Vad göra med PS3 förutom spel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Du vet att det inte var ströbröd som skrev att han skulle köpa ett Xbox, eller hur?

Aha tittade inte så noga börjar la bli trött.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ghost93:

Riktigt najs, lite väl ambitiöst dock

OnT: Ingen som prövat att använda sig av en proxy, eller någon annan metod, för att få tillgång till fler appar (från USA)?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Haha hur mycket tips du än får verkar du inte bli nöjd.. Typ "mjaeee" över alla svar.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Eptk:

Haha hur mycket tips du än får verkar du inte bli nöjd.. Typ "mjaeee" över alla svar.

Jo, men jag får ju inte de tips jag hade hoppats på

Anslutit den till datorn har jag som sagt redan gjort, och min ursprungsfråga kring proxies och liknande har inte fått något svar ännu.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Men om du har den senaste versionen på ps3 så ska du ha två appar/program på fliken bilder på ps3et och du ska även ha ett program dunkande lyssna på musik men jag har glömt av vad det heter

Permalänk
Avstängd

jag har dem på mitt ps3 musik programet heter sony music unlimited

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Sandquisst:

Men om du har den senaste versionen på ps3 så ska du ha två appar/program på fliken bilder på ps3et och du ska även ha ett program dunkande lyssna på musik men jag har glömt av vad det heter

Jo, jag hittade en app som streamade filmer, men det var bara massa konstiga, "konstnärliga" (?) filmer från vad jag kunde se.

Sen var det en app som strömmade musikvideos, soundvibe eller nåt, och det var helt okej. Sony music appen provade jag aldrig då jag antar att det är exakt som spotify, som jag redan betalar för.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Kolla upp vidzone , riktigt nice med musikvideos!

Visa signatur
Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av MrMadMax:

Kolla upp vidzone , riktigt nice med musikvideos!

Ahh, så hette den. Jo, den har jag redan hittat

Hade varit kul med riktiga filmer dock.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Du får nöja dig med artsy-fartsy film appen. Ingen netflix/hulu här i sverige för PS3.

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av NoClue:

Du får nöja dig med artsy-fartsy film appen. Ingen netflix/hulu här i sverige för PS3.

Inte ens med en amerikansk proxy?

Skadar väl inte att pröva, antar jag.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av GaMeR2K5:

Vad har PS3:an för fördelar som krysslådan inte har? Förutom bluray? Vilket man ändå inte använder då man har filerna på datorn. xD

Den har fördelen att jag fick den för 700kr och att dess exklusiva spel är bättre än krysslådans.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoClue:

Du får nöja dig med artsy-fartsy film appen. Ingen netflix/hulu här i sverige för PS3.

Hulu finns ju?

I övrigt har PS3 DLNA, har du ingen dedikerad media server så kolla in playstation media server (PMS), snabbt enkelt och stabilt att ha på vanliga datorn enda kruxet är cinivia skyddade ljudspår men det är ett mindre problem, som nämnt ovan har PS3 en bra blu-ray och DVD spelaren är regionsfri sedan ett antal uppdateringar tbax.
Tyvärr pga Sonys larv låsning och borttagning av Other OS är tyvärr PS3an mycket begränsad utanför det.

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Ferrat:

Hulu finns ju?

I övrigt har PS3 DLNA, har du ingen dedikerad media server så kolla in playstation media server (PMS), snabbt enkelt och stabilt att ha på vanliga datorn enda kruxet är cinivia skyddade ljudspår men det är ett mindre problem, som nämnt ovan har PS3 en bra blu-ray och DVD spelaren är regionsfri sedan ett antal uppdateringar tbax.
Tyvärr pga Sonys larv låsning och borttagning av Other OS är tyvärr PS3an mycket begränsad utanför det.

Finns Hulu?
Konstigt, har inte sett att det finns/funkar.

Jo, media servern har jag använt. Har krånglat några gånger, men annars funkat bra.
Är blu-ray regionsfritt? Hindras man inte av hela PAL vs NTSC spektaklet?

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Skaffa xbox. alla har vetat sen 2006 att PS3n's menyer och felkodade mjukvara inte är någonting att ha då även multiplayer i många gener t.e.x fighting är HELT ospelbart tack vare deras så häftiga och gratis som man ej behöver betala för som ''skitiga'' xbl online experience. jag har handskats med båda. Xbox är bättre men båda är ungefär lika värdelösa som SEGA CD. stick to pc.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av GaMeR2K5:

Spelen är väl såklart en smaksak. Själv gillar jag inga av de konsolspecifika spelen förutom till Wii.

Jo, det är klart det är en smaksak, men vad andra har för smak betyder ju inte mycket för mig, eller hur?

Skrivet av Pippihunter:

Skaffa xbox. alla har vetat sen 2006 att PS3n's menyer och felkodade mjukvara inte är någonting att ha då även multiplayer i många gener t.e.x fighting är HELT ospelbart tack vare deras så häftiga och gratis som man ej behöver betala för som ''skitiga'' xbl online experience. jag har handskats med båda. Xbox är bättre men båda är ungefär lika värdelösa som SEGA CD. stick to pc.

Såna svar i en tråd där TS redan införskaffat en viss pryl är helt meningslösa. Du menar alltså att jag skulle sälja mitt PS3 igen och köpa ett xbox istället, antagligen för ett högre pris, och då få spela tråkigare spel, bara för att du har konstiga föreställningar om att PS3 skulle vara skräp?

Menyerna i PS3 tycker jag fungerar perfekt, har inte heller hittat någon felkodad mjukvara. Gratis online-spelande förstår jag inte heller hur man kan klaga på.

Och ja, jag håller fortfarande på PC'n, men PS3'an är absolut ett mysigt sidospår.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Varför inte detta nu när det är grilltider?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800x Kylning: Noctua NH-U12P SE2 RAM: 16gb Ballistix 3600 MB: Gigabyte B550 Aorus Elite V2 GPU: ASUS RTX 3060 M.2: Kingston A2000 250GB SSD: Samsung 850 Evo 500GB, Samsung 860 Evo 1TB HDD: WD Caviar Black 500GB PSU: Cooler Master V700 Chassi: Antec p280

Permalänk
Medlem

Jag skulle INTE rekommendera någon att köra folding. Det kanske funkar för de flesta men för mig så dödade det min PS3 pga överhettning. Den låg på mitt bord helt fritt. Inget ovanför, bakom eller framför. Till vänster har den en Xbox 360 20cm bort, så ventilation var god.

Skall du köra folding, kör inte mer än ett par timmar och när du slutat folda så stäng av programmet men låt din PS3 vara på nån timme innan du stänger av den. Den har ingen funktion för att kyla ner sig automatiskt en stund efter avstägning.

De nyare slim-versionerna har en trottelfunktion som PC verkar det som. Efter ett par dagar med folding så hackade både film och spel brutalt på min brors PS3. Min gamla "tjockis" hade inte samma problem, men efter en månad med folding så blev det R.I.P. av den så får köpa mig en ny nu...

Håll dig till film och spel. Undvik annat. Den har det på pappret, men livslängden är hotad. Min erfarenhet.
Förresten så vägrar Sony laga den och man kan inte lämna tillbaka den där man köpt den (Mediamarkt för min del).

Bara ett litet varningens finger till alla som har en tjockis-PS3.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Okej.... Du kan väl gå och trolla någon annans tråd, är du snäll.

Här var man dryg...

Visa signatur

Det finns fem personlighetstyper på Sweclockers:
1. Ryttare 2. Hycklare 3. PK-nissar
4. Folk-som-inte-kan-resonera/argumentera-for-shit-men-ändå-ska-göra-det-in-i-döden typen
5.Jag

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av lil_tiger.95:

Här var man dryg...

Nej, inte det minsta.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Nu vet jag inte om det alls går att uppgradera med appar från andra länder, men i England så har PS3 ett par videotjänster (Bl.a. LoveFilm) och dom största tv-kanalerna (t.ex. BBC) har streamingappar inbyggt.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av ilmarinen:

Nu vet jag inte om det alls går att uppgradera med appar från andra länder, men i England så har PS3 ett par videotjänster (Bl.a. LoveFilm) och dom största tv-kanalerna (t.ex. BBC) har streamingappar inbyggt.

Det var väl grundfrågan i denna tråd, som aldrig blivit besvarad

Då hade det ju också gått att få USA's tjänster.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

har sakerna man behöver men vet inte hur man gör för att få det fungera , men något man kan göra om man vill
http://www.intel.com/content/www/us/en/architecture-and-techn...

Visa signatur

Desktop: R7 3700X | 32GB RAM | 4 TB SSD | RTX 3080 TI | Define R5
Laptop: Razer Blade 15 Base 2020
Mobil: Iphone 13 Pro
konsol: PS4 slim 1TB