Permalänk
Medlem
Skrivet av helmius:

http://i.imgur.com/9QTmN.png

Hittade lite mer info, vet inte hur trovärdig den är men det verkar som att det kommer att flyga på räls så att säga.

Synd kanske vart för stark annars eller för svår att få upp(hehe). Hade man använt den rätt med några fler jets som skydd mot andra jets hade dne nog blivit ostoppbar.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem

Roliga är att Spookys endast flyger på natten

Permalänk
Hedersmedlem

Jag hoppas verkligen att den går att skjuta ned eller neutraliseras på något sätt. Blir ingen kul alls om någon kan sitta där hela matchen "odödlig" och få poäng utan att direkt hjälpa laget.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Ugh... Känns inte som BF om man inte kan styra den alls

Permalänk

Äntligen banor som inte badar i skräp och fan å hans moster.
Och klart väder. Tycker alla banor är så jävla grådassiga...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Jag hoppas verkligen att den går att skjuta ned eller neutraliseras på något sätt. Blir ingen kul alls om någon kan sitta där hela matchen "odödlig" och få poäng utan att direkt hjälpa laget.

Fast om den funkar som UAV i BFBC2 så kan man ju bara skjuta spelaren som står vid en dator och styr den.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

ac-130 kan ju bli roligare i bf än vad den är i cod om det är så att den inte är lika op so den är i cod^^

Visa signatur

i7 2600k ;Corsair H80i med två Noctua NF-P12 PWM;8GB Corsair Vengeance;EVGA GTX 760 4GB; Sabertooth p67; Plexgear PS-600; Crosair Force GT; Coolermaster HAF X ;

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kogster:

Fast om den funkar som UAV i BFBC2 så kan man ju bara skjuta spelaren som står vid en dator och styr den.

Däremot var UAV-konsollen i uncap-basen och man vill helst ha regel på att inte campa eller skjuta in i uncap-baser, samt att det är svårt för fienden att döda någon där ändå då dom inte kan gå in.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Däremot var UAV-konsollen i uncap-basen och man vill helst ha regel på att inte campa eller skjuta in i uncap-baser, samt att det är svårt för fienden att döda någon där ändå då dom inte kan gå in.

På Heavy metal var den vid mitt basen.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

Tänk till lite nu, det skulle oftast suga ifall att man styrde en ac-130 själv. Kolla bara på dom flesta piloter ni stöter på, dom kan inte flyga för fem öre.

Sen går det ju inte att gämföra med bomb planen från Battlefield 1942, då var man ju tvungen att flyga över det man skulle attackera. Nu skjuter man ju snett nedåt från långa avstånd.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av freefall552:

Tänk till lite nu, det skulle oftast suga ifall att man styrde en ac-130 själv. Kolla bara på dom flesta piloter ni stöter på, dom kan inte flyga för fem öre.

Sen går det ju inte att gämföra med bomb planen från Battlefield 1942, då var man ju tvungen att flyga över det man skulle attackera. Nu skjuter man ju snett nedåt från långa avstånd.

I hardcore tycker jag de flesta piloter är godkända. Inta alltid särskillt bra men godkända iallafall.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk

OJOJ...ni BF3 spelare snackar alltid om realism och gnäller alltid på oss som gillar COD...ni tycker att det blir som en COD-klon om man inför en AC-130 som man inte får flyga...ni vill ha realism...ändå vill ni flyga AC-130 som ensam pilot!?
Va fan tror ni att endast en pilot flyger en sådan kärra i verkligheten?...väx upp nu för tusan!

AC-130 Specifications
Crew AC-130H
14 crew consisting of:
pilot
co-pilot
navigator
fire control officer.
electronic warfare officer
flight engineer
loadmaster
low-light TV operator
infrared detection set operator
5 aerial gunners

AC-130U
13 crew consisting of:
pilot
co-pilot
navigator
fire control officer.
electronic warfare officer
flight engineer
loadmaster
all-light-level TV operator
infrared detection set operator
4 aerial gunners

http://airforce.americanspecialops.com/aircraft/ac-130/

Om ni vill ha realism då skall ni ha 13-14 spelare som bemannar planet...och då har ni ingen kvar på marken att skjuta på...för ni vill väl skjuta eller vill ni endast flyga?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Fidel Castro:

OJOJ...ni BF3 spelare snackar alltid om realism och gnäller alltid på oss som gillar COD...ni tycker att det blir som en COD-klon om man inför en AC-130 som man inte får flyga...ni vill ha realism...ändå vill ni flyga AC-130 som ensam pilot!?
Va fan tror ni att endast en pilot flyger en sådan kärra i verkligheten?...väx upp nu för tusan!

Ja vi BF-spelare gnäller alltid om realism i ett spel där vi blir helade av en låda på marken och respawnar efter att vi blivit dödade. Du kanske misstog oss för ARMA-spelare.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Med tanke på att Battlefield 2 kom ifrån BF1942 modden "Desert Combat", och där hade de även en AC-130 som man kunde sitta 4-5 personer i o panga på samt flyga den, så tror jag absolut inte att detta är en COD ripoff, rättare sagt är det COD som gjort ripoff om något. Myten är krossad, och vi kan nu gå vidare till det intressanta!
http://www.youtube.com/watch?v=PsXq57wd8A8

jag tror detta kommer bli mycket skoj, kanske för folk som är medvetna om sina stats så kan de bli lite jobbigt kanske, men med tanke på att jag spela spel för att det är kul och inte stats beroende, så tror jag dessa kartor kommer bli fullkomligt awesome!

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
backup 144Hz AOC 1080p, zotax rtx3070 8gb, i7 10700K,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB a2000 + mer lagring, Seasonic 650 gold, phantek p300 Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC rtx3050, ryzen 5500, stock cooler, 16GB 3200, 1tb Samsung PM9A1, 2TB HDD,seasonic 550w gold, Mission SG1 chassi

Permalänk
Medlem

Det var fruktansvärt kul att åka runt med den i DC, men att sitta i luften och skjuta massa bomber utan kontroll på vart man åker känns lite trist. Antingen blir man nerskjuten omgående, eller så blir det ett tiotal gratiskills omgående. Nej, finns ingen mellanting!

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomas5011:

ac-130 kan ju bli roligare i bf än vad den är i cod om det är så att den inte är lika op so den är i cod^^

Den är byggd för att vara OP i verkligheten lol

Permalänk
Medlem

Som det ser ut nu,

Planet har plats för 2 personer, en för kanoner och en för kulspruta
Båda kommer att kunna använda Flares
Du kan endast _spawna i_ planet när du är död, du kan sedan hoppa ur planet när du spawnat i det, för att tex landa i en fiendebas
Planet kommer att kunna skjutas ner som vanliga plan, via kulspruta och målsökande missiler tex
Det kommer flyga i en cirkel runt banan hela rundan

Som många säger i tråden så kan det VÄLDIGT LÄTT användas på fel sätt, om man kan styra den själv, så det är inte bara negativt att man inte kan flyga den.

Hällre att inte styra.. än inget alls.

Visa signatur

Projektlogg: Vector Qlimax

X APEX, 8700K @ 5200MHz, Trident Z 16GB @ 4133MHz CL16, RTX 2080 Ti, 970 M.2 SSD, RM1000x, EK A240

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Den är byggd för att vara OP i verkligheten lol

Den är inte OP någonstans i verkligheten.
Kan väl vara bra mot fattiga länder som bara kan försvara sig med ak-47 och RPG-7

Permalänk
Visa signatur

Livet är som ett avloppsrör, långt och fullt med skit.

Citera om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Den är inte OP någonstans i verkligheten.
Kan väl vara bra mot fattiga länder som bara kan försvara sig med ak-47 och RPG-7

Flyger endast på natten
Flyger endast i no fly zones
Har aktiv störning för radar baserade vapensystem
Har fakelfällning mot IR styrda vapensystem

'nuff said

Permalänk
Medlem

Så länge banorna inte är så jävla grådassiga som Grand Bazzar och Canals så blir jag nöjd.

Visa signatur

Intel i5 3570 | MK MSI Z77A-S01 | GTX 780 | OCZ Agility 3 120 | Corsair 16GB DDR3 | Corsair TX 650W 80+ | Asus Xonar D2X | Logitech Z5500 | Sennheiser 166 | Fractal Design Define R3

- Steam ID: Jappse ; Battlelog: Olawert ' Want a cookie?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kinekin:

Ja vi BF-spelare gnäller alltid om realism i ett spel där vi blir helade av en låda på marken och respawnar efter att vi blivit dödade. Du kanske misstog oss för ARMA-spelare.

Jag vill ha Engineern's torch! Skulle öppna en bilvekstad direkt! Kunden kommer bilen, sätter sig o tar en kaffe. Jag fräser på bilen o vips så har han 4 nya däck med fälg o glappet i spindelleden är borta.

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DAoG:

Den är inte OP någonstans i verkligheten.
Kan väl vara bra mot fattiga länder som bara kan försvara sig med ak-47 och RPG-7

Liknande gjorde en jävla nytta i vietnam. Fast de föll ju under kategorin fattiga länder.

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av bandite:

Jag vill ha Engineern's torch! Skulle öppna en bilvekstad direkt! Kunden kommer bilen, sätter sig o tar en kaffe. Jag fräser på bilen o vips så har han 4 nya däck med fälg o glappet i spindelleden är borta.

Jag skulle sälja medpacken till högst bjudande sjukhus, lådan som fixar alla skador inom sekunder!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rasmus117:

Jag skulle sälja medpacken till högst bjudande sjukhus, lådan som fixar alla skador inom sekunder!

Och om den inte funkar så fixar defibrilatorn allt snabbare

Visa signatur

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kogster:

Och om den inte funkar så fixar defibrilatorn allt snabbare

haha sant!