Behöver köpa nya hörlurar, komfort prio1

Permalänk

Behöver köpa nya hörlurar, komfort prio1

Hej!

Nu när mitt trogna Philips SBC-HP890 har lagt av på ena örat så behöver jag skaffa mig ett par nya, jag har älskat dem från det jag köpte dem, bra ljud men framförallt klockren komfort.. har kunnat sitta i flera timmar utan att det blivit obekvämt.

Så nu letar jag efter ett par lika komfortabla hörlurar

Några tips?

Mvh

Permalänk
Medlem

Siberia V2 är rätt sköna, men de har nog inte ljudkvalitén du är van vid

Permalänk
Skrivet av aml417:

Siberia V2 är rätt sköna, men de har nog inte ljudkvalitén du är van vid

Tack!
De såg rätt sköna ut, tror jag har nån kompis som har dem så kanske kan ta en "provlyssning/känning"!

Fler tips önskas

Permalänk
Medlem

Vad har du för budget?

Permalänk
Skrivet av milla_66:

Vad har du för budget?

Ptja, så billigt som möjligt men håller de 10år som dessa philips kan jag säkert lägga en 1000lapp!

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja höra vad det finns för ersättning till dessa då mina gick sönder under kvällen, likadana som TS har.

Budget upp emot 1500 skulle jag kunna tänka mig om komforten och ljudet är likvärdigt som på SBC HP890.

Permalänk
Medlem

Är det bara lurar och inte headset du skall ha finns det en del fina runt tusingen. Men om de låter som du önskar är lite inviduellt. Sennheoser och AKG har ganska okej lurar.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Skrivet av Ctrl:

Är det bara lurar och inte headset du skall ha finns det en del fina runt tusingen. Men om de låter som du önskar är lite inviduellt. Sennheoser och AKG har ganska okej lurar.

Enbart hörlurar egentligen, då jag använder dem till video och knappt något spel alls.

Sennheiser HD 650 ser ut att va naminamnam för örona, dock för saftigt pris! vet inte om HD-518 sitter så gött som HP890orna?

Har aldrig hört talas om AKG förut men kollade lite, AKG K 701 ser också ut att vara naminamnam! dock priset..

Permalänk
Medlem

Personligen har jag testat Beyerdynamic DT***. De ligger runt 1.5k, men känns assköna på huvudet. Ljudet är grymt också, Beyerdynamic gör bra lurar.

Permalänk
Medlem

AKG har bra ljud men tyvärr så tycker jag inte att deras billigare under 1000kr prisklassen har någon bra komfort. Philips har bra komfort för ett billigt pris. Har du kollat på deras nyare model?

Permalänk
Skrivet av zebrra3:

Personligen har jag testat Beyerdynamic DT***. De ligger runt 1.5k, men känns assköna på huvudet. Ljudet är grymt också, Beyerdynamic gör bra lurar.

Beyerdynamic såg ut att vara kvalitet iaf! värt att kika mer på, tusen tack!

Skrivet av SkyThread:

AKG har bra ljud men tyvärr så tycker jag inte att deras billigare under 1000kr prisklassen har någon bra komfort. Philips har bra komfort för ett billigt pris. Har du kollat på deras nyare model?

Ne satte mig precis, du får gärna ge tips på modeller som liknar HP890an

Permalänk

Har kikat lite vad som finns där ute om man kollar de med "stora puffar"

De jag kollat lite mer och skulle vilja ha er feedback på är dessa:

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=277547 - AKG K 242 HD
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=427381 - Sony MDR-XB700
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=277545 - AKG K 142 HD (verkar dock inte vara värda pengarna?)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=268923 - AKG K 240 MK II

Finns säkert tusen andra, men jag gillar stilen HP890 har med stor bygel, rörliga lurar och huvudspännaren.. de gör att de sitter åt runt huvudet riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag skulle nog säga vilka sennheiser som helst i hd serien de är väldigt bekväma dock vet jag inget om ljud kvaliten på de lägre modellerna då jag bara har hd 650 och hd 555 men de båda låter briljant men jag skulle inte tro att det är något större fel på de billigare men de är iaf super bekväma och du kan pröva dem på media markt

Visa signatur

CPU:Intel Core I7 2600K (Socket 1155) MOBO:Asus P8P67 Deluxe GPU:Asus gtx 780 ti RAM:Kingston HyperX 2400 MHz 8GB (Dual channel) SSD:Force 3 120GB, OCZ Revodrive x2 HDD:Samsung Spinpoint F3 1TB Chassi:Corsair 750D PSU:Corsair Tx650 v2Ljud:Pro-Ject HeadBox II Hörlurar: Sennheiser hd600+ATH-M50 Högtalare: Dali Ikon 2 Mikrofon: Samson go mic Mus: Logitech G700 Matta: steelseries Qck+ Skärmar: en Asus Ve247h x3| citera mig för svar.

Permalänk
Medlem

Ifall du skulle kunna skriva den prisklass du skulle kunna tänka dig Max som och för vilket syfte du använder dem till skulle det vara bra. Lättare att ge dig exempel i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Ifall du skulle kunna skriva den prisklass du skulle kunna tänka dig Max som och för vilket syfte du använder dem till skulle det vara bra. Lättare att ge dig exempel i så fall.

Vem är det du vänder dig till?

Permalänk
Medlem

Många bra förslag, måste åka och kolla på lite lurar och känna hur de känns innan man köper några.

Permalänk

Jo det är väl kanske dumt att köpa ett par lurar utan att prova dem först, dock har vi inte media markt här i Karlstad men elgiganten megastore eller större siba affärer kanske har, får kolla!

Permalänk
Medlem

Jag vill bara rekommendera Sennheiser.
Betalade 600kr för Sennheiser HD515 för snart 2 år sen och dom har fungerat perfekt.
Sköna, och bra ljud; iallafall med bra ljudkort/förstärkare. Dom är ganska tungdrivna.
Om jag skulle köpa nya lurar i dagsläget skulle jag investerat i HD598.

edit: Eller något i den här listan: http://www.prisjakt.nu/kategori.php?m=s90127083

Visa signatur

Chassi: DAN A4 | MB: ASUS VI Impact | GPU: Titan X | CPU: 4770K | RAM: 2x8GB Corsair Vengeance | SSD: Samsung 830 512GB | Skärm: ASUS Swift IPS

Permalänk

Jag säger som zebrra3, Beyerdynamic DT*** är de absolut skönaste lurarna jag någonsin testat! De sitter som en skön mössa som man nästan glömmer bort att man har på sig, och väger i stort sätt ingenting trots sin storlek och kvalite, gjorda i aluminium

Jag har ett par DT990, dessa ska visserligen vara väldigt tungdrivna med sina 600ohm, men jag kan säga att det är ingen jätteskillnad mellan att köra dom genom mitt Xonar DX (ej förstärkare) och genom extern förstärkare. Det gör lite grann, men man får grymt bra ljud även utan, så det är inte ett absolut måste i min mening.

Nu kommer dock "riktiga" audiofiler bli sura på mig

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Jag har varit till Reference Audio i Stockholm för en stund sedan och provlyssnat på Beyerdynamic T1 och Sennheiser HD800, nu är ju båda dessa en bra bit ifrån ts max pris men har man möjlighet så är det helt klart värt att prova och har man pengarna så är dom båda ett bra köp helt klart... Priset för var och en är ca 9990:- det är som vanligt en smaksak vilken man väljer men för egen del så blir det nog HD800, dom kommer att bli ett bra lyft från nuvarande HD600

Permalänk
Skrivet av milla_66:

Jag har varit till Reference Audio i Stockholm för en stund sedan och provlyssnat på Beyerdynamic T1 och Sennheiser HD800, nu är ju båda dessa en bra bit ifrån ts max pris men har man möjlighet så är det helt klart värt att prova och har man pengarna så är dom båda ett bra köp helt klart... Priset för var och en är ca 9990:- det är som vanligt en smaksak vilken man väljer men för egen del så blir det nog HD800, dom kommer att bli ett bra lyft från nuvarande HD600

Haha, lite långt ifrån min budget yes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontelitooo:

Haha, lite långt ifrån min budget yes

Kan inte annat än att hålla med, hade varit kul att ha men tror inte jag skulle uppfatta den skillnaden i ljudet som de där pengarna ger.

Permalänk
Skrivet av Woolai:

Kan inte annat än att hålla med, hade varit kul att ha men tror inte jag skulle uppfatta den skillnaden i ljudet som de där pengarna ger.

Eller hur, hittar du några du tror kan vara i klass med HP890orna?

Permalänk

Sennheiser hd598 är nog de bekvämaste hörlurar jag testat, har idag uppgraderat mig från dem men kommer definitivt behålla dem då de är så bekväma.

Permalänk

Komfort prio 1 = Sony MDR-XB500

Skönare lurar har jag aldrig provat De låter helt okej också, lite överdriven bas (jag är ingen person som tycker det är kul med överdriven bas) men har ändå bra ljud överlag. För priset har jag svårt att tänka mig att det finns något bättre kvalitetsmässigt. Good luck.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Beyerdynamic DT770 eller DT990 beroende på om du vill ha en sluten eller öppen lur. Inte hört dem själv men är populära i mellanklassen och när komfortkravet skall gälla

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontelitooo:

Eller hur, hittar du några du tror kan vara i klass med HP890orna?

Ska åka och kolla lite idag, då får vi se. Ska testa AKG och Sennheiser HD598 tänkte jag. Får se om Media Markt har något annat intressant.

Permalänk

http://store.gameshark.com/viewItem.asp?idProduct=5271&idCate... Rekomenderar har dom själv otroligt sköna och jävligt bra ljud

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jontelitooo:

Eller hur, hittar du några du tror kan vara i klass med HP890orna?

Var förbi MediaMarkt och testade Sennheizer HD598 och AKG K 242 HD och utav dessa två så var AKG de som mest liknade HP890 och satt skönast tyckte jag, hade med en polare som prövade båda och hans åsikt var att AKG satt skönare. Kunde tyvärr inte pröva hur bra de var med ljud men är säker på att båda passar för mina behov.

Så jag tror att jag kommer beställa ett par AKG 242.