Var kan man köpa billiga kitobjektiv till Nikons D-SLR kameror?

Permalänk
Medlem

Var kan man köpa billiga kitobjektiv till Nikons D-SLR kameror?

Hej,

Har köpt ett billigt begagnat kamerahus (Nikon D80) för en tusenlapp. Är på jakt efter ett billigt kitobjektiv (helst 18-70). Nån som vet någon bra butik?

Jag försökte sätta ut en annons på blocket och blev dessvärre blåst på 450 spänn.

Tacksam för hjälp!
Jonas

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Blocket kan, tyvärr, vara lite vanskligt. Tråkigt att du blev offer för en oseriös "säljare". Tradera (eller ebay) kan, i det avseendet vara något säkrare, men man får ju vara lite på sin vakt även där, såklart. Där kan du säkert hitta iaf en 18-55:a för nån femhundring.

Just 18-70:n tillverkas ju inte längre, så den är nog svår att hitta ny i butik. Det är klart att det finns butiker som handlar med begagnat åxå, men...
Annars är det väl typ de vanliga butikerna, Cyberphoto, Scandinavian Photo, Hegethorns, Fotokungen, osv. Ibland är ju "elektroniknasarna" billigare. CDON brukar ju ha bra priser ibland. Jag brukar dock personligen försöka stödja de fackbutiker som finns.
18-105:an är väl det objektiv som är nytt idag som är närmast 18-70:n i pris/prestanda. Den har ju bildstabilisering, men långsammare AF och är inte riktigt lika bra optiskt. Är du bara ute efter något billgt så är ju faktiskt inte 18-55:an så dum. Den kostar 1500kr på fotokungen (fast den verkar inte vara i lager just nu) och de har fraktfritt över 1000kr, om jag inte minns fel. 18-105:an finns ju för dryga 2000kr hos de flesta av de lite större fotohandlarna.

Jag vet inte vilken prisklass du tänkt?

Edit:
Kom på att det finns en butik som heter LP Foto som handlar med begagnat. Jag har själv inte haft med dem och göra och har inte koll på om det säljer även över nätet osv...
http://www.lpfoto.se/
Det är väl iofs mycket analogt, vill jag minnas...

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för ditt svar

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesam2k:

Hej,

Har köpt ett billigt begagnat kamerahus (Nikon D80) för en tusenlapp. Är på jakt efter ett billigt kitobjektiv (helst 18-70). Nån som vet någon bra butik?

Jag försökte sätta ut en annons på blocket och blev dessvärre blåst på 450 spänn.

Tacksam för hjälp!
Jonas

Hittade denna på fotosidan http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=177449 (ja jag sitter mkt å dreglar på Fotosidans köposälj...)

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Marie96:

Hittade denna på fotosidan http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=177449 (ja jag sitter mkt å dreglar på Fotosidans köposälj...)

Super! Tack!

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 2600 Mobo: Asus Prime X470 PRO Ram: Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz PSU: Cooler Master 700 W GPU: XFX Radeon RX 5700 XT 8 GB SSD: Samsung EVO 850 500 GB SATA 2.5" HDD: Massa diskar Chassi: Fractal Design Define R3

Permalänk
Medlem

Fotosidans köp och sälj är toppen. Riktigt jäkla bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nae0:

Fotosidans köp och sälj är toppen. Riktigt jäkla bra.

Inte för att på något sätt skriva ner fotosidans annonsmarknad, men även där (som överallt) behöver man ju vara vara lite vaksam. Det har ju figurerat en och annan bedragare där åxå, då och då, även om risken nog är mindre där än på tex blocket.