Köpa ny Samsung galaxy s2

Permalänk

Köpa ny Samsung galaxy s2

Hej jag funderar på att köpa en ny samsung galaxy s2, anser ni att prestandan fortfarande är bra? Har en iPhone 3GS just nu. Är den värd pengarna? Är lite osäker därför frågar jag.
Länk S2: http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/samsung/samsu...

Permalänk
Skrivet av Montolaya:

Hej jag funderar på att köpa en ny samsung galaxy s2, anser ni att prestandan fortfarande är bra? Har en iPhone 3GS just nu. Är den värd pengarna? Är lite osäker därför frågar jag.
Länk S2: http://www.netonnet.se/art/telefon/mobiltelefon/samsung/samsu...

Den har ju tydligen många fina utmärkelser och för 3190 kr skulle jag säga köp:)

Dock så måste jag bara fråga, vad är det som gör att du vill ha en telefon med bra "prestanda"?

Permalänk

Min Iphone 3GS börjar bli allt slöare. Kameran på s2 är ju väldigt bra. Och jag gör allt möjligt på telefonen allt från spelar till surfar. Och att Android är mer öppet än Ios.

Permalänk
Medlem

Att spela är fint på sgs2! Stor skärm+AMOLED skärm ger en fin grafisk upplevelse.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

"I'm not completely worthless,I can be used as a bad example!"

Permalänk
Medlem

Ja. En S2:a är som en Galaxy Nexus rent prestandamässigt och står sig bra fortfarande idag. Bara köp! Enda som talar för Nexusen är skärmen egentligen.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk
Medlem

Köpte själv S2an för ett par månader sedan då min Defy blev stulen. Kanonnöjd! Enda nackdelen är att batteriet tar ibland slut väldigt snabbt (har eh, en viss korrelation med hur mycket spelande och surfande det blir).

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Avstängd

Det finns ett officiellt extended batterykit till s2 alltså ingen ebay-billig-kanske-bra skit.
Den största nackdelen med s2 är den låga upplösningen, Galaxy Nexus har 240% fler pixlar, 100PPI mer...

Permalänk
Medlem

Annars finns ju S3an men den kanske inte passar den prisklass du är ute efter?

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk

S3an är för dyr, har inte lust o lägga så mycket pengar på en ny lur.

Permalänk
Medlem

du kommer bli nöjd med s2'an har en själv och frugan med och dom funkar utmärkt

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av light44:

Annars finns ju S3an men den kanske inte passar den prisklass du är ute efter?

Hur stor skillnad är S3 jämfört med S2? Är det värt pengarna?

Permalänk

Om man vill så kan man roota s2an och överlocka gpun till 400mhz så blir den mycket snabbare kör själv 400mhz med min s2a

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1716171

Visa signatur

fractal 804 | Intel 4790k | Corsair 8GB | MSI Z97m Gaming | Samsung 830| Gigabyte 970 SLI | NZTX Hale90 650 | Asus PB278Q

Permalänk
Avstängd
Skrivet av fredrik433:

Om man vill så kan man roota s2an och överlocka gpun till 400mhz så blir den mycket snabbare kör själv 400mhz med min s2a

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1716171

Blir inte det jävligt varmt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Speldator: CPU: i5 3570k @ 4,6 ghz, kyls av Be Quiet Dark Rock Pro 2 Moderkort: ASUS P8Z77-V GPU: Gigabyte GTX 670 WF OC Chassi: Fractal Design Arc PSU: Fractal Design Newton R2 800w SSD: Corsair Force GT 120 gb RAM: Corsair Vengeance 8 gb HP HDD: 1 tb 7200 rpm Ljudkort: ASUS Xonar DX

Permalänk
Medlem

Min morsa har s2 och jag s3, hade jag köpt mobil rent hade de blivit s2 med större batteri. S3an är ett prestandamonster men s2 funkar alldeles utmärkt. Jag hade nog sagt så här, har du tänkt ha mobilen mer än 2år och gillar spelprestanda är de ju s3an, byter du mobil på mindre än två år, köp s2.
Annars som folk påpekar, nexus, med jelly bean verkar den vara riktigt bra, men jelly bean ska komma till s2 och s3 snart oxå.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Hade den i ett halvår och köpte sen en Note istället. Det är jättebra telefon, men eftersom man därför också vill använda den ofta och mycket så tar batteriet slut väldigt, väldigt fort.

Permalänk
Medlem

Blev ju "världens bästa telefon 2011" i M3 så för det priset är det väl bara handla och vara glad :).

Visa signatur

Ny dator: Acer Predator Orion 5000 (RTX 3080)
[ I7 3770K @ 4.6Ghz | Asus 980 Ti 6GB | 16GB | Asus P8Z77-V PRO | Samsung 830 128GB | Corsair H100 | Cooler Master HAF X | Corsair AX 850W | Samsung DVD±RW ] [ Sony AF9 65" | Sony WF-1000XM3 | HTC Vive | Huawei P40 Pro | PS4 Pro | PS3 Slim | PS2 chippad | PS Vita | DS Lite | SNES Mini ]

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Hur stor skillnad är S3 jämfört med S2? Är det värt pengarna?

Det är rätt stor skillnad skulle jag säga. Hade själv valt S3 om det vore idag men som det är nu får min S2a duga. Men några av skillnaderna är större skärm, bra mycket bättre upplösning, Quad istället för Dual... etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Underskatta inte Citera-funktionen

Permalänk
Medlem

Hur upgraderar man till Android 4.0.4? ( skall gå enligt NetOnnet)
Vad vinner man i funktioner på uppgradering?

EDIT
Föresten... jellybean som någon nämner kanske är bättre?

Visa signatur

Asus P7H57D-V EVO...... 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA.....OCZ 4GB (2x2048MB) Obsidian XTC 1600MHz.....Intel Core i3 530, 2.93GHz.....Windows 7 Home Premium Svensk Retail...

Permalänk
Medlem
Skrivet av grabben!:

Hur upgraderar man till Android 4.0.4? ( skall gå enligt NetOnnet)
Vad vinner man i funktioner på uppgradering?

EDIT
Föresten... jellybean som någon nämner kanske är bättre?

Jag har fått 4.0.4 OTA (over the air) men annars är det bara att installera Kies på datorn och köra över usb /wifi...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk

Köpte S2 idag och jag är hel nöjd !:)