Playstation One grafikkrångel

Permalänk
Medlem

Playstation One grafikkrångel

Varje gång jag försöker starta min PsOne så hör man ljud osv men färgerna på skärmen är tvärtom och sen blir det bara kaos jag använder kompositkabel med scartadapter vet nån om det måste va en rgb kabel eller är det psone som knasar ?

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk

Svårt att säga. Först hade jag nog provat med en annan kabel.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Medlem

Färgerna är tvärtom? Allt blir bara kaos?
Vad menar du, att färgerna blir till svartvitt, bilden "Rullar" eller vad? Är det en PAL version av konsolen, har du provat utan skivor spel i etc?

I regel så behöver du bara en RGB kabel för att kunna få färg på NTSC importerade spel på gamla chippade maskiner på gamla TV apparater.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjorten66:

Svårt att säga. Först hade jag nog provat med en annan kabel.

Skrivet av Bi99uy:

Färgerna är tvärtom? Allt blir bara kaos?
Vad menar du, att färgerna blir till svartvitt, bilden "Rullar" eller vad? Är det en PAL version av konsolen, har du provat utan skivor spel i etc?

I regel så behöver du bara en RGB kabel för att kunna få färg på NTSC importerade spel på gamla chippade maskiner på gamla TV apparater.

Jag har provat andra kablar (dock inte rgb) jag har även tryckt i skiva men det verkar inte som att mycket hände bilden är tvärtom och man ser sony loggan när den väl startat blir det bara kaos gröna röda blå pluppar överallt typ som myrkrig

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮

Permalänk
Medlem

och det är PAL Ps1

Visa signatur

7800X3D//4090
MINT XFCE // W11 🤮