Permalänk
Skrivet av Oneone:

testa denna sjukt snyggt blir det glöm inte att aktivera FSAA ingame sen också.

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1...

Vet inte om jag bara har installerat fel eller om jag varit ifrån Crysis Warhead för länge för att se någon skillnad xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vet inte om jag bara har installerat fel eller om jag varit ifrån Crysis Warhead för länge för att se någon skillnad xD

haha men om du kör "screenshot config" samt 8xFSAA tycker jag iaf det är jäkligt snyggt!

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Skrivet av Oneone:

haha men om du kör "screenshot config" samt 8xFSAA tycker jag iaf det är jäkligt snyggt!

Vet inte riktigt var man slår på FSAA, har bara sett den vanliga AAn, och den är på 16xQ, och har på screenshot config, och visst är det snyggt, men ser inte speciellt stor skillnad från senaste gången jag spelade warhead xD Lär väl synas mer skillnad om man skulle jämföra med och utan sida vid sida

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Hur aktiverar man FSAA ingame jag kan inte hitta det någonstans?

Skrivet av Oneone:

testa denna sjukt snyggt blir det glöm inte att aktivera FSAA ingame sen också.

http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakademus:

Hur aktiverar man FSAA ingame jag kan inte hitta det någonstans?

under system settings där du ställer in grafiken så har du.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Avstängd

Jag tycker du ska köpa Crysis 1 för att det är snyggast och inte lika stel story som tvåan

Permalänk

Finns inget FSAA bara Antialising OFF, 2x, 4x kanske ha att göra med att jag kör med ATI grafikkort?

är det bara Nvida som stöder FSAA

Skrivet av Oneone:

under system settings där du ställer in grafiken så har du.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakademus:

Finns inget FSAA bara Antialising OFF, 2x, 4x kanske ha att göra med att jag kör med ATI grafikkort?

är det bara Nvida som stöder FSAA

Kan vara det! annars kan du väll ändra i autoexec filen?

såhär ser det ut förmig.

http://cloud.steampowered.com/ugc/577839477979845784/8B993361...

och med config

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/577838751021078690/3AE41B...

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är jag som är oerfaren av såna spel (det är jag säkerligen) men det är inte lätt att träffa motståndarna tycker jag. Siktet med musen flyger runt som fan och fienden rör sig snabbt, dessutom är dom jävliga och gömmer sig hela tiden

Riktigt ont med ammo tycker jag man har också. Vart hittar man sådan?

Spelar Crysis 1 nu och kommit fram till en militärbas eller något liknande fäste. Gubbar som springer runt dessutom är det en båt (tror att båten också skjuter) och en snubbe som sitter i en bil och skjuter med någon form av automat....

Skrivet av Oneone:

Kan vara det! annars kan du väll ändra i autoexec filen?

såhär ser det ut förmig.

http://cloud.steampowered.com/ugc/577839477979845784/8B993361...

och med config

http://cloud-2.steampowered.com/ugc/577838751021078690/3AE41B...

Räcker det att installera config i windows med setupen eller måste man gå in i spelet och ladda in på något sätt? Tycker det finns en kategori i spelet som heter "mod" vet inte om det har med det att göra dock.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Medlem

crysis 1, jag orkade knappt ens igenom 50% av spelet.. för instängt, inte open world sandbox som crysis 1 hade..

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

Kört fast i Crysis 1. Ganska i början av spelet när man för första gången gått lös på ett antal fiender vid vattnet, när man sedan fortsätter så står det något om att avaktivera en GPS-sändare eller något liknande. Hur gör man det? Står vid den gula pricken på kartan och går runt runt och försöker hitta något men hittar inget alls.

Hur får man ammunitionen att räcka? Något tips? Har bara 40 skott kvar, hittar inget längs vägen heller. Såg en på youtube spela och det rörde sig inte alls, var det ett fusk då måntro.

Visa signatur

Chassi : BitFenix Prodigy Svart mITX Moderkort : Asus P8Z77-I DELUXE mITX CPU : Intel Core i7 3770K RAM : Crucial 16GB (2x8192MB) CL9 1600Mhz Ballistix Sport

Permalänk
Inaktiv

Enligt min uppfattning är Crysis och Crysis Warhead mycket bättre än tvåan, tack vare att allt känns nytt o fräscht med dräkten. Därtill underbart med ganska stora ytor att leka på.

Tvåan är ju mer inlåst och det är inte lika kul att leka med dräkten och omgivningen, det är dessutom lite förenklat och man får för mycket förklarat för sig, som att man själv inte fattar att man kan stå långt uppe till höger o snipa ner eller skjuta på dom där tunnorna så att dom sprängs :/

Men tvåan det kostar 75SEK på Steam nu så det är ju ok och värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Tjenare Sweclockers!

Hade tänkt köpa ett Crysis med en rabattkod från Cdon och undrar då vilket Crysis som ger den bästa/längsta spelupplevelsen i stort?
Jag har hört mycket skit om Crysis 2 och hur mycket bättre de äldre Crysis-spelen är, är det sant? Och har de äldre Crysis-spelen en aktiv multiplayer eller är den nere? Jag undrar också vad som är skillnaden mellan "Crysis" och "Crysis: Warhead", borde man spela 1:an för att fatta storyn eller kan man köpa Warhead ändå?

Diskutera

Köp Crysis Maximum Edition för 75% off på Steam

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakademus:

Finns ju annars Crysis Maxium Editon.

http://cdon.se/spel/crysis_maximum_edition-4180577

Då får du med både Crysis och Crysis Warhead för 99:- med rabattkod så blir det bara 78:- inkl frakt.

Har själv lagt en beställning nu

Surt, Steam säljer ut alla Crysis för 75%
Så Crysis 1+Warhead 3,74+2,49 = 6,23€

Visa signatur

Citera så hittar jag ditt svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pAcKiE:

Surt, Steam säljer ut alla Crysis för 75%
Så Crysis 1+Warhead 3,74+2,49 = 6,23€

Damn de var fan billigt!

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Skrivet av Oneone:

Tycker alla är värda pengarna, om du köper Warhead eller crysis skaffa cfg filer för bättre grafik!

KÖper du crysis 2 se till att fixa DX11 och texturepack!

enjoy!

I början tyckte jag att Crysis 2 var tråkigt, men när jag väl började lira det så älskade jag spelet

Spelade först med 360kontroll men gick över till mus samt blev rejäl skillnad.

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte nått av spelen är dåliga det är bara att 2an hade en jäkla vek story annars var det bra.
Men Crysis 1 står ändå på toppen.

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!