Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Har ni märkt en sak...För ca. 2 år sen startades den här tråden med massa förhoppningar om spelet..Nu har spelet släppts och allt jag iaf sett de senaste 10 sidorna är inlägg om errors..:( Ser fram emot den dagen då den här tråden återigen kommer upp med massa glada smiles..:) Och hoppas den dagen kommer snart!

Kan slänga in en smiley här För mig har spelet varit lite av en bergodalbana; först hypen, sen tillbaks till verkligheten i betan och nu positivt överraskad med hur kul spelet faktiskt är och hur bra spelsättet funkar. Visst en del errors är det men inget värre än andra spelreleaser man varit med om.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Skrivet av Hagge:

Har ni märkt en sak...För ca. 2 år sen startades den här tråden med massa förhoppningar om spelet..Nu har spelet släppts och allt jag iaf sett de senaste 10 sidorna är inlägg om errors..:( Ser fram emot den dagen då den här tråden återigen kommer upp med massa glada smiles..:) Och hoppas den dagen kommer snart!

Om man varit med i slängen länge vad gäller onlinespel och främst MMO's så är detta något man vet.
De som står för 15 sidor med "OMG JAG KOMMER INTE IN! KAN NI? VAD ÄR FEL? MÅSTE JAG HA BÄTTRE GRAFIKKORT?" är troligtvis unga förmågor som aldrig seglat på internethavet eller spelat online i allmänhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Har ni märkt en sak...För ca. 2 år sen startades den här tråden med massa förhoppningar om spelet..Nu har spelet släppts och allt jag iaf sett de senaste 10 sidorna är inlägg om errors..:( Ser fram emot den dagen då den här tråden återigen kommer upp med massa glada smiles..:) Och hoppas den dagen kommer snart!

Jag har faktiskt väldigt kul med spelet om det inte framgått. Och de problem som uppstått med att få igång det har inte varit värre än jag tyckte det var lite tråkigt att det skulle behöva ta en stund att komma igång, men att jag kunnat leva med det.

antar jag.

Permalänk
Skrivet av cakenyo:

Någon som vet hur det fungerar med overflow servrarna?
Galet irriterande att sitta och spela med en kompis för att sedan få disconnect och hamna på olika overflowservrar..
Kommer detta gå att styra på något sätt i framtiden?

Skapa ett party och högerklicka på din kompis bild sen klickar du join.
Har inte provat om det funkar men läste det någonstans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaggerjakk:

Skapa ett party och högerklicka på din kompis bild sen klickar du join.
Har inte provat om det funkar men läste det någonstans.

Tack, ska testa det!

Permalänk
Medlem

Hur stor är Swec-guilden btw? Vad är det enklaste sätta att joina?

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wedes:

Kan slänga in en smiley här För mig har spelet varit lite av en bergodalbana; först hypen, sen tillbaks till verkligheten i betan och nu positivt överraskad med hur kul spelet faktiskt är och hur bra spelsättet funkar. Visst en del errors är det men inget värre än andra spelreleaser man varit med om.

Skrivet av Överkill:

Om man varit med i slängen länge vad gäller onlinespel och främst MMO's så är detta något man vet.
De som står för 15 sidor med "OMG JAG KOMMER INTE IN! KAN NI? VAD ÄR FEL? MÅSTE JAG HA BÄTTRE GRAFIKKORT?" är troligtvis unga förmågor som aldrig seglat på internethavet eller spelat online i allmänhet.

Skrivet av Monday:

Jag har faktiskt väldigt kul med spelet om det inte framgått. Och de problem som uppstått med att få igång det har inte varit värre än jag tyckte det var lite tråkigt att det skulle behöva ta en stund att komma igång, men att jag kunnat leva med det.

antar jag.

Självklart! Ni har alla rätt, man har ju varit med om sånt här förut, och de vanligt i mmo genren:) Men tkr bara att de lite tråkigt ändå, spelet är jävligt roligt. Faktiskt ett av de roligaste spelet o levla i..älskar alla små utmaningar som finns runt om också, tkr de är en kanon idé Ni vet där man ska hoppa från sten till sten sen kommer någon vind o knuffar ner en osv..:) Men spelet är grymt Säger de igen, hoppas bara felen fixas snabbt:(

Permalänk
Medlem

Hittade precis ett par "byxor" (tips: kika på bilden av "byxorna")

Permalänk
Medlem
Skrivet av Insanity92:

Om du inte gillar deras utseende men gillar Norns utseende -> Spela Norn!

Om du gillar Asuras startområde mer -> Gå dit!

Personal story och vissa NPCs baseras på dina val i början. Jag har spelat 2 olika Humans under betorna och storyn på de har involverat en hel del banditer och fighter men verkligen inte att man rymmer med en cirkus.

Precis jag är ju en human irl så det fann jag lite trist redan vid första login
Näe valde Charr rasen och jag har en väldigt trevlig upplevelse med den.. om än lite förvirrat såhär efter bara ett par timmar men de ger sig nog de med tillslut så.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kejsarn:

Hittade precis ett par "byxor" (tips: kika på bilden av "byxorna")

http://i.imgur.com/crBvN.jpg

Blir himla bra de där när de inför bläckfiskar som nästa spelbara ras.

Eller dolyaks kanske. Fyra ben och en svans.

Permalänk
Sötast

Är lite småsugen att köpa, men köpte SWTOR på release också, och det höll en vecka O_O

Permalänk
Medlem

Är det någon fler än jag som springer runt på Gunnar's Hold eller kör alla här på FS?

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Piken Square, faktiskt.

Lite mindre laggigt känns det som, och folk är hyfsade på engelska. Ser inte jättemånga svenska namn, men det säger inte så mycket.

Gunnar's Hold verkar också nice.

Permalänk
Medlem

Vart kan man hitta alla dessa ''mini-games''?

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

RC-Golems finns precis bredvid byggnaden man hamnar i när man först kommer till Metrica Province för Asura iaf.

Sen finns http://wiki.guildwars2.com/wiki/Activity

Sen om plattformsmoment man kan bli halvtokig på räknas så finns windy station i Asuras starterarea också.

Permalänk
Medlem

Om jag köper Guild Wars 2 nu, kan jag skapa en gubbe på Far Shiverpeaks eller är det fullt (bokstavligen)? Kommer Arenanet allokera fler spelarplatser till Far Shiverpeaks?

Vet inte riktigt hur det fungerar, har aldrig spelat något MMO tidigare

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Om jag köper Guild Wars 2 nu, kan jag skapa en gubbe på Far Shiverpeaks eller är det fullt (bokstavligen)? Kommer Arenanet allokera fler spelarplatser till Far Shiverpeaks?

Vet inte riktigt hur det fungerar, har aldrig spelat något MMO tidigare

Kollade igår och då var far shiverpeaks high bara, så det ska nog gå regga sig där idag.

Visa signatur

Dator: Ryzen 7 3700X@Stock | X570 AORUS ELITE | G.Skill 16GB 3600MHz CL16 | ASUS 3080 TUF V2 NON-OC

Permalänk
Skrivet av aluminium:

Om jag köper Guild Wars 2 nu, kan jag skapa en gubbe på Far Shiverpeaks eller är det fullt (bokstavligen)? Kommer Arenanet allokera fler spelarplatser till Far Shiverpeaks?

Vet inte riktigt hur det fungerar, har aldrig spelat något MMO tidigare

Det brukar vara fullt men jag tror det utökar emellanåt så det brukar bara vara att vänta. Det är ju gratis att byta nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goteborgan:

Kollade igår och då var far shiverpeaks high bara, så det ska nog gå regga sig där idag.

Skrivet av whiskerer:

Det brukar vara fullt men jag tror det utökar emellanåt så det brukar bara vara att vänta. Det är ju gratis att byta nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har tillgodopoäng hos Spelbutiken och beställer jag GW2 så blir det därifrån, men det dröjer innan det kommer i lager hos dom igen. Antagligen får jag det inte innan nästa tisdag (sista dagen för gratis byte av värld, om jag förstått det rätt). Men om dom utökar eftersom kanske det inte är något problem.

Från det jag har läst så verkar Far Shiverpeaks ha lite problem med "overflow". Det är alltså ett kösystem? Har det med "överbefolkning" att göra eller med att (dom fysiska) servrarna inte räcker till?
Kommer det att bli bättre med tiden?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Jag har tillgodopoäng hos Spelbutiken och beställer jag GW2 så blir det därifrån, men det dröjer innan det kommer i lager hos dom igen. Antagligen får jag det inte innan nästa tisdag (sista dagen för gratis byte av värld, om jag förstått det rätt). Men om dom utökar eftersom kanske det inte är något problem.

Från det jag har läst så verkar Far Shiverpeaks ha lite problem med "overflow". Det är alltså ett kösystem? Har det med "överbefolkning" att göra eller med att (dom fysiska) servrarna inte räcker till?
Kommer det att bli bättre med tiden?

Som jag sa, det är INGEN KÖ. Du hamnar bara på en annan server. Du kan spela på som vanligt och jag brukar faktiskt hålla mig till overflow servrarna för där brukar det vara lite mindre folk än i "riktiga".

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Som jag sa, det är INGEN KÖ. Du hamnar bara på en annan server. Du kan spela på som vanligt och jag brukar faktiskt hålla mig till overflow servrarna för där brukar det vara lite mindre folk än i "riktiga".

Är det servrar dedikerade för just overflow eller hamnar jag i andra "världar" (t ex. Gunnar's Hold) tillfälligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av aluminium:

Är det servrar dedikerade för just overflow eller hamnar jag i andra "världar" (t ex. Gunnar's Hold) tillfälligt?

Om jag förstått det rätt är det dedikerade, alla servrar använder samma overflow så det är inte helt ovanligt att se andra språk i chatten.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av cakenyo:

Någon som vet hur det fungerar med overflow servrarna?
Galet irriterande att sitta och spela med en kompis för att sedan få disconnect och hamna på olika overflowservrar..
Kommer detta gå att styra på något sätt i framtiden?

Ifall ni är i ett party, så kan du höger klicka på din vän och trycka på join.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cakenyo:

Någon som vet hur det fungerar med overflow servrarna?
Galet irriterande att sitta och spela med en kompis för att sedan få disconnect och hamna på olika overflowservrar..
Kommer detta gå att styra på något sätt i framtiden?

Det finns flera overflow servrar.
Det verkar som overflowservrarna tar spelare ifrån hela europa oavsätt om du spelar på en Engelsk, tysk,fransk server, därav blir det mycket inhemskt snack på overflow /map chatten

Vet dock att det inte fungerar sjyst ännu, men testa högerklick-join polaren

Permalänk
Medlem

Verkar har fastnat på quest som heter "A Fragile Peace" yay XD

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 3
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Medlem

Servers nere igen? Ny Patch?

Fråga...Kan man läsa patch notes någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Servers nere igen? Ny Patch?

Fråga...Kan man läsa patch notes någonstans?

Ny patch och som vanligt efter varje patch så vill ju alla logga in sammtidigt

Vill också veta om man kan läsa patch notes någonstans :/

Permalänk

ny patch ja. Vet inte vart de finns nå notes

Visa signatur

Stationär Corsair 750D | HyperX Fury RGB DDR4 3200MHz 16GB | Seasonic Platinum 660 XP2 | AMD Ryzen 7 3800X | Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD | ASUS ROG Strix B450-F GAMING | ASUS RX 6800 Ref | ASUS ROG Strix LC 240 |
Skärmar Gigabyte 27" M27Q QHD IPS 170 Hz, Samsung S27D930, Samsung S24F350

Permalänk
Medlem

mmmhm, verkar som att spelet ligger nere...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem

Uppdatering med ny build

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard