[DayZ] Jag söker någon att spela med (enda tråden)

Permalänk
Skrivet av Callema:

Jag är jätte bra på spelet, dör efter 10min och har inte kommit fram till hur fan jag slår på ficklampan.

Same shit here dude

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Same shit here dude

L

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Vi är fem som lirar tillsammans nu.

Om någon är sugen på att joina adda EldRaven på skype

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Inaktiv

Är med jävligt intresserad av att spela med några! Spelar just nu solo och det är lite läskigt att springa runt själv...
Har kört ett tag men kan spelet till stor del iallfall. Har inte direkt något bra gear men revolver och en lee enfield.
Är 18 och trevlig!
Är just nu i Elektro men springer gärna långt för att träffa nya kamrater!

Blivit förbannad ett par gånger när man stöter på nån och blir skjuten direkt.. Händer även fast man inte har ett dugg på sig..

Men om någon vill adda så är min skype: macce.s ( tror ja annars prova macce.sj ^^ )

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av EldRaven:

Vi är fem som lirar tillsammans nu.

Om någon är sugen på att joina adda EldRaven på skype

Ja tar o addar dig på skype du!

Permalänk
Medlem

Ingen som har tillgång till systembolaget som har lust att lira lite?

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Ok Lite mer användbara knappar? Som 3 person, sedan ibland auto går gubben hur blir man av med det?

Btw, springer runt med 8 i liv o svimmar stup i kvarten.....

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem

Grupp sökes, har nyss installerat!

Har nyss installerat Dayz, söker en grupp som inte kört allt för länge, gärna 18+ iaf.

zedhoe1 på skype om nån är intresserad av att lira lite och få igång en grupp!

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Ok Lite mer användbara knappar? Som 3 person, sedan ibland auto går gubben hur blir man av med det?

Btw, springer runt med 8 i liv o svimmar stup i kvarten.....

Enterknappen på numpad=third person view
* på numpad="lossar" gubben från musens rörelser, och tar över kameran istället
left alt= som ovan, fast man måste hålla in istället.
o=klocka
k=kompass
m=map
j=spelarlista

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

Enterknappen på numpad=third person view
* på numpad="lossar" gubben från musens rörelser, och tar över kameran istället
left alt= som ovan, fast man måste hålla in istället.
o=klocka
k=kompass
m=map
j=spelarlista

Danke

Om någon vill spela lite adda mig på steam så kan vi höras där!

http://steamcommunity.com/profiles/76561198015200733/

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Fattar fan inget i detta spel xD liksom det första som hände är att jag kom imot någon jävla inställning så jag inte kan springa åt det håll jag tittar åt, det vart att jag tittat dit istället.... Så vart jag jagad av zombies så jag disconnecta från servern. Så skulle jag ändra namn m.m då fucka hela skiten upp sig...

Du kan inte svänga för att du slagit på så att du tittar dig runt när du vrider på musen, defaultcommandot för att slå på och av detta är att dubbelklicka Alt, håller du inne Alt sen så kan du titta dig omkring så länge du håller knappen intryckt. Ficklampan tänder man genom att trycka på L, dock kan den vara lite konstig ibland så att man måste trycka flera gånger för att det ska hända något, sen måste du såklart ha den i handen och inte i ditt toolbelt (högerklicka>remove from toolbelt)

EDIT: damn, too late xD

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag lirar gärna om någon orkar med en nybörjare, vill ge spelet en chans då det verkar vara väldigt populärt.

Permalänk
Medlem

Skickat PM Callema

Visa signatur

Xbox live: Fisk nacke
System: MSI GeForce GTX 970 4gb - Intel Core i7 2600 @ 3.40 GHz - 8gb RAM - 1.8 TB HDD - 75gb SSD - Razer arctosa - Qpad mus - Asus 24" LED VG248QE - Samsung Syncmaster S22B370

Permalänk
Medlem

Om någon vill spela ikväll efter 10.30 är jag på, är någonstans nära N-E airfield förövrigt. Spelat säkerligen 40h på 1 vecka sedan ja skaffade spelet. 22år osv. släng ett pm eller något så addar ja skype.

Visa signatur

"De tillverkares komponenter som just jag råkar ha i min dator är bäst, det vet jag för jag var dum nog att betala för det" (:

Permalänk
Medlem

Vi är en grupp på ~3 personer som satt upp camp ganska norr ut. Söker fler spelare. Ser helst att ålder ligger på 20+. Vi sitter "BZ safe zone"-kanalen på swec's mumble. Finns även en "jag söker andra att spela med(samlas här)"-kanal där.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Medlem

Vi är 4 personer, som alla är rätt nybörjare.
Vi letar gärna efter någon/några som har lite mer erfarenhet,
men vi tar gärna emot nybörjare som veteraner!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Vi är 4 personer, som alla är rätt nybörjare.
Vi letar gärna efter någon/några som har lite mer erfarenhet,
men vi tar gärna emot nybörjare som veteraner!

Hoppa in I BZ safe zonekanalen på mumble. Vi är ett par personer som söker nytt blod. Vi är allihopa rätt erfarna.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

Fattar inte hur man använder lampan endå, klickar på L inget händer. Vet inte hur man får den i handen...

Sedan hur gör man så gubben joggar istället för går?

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Sedan hur gör man så gubben joggar istället för går?

Detta undrar jag också, i början av spelet så sprang jag hela tiden automatiskt, men nu går jag jättesakta och kan inte ändra tillbaka även om jag dubbelklickar på shift.

Och finns det något sätt att simma fortare? Jag sitter fast ute i havet och det verkar ta timmar innan jag kan nå land, simmar otroligt långsamt av någon anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av filipcombat:

Fattar inte hur man använder lampan endå, klickar på L inget händer. Vet inte hur man får den i handen...

Sedan hur gör man så gubben joggar istället för går?

För att använda lampan måste du hålla i den. Öppna inventory och högerklicka på ficklampan nere i ditt verktygsbälte. Välj "remove from toolbelt", så landar den i din hand(pistolslot i gear). Då ska den fungera när du trycker L.

Ang. att du fastnat i gångtakt: Har du inget vapen, men kollar ner längst ironsight fastnar du i gång. Testa snabbt högerklicka, så ska du kunna springa igen.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk

Jag söker någon eller några att spela med, då jag bara lyckats dött 5 min i spelet hela tiden. xD
Lägg till mig på skype så vi kan lira lite.

Skypenamn: johannes.larsson88

Visa signatur

Citera gärna om ni vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Nån som vill lira DayZmod ? :D

Tjo

Har lite tråkigt så undrar om det finns nån som vill lira lita DayZmod med mig
I så fall skriv
eller adda mig på skype Tom90231:D

Permalänk
Medlem

Vi är 4 st killar nu som började köra idag, vi har börjat smyga runt Kamenka till Balota, och har hittat lite smått och gott.
Vi har stött på lastbilar som vi smugit förbi, tagit den av föraren och hängt med till hangarer, riktigt trevligt spel!

Vi sitter på skype, kör på en svensk server och hoppas på lite trevligt sällskap.
Vi kör inte aggressivt, men defensivt då vi smyger runt och försöker undvika onödigt sällskap.

Är ni 18+ får ni mer än gärna göra oss sällskap, ni kan lägga till mig på skype: christoffer.hallander

Permalänk

Har kört lite nu och har hittat morfin och 4 bandage och lite all möjligt Men inte vatten o mat som jag behöver för både visarna blinkar rött... Ska vänta tills imorgon då det blir lite ljusare

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Skrivet av filipcombat:

Har kört lite nu och har hittat morfin och 4 bandage och lite all möjligt Men inte vatten o mat som jag behöver för både visarna blinkar rött... Ska vänta tills imorgon då det blir lite ljusare

Du måste ju inte spela på en svensk server, du kan ju spela på en där det är dag nu om du vill

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Förresten, en heads up; Om ni mitt under spelandet teleporteras till ett ställe och det står "Welcome to the Thunder Dome" och har saker ni inte vill förlora; disconnecta direkt och byt server.

Var med om det idag, är hackers som tar sig in på servern och startar ett event som alla spelare teleporteras till, där man i 5 minuter ska slåss till the last man standing, den som vinner belönas med att flyga därifrån med en heli, alla andra är döda och får börja om, rätt surt när vi hade delar till att laga en lastbil, och så kommer man dit, och snubben med delarna blev dödad, jag loggade ut, och den tredje av oss vann, men kunde inte flyga helin så han kraschade och dog.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Du måste ju inte spela på en svensk server, du kan ju spela på en där det är dag nu om du vill

Spelar på Norsk server Jag vet men väntar tills en som jag kör med kör Dvs ''imorgon''

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeddiz:

Har nyss installerat Dayz, söker en grupp som inte kört allt för länge, gärna 18+ iaf.

zedhoe1 på skype om nån är intresserad av att lira lite och få igång en grupp!

Hejsan!

Vi är 4 st, alla runt 20 och uppåt.
Vi har nyss börjat köra lite dayz, och vi letar efter folk som kan tänkas köra med oss.

Vi sitter på teamspeak, så kika gärna in där om du känner för det!
TS ip: voice.powerstate.se:11107

Lägg till mig på skype också om du vill, christoffer.hallander

Permalänk
Hedersmedlem

annars finns Sweclockers mumble server, där finns spelare i alla åldrar och erfarenheter, det är bara att hoppa in och fråga om någon vill hjälpa till.

Visa signatur

Meow

Permalänk

Behöver dricka ngt för vattenflaskan blinkar rött. Hittar inget. Tips vart man kan hitta någon vattenflaska? Kommer dö snart annars. Är atm vid en flyghangar...

Visa signatur

MSI PRO Z690-A DDR4 - i9 12900K - Kingston Fury 32GB 3600 Mhz CL16 - Corsair RM850X - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 Compact - RTX 3090 TUF - Odyssey G50A -