HBO lanseras i Sverige

Permalänk
Medlem
Skrivet av Majora:

Varför har intresset för norden exploderat helt plötsligt?

Beror troligtvis på att de amerikanska mediebolagen märkt att den nordiska marknaden i stor del konsumerar amerikanskt producerade TV-serier och filmer och främst piraterar eftersom det i dagens läge inte riktigt finns några andra vettiga alternativ. I och med att internet har blivit allt mer mainstream har väll folk i allt större utsträckning fått upp ögonen och slutat äta all skit som visas på TV och istället välja vad de ser direkt då det visas i USA.

Permalänk
Medlem

Perfekt!! Real time och Game of thrones.
Nu kan man betala för sig själv.

Visa signatur

Dator:|Gigabyte GA Z170X-game7|i7 6700k Noctua D15|Gtx 1070 Palit Jetstream| 16GB@3200MHz Corsair Vegenance|Corsair AX750|Fractal Design R5|Crucial MX100 256GB + 128GB|WD Red 4TB x2 | WD Green 2TB|W10 Pro|

Permalänk
Medlem

Det blir väl som med HDTV-kanaler. Man måste skaffa massa skitkanaler man inte vill se på för att kunna betala för HBO.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kan säga direkt att jag kommer skita totalt i att betala för något om avsnitt från serierna ej går att kolla på samma dag/dagen efter release i USA, blir förmodligen att avsnitt sänds/blir tillgängliga flera veckor efter släpp i USA..

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av edasvangen:

Kan säga direkt att jag kommer skita totalt i att betala för något om avsnitt från serierna ej går att kolla på samma dag/dagen efter release i USA, blir förmodligen att avsnitt sänds/blir tillgängliga flera veckor efter släpp i USA..

Ja gud så hemskt, då måste det ju ändå vara bättre att ladda ner och riskera att bli straffad

Mvh J

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem

Fan va bra, dom har några av de bästa serierna

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk
Skrivet av cvttca:

Det blir väl som med HDTV-kanaler. Man måste skaffa massa skitkanaler man inte vill se på för att kunna betala för HBO.

Skickades från m.sweclockers.com

Dreambox is youre Friend

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Ja gud så hemskt, då måste det ju ändå vara bättre att ladda ner och riskera att bli straffad

Mvh J

Folk kör bil onykter och utan bälte trots att det finns en risk att åka dit. Dock är chansen till det otroligt mycket högre då det varit väldigt få mål mot privatpersoner som laddat ner i Sverige. Risken är i princip obefintlig. Vill man ytterligare minska chanserna att åka dit till i princip 0% så finns det enkla metoder för det också.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Hmm, hoppas att de med rätt tillgänglighet (internet), ikvalitet, nnehåll och pris så man kan få betala för att se Game of Thrones och True Blood!

Visa signatur

Vitaly Chernobyl and The Meltdowns

Permalänk
Medlem

Det verkar som USA först nu inser att vi existerar.

Permalänk
Medlem

Det tog sin tid...

Hoppas bara att det inte kostar för mycket och att det är bra kvalité.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk

Då är det bara att vänta ett år innan nästa säsong av A Game of thrones!

Permalänk
Medlem
Skrivet av WCxFlusher:

Då är det bara att vänta ett år innan nästa säsong av A Game of thrones!

Bara 7,5 månader kvar nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av cfwin:

English is the language of poets and kings, of minstrels and bards. A vernacular of unsurpassed subtlety and uncomparable diction. It is the spoken key that opens the lock of the world and should not be translated or mangled, thrashed or confused by dim-witted nincompoops whose elucidations bespeaks their near illiteracy.

In short: English plz

(Meant to be taken exceedingly nonsensically)

Incomparable.

Nej, skämt åsido så är det alltid trevligt att tjänsterna börjar komma ifatt tekniken även här i Svedala. Snart är de säkert framme där de borde varit i mitten på förra årtiondet.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Nyhetstorka på Sweclockers? ^^
Välkommet, har kommit mycket bra från den där kanalen.

Permalänk
Medlem

YESSSSSSS!!! Äntligen kan man få Game of Thrones och Real Time

Permalänk
Skrivet av rektor:

Låter som en bra idé, men dom kommar att lyckas fucka upp det.

Man kommer säkert behöva ett program som bara funkar i Windows, som har DRM, visar reklam, man blir säkert tvungen att kolla på trailers som inte går att skippa förbi, bild-och-ljud kvalitén blir säkert kass. Serier kommer säkert flera månader efteråt.

samma farhågor dyker upp för alla såna här tjäsnter som dyker upp numera. precis det som skulle få oss att betala för tjänsten gör de inte. vi kan bara hoppas på bättring nu när de börjar se att sverige finns.

EDIT: förutsatte dumt nog att det skulle bli en streamingtjänst. blir väl bara ännu en kanal i valfritt comhem/viasat-utbud för 500kr/mån. då får det vara. jag vill ha en jäkla hemsida/app för att titta på vad jag vill när jag vill i bra kvalite. ska det vara så himla svårt?

Permalänk
Skrivet av Lurcazzus:

Jag saknar än så länge ett Spotify liknande alternativ för film och serier, där jag kan hitta nästan allt jag söker.

Jag vill inte behöva ha 10 olika tjänster för att få tag på det jag vill.

väldigt viktigt. annars kommer vi behöva gå igenom en generation mediautbud igen där varje leverantör ger ut sitt precis som det är med tv-utbudet idag och speciellt förr.

Permalänk
Medlem

Intressant, men programmen måste gå samma dag som de gör i USA för att det ska vara intressant för min del. Dvs, då blir det 6h innan amerikansk sändningstid. Det lär aldrig hända....

Permalänk
Medlem

Då kanske man kan börja kolla på TV nu med både Netflix och HBO. Väntar på mer info om sändningstider, utbud och kvalité.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Varför tror folk att serierna inte ska gå samtidigt som i USA?

Anledningen till att det går till så med andra serier är ju att svenska bolag köper in serierna från amerikanska produktionsbolag och det är en massa hassle med det, rättigheter och ensamrätter i avtal. När HBO lanserar i Sverige borde det inte vara någon delay i releasen alls, de äger ju produkten i hela kedjan från start till konsumtion.

Sen tror jag faktiskt att det kommer att bli en vod-tjänst, det är väl för att konkurrera med netflix som dom kommer hit ändå..?

positive thinking!

Permalänk
Medlem

Det är dags för leverantörer i Sverige att på bred front börja erbjuda möjligheten att som kund helt få handplocka vilka individuella kanaler man är intresserad av. Det funkar inte att tvinga folk att köpa enorma kanalpaket för att få tag i några enstaka. Är kanalerna svårsålda så har de ett annat problem att ta itu med!

Många kollar inte på TV på zap-sättet längre, man vill kunna välja själv vad som ska ses. Då måste de åtminstone mötas halvvägs och erbjuda separata kanaler. Tekniken finns där redan, inget stoppar förutom stenålderstänket.

Permalänk

nathan: Det är uppenbart att du inte förstår hur prissättning av kanaler kostar från leverantörer till distributörer. Det är inte en teknikfråga. Det handlar om pengar.

Visa signatur

Eating fords and shitting chevys since 1914

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreadlock:

nathan: Det är uppenbart att du inte förstår hur prissättning av kanaler kostar från leverantörer till distributörer. Det är inte en teknikfråga. Det handlar om pengar.

Vem har hävdat att det är en teknikfråga? Snarare det omvända. Vidareutveckla.

Om kanaler är ointressanta för kunder, utan bara tvingas ut som bihang till mer intressanta kanaler i paket, vem vinner på det?

Prisbilden beror enbart på efterfrågan, men efterfrågan är svår att få en bild av då de flesta tvingas ta ett paket istället för individuella kanaler. Om jag vänder mig till en leverantör och säger att jag är beredd av betala 250kr/månad för enbart HBO och t ex Showtime, när dessa skulle erbjudas för ett liknande pris men i enorma paket som inkluderar sport och annat skräp.

Allt handlar väl egentligen om hur prissättningen skulle se ut. Jag vill bara se en annan distributionsmodell, inget konstigt med det, men du kanske sitter på en massa erfarenhet från en leverantör. Dela i så fall med dig!

Permalänk
Medlem

"Företaget har gjort sig kända för flera kritikerrosade produktioner, bland annat TV-serier som Band of Brothers, Generation Kill, Game of Thrones och True Blood."

PFFFFFFFFFFFFFFFFF Sopranos? Oz? The Wire? Just sayin

Riktigt bra, HBO är kvalitet rakt igenom inte bara serier utan HBO ståup specialer och Real Time med Bill Maher!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av fesen:

"Företaget har gjort sig kända för flera kritikerrosade produktioner, bland annat TV-serier som Band of Brothers, Generation Kill, Game of Thrones och True Blood."

PFFFFFFFFFFFFFFFFF Sopranos? Oz? The Wire? Just sayin

Riktigt bra, HBO är kvalitet rakt igenom inte bara serier utan HBO ståup specialer och Real Time med Bill Maher!

Ohhhh, glömde Maher. Missar aldrig Maher. Fantastiskt bra. Nu kanske man kan få se overtime också.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Ohhhh, glömde Maher. Missar aldrig Maher. Fantastiskt bra. Nu kanske man kan få se overtime också.

Haha ja, Bill är så sjukt skön att lyssna på när han dissar alla fanatiker och idioter i USA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Reklamfritt, du skojjar va? Har du inte sett hur ofta amerkans tv har reklam. 5-6ggr/timme.

Off Topic. Nu saknas bara WarnerTV (för min del)

Som många andra har påstått så är den reklamfri. Jag var i USA för drygt 1 månad sedan och då visades det ingen reklam.

EDIT: Jag syftar såklart på HBO. NBC & CBS etc.. visar reklam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Ohhhh, glömde Maher. Missar aldrig Maher. Fantastiskt bra. Nu kanske man kan få se overtime också.

Glöm inte att han är tillbaka igen imorgon efter sommaruppehållet:)

Permalänk
Skrivet av nathan:

Det är dags för leverantörer i Sverige att på bred front börja erbjuda möjligheten att som kund helt få handplocka vilka individuella kanaler man är intresserad av. Det funkar inte att tvinga folk att köpa enorma kanalpaket för att få tag i några enstaka. Är kanalerna svårsålda så har de ett annat problem att ta itu med!

Många kollar inte på TV på zap-sättet längre, man vill kunna välja själv vad som ska ses. Då måste de åtminstone mötas halvvägs och erbjuda separata kanaler. Tekniken finns där redan, inget stoppar förutom stenålderstänket.

T.ex Comhem och Tele2 bla erbjuder då möjligheter att handplocka ett antal favoritkanaler eller välja kanaler lösa men det blir inte direkt billigare för det då enstaka kanaler ligger mellan 19-29:- så ska du handplocka 10 kanaler hamnar du på 2-300:- iaf dvs det dom större paketen kostar.
Fler kunde göra som t.ex Tele2 däremot och erbjuda ett gäng intressepaket men då är problemet istället att dom är seg på ta in nya kanaler och HD satsningen är än sålänge ett skämt.

Visa signatur

Desktop: i5-4570S, 32GB RAM, WD Black SN750 SSD 1TB
Server: HP Z420 E5-1620v2, 64GB RAM, Varierande diskar
HTPC: i5-2320, 8GB RAM, Powercolor Radeon RX 550 4GB
Annat: Raspberry Pi 4 4GB, Netgear Nighthawk R7000 Router, ZyXEL GS1900-24E Switch