Helgsnack: "Vad är den sämsta produkt du någonsin inhandlat?"

Permalänk
Medlem

Nokia N95...mitt dyraste bokstöd hittills! Den är bara så extremt dålig på alla sätt...speciellt när man hade 3 som operatör, kunde inte ens ringa inifrån CityGross

Ett plus är att de var stereohögtalare på som kunde väcka döda med väckarklockan, när den nu funkade så att säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Granter:

vad rekommenderar du istället för samma pris?

köpte ett akg k514, fungerar bra mycket bättre än mitt v2 (är för snål för att lägga ut flera tusen på hörlurar hääh)

Permalänk
Medlem

Svårt att komma på det sämsta köpet men skulle väl tippa på A4tech trådad, liten minimus för en mini PC laptop.
Den funkade väl i en vecka sedan blev det glapp i sladden pga att den blivit vikt -.-

Permalänk
Medlem

Det värsta jag har köpt!!!!

40"Tum Sony Tv som var svår att hitta i Sverige så jag beställde från en utländsk sida som hade nån svensk koppling nära sig pixmania hette iaf sidan som var på svenska också, så jag beställde den där ifrån och fick hem den efter en vecka så visar det sig att den inte stöder Nordiska kanaler eller Svenska som meny språk. 8k gjorde jag av mig med för en sån där skit Tv så jag hade tur även om det gick över på 16 dagars gräns lyckades jag skicka tillbaka och få dom 8 000 kronorna tillbaka.

Så jag sökte igen fann en sida som hade tv:en ( Den här gången svensk) den fanns inte kvar där så jag fick en bättre Tv som jag var skit nöjd med.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

SE K810i, dog bit för bit. Först kameraknappen, sen styrspaken, sen tangent 5 + 8 och sist men inte minst displayen och samma har hänt för de flesta jag känner som köpt eländet.

Permalänk

Svårt och välja och jag försöker komma på en enda produkt bortsett ifrån datorböker och maträtter som jag inte har varit besviken på, för jag upplever i princip allt inte vara av den kvalitén som jag förväntar mig, speciellt elektronik. (skrivaren är för tillfället ett undantag)

Nå senaste dumköpet var en Spänningsdetektor med LED på kjell för 100kr. Jag tänkte ha denna för att detektera spänning ii kablar, det är bara det att den ger utslag på en halvmeters avstånd så man kan inte alls avgöra vilken kabel som saknar spänning.
http://www.kjell.com/sortiment/el/verktyg/matinstrument/spann...

Skrivet av Robbaz:

Nokia elefantöra n-gage, älskade det ibörjan dock mp3 spelare i mobilen var fränt på den tiden

Den telefonen är respekt att använda idag! Nå jag kände en annan som köpte samma dritt.

*edit*
Efter lite tänkande så måste mitt sämsta köp ha varit tvkortet, jag köpte det allra bästa de hade i stan (1000-1500kr). Den hade fjärrkontroll och rubbet, jag var nyinflyttad och hade mängder med tvkanaler när mina bekanta på den tiden bara hade 1,2 och 4an. I vilket fall så hade windows Xp funnits i nästan ett år och tvkortet fungerade ej med WinXp, jag fick dock veta av säljaren såsom tvkortets hemsida att nya drivrutiner skulle släppas vilken dag som helst. Nu runt 12år efter så är det ungefär samma besked som finns till hands, att drivrutiner till winXp snart kommer..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Handic tv från ica måste ha varit mitt sämsta köp.Jag tror jag köpte den för 2000 och den har hämsk bildkvalité SPECIELT via vga! köp förfan inte. Om du inte är rik då och vill slå sönder något...

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Samsung Galaxy S2, inte kvalitet i bygget i närheten av skiten.
Sålde den och köpte ännu en samsung galaxy fast gio, fick skiten för 400kr. Hemsk mobil men kan inte förvänta mig något av dom pengarna så.

Aldrig mer samsung plastskit, samma gäller deras plastskärmar för som T220 (också rent jädra skräp och hemsk kvalite)

Märkligt hur olika man kan tycka! Jag har just skaffat min första smartphone och det blev en Samsung Galaxy Gio. Efter en vecka är jag fortfarande supernöjd. Lagom storlek för fickan, otroligt mycket mobil för pengarna och den har inte krånglat på nåt vis.

Permalänk
Medlem

Väljer mina produkter varsamt och har faktiskt inte haft några stora motgångar eller besvikelser. Må vara ett par Koss hörlurar limited edition vars båge gick sönder efter 1 veckas användning.

Permalänk
Medlem

TRUST GXT 32!!!!!!!!!!!!!
ä den mest värdelösa musen på marknade har bytt min tre ggr nu,
med fel på musknapparna.
gick över till razer naga, usb kontakten glappa sönder efter ett år.
ska köpa logitech, något förslag??

Visa signatur

Jag tar jobbet med mig hem, i form av Tinitus.

Permalänk

har en ganska lång lista. men för att svar snabbt= lachie 1tb nätverksdisk med usb interface så man kunde köra en autobackupp eller köra det som 2 enskilda diskar...
gick bra ett par månader, eftersom produkten då var nylanserad fick man ha med det på listan. den gick i runt 1 år. sen blev den undanstoppad pga IO error, klick och omstarter. lästa många guider osv och väntade på ny firmware. VILKET aldrig kom efrersom lachie tog ur den produkten pga software och nått annat
tyvärr fanns inte kvittot till hands då man liite slarvigare i yngre dagar med kvitto/dokument.
iallafall. mycket dåligt köp med tanke på hur den presterade/funktioner/interface/ingen firmware osv.

battle field 3 står med på "skitlistan" med. motivering: fusk fusk fusk. dåligt optimerat,ännu värre är uppdateringar av vapen..
stog och hoppade när det släpptes, lirade det konstant 1½v sen började jag tappa intresset pga alla problem.
återuptog det efter någon månad efter många uppdates och jakten av fuskare gått igång riktigt.
men det syns nog bara i statistik. ingame känns det precis som förut.... har säkert raporterat mellan 50-100 pers för fusk ( pratar om 1shot kill från spawn,takbuggarna i metro inne/ute-> c4 drop osv där det är HELT klart fusk som pågår.)
sen tröttnade jag igen och hade gärna tagit tillbaks pengarna då jag kännde mig mer som mini admin med alla raporter än en spelare som vill ha kul en stund( och för kommande kommentarer: nej jag är inte dålig förlorare. tycker bara att alla ska få någolunda changs att spela och ha kul utan någon kommer in ÄVEN i ens egna team som gör spelet tråkigt DVS )

Edit: några av dom jag raporterat har fått nollstälda agg då jag tittade.

Visa signatur

Gigabyte Z87-X OC ,4770K@4.5,Vengance 16GB,Asus 980Ti Strix ,3x Dell Ultrasharp U2412M [5760x1200]

Permalänk
Hedersmedlem

Siberia V2, helt klart. Köpte dem när de var relativt nya, så billiga var de ju inte heller och jag ångrar det än idag. Har ett par Sennheiser HD 558 nu och skillnaden är som natt och dag, och de kostade bara någon hundring mer.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Inaktiv

Sony Ericsson u10 Anio

Som titel lyder så är det den sämsta produkten som jag har köpt enn telefon som kostade fyratusen men det var den inte värd

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av gnypp45:

Märkligt hur olika man kan tycka! Jag har just skaffat min första smartphone och det blev en Samsung Galaxy Gio. Efter en vecka är jag fortfarande supernöjd. Lagom storlek för fickan, otroligt mycket mobil för pengarna och den har inte krånglat på nåt vis.

En vecka säger inte mycket. Jag gillade Xperia X1 i någon månad innan jag insåg att alla citroner i världen var sötare än den.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Samsung Omnia

Världens sämsta mobil!

Visa signatur

Detta är min e-penis. Håll tillgodo: 8=====o

Permalänk

MW2, tappade hoppet totalt. Krossade mitt hjärta. Alla mina 5+ appleprodukter har jag varit nöjdare med

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Värsta jag har köpt var Logitechs första generation "cordless optical mouse". Detta var någon gång i början på det glada 2000-talet och CS spelades flitigt. Ganska snart fick jag erfara att musjäveln slutade läsa av underlaget när man klickade, då knapptrycket prioriterades över musrörelsen. Det resulterade i att så fort man skulle börja skjuta så stannade hela siktet upp i någon tiondels sekund...ujujuj, många svordomar hann det bli innan musen lämnades tillbaka och byttes till en MS IntelliMouse Explorer 3.0

Visa signatur

WS: AMD Ryzen 3700X | 16GB Corsair LPX 3733 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

ComBort bredband.

Permalänk
Medlem

Tankade bilen full med 80 liter bensin som tog slut efter en vecka...

Sen fick jag ett Fractal Design R3 som nästan allt var fel på, snacka om måndagsex.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk

Steel series 5H-v2 och Siberia-v2, den första var ok fast gick sönder i mindre än ett år, och de andra var helt jävla värdelösa och gick sönder efter ca 7-8 månader...

Visa signatur

GPU: RTX 2070 Super CPU: Ryzen R5 5600x Kylning: Corsair H90 PSU: Corsair RM850x RAM: 16GB@3000MHz MOBO: PRIME X370 PRO Chassi: Fractal Design R4 HDD: 2x WD Caviar Green 1TB SSD: Samsung 850 evo 500GB & 250GB M.2
Mus:G Pro Wireless Tangentbord: Model M / VA88M Headset: Fidelio X2 / HD6XX Skärm: Asus MX299Q 21:9 + BenQ xl2730z

Permalänk
Medlem
Skrivet av thernztrom:

En LG Optimus 2X, för att LG var så sjukt dåliga på mjukvaran och släppte telefonen med en utdaterad version av Android, som de lovade och lovade skulle bli uppdaterad, men typ aldrig blev.

Exakt samma, längtar tills abonnemanget till min går ut. LG i all ära, men inte som mobiltelefon.

Visa signatur

Intel i5 3570K | Asus P8Z77-V LX2 | XFX HD7970 | Be Quiet! 530W | Fractal Design Define R4 | Kingston HyperX 1600MHz 2x4 gig | Cooler Master Hyper Evo 212

Permalänk
Medlem
Skrivet av zabera:

"Lärt sig ljud" så sitter du med Logitech högtalare. LOL.

Är det ditt mervärdeskomplex som talar, eller tanken att jag kunde köpt dem innan dess slog dig aldrig?

Men för all del. Lev i din bubbla.

Permalänk

Brukar alltid göra grundlig research när jag inhandlar prylar men sämst var nog min iPhone 3GS. Kass batteritid, seg webbläsare som knappt klarade 4 flikar samtidigt, billigt plastskal som sprack vid laddkontakten och kass skärmupplösning. Min gamla K800i har fortfarande lika bra batteritid efter 6 års användande och inga synliga skavanker trots tidvis hårdhänt behandling. Kändes skönt att gå tillbaka till Sony med min Xperia S som inhandlades i mars.

Visa signatur

[Fractal Design Define R3 Titanium|MSI P67A-GD65|Intel i7 2600K|Corsair 8Gb 1600 MHz|Gigabyte GTX 570 SOC|Corsair SSD Force 60 Gb|WD Caviar Black 1TB|Samsung BX2231]
[Xperia S|Vaio S|Bravia KDL-32EX-500|Playstation 3 Slim|PSP]
[iPhone 3GS 16 Gb|iPod Nano 1G,4G,6G|Creative Zen Micro]

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Razer Boomslang med bred marginal.
Dyr som attan och med en så usel ergonomi att den var/är fullständigt oanvändbar.

http://www.techspot.com/reviews/hardware/razer_boomslang/pic....

Den ligger fortfarande i kakburken den levererades i.

Haha vad tänkte du med när du köpte den där?

Visa signatur

i5 3570K | Corsair Vengeance 8GB | ASRock Z77 EXTREME4 | Gigabyte GeForce GTX 670 | Asus Xonar D1 | Samsung 830 128GB | Corsair HX 650W | FD R3

Permalänk

Sony Ericsson W580i. Ren skit, hade den i ett halvår innan den va slut och fick då en ny som inte höll bättre lika så min tredje några månader senare.

Den började glappa i det skutbara och skavde på knapp-satsen under. Dessutom så satt högtalaren under pil-knapparna så den och knapparna pajade direkt. Även svara och lägga-på knapparna slutade fungera. Vilket skräp! Snygg va den dock men belysning på sidorna vilket man kunde välja färg på i mjukvaran men det funkade inte....

Kan tillägga att jag inte är en person som brukar ha sönder saker.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem

Diablo II - men jag måste va imponerad av marknadsföringen
En sån hype för ett skitspel

Visa signatur

nörd

Permalänk
Medlem

4st IBM Deathstar, alla mellan 10GB och 180GB... dog en efter en... fick utbytes diskar på dem... de dog också.

Visa signatur

Whisky kan drickas på 3 sätt:
1. Utan vatten. 2. Med vatten. 3. Som vatten.

CR-10S Pro, CR-10S5, CR-10 Max

Permalänk
Medlem

En Solfångare till poolen. http://swim-fun.dk/components/com_virtuemart/show_image_in_im...
Den funkade inte alls. ingen värmehöjning. Den lämnade jag tillbaks.

Permalänk
Medlem

Asus UL30JT

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

Jag skulle i detta fallet köra på ett märke/märken som jag undviker att köpa.

Samsung har köpt fått ett antal olika produkter från detta företag inget av produkterna fungerar i dag, och 75% av produkterna har gått sönder innan ens garantin gått ut.

Western Digitals hdd har bara haft diskar som går sönder från detta märke.

Denver = riktigt skräp håller bara ett par månader.

Nu är detta vad jag anser om dessa märken och kommer alldrig att köpa dessa märkes produkter oavsett. Men dessa har säkert bra produkter med men jag är inte villig att spendera tid och pengar på dessa märken då det finns andra bättre.

Visa signatur

Phenom II X6 1090T BE, GA-790x-ud3p, 8gb Corsair XMS2 800Mhz, Radeon R9 270x, 120gb Kingston HyperX Fury, 500GB Seagate, 2TB Seagate.