Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Håller med dig till fullo också. Rent generellt känns det som att hyfsat/bra gear blir billigare och billigare, medans riktigt bra items blir dyrare och dyrare..

Skickades från m.sweclockers.com

Blir detta inte en lite ond cirkel av det hela. Man bar hyfsat /bra gear som gör att man fixar act1 och lite på act 2, men man hittar inget som är säljbart.

Samtidigt behöver man KANSKE riktigt bra gear som blir dyrare och dyrare och som man inte har råd med.

Personligen så har ajs sålt c:a 150 items. ETT såldes för 1,7mille. 4 kanske 5 för mellan 100000 - 200000. resten för under 50000.

Så det är inte mycket som man har fått in det hållet.

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twoedge:

Blir detta inte en lite ond cirkel av det hela. Man bar hyfsat /bra gear som gör att man fixar act1 och lite på act 2, men man hittar inget som är säljbart.

Samtidigt behöver man KANSKE riktigt bra gear som blir dyrare och dyrare och som man inte har råd med.

Personligen så har ajs sålt c:a 150 items. ETT såldes för 1,7mille. 4 kanske 5 för mellan 100000 - 200000. resten för under 50000.

Så det är inte mycket som man har fått in det hållet.

Lite, men man ska inte underskatta farmningsmöjligheterna Act I eller II heller. Det går fortfarande att hitta bra loot där. Jag föredrar själv Champs-Warden-Butcher runs och Goblin farm i Act II framför farmning i Act III, trots att jag har gear för ca 15 mille blir det inte tillräckligt effektivt att döda champs där, trots den högre dropraten. Jag tycker inte att denna onda cirkel är någon slags ursäkt för att det inte "går" att ta sig vidare, för det gör det definitivt (stavning?)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Lite, men man ska inte underskatta farmningsmöjligheterna Act I eller II heller. Det går fortfarande att hitta bra loot där. Jag föredrar själv Champs-Warden-Butcher runs och Goblin farm i Act II framför farmning i Act III, trots att jag har gear för ca 15 mille blir det inte tillräckligt effektivt att döda champs där, trots den högre dropraten. Jag tycker inte att denna onda cirkel är någon slags ursäkt för att det inte "går" att ta sig vidare, för det gör det definitivt (stavning?)

Nä, jag använder det inte som någon ursäkt. Jag har av vissa fått reda på att man kan klara act2, act3 och act4 med gear för under 3 mille.
Och anledningen är att jag spelar fel (hur man spelar s.k. rätt är fortfarande en gåta).

Visa signatur

Antec P180/ Asus A8N-E / A64 X2 3800+ / 2x512 Corsair value select / Gainward GS 7800GT /SB audigy 2 /Antec neopower 480W

Permalänk
Medlem

glöm inte att det finns fynd att hitta på AH, köpa saker som ligger ute billigt sen sälja dyrare!
Finns mycket pengar att tjäna

Visa signatur

• ASUS 35" ROG Strix XG35VQ • Lian Li PC-O11 Air Mini • Ryzen 7 5800x3D • NZXT X63 • Asus TUF RTX 3070
• Asus B550-F • G.skill 2x16GB (3600MHz 16-19-19-39) • Corsair RM750x • Corsair Force MP600 1TB • Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Twoedge:

Nä, jag använder det inte som någon ursäkt. Jag har av vissa fått reda på att man kan klara act2, act3 och act4 med gear för under 3 mille.
Och anledningen är att jag spelar fel (hur man spelar s.k. rätt är fortfarande en gåta).

Visst går det, men du kommer dö mycket och det kommer inte vara effektivt. Sen beror det självklart på vad för klass du spelar, det är generellt mycket dyrare att köra melee än ranged.

Angående farmande i act1 så skulle jag påstå att största anledningen folk inte hittar nått att sälja är för att de inte vet vad som är värt att sälja. Jag har runt 200h playtime totalt och skulle gissa på att min main barbar har gear för mellan 75-100mile varav 90% av looten jag sålt kommer från act1 o 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Visst går det, men du kommer dö mycket och det kommer inte vara effektivt. Sen beror det självklart på vad för klass du spelar, det är generellt mycket dyrare att köra melee än ranged.

Angående farmande i act1 så skulle jag påstå att största anledningen folk inte hittar nått att sälja är för att de inte vet vad som är värt att sälja. Jag har runt 200h playtime totalt och skulle gissa på att min main barbar har gear för mellan 75-100mile varav 90% av looten jag sålt kommer från act1 o 2.

Som många redan bevisat så behöver man inte särskilt hög gear oavsett var du är i spelet. Men det blir mycket tuffare, kraven höjs, och du måste spela bättre och skickligare.
Gear gör bara så att du får lov att göra fler misstag, går snabbare att döda och frustrationen blir mindre.

Sen blir ju spelet vad man gör det till. Vill du farma lätt utan några problem för att kunna hitta bra prylar som jag känner själv blir väldigt tråkigt i längden. Eller vill du få lite mer utmaning och jobba för prylarna även om det tar längre tid och gör saker och ting mindre effekt, men kanske känns som man får lön för mödan?

Finns massor av tips hur man slåss mot champions, beroende på vad de har för färdigheter. Utnyttja hörn, blockera dem i trånga utrymmen, sättet du rör dig på, hur du spelar just din klass, döda en i taget, teleportera till stan och få bort enrage timer, osv.

För att jag inte ska tröttna på spelet så ger jag mig själv en bra utmaning, och det är att farma Act3, och aldrig skippa några champions. Hittills har det gått, och det fungerade ett bra tag, men tyvärr har nu jag tröttnat på spelet tillsvidare. Men detta hjälpte mig länge. Någon gång då och då drar jag en Act3 farm iaf. Hoppas på att få sug snart igen.

Så ju sämre gear du har, desto svårare och högre utmaning får du, men det behöver inte vara omöjligt för det. Ge inte upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetakniven:

Läste du första posten? Problemet som presenteras är (o)förmågan att finna prylar som säljer dyrt på auktionshuset.

Ja det gjorde jag, men det fanns andra svar i tråden om att det inte går att sälja items som inte har "perfect rolls", och det var mot dessa jag svarade.

Permalänk

Det har helt klart blivit svårare att sälja har massvis med handskar med cc+as/ cc+cd ute från crafting och har dom för 10k bid enbart och de säljer inte, samma de som är på 100k BO.

För några veckor sedan sålde allting som haft minst 2 av AS/CC/CD inom 1h. för mellan 300-800k

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Moderator
Moderator

En måttstock för hur AH mår är priset på Exquisite Essence, som länge legat stabilt mellan 1150 och 1200 pengar/styck. Under helgen har de dock börjat dyka och är nu nere under 800/styck och raset fortsätter.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

tycker ff marknaden e sjukt överprisad. Speciellt 1-hands vapen med 2 bra stats såsom Dex + CHD, INT + CHD osv....kan ju ligga >25M för ett halvdåligt item. Många items som ligger >200M...

Visa signatur

Chassi: [-Corsair 250D-] CPU: [-Intel I5-4670K @4.0GHZ-]
Moderkort: [-Asus Maximus Impact VII Z97 ITX-] Minne: [-Corsair Vengeance 8GB (2*4GB) 1600Mhz-]
Grafikkort: [-MSI GTX 970-] Nätaggregat: [-Seasonic Platinum 860w-]

Permalänk
Medlem

Jag tycker utbudet på prylar (ah gold) är dåligt nu och ska man ha något hyfsat så är priserna skyhöga runt 50 mille-100 mille