Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Lite dåligt aktivitet i tråden tycker jag nästan
Lax med ärtor, sparris, gurka och dillsås. (Inte dagens lunch utan det var för ett par dagar sen.)
http://farm8.staticflickr.com/7037/6895874282_5a2705a5b7_z.jp...

Lite sent men, detta ser grymt gott ut! Tycker dock inte om sparris, i alla fall sparris från Spanien Deras sparris på en restaurang smakade sk*t.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LarssoN:

Lite sent men, detta ser grymt gott ut! Tycker dock inte om sparris, i alla fall sparris från Spanien Deras sparris på en restaurang smakade sk*t.

Sparris kan vara lite speciellt att få till bra, ibland så blir de mindre bra och ibland lite bättre. Dock så har man bara käkat sparris som varit frusen, färsk kan jag tro är aningen godare. Jag har även hört att man inte ska koka utan mer steka sparrisen i smör för att den ska smaka mycket bättre.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MulleEng:

Sparris kan vara lite speciellt att få till bra, ibland så blir de mindre bra och ibland lite bättre. Dock så har man bara käkat sparris som varit frusen, färsk kan jag tro är aningen godare. Jag har även hört att man inte ska koka utan mer steka sparrisen i smör för att den ska smaka mycket bättre.

Har bara smakat det 1 gång och det var i Spanien. Sparrisen där var vit dock... :S Att steka i smör kan nog göra stor skillnad jämfört med kokning.

Permalänk
Medlem

Snabbt och enkelt, spaghetti med vitlökstofu och wokgrönsaker.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem

Linssoppa igen, svårslagen billig och enkel mat

Visa signatur

A midget fortune-teller who escapes from prison is a small medium at large.
Canon 6D, Sigma 24-70/2.8, Canon EF 100/2.8 Macro, Canon EF 70-200/4L IS, Samyang 14/2.8 Canon EF 28/2.8, Tamron 150-600/5-6.3

Permalänk
Medlem

Var och hälsade på min gudmor i Paris med tjejen förra månaden.
Det första vi gjorde var att käka på en riktig lyxrestaurang.
Är inte så mkt för denna typ av mat, men jag kan lovar er att mina smaklökar fick sig en ordentlig orgasm vid varje tugga.

Förrätten jag fick var lax av något slag, med miniägg och färgglatt massa krimskrams till.
Otroligt gott, även om jag inte vet vad 80% av allt var..

Till huvudrätt tog jag återigen fisk, denna gång en vit fisk lindad runt en röd.
Med andra ord två olika slags firrar, och den kombinationen tillsammans med hummersås gjorde att jag höll på att gråta av lycka.

Till efterrätt så tog jag samma som min gudmor, en bakelse med färska jordgubbar och jordgubbssorbé och tillhörande varm(!) sås av något slag. Även det enormt smaskigt.

Permalänk
Avstängd

Det var säkert jättegott men efter sådana barnportioner går man och äter igen sen ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av trollhattan:

Det var säkert jättegott men efter sådana barnportioner går man och äter igen sen ?

Jo, det är typ det vi gjorde direkt efter jag o tjejen..

Permalänk
Medlem

det blev ganska gott.

Permalänk
Avstängd

Var gick den ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yorgo_:

Var och hälsade på min gudmor i Paris med tjejen förra månaden.
Det första vi gjorde var att käka på en riktig lyxrestaurang.
Är inte så mkt för denna typ av mat, men jag kan lovar er att mina smaklökar fick sig en ordentlig orgasm vid varje tugga.

Förrätten jag fick var lax av något slag, med miniägg och färgglatt massa krimskrams till.
Otroligt gott, även om jag inte vet vad 80% av allt var..
http://cdn.imghack.se/images/1184ccce808420542ff72a18bdf96555...

Till huvudrätt tog jag återigen fisk, denna gång en vit fisk lindad runt en röd.
Med andra ord två olika slags firrar, och den kombinationen tillsammans med hummersås gjorde att jag höll på att gråta av lycka.
http://cdn.imghack.se/images/0182ded7ca30950cd40b20a90bfe2cbd...

Till efterrätt så tog jag samma som min gudmor, en bakelse med färska jordgubbar och jordgubbssorbé och tillhörande varm(!) sås av något slag. Även det enormt smaskigt.
http://cdn.imghack.se/images/3b649ff5b9f4b3a0b90b145508e02c3d...

Ville inom Gordon ramseys restaurang i paris när man var där men plånboken sa nej

Permalänk
Medlem

Provade indiskt för första gången

Permalänk
Medlem

Hamburgare med rostbröd och pommes! Omnom!

Permalänk
Medlem

Ugnsbakad lax. Första gången som jag ger mig på sånt här. Men det gick ju som en dans. Ruggigt lätt att tillaga.
Så det här, det här blir det flera gånger utav hemma här. Gott så att det förslår.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Liv&helvete:

http://img845.imageshack.us/img845/1146/ungsbakadlax.jpg

Ugnsbakad lax. Första gången som jag ger mig på sånt här. Men det gick ju som en dans. Ruggigt lätt att tillaga.
Så det här, det här blir det flera gånger utav hemma här. Gott så att det förslår.

Hålled med om att det är riktigt gott, i stort sett tycker jag lax i alla former är gott

Själv så blev det (tror förra helgen) lite grill.

I torsdags blev det skaldjurscylinder med forellromscreme och diverse grönsaker.

Till huvudrätt blev det Limousinkalv med pommes anna och stekta grönsaker.
Tyvärr så blev det ingen bild på efterätten, som annars bestod av flädermousse och svenska jordgubbar.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Planka!

Permalänk

Jag har fått i mig en burgare

Toppad med baconmarmelad, karamelliserad lök, brynt smör-majonnäs, ugnsrostade tomater och confiterade trattkantareller:

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk
Medlem

Det fick bli en favorit i repris, Ugnsbakad lax. Visste väl inte vad man skulle käka, och då det går så pass snabbt att tillaga laxen så var det inte så mycket att tänka på. Den tillagar ju sig själv, mer eller mindre.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Skrivet av Yorgo_:

Var och hälsade på min gudmor i Paris med tjejen förra månaden.
Det första vi gjorde var att käka på en riktig lyxrestaurang.
Är inte så mkt för denna typ av mat, men jag kan lovar er att mina smaklökar fick sig en ordentlig orgasm vid varje tugga.

Förrätten jag fick var lax av något slag, med miniägg och färgglatt massa krimskrams till.
Otroligt gott, även om jag inte vet vad 80% av allt var..
http://cdn.imghack.se/images/1184ccce808420542ff72a18bdf96555...

Till huvudrätt tog jag återigen fisk, denna gång en vit fisk lindad runt en röd.
Med andra ord två olika slags firrar, och den kombinationen tillsammans med hummersås gjorde att jag höll på att gråta av lycka.
http://cdn.imghack.se/images/0182ded7ca30950cd40b20a90bfe2cbd...

Till efterrätt så tog jag samma som min gudmor, en bakelse med färska jordgubbar och jordgubbssorbé och tillhörande varm(!) sås av något slag. Även det enormt smaskigt.
http://cdn.imghack.se/images/3b649ff5b9f4b3a0b90b145508e02c3d...

Bara jag som tycker att jordgubbssorbén liknar en testikel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

http://img221.imageshack.us/img221/6390/ungsbakadlaxfavirepri...

Det fick bli en favorit i repris, Ugnsbakad lax. Visste väl inte vad man skulle käka, och då det går så pass snabbt att tillaga laxen så var det inte så mycket att tänka på. Den tillagar ju sig själv, mer eller mindre.

hur tusan blir du mätt på enbart laxen, inga grönsaker till eller något?

Kan ju lätt trycka i sig ett 4pack lax och vilja ha meeeeer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

hur tusan blir du mätt på enbart laxen, inga grönsaker till eller något?

Kan ju lätt trycka i sig ett 4pack lax och vilja ha meeeeer.

Jag stod och velade på om jag skulle ta potatis, eller om jag skulle koka ris till. Men,...nä. Det fick bli bara lax den här gången. Det gick bra det med. Mätt och belåten blev jag med.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk

Vart dagens lunch på nyöppnade stinsvillan i sollentuna. Riktigt bra mat, speciellt med tanke på att det bara kostar 75kr!

Permalänk

Den där grytan såg ju lite smågod ut. Har du nåt recept eller så?

Permalänk
Medlem

Slängde ihop en liten burgare igår, grillad givetvis

innehåll:

bröd
ketchup
lök/rödlök
bearnaise-sås
sallad
bbq-sås
kött
tomater
bbq-sås
kött
ketchup
bröd

Dold text
Visa signatur

🎮 → Ryzen 7 3800X • GeForce RTX 2080 SUPER
• 16GB DDR4 • ASUS ROG Strix B450-F GAMING
🖥️ → LG 34GK950F - 34" Curved 144hz 21:9 QHD
🎧 → Philips Fidelio X2 / 🎤→ Svive Hydra
🖱️ → Glorious Model D / ⌨️ → Ducky One 2 TKL

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av electric_man:

Den där grytan såg ju lite smågod ut. Har du nåt recept eller så?

Ska se om jag hittar något recept i matbokshyllan senare.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Fick bli pasta med köttfärssås idag!

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Liv&helvete:

Jag stod och velade på om jag skulle ta potatis, eller om jag skulle koka ris till. Men,...nä. Det fick bli bara lax den här gången. Det gick bra det med. Mätt och belåten blev jag med.

Här är ett recept du kan prova
http://foodwishes.blogspot.se/2012/04/salmon-in-parchment-ter...

Permalänk
Medlem

Otroligt rolig och lärorik video gillade berättarrösten direkt, rolig är han också tack för tipset, tur att man kikade in här :).

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för tipset. Det verkar ju inte vara allt för krångligt. Kan ju vara värt ett försök att försöka sig på.

Visa signatur

👻 Konstnär på Hyttgatan 18 & en hängiven spöksamlare på hobbybasis
ASUS M52AD-NR001T | Intel Core i5-4460 | 8GB | Nvidia GTX 960 | Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoleX:

Otroligt rolig och lärorik video gillade berättarrösten direkt, rolig är han också tack för tipset, tur att man kikade in här :).

Chef John är bäst, har följt hans blogg i ett par år
Ibland flikar han in lite torra skämt hehe

Skickades från m.sweclockers.com