Permalänk
Medlem

Undra om det inte är dags för Apple att släppa en TV .. Med inbyggd Apple TV och retinaskärm, det skulle vara något.

En on-demand TV istället för vanlig TV där man måste vänta till en viss tid för att se sitt program.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Det verkar som om alla rykten om iPhone 5 har skadat försäljningen av de nuvarande mobilerna:
http://cmvlive.com/technology/gadgets/iphone-5-hype-screws-ip...
http://mashable.com/2012/07/24/apple-hype-cycle/

Lite av samma situation som Windows Phone Apollo (Windows 8) har skadat Nokias försäljning av av de nuvarande Lumia modellerna.
Folk väntar in det nya även om det är några månader bort.

Jag jag icke då de flesta köpare knappast sitter på sidor som dessa och läser.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Ska bli riktigt intressant och se vad dem har att erbjuda på den nya iPhonen. Jag hade iPhone 3Gs och var jättenöjd med den, en super telefon. När abonnemanget gick ut så beslutade jag mig för att testa något nytt och skaffade mig en Samsung Galaxy S2. Jag gillar den stora skärmen grymt mycket då jag tyckte att iPhonen hade en lite liten. Tycker att Samsungs telefon är bra, android gör det möjligt att göra mycket som är begränsat på iPhone vilket är kul. Men stör mig lite på att den kan låsa sig osv vilket min gamla iphone aldrig gjorde. Så om de nu kan komma med en större iPhone går jag gärna tillbaka till den. Både Samsung och Apple gör bra telefoner båda två fast på olika sätt

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk

Ska du ställa Iphone 5 mot Samsung Galaxy S3? Om du ska ställa den mot något så är det en Android telefon som kommer ut i Augusti. Inte för att vara sådan men varför envisas folk med att köpa Apple produkter och få gammal hårdvara, bara för alla andra har det, aldrig att ja kommer köpa nån Apple produkt, dels pga att de Är patent jägare och dels att deras produkter är löjligt dyra.

Visa signatur

Alone_Predator
Asus P6t deluxe v2, Intel i7 920@stock, 6gb ddr3, 2tb sata, 120 gb ssd corsair sandforce3, Geforce Gtx 470 SLI.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alone_Predator:

Ska du ställa Iphone 5 mot Samsung Galaxy S3? Om du ska ställa den mot något så är det en Android telefon som kommer ut i Augusti. Inte för att vara sådan men varför envisas folk med att köpa Apple produkter och få gammal hårdvara, bara för alla andra har det, aldrig att ja kommer köpa nån Apple produkt, dels pga att de Är patent jägare och dels att deras produkter är löjligt dyra.

Folk envisas väl med att köpa Apple-produkter för att det är mjukvaran de är efter. Tror inte folk köper iPhone pga processorn och RAM-minnet, utan pga iOS.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av armara:

Undra om det inte är dags för Apple att släppa en TV .. Med inbyggd Apple TV och retinaskärm, det skulle vara något.

En on-demand TV istället för vanlig TV där man måste vänta till en viss tid för att se sitt program.

Retinaskärm lär du inte få se på en TV från dem ifall det nu kommer någon TV (är ju oxå bara spekulationer), de skulle bli för dyrt och kollar du på hur den sämre OLED ser ut på TV-sidan så säljs inte dessa pga det allt för höga priset

Skrivet av armara:

Folk envisas väl med att köpa Apple-produkter för att det är mjukvaran de är efter. Tror inte folk köper iPhone pga processorn och RAM-minnet, utan pga iOS.

Mjukvara räcker att eftersträva på iPhone, en telefon använder inte all CPU-kraft som Samsung lockar sina kunder med (som till största delen är ungdommar) och absolut inte QUAD-core, android är även förkastligt optimerat för QUAD och telefonerna använder c:a 20% av den kraft som finns i dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av PeeWee90:

Wow, en massa som klagar på att deras 4:or är långsamma i denna tråd... Jag har inte nog med anledningar att uppdatera från min 3gs ens!

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Martinson:

Nej det är väl självklart.. den är ju fortfarande ljusår snabbare än valfri android telefon

ONT= Det ska bli spännande att se vad Apple levererar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alone_Predator:

Ska du ställa Iphone 5 mot Samsung Galaxy S3? Om du ska ställa den mot något så är det en Android telefon som kommer ut i Augusti. Inte för att vara sådan men varför envisas folk med att köpa Apple produkter och få gammal hårdvara, bara för alla andra har det, aldrig att ja kommer köpa nån Apple produkt, dels pga att de Är patent jägare och dels att deras produkter är löjligt dyra.

S3an är väl den vassaste androidtelefonen på marknaden så det är väl rimlig att jämföra dem än så länge.
Att du inte har lärt dig än att det handlar inte om hårdvara och siffror är ju lite sorgligt. Det är en smaksak. Jag föredrar iOS och iphone för att de ÄR bra produkter och fungerar klockrent. Har sneglat över kanten mot android sidan men hittils har jag inte hoppat över muren.
Köper INTE appleprodukter för att "alla andra har det". Jag köpte min iphone 3G på lanseringsdagen i Sverige och då hade knappast "alla" en iphone.
Äger inga andra apple produkter förrutom just min iphone och är inte ett dugg sugen på att köpa dem heller.
Apple är knappast ensamma om att jaga patent.
Macarna skulle jag säga är för dyra för min smak men och andra sidan så hade jag inte haft någon nytta av en mac heller.
En iphone är knappt dyrare än liknande telefoner. Köpte en iphone 4 när den kom ut för 6400:- hos telia och idag så kostar en S3:a 5995:-.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av LÖVTRÄ:

S3an är väl den vassaste androidtelefonen på marknaden så det är väl rimlig att jämföra dem än så länge.
Att du inte har lärt dig än att det handlar inte om hårdvara och siffror är ju lite sorgligt. Det är en smaksak. Jag föredrar iOS och iphone för att de ÄR bra produkter och fungerar klockrent. Har sneglat över kanten mot android sidan men hittils har jag inte hoppat över muren.
Köper INTE appleprodukter för att "alla andra har det". Jag köpte min iphone 3G på lanseringsdagen i Sverige och då hade knappast "alla" en iphone.
Äger inga andra apple produkter förrutom just min iphone och är inte ett dugg sugen på att köpa dem heller.
Apple är knappast ensamma om att jaga patent.
Macarna skulle jag säga är för dyra för min smak men och andra sidan så hade jag inte haft någon nytta av en mac heller.
En iphone är knappt dyrare än liknande telefoner. Köpte en iphone 4 när den kom ut för 6400:- hos telia och idag så kostar en S3:a 5995:-.

Och en iPhone 4S kostar 5795:-, SGS3 har varit dyrare sedan lanseringen, iPhone 4S har haft samma pris sedan den kom
http://store.apple.com/se/browse/home/shop_iphone/family/ipho...

Permalänk
Medlem
Skrivet av johnh3:

Det verkar som om alla rykten om iPhone 5 har skadat försäljningen av de nuvarande mobilerna:
http://cmvlive.com/technology/gadgets/iphone-5-hype-screws-ip...
http://mashable.com/2012/07/24/apple-hype-cycle/

Lite av samma situation som Windows Phone Apollo (Windows 8) har skadat Nokias försäljning av av de nuvarande Lumia modellerna.
Folk väntar in det nya även om det är några månader bort.

Alldeles säkert påverkar det. Sen blir ju marknaden mättad.
Den stora massan är nog ganska ovetande dock, var hemma hos några bekanta som inte alls är tekniskt intresserade.
Frun i huset ville ha iphone, så jag tipsade om att den nya kommer om 2 månader.
Hon tyckte inte det spelade någon roll, hon ville ju ha en nu.
Hon blev dock lite mer mer eftertänksam när jag sa att 4s borde bli billigare.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Skrivet av Alone_Predator:

Ska du ställa Iphone 5 mot Samsung Galaxy S3? Om du ska ställa den mot något så är det en Android telefon som kommer ut i Augusti. Inte för att vara sådan men varför envisas folk med att köpa Apple produkter och få gammal hårdvara, bara för alla andra har det, aldrig att ja kommer köpa nån Apple produkt, dels pga att de Är patent jägare och dels att deras produkter är löjligt dyra.

Haha, ni android fanboys jämför ju Galaxy S3 mot iPhone 4S. Jag tänker göra samma sak när iPhone 5 kommer, jämföra med eran gamla mobil och sedan skratta när min är överlägsen

Permalänk
Medlem
Skrivet av HerrNi|sson:

Haha, ni android fanboys jämför ju Galaxy S3 mot iPhone 4S. Jag tänker göra samma sak när iPhone 5 kommer, jämföra med eran gamla mobil och sedan skratta när min är överlägsen

Dock så kan man inte jämför två så skiljda modeller. Allt för stor storleksskillnad för det.
Samt vad skulle den har för hårdvara som gör den överlägsen?

Permalänk
Skrivet av HerrNi|sson:

Haha, ni android fanboys jämför ju Galaxy S3 mot iPhone 4S. Jag tänker göra samma sak när iPhone 5 kommer, jämföra med eran gamla mobil och sedan skratta när min är överlägsen

Överlägens? Om det är den telefonen vi har fått se spridas på nätet så kommer den nog knappast att vara överlägsen med den lilla skärmen och ios 6 som ju inte kommer med mycket nytt.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D
Ram: Kingston 32GB DDR5 6000MHz
GPU: XFX Radeon RX 6800 XT MERC 319
Operativsystem: Windows 11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Jepp tro det eller ej, jävligt många bryr sig om det, bara för du ska göra en pucko post betyder inte det att du vet vad resten av världen tycker.

Blir en iphone 5 för mig, trött på android pisset, aldrig mer. Och att SGS3 blev totalt fail i mitt tycke tog bort det ännu mer.

Du måste ju i sådana fall vara mer än dum i huvudet. Varför är S3an fail?

Visa signatur

Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω
CM Storm Quick Fire TK Brown
Zowie FK1+

Permalänk

Nää, skeptisk. Min hypotes är att den inte alls kommer lanseras då, och att jag kommer köpa en ASUS PadFone istället, även om det är dag för ny mobil ca nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av armara:

Undra om det inte är dags för Apple att släppa en TV .. Med inbyggd Apple TV och retinaskärm, det skulle vara något.

En on-demand TV istället för vanlig TV där man måste vänta till en viss tid för att se sitt program.

Fast du måste jailbreaka om du vill se på mer än 5 kanaler eller koppla in något annat än en apple enhet till den.

Permalänk
Medlem

tror bara det är totalt bs att de planerar släppa en tv. tvmarknaden är så sjukt pressad så de finns ingen vinst att hämta där

för övrigt så GE mig en iphone 5 nuuuuuuuuu
blir min 3:e iphone. köpte gsm 8gb modellen på ebay långt innan de kom till europa. den fungerar fortfarande fint som reservtelefon. hopplös att surfa på då den bara har edge/gprs
min 3gs har jag haft i drygt 3 år nu så det är dags för en ny. hårdvara är ganska ointressant. det är mjukvaran och tjänstern som gör att jag fortsätter med ios

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ohlert90:

TYvärr så har har mitt batteri bestämt sig för att inte ta emot nå mer ström!

Skrivet av Megacrash:

Ärsh Nokia 3310 håller än

http://www.kultmobil.se/10-nokia-3310i-standard-edition.html

Permalänk
Medlem
Skrivet av azz0n^:

Du måste ju i sådana fall vara mer än dum i huvudet. Varför är S3an fail?

Varför är han dum i huvudet? Jag skulle aldrig någonsin köpa en S3, är jag också dum i huvudet?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Fast du måste jailbreaka om du vill se på mer än 5 kanaler eller koppla in något annat än en apple enhet till den.

På så vis...i så fall måste man väl roota en Samsung TV för att den ska fungera som man vill

Skrivet av malte:

Varför är han dum i huvudet? Jag skulle aldrig någonsin köpa en S3, är jag också dum i huvudet?

Undrar jag med, skulle heller aldrig köpa en SGS3, fast det visar sig ju iofs mer och mer att Samsung fanboys är mer "hjärntvättade" än vad de anklagar Apple användarna för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flux69:

På så vis...i så fall måste man väl roota en Samsung TV för att den ska fungera som man vill

Undrar jag med, skulle heller aldrig köpa en SGS3, fast det visar sig ju iofs mer och mer att Samsung fanboys är mer "hjärntvättade" än vad de anklagar Apple användarna för

Hur kan man vara "mer" hjärntvättad än någon annan? Är man hjärntvättad så är man, och det tillfaller alla fanboys, Apple som Samsung. Spelar ingen roll vilken hörna man tillhör, är man en fanboy så är man förlorad.

Personligen tycker jag att det ska bli kul att se hur Iphone 5 blir. Inte för att jag kommer att köpa den (har aldrig ägt en Iphone och kommer aldrig att göra), utan för att se hur konkurrenterna kommer att svara. Apple har alltid varit duktiga på att vara längst fram i branschen när de släpper nya grejer, vilket gynnar konkurrensen. Jag själv hoppas se en ny Nokia Lumia, helst utan W8. Lumia 8- och 900 var fantastiska telefoner, som föll dels pga. W8 och dels pga. bristande hårdvara vilket ledde till att appar var extremt långsamma...

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

visst, 2 år kanske var lite att ta i men det finns gott om mobiler som ligger före iphone i specs och har gjort det en längre period.

För att iphone 5 ens ska bli interssant måste de göra den minst 4tum med en retina display med en retarded hög upplösning utan att batteritiden lider.

Du missar en viktig sak vad gäller Apple, och iPhones i helhet. Dem behöver inte bra specs, just för att man bara har en telefon att fokusera uppdateringarna till
Det är just av denna anledningen att Apple likväl kunde stannat på 2 kärnor (Lär väl bli quad nu), för att iPhone inte behöver mer kraft. Av just den anledningen Macbook med halvbra specs ofta är snabbare än PC för samma pris men bättre specs, dem är grymt optimerade.

Sen...jag kan väl inte säga att jag längtar till lanseringen, att dem ska ha större skärm är ju självklart, allt annat vore självmord
Skulle gärna vilja se att dem öppnade gränsnittet, annars så blir det en rootad Android för mig alla dagar i veckan..

Visa signatur

Krusidullen är stulen

Permalänk
Medlem
Skrivet av NiCkArN:

Android fanboy....

Så Iphone 5 kommer prestera och ha samma funktioner som den första galaxy? Lets see...

--

Tycker det ska bli intressant hur den presterar mot Samsungs s3!

Fanboy? Ursäkta, men det var mycket fel formulerat av dig. Antagligen så kommer iPhone just ha alla dessa punkter som personen du citerade skrev om. Att han sedan överdrev lite för dramatisk effekt var ju glasklart. Tyckte du behövde detta förklarat för dig.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Det android fanboys inte förstår är att man behöver enormt mycket mer hårdvara för att kunna driva android ihopplocket. Så en sgs3 med fet hårdvara presterar faktiskt inte mycket bättre än en iphone 4s med sämre hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av l4nky:

Det android fanboys inte förstår är att man behöver enormt mycket mer hårdvara för att kunna driva android ihopplocket. Så en sgs3 med fet hårdvara presterar faktiskt inte mycket bättre än en iphone 4s med sämre hårdvara.

Vill du ha en 3 cyl miljöbil som kostar som en Ferrari? Självklart är de lika snabba i stadstrafik, men på banan kan man leka..

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Vill du ha en 3 cyl miljöbil som kostar som en Ferrari? Självklart är de lika snabba i stadstrafik, men på banan kan man leka..

Sämsta jämförelsen jag har sett i mitt liv. Android är en stor bugg, slött även i mobiler med quadcore.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mithras:

Hur kan man vara "mer" hjärntvättad än någon annan? Är man hjärntvättad så är man, och det tillfaller alla fanboys, Apple som Samsung. Spelar ingen roll vilken hörna man tillhör, är man en fanboy så är man förlorad.

Personligen tycker jag att det ska bli kul att se hur Iphone 5 blir. Inte för att jag kommer att köpa den (har aldrig ägt en Iphone och kommer aldrig att göra), utan för att se hur konkurrenterna kommer att svara. Apple har alltid varit duktiga på att vara längst fram i branschen när de släpper nya grejer, vilket gynnar konkurrensen. Jag själv hoppas se en ny Nokia Lumia, helst utan W8. Lumia 8- och 900 var fantastiska telefoner, som föll dels pga. W8 och dels pga. bristande hårdvara vilket ledde till att appar var extremt långsamma...

W8 kommer att vara den största konkurrent iOS kommer att ha, MS har krav på tillverkarna för vad deras lurar ska klara för att få använda det, något Google inte har utan kastar Android till höger och vänster på den ena billiga skitluren efter den andra som egentligen inte orkar driva det

Skrivet av SuperSverker:

Du missar en viktig sak vad gäller Apple, och iPhones i helhet. Dem behöver inte bra specs, just för att man bara har en telefon att fokusera uppdateringarna till
Det är just av denna anledningen att Apple likväl kunde stannat på 2 kärnor (Lär väl bli quad nu), för att iPhone inte behöver mer kraft. Av just den anledningen Macbook med halvbra specs ofta är snabbare än PC för samma pris men bättre specs, dem är grymt optimerade.

Sen...jag kan väl inte säga att jag längtar till lanseringen, att dem ska ha större skärm är ju självklart, allt annat vore självmord
Skulle gärna vilja se att dem öppnade gränsnittet, annars så blir det en rootad Android för mig alla dagar i veckan..

A5X blir det i den, dvs samma CPU som i senaste iPad som har DUAL-core CPU och QUAD-core GPU, de hintade om det i våras när de testade den för nya luren i iPhone 4 skal för att inte avslöja designen

http://9to5mac.com/2012/04/09/faster-iphone-with-1gb-of-ram-s...

Permalänk
Medlem

Kolla bara på presskonferensen den 12 september så får ni se om det blir någon iPhone 5

Permalänk
Avstängd

Klart det blir, varför skulle det inte bli? Utvecklingen av den var i full gång redan innan iPhone 4 släpptes på samma sätt som nästa iPhone (efter den som kommer i höst) är under utveckling nu, man ligger hela tiden i steg före i utveckling, det gör alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av bluewear94:

Tjena Alla Sweclockare, Ringa in den 7 augusti i eran kalender, Enligt sajten Knowyourmobile.com är det nämligen då Apple kommer lansera sin nya Iphone 5. De nya uppgifterna kommer från en ”tillförlitlig källa inom branschen” och säger inget nytt om form och funktion, utan bara att det handlar om den 7 augusti.

Läste "sweclockers ringa"... titeln på min låt ^^
Så jag passar på att dela med mig för er som missat den ;p

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...