Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Officiellt: Windows 8 lanseras i oktober

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil_ape:

Det är så roligt att folk hänger upp sig på Metro och nämner att den vanliga startmenyn är så bra, då jag under en dag inte använder startmenyn över huvud taget, om jag inte vill starta om datorn. Vad gör folk i startmenyn, egentligen? Med Launchy finns det ingen anledning att öppna den. (Launchy kan faktiskt också starta om datorn, märker jag nu.)

Varför använda Launchy när startmenyn erbjuder den mesta av de simpla funktionaliteten redan? Jag menar, WinFlag->[3 letters]->Enter startar ju redan de flesta programmen, eller öppnar de mest använda filerna... Det enda man behöver Launchy för är ju för de mer avancerade grejerna, så som kalkylera direkt i fönstret, typ.

Visa signatur

Detta är en signatur. Det finns många sådana, men denna är min.

Permalänk
Medlem

Provade testversionen för kanske en månad sen. Bakåtkompatibiliteten var ju bara åt !"¤%@*, varken Firefox eller Skype fungerade på ett sätt som man kunde förvänta sig. Visst, programmen kommer ju förstås snabbt att anpassa sig till Windows 8, men det är ju dumt att tro att alla mindre program man använder sig av även kommer att uppdateras med Win8-kompatibilitet.

Permalänk
Medlem

Microsoft kan ta och stoppa upp Windows 8 där det känns

Kommer inte köra windows 8 eller nått som är med Metro, varken nu eller i framtiden, fy fan.
Microsoft får gå tillbaka till ritbordet först, gör om gör rätt!!

Skrivet av Lindgren92:

Kommer INTE uppdatera. Metro är det sämsta som hänt Windows, fyfan säger jag.

Håller inte med.
Metro är det värsta som hänt sen datorn uppfanns...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Nej. Jag kommer inte att uppdatera. När Microsoft begriper att en dator är en dator och en surfplatta är en surfplatta, DÅ kan vi börja snacka. Innan dess, nej.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chawan123:

Har nu aldrig använt Launchy, men när jag tittar på det lite snabbt så ser den ut att göra exakt vad jag använder start-menyn till vilket är att starta program och söka efter filer genom att skriva namnet.

Skrivet av Aemony:

Varför använda Launchy när startmenyn erbjuder den mesta av de simpla funktionaliteten redan? Jag menar, WinFlag->[3 letters]->Enter startar ju redan de flesta programmen, eller öppnar de mest använda filerna... Det enda man behöver Launchy för är ju för de mer avancerade grejerna, så som kalkylera direkt i fönstret, typ.

Det kan nog bara vara en smaksak. Jag använder den inbyggda kalkylatorn ofta, och tycker att Launchy snabbare letar reda på det program jag faktiskt vill starta, även om jag skriver fel - något som startmenyn aldrig gör. Skriver jag rgb hittar Launchy RegexBuddy, exempelvis.

Visa signatur

Spel: Define XL R2, MAXIMUS VI HERO, 4770K@3,5GHz, NH-D14, 32GB@1600MHz, GTX690, Newton R3 1000W, Samsung Pro 256GB + EVO 1TB
TV: Node 304, P8Z77-I DELUXE, 3570K@3,4GHz, H2O 920, 8GB@1866MHz, GTX660-DC2O, ST55F-G, Samsung 250GB
NAS: Synology DS1513+, 4GB RAM, 5xWD Red 4TB Raid 4

Permalänk
Medlem

Given uppdate för mig. Ser inget som är sämre med w8 inte för lika bra eller bättre än w7. Så får jag tillfälle att pilla lite i burken med. kulkul.

Visa signatur

Jag vet jag har fel ;) Men vi kan ju prata om saken?

Permalänk
Medlem

Tror inte det... Microsofts ide om att inför ett touch baserat gränssnitt i Windows tilltalar mig inte.

Permalänk

Kanske borde nämnas att det är grönt också.

Ot: jag tilltalas mycket av att kunna köra samma operativsystem på min dator och telefon/surfplatta. Men samma gränssnitt är bara löjligt.

Permalänk
Medlem

Om man kör Windows 8 Release Preview måste man installera om hela systemet eller räcker det med att knappa in en köpt nyckel. Nåogn som vet?

Permalänk
Avstängd

skulle jag haft en dator med tryckskärm så skulle jag uppgraderat men på en desktop så kan de glömma att jag uppgradera

Permalänk
Avstängd

tror inte många kommer att bry sig om windows 8 efter allt metro tjaffs och ingen start knapp

windows 8 är inte till för en vanlig dator bara laptops och tablets

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Microsoft kan ta och stoppa upp Windows 8 där det känns

Kommer inte köra windows 8 eller nått som är med Metro, varken nu eller i framtiden, fy fan.
Microsoft får gå tillbaka till ritbordet först, gör om gör rätt!!

Håller inte med.
Metro är det värsta som hänt sen datorn uppfanns...

Roligt att du säger detta för hundrade gången här på Sweclockers! Jobbar du på Apple eller annan konkurrent?

Permalänk
Medlem

Har ingen touch skärm på min stationära så nej tack, men ja tack till en surfplatta med W8

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollercoaster:

Roligt att du säger detta för hundrade gången här på Sweclockers! Jobbar du på Apple eller annan konkurrent?

Frågan är väl snarare varför du reggade ett konto för att säga detta...

Permalänk
Keeper of Traditions

Hur snabbt brukar det komma till MSDNAA?

Ska bli spännande med en välbehövlig uppdatering.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Frågan är väl snarare varför du reggade ett konto för att säga detta...

För han är strejf?

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Har en 95A en 95B en 98SE en Vista en svensk och en engelsk 7 licens får räcka, vill inte ens ha plattor på min telefon.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollercoaster:

Roligt att du säger detta för hundrade gången här på Sweclockers! Jobbar du på Apple eller annan konkurrent?

Skulle tro att dom flesta som läser lite av vad jag skriver här förstår vad jag tycker om Apple och dom flesta av deras produkter

Dock iPad 3 är ganska OK faktiskt, skaffar ju hellre en sån en kör windows 8 på en platta, och skaffar jag en x86 platta blir det för att köra Ubunto på den, tar inte i nått metro baserat med tång ens, gjorde förresten mig av med min Xbox 360 efter att den blev metro stylad, blir PS3 nu istället.

Ska nämnas att jag har inget emot widows 7, och har inte haft mycket emot några tidigare Widows OS heller, även Vista är OK när man väl uppdaterat det lite.
Förutom Windows XP, Vista och Windows 7 använder jag en del olika linux OS också

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Mår illa bara man ser hur det kommer se ut...

De skulle kunna kalla det Windows for kids eller nå liknande, men tycker de ska hålla sig till hur 'Windows' är.

Permalänk

Självklart ska jag uppdatera, man kan ju inte stanna på Windows 7 resten av livet! Det gäller att hänga med i utvecklingen, även fast det känns ovant till en början!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ggustavsson:

Skulle tro att dom flesta som läser lite av vad jag skriver här förstår vad jag tycker om Apple och dom flesta av deras produkter

Aha så du jobbar hos en annan konkurrent då. Bra att veta! Kan du förklara varför du spyr galla över Windows 8 så fort du får chansen? Varför är det så viktigt för dig att säga det i varenda tråd som handlar om Windows 8?

Permalänk
Medlem

Jag avvaktar. Förr eller senare behöver man uppgradera, har fullt sjå med att få släktingar att våga gå från XP och IE7. Men windows 8 förbättrar ingenting för mig, såsom jag använder min PC och laptop. Snarare tvärt om.

Vad jag tror så kommer Microsoft få uppdatera Win8 och göra det mer användarvänligt för desktops när väl en succé uteblivit. Oavsett om man gillar det eller ej så står det rätt säkert att många inte tilltalas av win8. Till er som klarar er med "söka utan startmeny", grattis det funkar för er. Men för nästa person är det garanterat helt annorlunda.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Kommer INTE uppdatera. Metro är det sämsta som hänt Windows, fyfan säger jag.

Skrivet av Dubadai:

Hmm, har provat Windows 8, och jag kan verkligen inte förstå varför dom ska integrera Metro med det vanliga OS.

Borde finnas en funktion som stängde på och av metro.

Skrivet av Chawan123:

Om man i framtiden kan stänga av metro helt och få tillbaka gamla start-menyn så kommer jag fundera på det, innan dess inte en chans att jag uppdaterar.

Skrivet av Silldro:

Tycker att det känns som att det blir nya Vista. Har lite svårt att se vad metro tillför när det kommer att finnas begränsat med program och appar som drar nytta av det till en början. Det blir nog bra när det har fått mogna lite men att uppgradera vid release känns inte aktuellt. Kör bara Windows på jobbdatorn och på min HTPC, tror inte att Win 8 skulle vara nått större lyft för något av dem.

Känns som att det blir att hoppa över denna version och sedan gå från Win 7 till Win9...

Skrivet av Swedishg33k95:

Jag vet vell inte vad du tycker? Dem flesta (som han där nere sa, för vanliga "svensson") så var 2k inget att ha, men kan väll ta tillbaka mitt ord "kasst" för det var väll lite att överdriva

Skrivet av ggustavsson:

Microsoft kan ta och stoppa upp Windows 8 där det känns

Kommer inte köra windows 8 eller nått som är med Metro, varken nu eller i framtiden, fy fan.
Microsoft får gå tillbaka till ritbordet först, gör om gör rätt!!

Håller inte med.
Metro är det värsta som hänt sen datorn uppfanns...

Men ni som sitter på Sweclockers och inte gillar Metro kan väl detta med registry hack vid detta laget! Eller ska ni ha en knapp där det står "stäng av metro" med en röd sidenduk!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil_ape:

Det är så roligt att folk hänger upp sig på Metro och nämner att den vanliga startmenyn är så bra, då jag under en dag inte använder startmenyn över huvud taget, om jag inte vill starta om datorn. Vad gör folk i startmenyn, egentligen? Med Launchy finns det ingen anledning att öppna den. (Launchy kan faktiskt också starta om datorn, märker jag nu.)

Och hur många av alla trogna Windows-användare i världen tror du använder Launchy? Lite världsuppfattning tycker jag allt man får ha.

Permalänk
Skrivet av Rollercoaster:

Aha så du jobbar hos en annan konkurrent då. Bra att veta! Kan du förklara varför du spyr galla över Windows 8 så fort du får chansen? Varför är det så viktigt för dig att säga det i varenda tråd som handlar om Windows 8?

Bara för att man tycker att det är en dålig ide med ett gränssnitt för pekplattor på en dator så jobbar man för en konkurrent? Knappast Metro på pc är en ofattbart dum ide. Om dom inte öppnar för möjligheten att skippa det på datorn så kan jag säga med säkerhet att jag nöjer mig med Windows 7 jag också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men ni som sitter på Sweclockers och inte gillar Metro kan väl detta med registry hack vid detta laget! Eller ska ni ha en knapp där det står "stäng av metro" med en röd sidenduk!

Om jag minns rätt så funkar inte detta med Release Preview som är senaste testversionen och kommer sannolikt inte fungera med RTM-versionen. Någon kan gärna rätta mig på det då jag inte kör win 8 på någon maskin längre.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

Registerhacket kommer ej fungera i slutversionen.

Det lustiga är att alla som gnäller på Metro ej provat 8:an och förstår hur smidigt det egentligen är.

Jag längtar tills 8:an kommer!

Metro är en ny revolutionerande startmeny, inget annat

Visa signatur

"Linux är bara gratis om din tid är värdelös"

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Men ni som sitter på Sweclockers och inte gillar Metro kan väl detta med registry hack vid detta laget! Eller ska ni ha en knapp där det står "stäng av metro" med en röd sidenduk!

Fast det funkar ju inte i den senaste versionen.

Visa signatur

Asus Prime B350-Plus | AMD Ryzen 5 5600 | 32 GB RAM | 16 GB Radeon RX 6800 XT | 12 TB lagring | 650 W | GNU/Linux

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rollercoaster:

Aha så du jobbar hos en annan konkurrent då. Bra att veta! Kan du förklara varför du spyr galla över Windows 8 så fort du får chansen? Varför är det så viktigt för dig att säga det i varenda tråd som handlar om Windows 8?

Nej jag jobbar numera inte hos någon konkurrent alls, närmaste jag kommit är väl support och IT bland några större grossister av datakomponenter, med nära och goda relationer till intel och Microsoft med flera tillverkare.

Japp spyr galla och kommer göra det över windows 8 för att det förtjänar inte bättre...

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Win8, kejsarens nya kläder
Same shit different names

Konsten är att man:

spär ut brännvinet med dubbelt så mycket vatten
häller upp på hälften så stora flaskor
och tar dubbelt betalt

för att dölja trolleriet så byter man till en färggladare etikett