Diablo 3 item värdering

Permalänk
Skrivet av gizze:

Har ett par handskar till försäljning, men är lite osäker.

http://qoou.net/images/nIV7l.jpg

Riktmärke?

Oj sjukt mycket intel.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk

Skulle någon kunna sätta ett pris på mina items?

1.

2.

3.

4.

Tack!

Permalänk
Medlem

vad tror ni?

Permalänk
Skrivet av gizze:

Har ett par handskar till försäljning, men är lite osäker.

Riktmärke?

Skulle då jag jämfört med liknande gloves på market säga drygt 2 mille

Permalänk
Medlem

Sägs om dessa? Hittade dom nyss

Sen dessa hittade jag iförrgår tror jag.

Vad får man för dessa tror ni?

Permalänk
Medlem

Litet tips till alla innan ni postar i den här tråden! Sök först efter items med stats som liknar det itemet ni ska sälja. Om inte priserna är helt orimliga eller om det inte finns något liknande item så kan ni posta här.

Känns lite onödigt när 50% av grejerna som länkas är vendor trash.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dassh:

Sägs om dessa? Hittade dom nyss
http://i45.tinypic.com/ethd92.jpg

Sen dessa hittade jag iförrgår tror jag.

http://i49.tinypic.com/2lntjja.jpg

Vad får man för dessa tror ni?

Mmm det kågret alltså Gief me!

Ontopic så verkar det vara en riktig dyrgrip, gjorde en snabb sökning på AH och hittade ingen av "Dead mans legacy" med 20% attackspeed, de mesta jag hittade var 19% så om du slänger in en fin emerald i den så kan du få riktigt mycket för den.

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Jasså, ska kolla lite nu. Ge mig gärna lite tips vad jag ska lägga ut den för.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dassh:

Jasså, ska kolla lite nu. Ge mig gärna lite tips vad jag ska lägga ut den för.

Lägg ut den för 10k så e jag beredd

Visa signatur

CPU: Core i5 2500K @4,5GHz Kylare: Corsair H80 med 2st Enermax Magma i PnP Mobo: Asrock Z77 Extreme4-M Lagring: 2TB hdd + Samsung 830 128gb GPU: Asus R9 280x DCII Top @1150MHz/6800MHz RAM:16gb G.Skill Ripjawz Nätagg: Fractal Design Tesla 650w Chassi: Silverstone SG09 Lurar: Sennheiser PC360 G4ME Skärm: Samsung S23A700D Konsol: Xbox 360

Permalänk
Medlem

Plan: Exalted fine doomcaster

Teaches the blacksmith how to forge a crossbow with 5 properties.

Vad tror ni den är värd?

Permalänk
Medlem

Riktmärke?

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem

Hittade en lvl63 pilbåge 2hand som gör 1100 damage samt 120 intell. Var runt 150-300 poison. Kan den vara värd något?? Har ingen bild för tillfället (mobil)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte G1.sniper m5# I5 4670k # Origen s14 #Adata ssd 120 gb #Be quiet 400w straight power # 4x4 (16gb) corsair vengence lp

Permalänk
Proffsmoddare

Jag har en blacksmith plan till en Exalted Fine Strike Wand

Wand med 5 properties sökte i AH men hittade inga till salu där.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem

Plan: Exhalted Fine Mythical Staff
5 properties

Försökte hitta NÅGON "fine" ritning på AH men alla var 0 gold, dvs ingen såld än. :'(

Permalänk
Medlem

Måste gå snabbare för er själva att gör en jämförelse mot AH än att fråga här o få ett svar som är taget ur luften. Om inte den som svarar går in på ah o söker åt er. Eftersom priserna skiljer från dag till dag pga till gång och efterfrågan. Eller vill folk mest visa upp va dom hittat ?

Permalänk
Medlem

Fast är ju ganska hopplöst att hitta bra värde på ah då en sak kan ligga ute för allt mellan 100k till 50 mille. Liiiite svårt att veta vad som är rimigt pris då.

Visa signatur
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av SoftPrn:

Måste gå snabbare för er själva att gör en jämförelse mot AH än att fråga här o få ett svar som är taget ur luften. Om inte den som svarar går in på ah o söker åt er. Eftersom priserna skiljer från dag till dag pga till gång och efterfrågan. Eller vill folk mest visa upp va dom hittat ?

AH är trasigt bortom alla gränser hälften av allt man söker på ger inga resultat jag har tex en ruby star till försäljning på ah men ingen kan köpa den då ruby star sökning inte fungerar detta gäller även en massa andra items jag har testat att söka på en massa items som jag vet att polare har till salu men enligt AH finns det inga. Så i mitt fall gör AH ingen nytta allls

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dassh:

Sägs om dessa? Hittade dom nyss
http://i45.tinypic.com/ethd92.jpg

Vad får man för dessa tror ni?

Hitta själv en Dead mans med dåliga stats, sålde den för 510,000.

Det enda som är tråkigt med den är Damage bonus med Bola shot, hade det varit Hungering Arrow eller Elemental Arrow hade den varit perfekt och alla DH hade budat galet efter den.

Tur för dig, själv hittar man dåliga items bara

Glömde skriva vad du ska ta, allt ovan 5 miljoner.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 800D Cpu: i5 750 @2.67 Moderkort: Asus P7P55D-E socket 1156
Hårddisk (OS): Intel X-25m 80GB SSD Hårddisk (Gaming): Intel 320 120GB SSD
Grafikkort: Asus HD5870 Ramminnen: Corsair Dominator 1600MHz 8GB Cpu kylning: H50 Hydro
PSU: Corsair HX 850W

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av netza:

Fast är ju ganska hopplöst att hitta bra värde på ah då en sak kan ligga ute för allt mellan 100k till 50 mille. Liiiite svårt att veta vad som är rimigt pris då.

Vad ett föremål har för BO är bara relevant om det är halvskräpiga prylar du vill sälja för lite mer än vad vendorn ger. Då söker man på prylar som har linande stats och sätter sitt eget strax under de andra för att garantera att det säljer.
Är det ett mer värdefullt föremål får man kolla på viad liknande prylar fått för bud och sätta sitt eget därefter. Bara för att en sak ligger ute med tio miljoner i BO innebär det inte att du kan lägga ut din för nio miljoner och få den såld, det är istället den liknande prylen med tre minuter kvar av auktionen och ett ledande bud på 140k som indikerar vad din är värd.
Med lite spelförståelse och om man lägger lite tid på AH blir det snabbt tämligen lätt att prissätta i princip alla drops. Untantagen är oftast ringar och amuletter som kan ha många relevanta stats och kombinationer. Då sätter man ett minimibud man känner sig nöjd med (eller 100G om man vill ha många och potentiellt väldigt höga bud) men sätter ingen BO.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Tror ni att jag kan få 500k+ för denna? Hittar ingen liknande med både gf och mf.

http://tinypic.com/view.php?pic=5lntvn&s=6

Visa signatur

Dator: Antec P183, ASUS M4N72-E, AMD PhenomII X4 940 3GHz BE, 4GB DDR2, Gigabyte GeForce 260+
Kamera: Canon 80D, 10-22/3.5-4.5, Tamron 90/2.9 Macro, Speedlite 430EX II
Media: Playstation 4, Google Nexus 6p

Permalänk
Medlem

Sålde dead mans quivern för 3 mille.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elite:

Tror ni att jag kan få 500k+ för denna? Hittar ingen liknande med både gf och mf.

http://tinypic.com/view.php?pic=5lntvn&s=6

Sortera bar på GF o MF, andra statsen är inte direkt av betydelse då bottar använder det
Och då ligger dom på 100k+ med högre mf.

Permalänk
Medlem

Varför säljer ni i guld-AH?

Permalänk
Medlem

Hittade precis Plan: Exalted Grand Armplates (Bracers 6 properties).

Finns inga alls på AH, så tänkte om ni hade någon koll på hur mycket denna kan vara värd om ni sett den tidigare på AH eller har erfarenheter..

Permalänk
Skrivet av skmzarn:

Hittade precis Plan: Exalted Grand Armplates (Bracers 6 properties).

Finns inga alls på AH, så tänkte om ni hade någon koll på hur mycket denna kan vara värd om ni sett den tidigare på AH eller har erfarenheter..

offt: vart droppade den?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ninotramp:

offt: vart droppade den?

Act3, fick även Plan: Exalted Grand Massacre Axe nyss, även den i Act3. Helt vanlig farmrunda.

Permalänk
Medlem

Har massa plans, svårt att veta värdet på de. Sålde en Jewelers design för 2.2m nyss. Ngn som vet vad en Blacksmith plan brukar vara värd? Har lite allt möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Vad ett föremål har för BO är bara relevant om det är halvskräpiga prylar du vill sälja för lite mer än vad vendorn ger. Då söker man på prylar som har linande stats och sätter sitt eget strax under de andra för att garantera att det säljer.
Är det ett mer värdefullt föremål får man kolla på viad liknande prylar fått för bud och sätta sitt eget därefter. Bara för att en sak ligger ute med tio miljoner i BO innebär det inte att du kan lägga ut din för nio miljoner och få den såld, det är istället den liknande prylen med tre minuter kvar av auktionen och ett ledande bud på 140k som indikerar vad din är värd.
Med lite spelförståelse och om man lägger lite tid på AH blir det snabbt tämligen lätt att prissätta i princip alla drops. Untantagen är oftast ringar och amuletter som kan ha många relevanta stats och kombinationer. Då sätter man ett minimibud man känner sig nöjd med (eller 100G om man vill ha många och potentiellt väldigt höga bud) men sätter ingen BO.

Man får säkert saker sålt på ditt vis men man får verkligen inte ut mest pengar på det.

Folk som vill ha ett item direkt är oftast beredda att betala lite mer för dem och ger då mer för Buyout än bids, jag tror väldigt många helt skiter i att kolla på items utan buyout för att de inte orkar vänta.

Jag har studerat AHn ganska mycket och saker utan buyout (eller orimligt hög buyout) säljer nästan alltid för ett lägre pris än va man skulle fått på buyout.
Jag har köpt flertalet items på bid som har saknat buyout eller stört hög buyout för att direkt efter lägga ut de igen för ett rimligt buyout pris (30-50% högre än vad jag biddade oftast) och får i stort sett alltid sålt dem direkt.

Bästa sättet är att lära sig vilka stats som är viktiga (olika för olika klasser så man måste kunna alla) och göra en sökning efter likvärdiga items som sitt eget på de viktiga statsen.
Sen jämför man med ett par items som ligger en bit under, samma kvalitet och lite över och bildar sig en uppfattning av vad som är rimligt.

Finns det inga liknande items ute så är det självklart svårt, speciellt plans och gems av hög kvalitet är jobbiga för tillfället.

Permalänk
Medlem

Plans varierer extremt mycket i pris. Generellt sett så gäller det att för att en plan ska vara värd mycket så ska det vara en grand och den får inte vara klass specifik. Armor plans ger också mer än weapons (sällan man får tillräckligt hög dps på weapons med ilvl 62).

Några exempel är:
Exalted Grand Sovereign Vambraces (gloves): 30+ mil
Exalted Grand Pallium (shoulders): 12+ mil
Exalted Grand Sovereign Tassets (pants): 10+ mil
Exalted Grand Heaven Strand (belt): 4+ mil (var längesen jag såg dessa så kanske högre nu)

Head, chest, feet och wrists bör också gå för ett par millar men har inga siffror på dem.

Generellt sätt så gäller att desto färre bra legendaries det finns för en armor slot och desto fler olika viktiga stats (crit hit, crit dmg och ias på gloves t. ex.) desto mer går plansen för.

Permalänk
Skrivet av skmzarn:

Act3, fick även Plan: Exalted Grand Massacre Axe nyss, även den i Act3. Helt vanlig farmrunda.

Ok så det är i act 3 man hittar dom.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||