Permalänk
Medlem

Tja än så länge har detta inte varit en precis lyckad start, senaste testerna gick bättre en själva släppet men men, blir väll att försöka ikäll istället orkar inte bråka med skiten nu.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiod:

jag får fortfarande log in error. hur fixar man det?

Fortsätt prova bara.. de har ju gått ut med att det är inloggningsproblem i EU.
Kom precis in själv efter över en timmes försök.

Edit: blev dock utkastad igen när jag valde server och nu kommer jag återigen inte in.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Skrivet av Trackmaster:

Någon som kommer in? Får bara fel har uppstått, kolla din router etc etc..

Jag hade samma problem, jag stängde då av routerbrandvägg och Norton. Vips så var det igång sen

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crusaderr:

Jag hade samma problem, jag stängde då av routerbrandvägg och Norton. Vips så var det igång sen

jag kör windows firewall + MSE, borde inte krocka tycker jag är ju därför man kör det

Permalänk
Medlem

kom in nu och ska välja server? vilken server ska man köra på? far shiverpeeks är ju full!!!!!! :(((((

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiod:

kom in nu och ska välja server? vilken server ska man köra på? far shiverpeeks är ju full!!!!!! :(((((

WTF. Samma här. Suck. Hur kan en server va full bara på headstart som endast haft några timmar på sig att börja?

Visa signatur

Corsair Carbide Air 540 Cube - Asus X99 Deluxe - Intel i7 5820K @ 4,3 GHz - Corsair Hydro H110 - Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Dominator - 2 x EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX 2.0 SLI - EVGA Supernova G2 850W - Samsung SSD PRO 850-Series 512GB - 2TB WD Black 7200rpm 64MB - Monitor: ASUS 27" SWIFT PG278Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crusaderr:

Jag hade samma problem, jag stängde då av routerbrandvägg och Norton. Vips så var det igång sen

Jag provade 4 gånger till efter jag skrev det utan att göra något och kom då in.
Så prova sätt tillbaks all säkerhet igen om du stängde av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xiod:

kom in nu och ska välja server? vilken server ska man köra på? far shiverpeeks är ju full!!!!!! :(((((

Samma problem.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Jag loggade in klockan 6 på Far Shiverpeaks och då var de ganska lugnt med folk, skrämmande att det inte är officiellt släppt ännu

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem

vad har vi för secondary server?

Permalänk
Medlem

Lite överbelastade servrar tror jag...

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Helvete, kommer inte in på Shiverpeaks och alla polare har ju redan valt det some homeworld. ._.

Permalänk
Medlem

Någon som kan logga in?

Permalänk
Medlem
Skrivet av batman:

Någon som kan logga in?

Får du router error är det bara att fortsätta att logga in

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Antar du fått ner allt nu då det är nästan 2 timmar sedan du skrev.
Men om någon annan undrar samma sak så är % stapeln baserad på antal filer och inte storlek i MB, min hoppade från 1% till ca 40% efter att jag fått ner de första filerna och sedan rasslade det till och den blev klar nästan direkt. Tror hela uppdateringen tog ca 2-3 minuter.

Ja, jag märkte det :P. gick riktigt segt i början

Permalänk
Medlem

Nu kom jag in!

En fråga hur får man sin Hero's band ring?

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

EDIT: Nvm missade andra tråden helt!

Visa signatur

Moderkort: ASUS PRIME Z690M-PLUS D4 | Proccesor: i5 12600K @ 3.6Ghz | Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO V2 | Ram: Corsair Vengeance LPX Black 32GB @ 3200Mhz | Chassi: Fractal Design Define Mini C | Grafikkort: ASUS GeForce RTX 4070 DUAL OC 12GB | Nätagg: Corsair TX750M 80+ GOLD | Lagring: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB | Skärm: MSI 27" Optix MAG274QRF-QD IPS QHD @ 165 Hz

Permalänk
Medlem

Nån som vet hur permanent det är att välja server?
Kan man sätta olika gubbar på olika servrar? Eller är alla 5 låsta till den man väljer?
Kan man ta bort gubbarna och välja server igen?
Eller är enda lösningen att betala för bytet?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Gratis byten ett tag har jag för mig.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

Får du router error är det bara att fortsätta att logga in

Kan logga in nu har gjort min gubbe o allt, men nu står det att game client är unavailable

Permalänk

Asså orka jag vill vara på Far Shiverpeaks....

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem
Skrivet av m1ntos:

Nu kom jag in!

En fråga hur får man sin Hero's band ring?

Den ligger i din mailbox. (ingame alltså )

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Kan bara hoppas att allt är stabilt och de flesta barnsjukdomarna fixade tills på tisdag när mitt lir pluppar ner från brevinkastet. Stod iofs något om att man skulle få 1 dags early access kod mailad till sig därifrån jag beställde med.

Visa signatur

Ryzen 5600x | 32GB DDR4 Vengeance LPX 3600MHz | Gigabyte X570-I Aorus Pro | Louqe Ghost S1 + Medium top hat | MSI GTX1080 Gaming X | Corsair SF600 V2 600W | Noctua NH-L12S | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Crucial MX300 525GB | ASUS ROG Swift PG278QR | QPAD MK-85 MX Red | Logitech G602 |

Permalänk
Medlem

Jag skapade en gubbe på en low-pop server sen va det inga problem att flytta till Far shiverpeaks. Tar dock några minuter innan du kan logga in igen efter du byter.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk

Invitea mig till Guilden på FS (som jag antar finns). Heter Anzani

Visa signatur

Intel 7700K 4,2 GHz | ASUS ROG Stric GTX 1080 | 16 GB DDR4 | ASUS ROG STRIX Z270H GAMING | Samsung 850 EVO

Permalänk
Medlem

Fler än mig som har problem att logga in? Står att det är vanligast router, security application eller campus network som brukar vara orsaken till att man inte kan logga in. Men jag var ju inloggad imorse, så konstigt att jag inte kan logga in nu? Eller är det login-servern som failar?

Visa signatur

Corsair Carbide Air 540 Cube - Asus X99 Deluxe - Intel i7 5820K @ 4,3 GHz - Corsair Hydro H110 - Corsair 16GB DDR4 2666MHz CL16 Dominator - 2 x EVGA GeForce GTX 980 4GB SC ACX 2.0 SLI - EVGA Supernova G2 850W - Samsung SSD PRO 850-Series 512GB - 2TB WD Black 7200rpm 64MB - Monitor: ASUS 27" SWIFT PG278Q

Permalänk
Skrivet av Shaba:

Fler än mig som har problem att logga in? Står att det är vanligast router, security application eller campus network som brukar vara orsaken till att man inte kan logga in. Men jag var ju inloggad imorse, så konstigt att jag inte kan logga in nu? Eller är det login-servern som failar?

Kan inte heller logga in. Får samma meddelande som du :/

Visa signatur

MacBook Pro
www.mcgaraget.org
Citera för garanterat svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shaba:

Fler än mig som har problem att logga in? Står att det är vanligast router, security application eller campus network som brukar vara orsaken till att man inte kan logga in. Men jag var ju inloggad imorse, så konstigt att jag inte kan logga in nu? Eller är det login-servern som failar?

Samma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subzero299:

Jag skapade en gubbe på en low-pop server sen va det inga problem att flytta till Far shiverpeaks. Tar dock några minuter innan du kan logga in igen efter du byter.

Vet du om man kan flytta en gubbe fler än 1 gång? Te.x från Far Shiverpeaks till någon annan och sen tillbaka

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+

Permalänk
Medlem

Jag har försökt att logga in i 20 min nu men kommer inte in... Börjar bli jävligt irriterande att inte kunna logga in och spela. Måste byta server för att jag ska kunna spela med min polare för Far Shiverpeaks delar upp servern i olika delar och vi kommer inte in på samma.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Raven RV02-E Moderkort: Asrock Z68 Extreme3 Gen3 CPU: i5 2500k @ 4.2 GHz Ram: Corsair Vengeance 8GB LP GPU: GTX 660 DirectCUII OC PH SLI PSU: Fractal Design Newton R3 600W Kylning: CM hyper 212+