Permalänk

Växlingsbar grafikkort - drivrutiner?

Hej!

Har en HP pavilion dv6 med växlingsbara grafikkort (radeon hd 6650m & mobility radeon hd 4250). Problemet är att jag inte har någon aning om vilka grafikdrivisar jag ska installera eftersom när jag installerar (catalyst 12.4): http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonmob...
så blir min dator långsammare och även spel så som League of Legends försämras. Jag har alltid installerat drivrutiner genom att besöka AMDS hemsida och sedan klickat på fliken SUPPORT & DRIVERS och utfrån den välja de "egenskaper" som min dator har och sedan installera själva drivrutinen. Men sedan igår har jag känt att min dator har blivit mycket segare då jag installerade catalyst 12.4 (den nyaste drivrutinen) och framförallt då i spel. Idag när jag bläddrade ner på AMDS hemsida upptäckte jag att den grafikdrivrutinen jag installerade säger:

The following notebooks are not compatible with this tool: Notebooks equipped with switchable graphics

Så frågan är vilka drivisar ska jag ladda ner för min dator? Har förresten Windows 7 64 bit

Tack i förhand

Permalänk

testa dom här
http://drivers.leshcatlabs.org/2012/04/06/catalyst-12-3-whql-...

de fungerar jättebra för mig, glöm inte att avinstallera drivrutinerna du installerade från AMDs hemsida först bara

Permalänk

Skall definitivt testas!

Permalänk

Funkar bra hittills, tack så hemskt mkt

Permalänk

Problemet är att det var bara ATI+INTEL som drivrutinen stödde, jag har en amd processor och en amd grafikkort. När jag installerade drivrutinen kunde jag inte höja eller sänka min ljusstyrka vilket gjorde så att jag formaterade om min dator och nu funkar allt bra. Fast jag vill verkligen ha nya drivrutiner för min dator, är det någon som vet villka drivrutiner jag ska ha? Finns det ens några?

Permalänk

finns det inga uppdaterade drivrutiner på datortillverkarens hemsida??

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk

Nop, den senaste var den sjunde maj 2011

Permalänk

Den nyaste drivrutinen 12.6 fungerar inte alls tack vare att den inte är kompatibel med mina växlingsbara grafikkort -.-. Finns det något man kan göra för att få det att fungera även om man har växlingsbara grafikkort?