Hämta ut paket utan avi

Permalänk
Medlem

Jisses när man ser hur det går för vissa andra känner man sig lyckligt lottad som inte ens behöver visa upp sitt leg längre, det är bara att gå dit med kolli-id nerskrivet på en bit papper :D..

Btw tlx06 tog du hans förolämpningar jävligt bra. Jag själv skulle ha svårt att motstå att ge gubben en smocka. Thummen upp!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk

SMS- avi brukar ja fylla i att jag vill ha (på dem ställen som har det), då är det bara att uppge 4 siffror till postkärringen så får mat paketet om man har leg med sig ; )

Visa signatur

..counting all the assholes in the room, well I'm defenitly not alone..

Permalänk
Snusfri

Skönt att man aldrig haft sådana där problem (förutom en kille som jobbade på ica som bara ville jävlas för att jag snott hans ex) så har jag alltid fått hämta ut mina paket utan leg.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Inaktiv

Here we go again.

Beställde ett paket fråne ngland via en kille på ebay.

Såg idag att en avilapp hade tirlalt ner, paketet var för stort för att lämnas ut, du kan hämta ut det på okq8

Det vanliga stället alltså. Springer dit, nej vi har inte fått ngt! Wtf, det står ju här på lappen! Nej det ligger i stan.

Ringer posten i stan, väldigt skumt tycker dom. Jag får prata med brevbäraren som lämnade ut paketet, det hade varit förs tort så hon lämnade de på OKQ8!

Dom skulle nu ringa OKQ8 och höra vad fan dom sysslar med. Nu är jag fan riktigt sur, om det visar sig att han hade paketet hela tiden ska jag fan ta med farsan och gå dit och vara riktigt jävla sur.

---

Posten har ringt runt halva stan nu och letat som tokar, de ringde precis och sa att paketet var borta.

Så får jag ett samtal från gubbfan, hej ditt paket ligger här.

Så drar jag dit, dom skyller på att dom skrev fel initsialer på sidan av paketet. Dom hade ksrivit avsändarens. Helvete är dom dumma i huvudet och skriver inisialerna från en person där det står SENDER, och med en adress från ESSEX där det står UK.

Ringde till posten efter ja fått paketet och förklarade hur gubbfan har bettet sig under de gångerna jag varit där, de skulle kontakta honom på måndag, för det var verklig oacceptabelt.

Bildbevis:

Framsidan med frimärke och allt.

Baksidan med SENDER

Sidan där de "skrev fel"

Seriöst, jävla fitthuvud det är precis vad han är...

Permalänk
Medlem

Jag brukar också bli helt till mig när jag beställt någon teknikpryl vill inte vänta på AVI. Ibland blir jag så sugen att jag till och med hämtar paketet på sorteringscentralen, eller vad det heter... De som får posten innan den körs ut till utlämningsombuden.

Dit ringer jag på morgonen, säger att jag väntar på ett visst paket, de frågar om kollinumret, och säger att de skall lägga undan det när de sorterar. Några timmar senare droppar jag förbi och får det. DET är service!

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Jag behöver inte ens kolli-id på mitt ställe, och jag känner inte ens personalen, bara går dit och frågar om där är paket till mig.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Hoppas att posten byter utlämnings ställe, för det är inte upp till "surgubben" missbruka sin "makt" att neka dig att hämta ut paket med kolli nr.
Hur kan inte bedöma hur viktig din post är.Han vet ju inte vad det är i dina paket.

Även om paketet inte är akut viktigt så är det inte han som skall lägga sig i.
Dessutom är det av vikt för internt butiken att paketen kommer fram så fort som möjligt,
därför står det oftast på deras webbsida att paketet går att hämta ut med kolli nr
SAMT att dom mejlar numret vid av sändning.
Jag skulle alldrig beställa från ett företag som inte mejlar mig kollinr.

Är det inte så att dom som lämnar ut paket får betalt för detta?
kan inte tänka att dom gör det som en ren service.

Jag vill gärna veta hur det går, efter att posten kontaktat honom

Visa signatur

Maximus V|i5 3570k|seasonic Mll 520w||8Gb crusial|ASUS GT 430 silent |Sandisk SSD 240 GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Jag behöver inte ens kolli-id på mitt ställe, och jag känner inte ens personalen, bara går dit och frågar om där är paket till mig.


Har jag försökt ett par gånger men de verkligen vägrar. Helt tekniskt omöjligt, går inte att kolla i datorn utan man måste ut och leta genom alla paket.

Det känns extremt kasst av systemet isåfall, men anledningen som jag själv hittat på till detta kan vara att de medvetet gjort så att man inte ska kunna söka på en person av integritetsskäl. Men om de nu kan göra det för dig så...

Permalänk
Medlem

Enda dem gör med kolli-id först är ju att kolla om det finns där, sen scannar dem in paketet när dem väl hittat det

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur lång tid det tar innan man får sms:et?
Det står att mitt paket kom till postens serviceställe idag kl 14.07

Hittade nu svaret längre upp i tråden...

Permalänk
Medlem

Ursäkta för 4 års bump.

Om man vare sig har SMS-nummret (4 siffror) eller kolli-id, kan man få ut paketen ändå? (Självklart har jag legitmation).

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
99:e percentilen

Såhär sa de på mitt ombud när jag, utan kollinummer eller avi, gick in och frågade om det hade kommit något paket till mig:

"SMS, avi, kollinummer." Han räknade på fingrarna för att markera att det är de tre sätt som finns.

Så du ska utan tvekan kunna hämta ut ditt paket om du har kollinummer och leg.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Medlem

Har hämtat ut många paket enbart med kollinummer å leg.

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lynar:

Ursäkta för 4 års bump.

Om man vare sig har SMS-nummret (4 siffror) eller kolli-id, kan man få ut paketen ändå? (Självklart har jag legitmation).

Ja det är det som är poängen.
En del företag tar ut extra betalning för avi eller erbjuder det inte alls.

Permalänk
Skrivet av anon88790:

hasenfrasen han är butikschef.

Förövrigt så gick det perfekt idag. Jag är kanonnöjd. KOmmer in i butiken med 2 papper, 1 med kollisökning från postens sida och 1 med mailet jag skickade till posten.

Det står en ung tjej i kassan, jag lämnar fram kollisökningen + idkort, hon frågar efter avilapp, då sa jag att den kommer imrogon. Så hör gubben detta:

-Ditt paket har inte kommit!
-Jo det har det visst *visar honom stolt kollisökningen*

Han höjer nu rösten betydligt.

-Men jag har ju fan sagt åt dig att inte komma hit utan avilapp, hur jävla trögfattat är du?
-Ursäkta, men jag har varit nere på postkontoret i stan och pratat med dom, det gick alldes utmärkt att hämta ut paket utan avi. Sen så har jag även mailat posten och jag fick detta svar *Visar honom ännu ett papper*

Han går nu därifrån, småsvär för sig själv, och tjejen går och hämtar mitt paket. Jag skriver under, tar paketet under famnen och går fram till gubben som står och ställer upp varor.

-Jag tycker faktiskt du är skyldig mig en ursäkt nu. Du har ingen anledning att skrika på mig sådär.

Nu svär han lite tyst försig själv och går vidare till en annan hylla. Jag vinkar glatt efter honom och säger ha en bra dag och går ut ur macken.

Detta var nog veckans höjdpunkt, är sjukt nöjd med mig själv atm

Du kan faktiskt göra en polisanmälan för kränkning, det sätter gubb skiten på plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Skrivet av quattro-2.6:

Du kan faktiskt göra en polisanmälan för kränkning, det sätter gubb skiten på plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Nej, det kan han inte. Preskriptionstiden i detta fallet borde vara 2 år och killen du citerade skrev detta år 2007.

Permalänk
Medlem

Dom nere på ICA där jag hämtar ut mina saker jag beställer typ känner mig och brukar säga "Tjena **** vad har du beställt denna gång då" Riktigt trevliga människor

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Avstängd

Börjar få samma behandling på mitt lokala ombud som råkar vara en ICA där jag handlar ibland, så varje gång man köper något får man höra "Inga paket idag alltså".

Börjar bli lite störande faktiskt

Permalänk
Skrivet av Aza_gnaget:

Nej, det kan han inte. Preskriptionstiden i detta fallet borde vara 2 år och killen du citerade skrev detta år 2007.

Hehehe, kollade datumet och det var ett tag sedan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Morsan jobbar på ICA där vi hämtar ut paket så bara att ringa och fråga om man fått paket, brukar kunna hämta ut ett par timmar innan man får SMS avin