2TB Extern på CDon för 599, någon testat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Just det! Du har rätt...vikitigt att tänka på...men de får nog plats i mitt Antec chassi:) Där finns det massor med plats...nystädat och förberett för my new babies:)

Ja i en stationär lär det inte vara några egentliga problem! Hur många diskar beställde du?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Skrivet av Sweex:

Ja i en stationär lär det inte vara några egentliga problem! Hur många diskar beställde du?

Bara två...bara två...men har inte behov av mer lagring:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fidel Castro:

Bara två...bara två...men har inte behov av mer lagring:)

Samma här!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

Advanced format

Ärade intelligentian på Sweclockers forum,

är det någon som vet om diskarna är advanced format diskar?

Dvs, 4K sektorstorlek istället för 512 byte?

Jag hade tänkt att använda dem till min Windows Home Server (v1),
som är Windows 2003 Server som inte klarar advanced format-diskar.

tacksam för svar

Per

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjakesson:

Ärade intelligentian på Sweclockers forum,

är det någon som vet om diskarna är advanced format diskar?

Dvs, 4K sektorstorlek istället för 512 byte?

Jag hade tänkt att använda dem till min Windows Home Server (v1),
som är Windows 2003 Server som inte klarar advanced format-diskar.

tacksam för svar

Per

Läs tråden så ser du att ingen vet nånting om diskarna egentligen, men det finns gott om spekulationer.

Permalänk
Medlem

Såg inlägget på förra sidan där de svarade att det är SATA-kontakt. Hoppas! Hoppas! Vore så underbart. <3

Permalänk
Skrivet av pjakesson:

Ärade intelligentian på Sweclockers forum,

är det någon som vet om diskarna är advanced format diskar?

Dvs, 4K sektorstorlek istället för 512 byte?

Jag hade tänkt att använda dem till min Windows Home Server (v1),
som är Windows 2003 Server som inte klarar advanced format-diskar.

tacksam för svar

Per

Det är det som är så underbart med denna tråden...29 sidor och ingen vet någonting med säkerhet!:D

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Påminner om scammen med surfplattorna ifrån Kina som min kompis berättade om.
Det var ett par engelsmän som blev kontaktade utav Kineser och erbjurna att köpa surfplattor med tegra 2 för 200 dollar styck. Och kineserna skickade test exemplar.
Engelsmännen beställde då flera hundra stycken för att leka grossister. Men tror ni att det kom några surfplattor efter betalningen? Neh!
Kan inte bekräfta sanningshalten i denna historia men det vore lite lustigt om CDON råkade ut för detsamma, då kanske det uppmärksammas. ^.^

Permalänk

Kan tänka mig följande: Några får sata, några fastlödad usb, några får gamla 80gb ide-diskar och slutligen får några nöja sig med muttrar

Permalänk
Skrivet av WolfOfVengeance:

Kan tänka mig följande: Några får sata, några fastlödad usb, några får gamla 80gb ide-diskar och slutligen får några nöja sig med muttrar

Då paxar jag de med sata...:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Medlem

Nu kan man inte ens klicka på länken till disken i orderhistoriken. Fan, det är lite som när man var barn på julafton. Man tror att man vet vad det är i paketet, men man är inte helt säker

Permalänk
Medlem
Skrivet av WolfOfVengeance:

Kan tänka mig följande: Några får sata, några fastlödad usb, några får gamla 80gb ide-diskar och slutligen får några nöja sig med muttrar

Slår vad om att jag får vänstergängad 3/4 tum.

Permalänk
Medlem

Har ni varit snälla i år så får ni SATA-diskar!

De elaka barnen får muttrar.

Permalänk

Någon som vågar sia om huruvida det är extern strömförsörjning eller inte?
Har beställt två och tänkte ev ha en som extern (om de nu går att nyttja utan chassit).
Eller det kanske aldrig är extern nätdel vid 2.5" diskar?
Hade varit smidigt och slippa nätdelen helt faktiskt.

Permalänk
Medlem

2.5" ska inte behöva en extern nätdel utan ska klara sig via USB-kabeln. Utgår från att dessa är utan extern försörjning då jag planerar att använada den till min Raspberry Pi (när den väl dyker upp). Beställde en av 1TB-modellerna.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk
Medlem

de ska klara sig på en USB med maximal ström, många diskar har dock ändå ingång för adapter om så inte är fallet.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Någon som har fått sin disk skickad ännu?

Permalänk
Medlem

Spänningen är olidlig, inte beställt någon själv men ska bli jäkla intressant och se vad ni som beställt får.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro, Intel i5 2500k @ 4200Mhz, 8GB Corsair 1600MHz, Sapphire 6970 @ 920x1400, Windows 8 x64

Permalänk
Medlem

Jag tror inte de kommer skicka fören den 28'e Juni...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Jag tror inte de kommer skicka fören den 28'e Juni...

varför? Enbart eftersom -> "efter den 18:e" så kommer den skickas 28:e? Eller vet du kanske något som jag inte vet? xD Do share!

------- CDON.COM, JAG VET ATT NÅN AV ER LÄSER! VART MIN DISK SOM SKULLE SKICKAS EFTER DEN 18:E? ---------

Den har väl legat i 4 dagar på posten, jag vet inte. Länge sen jag beställde från er, men 4 dagar? Nej, ni har inte skickat den. Har jag tur är jag väl fortfarande vid liv, dock pensionerad, när disken väl kommer. Då blir den bra som dörrstopp, eller kanske man rent av skulle skänka den gamla antikviteten till det lokala museet månne?

"NÄÄ JA Ä INT BITTER"

Men mina pengar har ni dragit direkt, så det känns ju extra underbart såhär på morgonkvisten på midsommardagen ._______________________.

Visa signatur

AMD Phenom2 940BE | Gigabyte MA790X-UD3P | 4850 CrossfireX | Corsair 4 gig pc6400 | 550 gig HDD's | Antec Threehundred | 450 Watt Ace | Win7 <-> Thinkpad R60 + Win7 & 4 gig RAM <-> Asus G53JW-SZ154V + SSD Intel 320 120gb + Win7 <-> Rasberry pi revB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

varför? Enbart eftersom -> "efter den 18:e" så kommer den skickas 28:e? Eller vet du kanske något som jag inte vet? xD Do share!

------- CDON.COM, JAG VET ATT NÅN AV ER LÄSER! VART MIN DISK SOM SKULLE SKICKAS EFTER DEN 18:E? ---------

Den har väl legat i 4 dagar på posten, jag vet inte. Länge sen jag beställde från er, men 4 dagar? Nej, ni har inte skickat den. Har jag tur är jag väl fortfarande vid liv, dock pensionerad, när disken väl kommer. Då blir den bra som dörrstopp, eller kanske man rent av skulle skänka den gamla antikviteten till det lokala museet månne?

"NÄÄ JA Ä INT BITTER"

Men mina pengar har ni dragit direkt, så det känns ju extra underbart såhär på morgonkvisten på midsommardagen ._______________________.

De beställde diskarna hos leverantören i Kina efter att kampanjen avlsutats och min erfarenhet av leveranser från Kina är att det kan ta uppemot 10 dagar. Därav min gissning att de får in dem den 28'e Juni.

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

varför? Enbart eftersom -> "efter den 18:e" så kommer den skickas 28:e? Eller vet du kanske något som jag inte vet? xD Do share!

------- CDON.COM, JAG VET ATT NÅN AV ER LÄSER! VART MIN DISK SOM SKULLE SKICKAS EFTER DEN 18:E? ---------

Den har väl legat i 4 dagar på posten, jag vet inte. Länge sen jag beställde från er, men 4 dagar? Nej, ni har inte skickat den. Har jag tur är jag väl fortfarande vid liv, dock pensionerad, när disken väl kommer. Då blir den bra som dörrstopp, eller kanske man rent av skulle skänka den gamla antikviteten till det lokala museet månne?

"NÄÄ JA Ä INT BITTER"

Men mina pengar har ni dragit direkt, så det känns ju extra underbart såhär på morgonkvisten på midsommardagen ._______________________.

Du va mig en synnerligen ignorant och otrevlig person. Om du faktiskt hade läst texten som stod på kampanjsidan hade du sett:
"Obs! Begränsat antal! Först till kvarn!
Kampanjstart: 2012-06-01
Kampanjslut: 2012-06-08
Beräknad Leverans: 2012-06-18 till 2012-06-28
Produkten levereras efter avslutad kampanj"

Mitt råd är att du helt enkelt inte köper saker från nätet då det fodrar att man läser och förstår saker helt på egen hand. Ditt hjärta kommer säkert att må mycket bättre om du går över till köp över disk.

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Leverantören har slut på bult, därav den långa leveranstiden.

Permalänk
Medlem

skratta bäst som skratta sist, tänk om vi nu får riktiga 2.5 diskar 2tb ^^

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ramsam:

varför? Enbart eftersom -> "efter den 18:e" så kommer den skickas 28:e? Eller vet du kanske något som jag inte vet? xD Do share!

------- CDON.COM, JAG VET ATT NÅN AV ER LÄSER! VART MIN DISK SOM SKULLE SKICKAS EFTER DEN 18:E? ---------

Den har väl legat i 4 dagar på posten, jag vet inte. Länge sen jag beställde från er, men 4 dagar? Nej, ni har inte skickat den. Har jag tur är jag väl fortfarande vid liv, dock pensionerad, när disken väl kommer. Då blir den bra som dörrstopp, eller kanske man rent av skulle skänka den gamla antikviteten till det lokala museet månne?

"NÄÄ JA Ä INT BITTER"

Men mina pengar har ni dragit direkt, så det känns ju extra underbart såhär på morgonkvisten på midsommardagen ._______________________.

Pengarna har de väl bara reserverat och det är midsommarafton idag.

Gå ut och chilla ner lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

skratta bäst som skratta sist, tänk om vi nu får riktiga 2.5 diskar 2tb ^^

Det är större chans att tomten kliver av släden på mitt tak iklädd rosa ballerinadräkt och genomför baletten svansjön med förbundna ögon...

Visa signatur

Mitt modermodem är trimmat!

Permalänk
Medlem

Jag tror att hårddiskarna ser ut så innanför höljet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Det är större chans att tomten kliver av släden på mitt tak iklädd rosa ballerinadräkt och genomför baletten svansjön med förbundna ögon...

kanske, kanske inte... Men man har ju absolut inget att förlora om man beställer på faktura. Snarare tvärtom med lite tur.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HCP:

Det är större chans att tomten kliver av släden på mitt tak iklädd rosa ballerinadräkt och genomför baletten svansjön med förbundna ögon...

Det vore dock något som skulle vara värt pengar
JAg skulle då betala för att se det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

En ifrån Flashback hade pratat med supporten och de hade sagt att dom skulle skickas på måndag.

https://www.flashback.org/sp37976065

Visa signatur

Stationär: Intel Core i5 2500k @ 5Ghz. 8192Mb 1600Mhz. OS disk: 60GB Agility 3 550/500.
ATI Radeon 6870 @ 970Mhz/1125Mhz Bärbar: Macbook Pro Retina 15" i7 2.7Ghz 16GB 512GB SSD 2013"