Rykteskarusellen inför Apple WWDC – nya Macbook, Retina-skärmar och Ios 6

Permalänk
Melding Plague

Rykteskarusellen inför Apple WWDC – nya Macbook, Retina-skärmar och Ios 6

Inför Apples årliga Worldwide Developers Conference är rykteskarusellen i full gång. På tapeten är en mängd nya datorer, uppdaterade operativsystem och tillbehör.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

7 timmar kvar!
Undra om den kommer bli såhär, Micro USB och 4" skärm

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Medlem

Har alltid missat de tidigare evenemangen, kan det streamas någonstans eller måste man vänta i ett par dagar tills Apple lägger ut det?

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem

Något nytt som de borde presentera är ett nytt och bättre pris på sina produkter

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem

Hade jag inte haft en duglig notebook, så hade jag haft svårt att övertyga plånboken om varför en extremt högupplöst notebook vore en dålig idé.

Fast man kan ju alltid sälja den man har... Hur sexigt är inte fler pixlar, liksom?

Permalänk
Medlem

MB Pro med Ivy Bridge, Kepler och Retina Display låter inte alls dumt! Kanske dags att köpa sig en ny snart, eller en MB Air!

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Hedersmedlem

Air med högupplöst skärm - ja tack! Jag som trodde att jag skulle "slippa" att uppgradera redan i år...

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Har alltid missat de tidigare evenemangen, kan det streamas någonstans eller måste man vänta i ett par dagar tills Apple lägger ut det?

Apple lägger upp streamen dagen efter. Du kan följa event via twitter och live rapportering från bl.a. macrumors och Engadget

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

[http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=8XY841...[/YOUTUBE]

7 timmar kvar!
Undra om den kommer bli såhär, Micro USB och 4" skärm

Tror du de kommer visa en ny iphone? Det tror inte jag :/

Skrivet av tetrisgoat:

Hade jag inte haft en duglig notebook, så hade jag haft svårt att övertyga plånboken om varför en extremt högupplöst notebook vore en dålig idé.

Fast man kan ju alltid sälja den man har... Hur sexigt är inte fler pixlar, liksom?

De pixlar jag inte kan se har jag ingen nytta av ;o

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av mtntwg:

Har alltid missat de tidigare evenemangen, kan det streamas någonstans eller måste man vänta i ett par dagar tills Apple lägger ut det?

idg.se brukar ha streaming, vill jag minnas.

Visa signatur

Jag är en optimist; det är aldrig så dåligt så att det inte kan bli sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m0rk:

Apple lägger upp streamen dagen efter. Du kan följa event via twitter och live rapportering från bl.a. macrumors och Engadget

Skrivet av zyberzero:

idg.se brukar ha streaming, vill jag minnas.

Tackar!

Visa signatur

Intel i5-11400F | Gigabyte Z590I Aorus Ultra | ASUS RTX 3060 Dual V2 OC | Corsair Vengeance LPX 16 GB
Samsung 980 Pro 1 TB | Seagate Exos 7E8 8 TB | WD Red 2 TB | Fractal Design Define Nano S | Fractal Design Ion+ 660W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

Tror du de kommer visa en ny iphone? Det tror inte jag :/

Tror de lanserar den nu och släpper den runt september.
De släpper ju en per år, och 4S kom ut i oktober förra året.

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk

Släpps de nya laptopsen under veckan då eller om någon månad?

Visa signatur

HTPC: Late 2014 Mac Mini
Bärbar: Mid 2012 MacBook Air

Permalänk
Medlem

Apple HDTV?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LillOgi:

MB Pro med Ivy Bridge, Kepler och Retina Display låter inte alls dumt! Kanske dags att köpa sig en ny snart, eller en MB Air!

Låter som en vanlig PC.
Har absolut noll koll på Apple och deras Mac'ar... men är hårdvaran samma som i PC?

Är det bara mjukvarubiten som skiljer Mac o PC nuförtiden.
Tänkte eftersom priset brukar skilja rejält.

Själv har jag nog inte använt en Mac sen fågelholkens tid

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

omg omg omg Det blir en macbook pro om priset blir rätt, har sparat länge nu!

Visa signatur

|Silverstone Fortress II|Intel i5 2500k @ stock|Asus Maximus IV Extreme B3 Intel P67|CM V8|Gainward GTX 570 Phantom|Corsair Vengeance 2x4|Corsair HX 750|Iphone 4 16 Gb|Nokia Lumia 920|Macbook Air 13" 2012 8 gb|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Låter som en vanlig PC.
Har absolut noll koll på Apple och deras Mac'ar... men är hårdvaran samma som i PC?

Är det bara mjukvarubiten som skiljer Mac o PC nuförtiden.
Tänkte eftersom priset brukar skilja rejält.

Själv har jag nog inte använt en Mac sen fågelholkens tid

Jepp, det är precis samma komponenter som en vanlig PC, fast med OSX. Men man kan installera Windows på dom om man vill.

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Låter som en vanlig PC.
Har absolut noll koll på Apple och deras Mac'ar... men är hårdvaran samma som i PC?

Är det bara mjukvarubiten som skiljer Mac o PC nuförtiden.
Tänkte eftersom priset brukar skilja rejält.

Själv har jag nog inte använt en Mac sen fågelholkens tid

Det är inte bara mjukvaran som skiljer. Hårdvaran är densamma, men hur den är byggd är speciell. Det är de bäst byggda datorer enligt mig. Sen har du även små innovativa grejor som gör den värd den extra slanten du betalar. Tex. bakgrundsbelyst tangentbord är standard på deras bärbara, magsafe-laddaren (magnet som håller fast sladden, och lossnar lätt om nån skulle snubbla på den), du kan se återstående batteri fast skärmen är avstäng/något program har fullskärmsläge genom att trycka på en knapp på sidan. Men framför allt, TOUCHPADEN! Apple har haft touchpaden i bra många år, och ändå har ingen annan dator-tillverkare ens varit i närheten av att göra en lika bra.

Jag har en snart tre år gammal MBP, uppgraderad med mer RAM och en SSD och den rullar fortfarande avsevärt snabbare än nyare datorer (beror främst på SSDn) vid vanlig användning som surfande osv. Mina tidigare plastiga laptops gick sönder ungefär en gång per år, medans min Mac fortfarande går

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Tror de lanserar den nu och släpper den runt september.
De släpper ju en per år, och 4S kom ut i oktober förra året.

Brukar inte visa upp förrän tätt inpå lansering heller

Nu använder jag ordet lansering som synonym till släpp

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 16GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av oskarh:

Det är inte bara mjukvaran som skiljer. Hårdvaran är densamma, men hur den är byggd är speciell. Det är de bäst byggda datorer enligt mig. Sen har du även små innovativa grejor som gör den värd den extra slanten du betalar. Tex. bakgrundsbelyst tangentbord är standard på deras bärbara, magsafe-laddaren (magnet som håller fast sladden, och lossnar lätt om nån skulle snubbla på den), du kan se återstående batteri fast skärmen är avstäng/något program har fullskärmsläge genom att trycka på en knapp på sidan. Men framför allt, TOUCHPADEN! Apple har haft touchpaden i bra många år, och ändå har ingen annan dator-tillverkare ens varit i närheten av att göra en lika bra.

Jag har en snart tre år gammal MBP, uppgraderad med mer RAM och en SSD och den rullar fortfarande avsevärt snabbare än nyare datorer (beror främst på SSDn) vid vanlig användning som surfande osv. Mina tidigare plastiga laptops gick sönder ungefär en gång per år, medans min Mac fortfarande går

Du kanske inte skulle köpt så plastiga laptops då? Gillar mac men deras löjliga hårdvara till ofantliga priset blir jag bara ledsen av att se.. 10k för att uppgradera 4gb minne om man inte gör det själv för 400kr.

Visa signatur

Falling In Reverse - Game Over

"Midway upon the journey of our life I found myself within a forest dark, For the straightforward pathway had been lost."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curemylife:

Du kanske inte skulle köpt så plastiga laptops då? Gillar mac men deras löjliga hårdvara till ofantliga priset blir jag bara ledsen av att se.. 10k för att uppgradera 4gb minne om man inte gör det själv för 400kr.

Objection kostar bara 1,8k för att få 8GB ifrån 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoidberg:

Tror de lanserar den nu och släpper den runt september.
De släpper ju en per år, och 4S kom ut i oktober förra året.

Ingen skulle köpa 4S om de visste att 5:an låg runt hörnet.

Visa signatur

Ingen part kan vinna eller förlora en diskussion, då en diskussion är för gruppens gemensamma utveckling kring ett ämne.
►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Är så sjukt taggad för det här! Hoppas på en ny Imac.

Visa signatur

Windows 8: |CPU: Intel 3770k @ 4,2 Ghz | GPU: Gigabyte GTX 770 OC | Mod: MSI Z77A-GD65 | Minne: Corsair 8GB 1600Mhz | PSU: OCZ 600W | Chassi: Nanoxia Deep Silence 1 | SSD: Samsung 830 128gb | HDD: 2 TB Seagate |
Apple: |Iphone 4 32gb|Mac mini (mid 2011)

Permalänk
Medlem

Produktionen av iPhone 4S har varit nedsatt i volym sedan ca en månad tillbaka. Så helt omöjligt är det ändå inte att iPhone 5 dyker upp idag!

Permalänk
Medlem

Undrar om Mac Pro får ett nytt utseende.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Låter som en vanlig PC.
Har absolut noll koll på Apple och deras Mac'ar... men är hårdvaran samma som i PC?

Är det bara mjukvarubiten som skiljer Mac o PC nuförtiden.
Tänkte eftersom priset brukar skilja rejält.

Själv har jag nog inte använt en Mac sen fågelholkens tid

Ja det är i stort sett mjukvaran som skiljer en Mac från en PC och lite design och så.

Visa signatur

Stationär: EVGA X299 Micro | Intel Core i7 7740X | GeForce GTX 1060 6GB | Kingston HyperX 16GB 2666 MHz | WD Blue 3D NAND SSD 500GB
Tillbehör: 3 x LG 21,5" | Corsair Vengeance K65 | Deathadder | Astro A40
Bärbart: MacBook Pro 13" -10 | iPad 2 16Gb

.: Citera för svar :.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RepZi:

Produktionen av iPhone 4S har varit nedsatt i volym sedan ca en månad tillbaka. Så helt omöjligt är det ändå inte att iPhone 5 dyker upp idag!

Kan ju dock bero på att efterfrågan har sjunkit pga 1. dom flesta har redan köpt den och 2 Galaxy S3 har nyligen släppts vilket gjort den har störst efterfrågan.

Jag hoppas på trevliga nyheter till IOS 6, sen om den nya Iphone presenteras så är ju det bara en väldigt stor bonus Men jag skulle tippa på att den presenteras till hösten som 4S gjorde.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att iOS 6 fixar är att 3dje parts applikationer ska få bättre integration med oset, så man kan dela en bild, en länk eller nått annat med tex. Googles gmail app eller whatsapp eller vad man nu råkar använda. Både android och windows phone klarar ju av det, men jag håller inte andan

Sedan så tror jag inte att det kommer någon ny iphone idag, om det kommer en så hoppas jag att det inte blir samma soc som i senaste ipaden, vill ha nått snabbare

Jag är mer intresserad an wp8 i dagsläget en krait wp lur skulle inte sitta helt fel efter den iphone 4 som jag nu haft i snart 2år.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Alltid spännande att se vad Apple visar upp. Så kan de lägga lite mer press på Microsoft och Google samt alla andra.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

Nyheterna i iOS 6 var ju skrämmande dåliga. Visst, kul att de gör ett eget kartprogram, men i värsta fall så kopierar de någonannas data, såsom det sägs att windows gjorde med bing. Integrering med Facebook, nu? de har haft twitter med i leken sedan ett tag tillbaka, men ärligt talat så är den nyheten extremt minimal. Att man kan ändra färgchema, wow, säkert episkt i en appleprodukt, men globalt sätt på mobilmarknaden, vart kan man inte redan det? Det där med att siri inte redan fungerade i iPad var ju bara en fet miss från apples sida, såklart att den skulle fungera out of the box som med iPhone, eller är inte det heller en självklarhet?

Nä, på mobilfronten så tycker jag inte apple har lyckats speiellt bra sedan den första iPhonen kom till marknaden, men vad gäller deras datorer, speiellt macbookPro, så är jag väldigt glad att de går frammåt, det är destå bättre för kunderna, som framförallt intresserar sig i andra företag som då får ligga i med utvecklingen, stark konkurens behövs!

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36