu har jag ingen koll på GS88'an men du skriver i princip att den är skit och 2007 iPhone lika så. Förklara din logik gärna för mig igen pojk.

En smartphone är alltid en smartphone precis som en TV från 1940-talet är fortfarande en TV fast vi har 70" LED aparater idag och inte ens skulle drömma om att använda något gammalt skräp så är det fortfarande en TV.

Permalänk
Skrivet av Megacrash:

Blir den bättre än Galaxy 3 tro...

Knappast, Iphones glansdagar är över.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Beror på vad man menar med bättre iofs. Det är väldigt subjektivt.
Om man tycker fler kärnor och mest RAM och större display är bättre så ja då lär S3 vara bättre.

Permalänk
Medlem

det är inte ens coolt eller inne att ha en iphone som det en gång var, fan idag har 60 åriga kvinnor iphones lol, sen är apple nog det mest vidriga företag på denna planet som verkar stämma alla för det finns konkurrens idag.. hoppas dom failar hårt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

det är inte ens coolt eller inne att ha en iphone som det en gång var, fan idag har 60 åriga kvinnor iphones lol, sen är apple nog det mest vidriga företag på denna planet som verkar stämma alla för det finns konkurrens idag.. hoppas dom failar hårt.

Jag är för gammal för att bry mig om vad som är coolt. Sånt höll jag på med när jag var tonåring. Numera köper jag grejjer som är funktionella istället

Permalänk
Medlem

Det är ju ganska intressant hur journalister generellt äter ur handen från Apples marknadsavdelning.

Apple slopar eventuellt siffran ur telefonnamnet - Första sidan: "Nya iphonen får oss att glömma allt annat"

Om man jämför med tex Nokia.
Nokia släpper trådlös laddning - sidnotis "Nokias nya modeller ratas av marknaden (en onamngiven återförsäljare ska inte sälja den)".

Om Swec ska börja ta in allt mer mobil relaterade nyheter tycker jag nog bevakningen kunde sträcka sig bortom Apple och Samsung för lite variation.

Permalänk
Skrivet av Spetsen_nr11:

Jag hävdar förstås inte att Apple var först med pekskärm, eller installering av program på mobiltelefoner eller egentligen någonting. Det är väldigt sällan som en konsumentprodukt är först med något, tekniken utvecklas på annat håll. Men ALLA smartphones som finns idag bygger på det som Apple startade 2007. Personligen anser jag att konkurrenterna gått förbi Apple, men Apple var ändå först. Men motbevisa mig gärna och ge ett exempel på en telefon som idag skulle kunna kallas smartphone och som släpptes innan iPhone.

Njae, det handlar inte om vad Apple bestämde sig för att bygga 2007, utan snarare om vilka komponenter som gjordes tillgängliga för Apple att bygga telefoner av till år 2007.
Det var ju inte direkt Apple som utvecklade eller beställde responsiva pekskärmar, inbyggda processorer starka nog för att driva iOS, osv. Tekniken blev tillgänglig då, och Apple bestämde sig för att det fanns en lagom grund för att bygga en telefon av det.
Och dom var knappast ensamma om det. Dom må ha fått ut sin iPhone ett par veckor innan Samsung presenterade en liknande produkt, men om man trår nåt annat än att dom utvecklade samma sak under samma tid är man bara naiv.

Däremot har Apple en extremt bra förmåga att upplysa konsumenterna om vad för teknik konsumenterna vill ha. Lite som dom stora modehusen. Gucci uppfinner inte en viss klädfärg, eller metoden att stänga plagg med dragkedja, men dom kombinerar det på ett visst sätt och talar om för all att dom vill ha det.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Jag vill se en iPod classic 256 GB.

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Knappast, Iphones glansdagar är över.

Men likförbannat kommer de hitta något att tjäna pengar på

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9