Permalänk
Medlem

CPU Block

Update!

Heyo SweC

Nu när leveransen på CPU-blocket jag beställt anlänt kommer det lite bilder.
Jag tycker detta är ett av de snyggaste blocken som jag sett i dagsläget, och det jag har sett av prestationen har den varit väldigt bra!
Dock tror jag den är lite okänd och inte gjord av det mest kända företaget (Mips)

Här kommer lite bilder:)

Inte riktigt i full fokus... :/

Lappa kanske?

Dold text
Permalänk
Medlem

Corsair

Update!

Hej Igen SweC

En till update 3 av 4! Denna gången är det ett paket från en av mina sponsorer, nämligen Corsair!

De står denna gång för ett AX850w! Stort tack till Gareth & Corsair!

Lite bilder på det nätagget, som ni troligen vet allt om redan

Måste säga att detta var väldigt bra packeterat med många lager för att skydda produkten

Bra mängd kablar som följer med

Ett stort plus är att kablarna är svarta så att man inte ser färgerna på kablarna igenom sleevet, sleevingen på dessa kablar är okej. Det är bra för att komma så från fabrik och om man jämför med många konkurrenter, men det är inte tillräckligt hög standard för att användas i mitt bygge, kommer att sleeva de

testkörning, ooops bröt garantin

Lite arbetande

Dold text
Permalänk
Medlem

Ny sponsor! - Mayhems!

Update!

Hallå igen SweC
Sista updaten för idag:)

Vill nu presentera min nya sponsor Mayhems!

Tack så mycket Michael & Mayhems för ert stöd och sponsring till detta projekt!
Fick ett paket idag från dem innehållande 5ltr Mayhems Ultra Pure H2O, 10ml Blue dye och 10ml Biocide Extreme

Lite bilder på produkterna

Haha, Child safety cap! Ja det var det då jag hade problem med att få upp den ^^ Antar att jag fortfarande är ett barn

10 ml Blue dye ska det stå, etiketten följde med tejpen!

Biocide och PH-Charts

Dold text

Tack åter igen för alla produkter Mayhems och alla andra företag står för till detta high-end projekt!

Cya later:)

Permalänk

En fråga ang CPU blocket.
Går att att ta bort delarna på undersidan så man endast har själva korset kvar?

Edit: Svarar mig själv. Ja det går att ta bort.

Visa signatur

Chassi: Define XL, PSU: Seasonic X-460FL, MB: Asus P8Z77-V, CPU Intel Core i7-3770, CPU Kylare: Silver Arrow SB-E, RAM: 16GB CL9 1600Mhz Corsair Vengeance LP, GPU Sapphire HD 7850, GPU Kylare Arctic Accelero S1, SSD 256GB Samsung 830, HDD 2TB Seagate Barracuda Green,

Permalänk
Medlem

Längesen det kom en update här, jag vill se hur resultatet blev!

Permalänk

Håller med ovan, hur går det för dig johnny?

Permalänk
Medlem

As coolt bygge, hur blev resultatet? )

Visa signatur

Console: Xbox Series X TV: Samsung Q70T 4K 120HZ Headset: Turtle Beach Stealth 700 Gen 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

Längesen det kom en update här, jag vill se hur resultatet blev!

Skrivet av epetersson:

Håller med ovan, hur går det för dig johnny?

Skrivet av GizZm0:

As coolt bygge, hur blev resultatet? )

Hallå allihopa!

Jag beklagar att byggloggen varit inaktiv i en månad. Anledningen är att jag haft 3v semester/arbete på annan ort. Därefter så har ja presis börjat på universitetet i linköping så vart mycket stress runt det. Men nästa vecka när jag är hemma har jag iallafall 2 intressanta inlägg att göra;) så håll utkik och tack för intresset:)

Permalänk
Skrivet av Johnny71:

Hallå allihopa!

Jag beklagar att byggloggen varit inaktiv i en månad. Anledningen är att jag haft 3v semester/arbete på annan ort. Därefter så har ja presis börjat på universitetet i linköping så vart mycket stress runt det. Men nästa vecka när jag är hemma har jag iallafall 2 intressanta inlägg att göra;) så håll utkik och tack för intresset:)

Ser vi fram emot!

Permalänk
Medlem

Sjukt najs bygge! Snygga bilder även om du lägger upp mer eller mindre samma bilder fast nån pytteliten annan vinkel på samma grej, blir som tjatigt. Men kommer definitivt följas!
Jävligt snyggt än en gång (:

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tandborste:

Sjukt najs bygge! Snygga bilder även om du lägger upp mer eller mindre samma bilder fast nån pytteliten annan vinkel på samma grej, blir som tjatigt. Men kommer definitivt följas!
Jävligt snyggt än en gång (:

Tack:D jag förstår vad du menar, men själv tycker jag om med byggloggar med många bilder, så lätt att det blir en del hehe
Thx again:D

Permalänk
Medlem

Back to business!

Update!
Hej SweC!
Nu är det äntligen dax för en update då jag äntligen har fått lite tid över. Enough om det och nu går vi till det intressanta!

Under denna tid har jag haft kontakt med flera företag och kan stolt presentera några av dem som sponsorer!
Även goda nyheter är att jag fått mitt moderkort bytt mot ett nytt och detta exemplar var felfritt! Lägger inte upp några bilder på det nya moderkortet då ni kommer att få se gott om det när det är i action.

Först av alla annonseringar vill jag visa upp det paket jag fått från en av mina existerande sponsorer, nämligen Corsair!
Stort tack till dem och Gareth som föreslog dessa ursnygga ram minnen, Corsair Dominator Platinum!

1866MHz

SMEEEEEEXY

Nu till att annonsera en ny sponsor, Aquatuning!
Tack för denna stora sponsring med vattenkylnings produkter.

Den lever upp till sitt namn!

Just denna sticker satt lite löst

Var inte så vårt att pilla bort..

blev ett fint resultat efteråt utan några märken kvar på radiatorn.

Tillbehören

Sen en del kopplingar

Fuzzyyy

Nästa sponsor till annonsering är NZXT!
Tack till dem för sponsringen av Sentry mix/mesh fläktkontroller/ HUE RGB Controller

Vet ännu inte vilken av fläktkontrollerna jag ska använda, det kommer jag bestämma senare när jag ser vilken som passar bäst med temat.

Lite mer är att jag införskaffat en processor , i7 3770k

Dold text

Lackeringen ska dra igång nu förhoppningsvis denna vecka, it's gonna be awesome!

Permalänk

Ser bra ut! Bra jobbat och grattis till sponsorerna!
Ser fram emot att se färdiga resultatet efter lackeringen.

Permalänk
Medlem

daaamn! schyssta sponsorer du fick

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

Tack:D jag förstår vad du menar, men själv tycker jag om med byggloggar med många bilder, så lätt att det blir en del hehe
Thx again:D

Jag håller med dig om att många bilder är najs, tänkte mest på dem du la upp på CPU blocket, där det va typ tre eller fyra bilder efter varandra fast med någon liten ändring åt sidan.

Ska bli kul att se hur detta slutar (: Sjysta sponsorer du fått också!

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

Update!
Hej SweC!
Nu är det äntligen dax för en update då jag äntligen har fått lite tid över. Enough om det och nu går vi till det intressanta!

Under denna tid har jag haft kontakt med flera företag och kan stolt presentera några av dem som sponsorer!
Även goda nyheter är att jag fått mitt moderkort bytt mot ett nytt och detta exemplar var felfritt! Lägger inte upp några bilder på det nya moderkortet då ni kommer att få se gott om det när det är i action.

Först av alla annonseringar vill jag visa upp det paket jag fått från en av mina existerande sponsorer, nämligen Corsair!
Stort tack till dem och Gareth som föreslog dessa ursnygga ram minnen, Corsair Dominator Platinum!
*Bilder*
SMEEEEEEXY
Nu till att annonsera en ny sponsor, Aquatuning!
Tack för denna stora sponsring med vattenkylnings produkter.
http://i.imgur.com/pZOER.gif

*Bilder*
*Bilder*
*Bilder*
Fuzzyyy
Nästa sponsor till annonsering är NZXT!
Tack till dem för sponsringen av Sentry mix/mesh fläktkontroller/ HUE RGB Controller
http://i.imgur.com/3gA2Gm.jpg

Vet ännu inte vilken av fläktkontrollerna jag ska använda, det kommer jag bestämma senare när jag ser vilken som passar bäst med temat.
*Bilder*
Sista annonseringen av sponsor är Xoxide, där de sammarbetar med 3 andra företag nämligen Rudegameware, eDimensional och CyberSnipa.
*Bilder*
Mer om denna sponsring kommer då paket anländer
Lite mer är att jag införskaffat en processor , i7 3770k
*Bilder*
Lackeringen ska dra igång nu förhoppningsvis denna vecka, it's gonna be awesome!

Jädrans vad fint det ser ut! Verkar bli riktigt bra. Men jag har en liten fråga - Hur fick du alla dessa sponsorer? Har du gjort liknande projekt innan eller första gången som du blir sponsrad? Sitter nämligen snart i samma situation, eller jag ska iaf göra något med en dator, jag med, som projektarbete. Det hade ju inte varit helt fel med lite sponsorer så att möjligheterna blir flera! ^^

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marelix:

Jädrans vad fint det ser ut! Verkar bli riktigt bra. Men jag har en liten fråga - Hur fick du alla dessa sponsorer? Har du gjort liknande projekt innan eller första gången som du blir sponsrad? Sitter nämligen snart i samma situation, eller jag ska iaf göra något med en dator, jag med, som projektarbete. Det hade ju inte varit helt fel med lite sponsorer så att möjligheterna blir flera! ^^

Tackar!
Nej jag är en av de få som har haft turen att bli sponsrad på sitt första stora projekt, har tidigare byggt ett gäng system som sett väldigt bra ut men nu tar jag min hobby till en ny nivå. Det är inte så ofta det händer att företag är villiga, det är ett "wildcard" för dem. Jag beskrev vad min vision, tillvägagångsätt, skisser, intresse från läsarna osv det gäller att övertala dem varför de ska satsa på dig och inte någon annan. Sen om du ska göra ett projekt som liknar alla andras och inte kommer att få uppmärksamhet så blir det svårt att få någon hjälp då de vill bli sammankopplade med riktigt exklusiva arbeten. Så ta en funderare och planera igenom det, släng ihop ett mail, nej fel förlåt^^ skriv ett välskrivet och engagerande mail Ska dock nämna att 80% får man ingen respons från 15% säger nej och 5% säger ja (i princip) så det tar väldigt mycket arbete med sponsorer. Hoppas du fick nån hjälp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

Tackar!
Nej jag är en av de få som har haft turen att bli sponsrad på sitt första stora projekt, har tidigare byggt ett gäng system som sett väldigt bra ut men nu tar jag min hobby till en ny nivå. Det är inte så ofta det händer att företag är villiga, det är ett "wildcard" för dem. Jag beskrev vad min vision, tillvägagångsätt, skisser, intresse från läsarna osv det gäller att övertala dem varför de ska satsa på dig och inte någon annan. Sen om du ska göra ett projekt som liknar alla andras och inte kommer att få uppmärksamhet så blir det svårt att få någon hjälp då de vill bli sammankopplade med riktigt exklusiva arbeten. Så ta en funderare och planera igenom det, släng ihop ett mail, nej fel förlåt^^ skriv ett välskrivet och engagerande mail Ska dock nämna att 80% får man ingen respons från 15% säger nej och 5% säger ja (i princip) så det tar väldigt mycket arbete med sponsorer. Hoppas du fick nån hjälp

Tack för svaret. Jag har inte några problem med att skriva med ambition så det ska nog inte vara några problem på det planet. Ska göra mitt bästa för att få en eller flera sponsorer för det skulle verkligen hjälpa mig i mitt eventuell projektarbete. Ska bli spännande o se vad man kan hitta på, men det måste, som du säger, verkligen vara speciellt och utstickande! Man får ju lite hopp att det faktiskt går att få sponsorer, men det gäller ju att satsa och gå in för det. Är redan taggat nu, höhö. Ett år kvar. :/

EDIT: Kontaktar du företagen via e-mail eller telefon och handlar det om svenska eller utländska kontaktpersoner?

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marelix:

Tack för svaret. Jag har inte några problem med att skriva med ambition så det ska nog inte vara några problem på det planet. Ska göra mitt bästa för att få en eller flera sponsorer för det skulle verkligen hjälpa mig i mitt eventuell projektarbete. Ska bli spännande o se vad man kan hitta på, men det måste, som du säger, verkligen vara speciellt och utstickande! Man får ju lite hopp att det faktiskt går att få sponsorer, men det gäller ju att satsa och gå in för det. Är redan taggat nu, höhö. Ett år kvar. :/

EDIT: Kontaktar du företagen via e-mail eller telefon och handlar det om svenska eller utländska kontaktpersoner?

Hitils har det varit mestadels på mail då jag finner det lättare att presentera projektet på ett proffsigt sätt. De flesta har varit utländska kontakt personer, men även några svenska. Hur jag fick tag på dem var oftast via deras kontaktuppgifter på hemsidan

Permalänk
Medlem

Lackering påbörjad!

Tjena!

Så nu har lackeringen dragit igång, har fått några bilder på motivet som är under arbete, vill ni ha en sneak peak??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

Hitils har det varit mestadels på mail då jag finner det lättare att presentera projektet på ett proffsigt sätt. De flesta har varit utländska kontakt personer, men även några svenska. Hur jag fick tag på dem var oftast via deras kontaktuppgifter på hemsidan

Okej, men då vet jag iallafall.

Skrivet av Johnny71:

Tjena!

Så nu har lackeringen dragit igång, har fått några bilder på motivet som är under arbete, vill ni ha en sneak peak??

Yey! Gärna asap!

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marelix:

Okej, men då vet jag iallafall.

Yey! Gärna asap!

mjah hur stor är efterfrågan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

mjah hur stor är efterfrågan?

aja så länge jag kan se det imorrn så blir jag glad

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk

STOR efterfrågan johnny!!

Permalänk
Medlem

inte för att jag är avundsjuk!!! eller jo det är jag!
bra jobbat!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vilket härligt bygge.

Vill även säga härlig läsning och fina bilder.

Riktigt kul att se att du har så många seriösa sponsorer. WE LIKE!

Permalänk
Medlem

10k views

Halloj igen:D
Tänkte släppa en sneak peak på motivet (inte färdigt) då vi nått 10k views. Den det ser grymt ut hitils, skulle dessutom tro att bilden inte kan göra arbetet rättfärdig
made by: DM Finearts

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

Halloj igen:D
Tänkte släppa en sneak peak på motivet (inte färdigt) då vi nått 10k views. Den det ser grymt ut hitils, skulle dessutom tro att bilden inte kan göra arbetet rättfärdig
made by: DM Finearts
http://i.imgur.com/wq4VM.jpg

Oj, inte dåligt med lite custom bilder på chassit. Ser fram emot slutprodukten!

Visa signatur

Intel Core i7 6700K | Asus Strix 980 Ti | Asus Maximus VIII Gene | EVGA SuperNova 750 G2 | Kingston HyperX Fury DDR4 32GB | WD Green 3TB | Samsung M.2 256GB

Permalänk
Medlem

Progress

Update!

Tjenare allihopa! Släpper en ny sneakpeak på motivsidan
LOOKIN GOOD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Johnny71:

Update!

Tjenare allihopa! Släpper en ny sneakpeak på motivsidan
LOOKIN GOOD
http://i.imgur.com/J4CB5.jpg

läckert!

Visa signatur

Bygglogg | Alumex HTPC Ta en titt och glöm inte att kommentera! :)
---------------------------------------------------------------
Corsair Obsidian 650D - Corsair Dominator 16GB 2133Mhz - Corsair H100 - Intel i7 3930K - Asus Radeon 7950 OC - Samsung SSD 250gb