Permalänk
Medlem.

Tips på "byggspel"

Hej. behöver lite tips på "byggspel". Dessa har jag lirat.

Tropico.

Simcity.

Anno.

Minecraft.

Tycoon.

Wurm Online.

Cities XL.

Så har ni något att fylla på med?

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Medlem

Open TTD (om det nu inte är detta du menar med "Tycoon")

Permalänk
Medlem

Sims 3?

Permalänk
Medlem

Terraria har rea på Steam nu. Ganska underhållande och lite äventyrligt

Permalänk

Valfritt RPG/RTS med map-editor

Permalänk
Medlem

The Movies är ganska kul

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Sim City 2000

Visa signatur

Spelburk: ASUS Maximus VI Hero . Intel Core i7 4770K . Noctua NH-D14 . 16 GB Corsair Vengeance 2x8 GB . Gigabyte Radeon HD 7990 . 240 GB Intel 335 SSD . Fractal Design R4 . Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" Gästdator: ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . Noctua NH-D14 . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair HX 750w v2 . 1 st Sony 40"

Permalänk
Medlem

Settlers 7

Visa signatur

Nikken: Dont waste ze brain cellzzzzz
Tigimon: But I need to lower myself to walkers level.

Permalänk

Settlers 2 kanske

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Skrivet av soderkvist:

Settlers 2 kanske

Jag håller med, Settlers 2! Släpptes 1997, men finns i nyutgåva (10th Anniversary version) med uppfräshad grafik. Har spelat igenom det ett antal gånger, senaste förra veckan

Permalänk
Medlem

Rollercoaster Tycoon 1-3!

Permalänk
Medlem

Theme hospital hands down!
Ett riktigt underbart spel

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Medlem

Mulle Meck?

Visa signatur

i7 3770K @ 4,5GHz, P8Z77-V Pro, Vengeance LP 4x4GB, GTX 1650 Super, Crucial m4 128GB, Toshiba 3TB, CM Storm Enforcer, Xigmatek 600W, XL2420T 120Hz

Permalänk

Transport Tycoon Deluxe är det som gäller.

Permalänk
Medlem

Missa inte:

- Zeus Master Of Olympus och expansionen Poseidon Master Of Atlantis (Grekiskt tema)
- Ceasar 3 (Romerskt tema)
- Pharaoh och expansionen Cleopatra (Egyptiskt tema)
- Emperor: Rise of the Middle Kingdom (Kinesisk tema)

Permalänk

Kanske lite off topic men om du vill bygga saker så kan jag rekomendera valfritt CAD program, typ Maya , Blender eller AutoCAD

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Roller Coaster Tycoon-serien kan jag varmt rekomendera! Speciellt spel 1 och 2.

Visa signatur

|| Fractal Design Define R3 | Asus P67 Sabertooth | Cooler Master Silent Pro 850w | Intel Core i7-2600k | Palit gtx 680 | Corsair H80 | 2x8GB Corsair Vengeance 1600MHz | Corsair Force GT 120 GB | Seagate Barracuda XT 2TB | 24" BenQ G2420HDB ||

Permalänk
Medlem

Kan framförallt rekommendera Railroad Tycoon 2, men även Sid Meiers Railroads och Railroad Tycoon 3 kan vara värt att testa.
Och när jag ändå är inne på temat är det väl lika bra att nämna Cities In Motion, Transport Tycoon och, som många andra; Open TTD!

Visa signatur

Stationärt: i7 3770k, Gigabyte GTX 780 WF, 4x8GB XMS3, MSI Z77A-GD65, Samsung 830 + 840, FD Newton 650W, FD Define R2
Bärbart: MacBook Pro 13" Tidigt 2011, Core i5, 8GB DDR3, OCZ Vertex 3 LT 240GB
Hemmaserver: HP Microserver N54L, 4GB ECC, Debian

Permalänk
Skrivet av undertext:

Jag håller med, Settlers 2! Släpptes 1997, men finns i nyutgåva (10th Anniversary version) med uppfräshad grafik. Har spelat igenom det ett antal gånger, senaste förra veckan

Hade jag ingen aning om, det får man ta och kolla upp

Visa signatur

Ryzen 5600X | 16 gb DDR4 | B550 ASUS-bräda | Inno3D RTX 3070 | Samsung 840 250 gb | Corsair RM750 | Fractal Design Arc | Win 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonRapide:

Kanske lite off topic men om du vill bygga saker så kan jag rekomendera valfritt CAD program, typ Maya , Blender eller AutoCAD

-------------------
Du missade titeln lite i topic "byggspel" och inte jobbprogram ^^

men, inte helt fel å andra sidan heller

Till ts

Minecraft?
Billigt och roligt i all evighet

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk

garrys mod!

Visa signatur

NZXT H700i - ASUS Z390-F Strix - 32GB Vengeance PRO 3200Mhz - Intel I9 9900k - PALIT 2080 TI - Corsair HX850 - 500Gb Sandisk Ultra SSD - 1TB Samsung SSD - Custom Watercooled

Corsair K70 Lux RGB - Logitech G502 - Astro A50 - Acer Predator 35" Curved 200hz

Permalänk
Medlem

kanske inte riktigt vad du menade, men personligen är jag "kär" i Stronghold Crusader.
Ganska gammalt, men sjukt kul. Perfekt på lan osv med, iom att man kan vara så många personer

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-------------------
Du missade titeln lite i topic "byggspel" och inte jobbprogram ^^

men, inte helt fel å andra sidan heller

Till ts

Minecraft?
Billigt och roligt i all evighet

Ja för Minecraft står ju inte med i första inlägget över spel han redan spelat...

Permalänk
Medlem

Civilization, kanske inte ett byggarspel som vissa av de andra i tråden men man bygger en civilization
SimTower! Gammalt men skoj
ThemePark

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xerbee:

Ja för Minecraft står ju inte med i första inlägget över spel han redan spelat...

------------------------------------------

Tre energidrycker för att hålla mig vaken, hm, kan nog lätt ha varit så att jag med halva foten i sängen missade det^^

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av godspeed:

-------------------
Du missade titeln lite i topic "byggspel" och inte jobbprogram ^^

men, inte helt fel å andra sidan heller

Till ts

Minecraft?
Billigt och roligt i all evighet

Därav skrev jag "off topic"

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Garrys mod! Tyvärr måste du också ha ett annat Source spel för att kunna spela det, men det är det lätt värt! (ta tex Portal eller Portal 2, riktigt fina välgjorda pusselspel!)

Visa signatur

Damn those Greymanes to Oblivion...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Liquid2:

Garrys mod! Tyvärr måste du också ha ett annat Source spel för att kunna spela det, men det är det lätt värt! (ta tex Portal eller Portal 2, riktigt fina välgjorda pusselspel!)

Lägg till att du kan bygga egna banor i portal 2 nu, väldigt enkelt och väldigt kul!

Permalänk
Medlem

Vill du ha city-building games eller vill du ha voxel baserade sandbox-RGGs? Det är stor skillnad mellan de två.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 PRO REV B3 | CPU: Intel Core i5 2500K | GPU: GTX 980 DirectCU II 4GB |
PSU: 850W Gold