Hur höjer man volt antalet på grafikkortet, HD 6850, datorn fryser på bf3!

Permalänk
Avstängd

Hur höjer man volt antalet på grafikkortet, HD 6850, datorn fryser på bf3!

Tja, har ett HD 6850 2GB, hur kan jag höja antal volt grafikkortet får?

Antar att det är därför mitt BF3 fryser, sen kommer det upp "BF3 svarar inte" "BF3 har slutat att fungera" ngt sånt..

Får CTRL - ALT - DLT, för att stänga ner spelet genom att stänga av processen bf3.exe

Tack på förhand!

Permalänk
Skrivet av hasteone:

Tja, har ett HD 6850 2GB, hur kan jag höja antal volt grafikkortet får?

Antar att det är därför mitt BF3 fryser, sen kommer det upp "BF3 svarar inte" "BF3 har slutat att fungera" ngt sånt..

Får CTRL - ALT - DLT, för att stänga ner spelet genom att stänga av processen bf3.exe

Tack på förhand!

Skulle rekommenderra MSI Afterburner, riktigt bra program!:)

http://event.msi.com/vga/afterburner/download.htm

Men det kan ju också bero på t.ex drivisar och värmeproblem?:)

Visa signatur

Tip: When vertices won't merge, check the normals.

Citera!

Permalänk

testat att sänka upplösningen och plocka bort bulletholes? brukar vara för tungt spelande eller temp som orsakar detta i min erfarenhet.

Permalänk
Avstängd

Hmm

Borde inte överhetta sig, har ställt upp fläkten rätt mkt, har senaste drivers.. (Grafikkortet ligger på 43 grader med inget spel uppe..)
Tror inte att det är ngt med upplösning eller så, för då hade det nog inte flytit på så bra, kan spela det helt utan lagg.

Folk säger att det kan va ljudkortet som krånglar och ställer till med frysningen, "BF3 svarar inte" "BF3 har slutat att fungera"
Och så kan det va att man kan behöva ställa in så att inga grejer pluppar upp från t.ex origin, battlelog mitt i spelet, ngn hade gjort det och det funka för han.

Testade på en annans acc, har inte köpt det ännu, kommer troligtvis inte göra heller i med att detta problem dök upp på min dator, men jag vill så gärna spela detta spel, snälla hjälp mig någon!

Permalänk

har du ett externt ljudkort?

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av hasteone:

Borde inte överhetta sig, har ställt upp fläkten rätt mkt, har senaste drivers.. (Grafikkortet ligger på 43 grader med inget spel uppe..)
Tror inte att det är ngt med upplösning eller så, för då hade det nog inte flytit på så bra, kan spela det helt utan lagg.

Folk säger att det kan va ljudkortet som krånglar och ställer till med frysningen, "BF3 svarar inte" "BF3 har slutat att fungera"
Och så kan det va att man kan behöva ställa in så att inga grejer pluppar upp från t.ex origin, battlelog mitt i spelet, ngn hade gjort det och det funka för han.

Testade på en annans acc, har inte köpt det ännu, kommer troligtvis inte göra heller i med att detta problem dök upp på min dator, men jag vill så gärna spela detta spel, snälla hjälp mig någon!

43C utan spel?
Låter förjävligt. Jag har 28C i Idle.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ripper_viruset:

har du ett externt ljudkort?

Hur kan jag kolla det?

Permalänk

använder du det inbyggda i moderkortet eller har du satt i det i ett expansions slott?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ripper_viruset:

använder du det inbyggda i moderkortet eller har du satt i det i ett expansions slott?

Antar att jag har det inbyggda, jag har inte satt dit ngt extra iaf

Permalänk

då är det förmodligen inte ljudkortet som krånglar! testa att köra det igen fast att du drar ut alla ljud koppligar (högtalare hörlurar etc.) och om det fortfarande inte funkar är det inte ljudet. testa att stänga ner alla bakgrundsprogram som inte är nödvändiga att ha igång.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ripper_viruset:

då är det förmodligen inte ljudkortet som krånglar! testa att köra det igen fast att du drar ut alla ljud koppligar (högtalare hörlurar etc.) och om det fortfarande inte funkar är det inte ljudet. testa att stänga ner alla bakgrundsprogram som inte är nödvändiga att ha igång.

Ok, jag tror det är battle log och origin som kör massa program medans man kör, en annan hade det problemet, det hade funkat för honom, kanske e mitt RAM som inte pallar elr ngt, det kanske e df det inte pallar alla program som kommer upp, går på ngt sätt att disablea de

Permalänk

köp mer ram då kan du ha många program uppe samtidigt!

Permalänk

Skulle vara intressant att se lite specs så man förstår bättre tack!

Visa signatur

i5 750 @ 3.2 GHz | P7P55D |Corsair 8gb DDR3 1600MHz | Nvidia MSI GTX 560TI | Zalman 600W PSU | Samsung 840 240gb SSD | 3st Samsung 1tb | Corsair 650D | Arctic cooling freezer 7 rev 2

http://www.inet.se/artikel/6101343/f...kop-over-500kr

Permalänk
Avstängd
Skrivet av pistolproc:

Skulle vara intressant att se lite specs så man förstår bättre tack!

Moderkort: Gigabyte: GA-970A-UD3
Processor: AMD FX-4100 black edition quad core @ 3,6 GHZ (4kärnig)
Grafikkort: SAPPHIRE RADEON HD6850 2 GB
RAM minne: Corsair XMS3 4GB 1333 MHZ (har bara ett)
Nätagg: OCZ 500W
Hårddisk: Vet ej riktigt, jag bytte ej ut den.