Varför får vi betala 69.50$?

Permalänk
Medlem

Varför får vi betala 69.50$?

Jag tänkte skaffa Premium, hade det kostat 50$ hade det varit värt det. Men det kostar 500kr i Origin, aka 69.50$...

Finns det något sätt att få Origin att betala i Dollar? Jag förlorar ju bara på att köpa Premium nu.

Permalänk
Medlem

$77 for Norwegians.
$62 for French.
$67 for Danes...

källa
http://www.reddit.com/r/battlefield3/comments/uktpq/ea_just_s...

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem

Priset i dollar är exklusive moms

Permalänk
Medlem

någon som vet när alla dessa expansioner släpps ens ?

Permalänk

50 U.S. dollars = 359.376123 Swedish kronor

359 * 1,25 = 448,75 Swedish kronor

Sen har dom höjt ytterligare, för att vi i Sverige är rikare, och är fina kor.

Visa signatur

i7-6700K 4,8 GHz @ 1,350 V | ASUS Maximus VIII Ranger | Corsair LPX 4x8GB | Gigabyte 3070 Eagle | P2 850 W | Silverstone FT02 |

Permalänk
Medlem

Nu ska vi se...
BF3 för 499kr
Ny dator 12000kr
Back to Karkand 149kr
Premium 499kr

Detta börjar bli DYRT

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Nu ska vi se...
BF3 för 499kr
Ny dator 12000kr
Back to Karkand 149kr
Premium 499kr

Detta börjar bli DYRT

Back to Karkand ingår i Premium.

Permalänk
Medlem
Skrivet av m96odni:

Back to Karkand ingår i Premium.

jojo men har ju redan köpt b2k för längesen hehe

ryktet går att om man bryter språk/land på ea.com så får man ner priset )

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

jojo men har ju redan köpt b2k för längesen hehe

ryktet går att om man bryter språk/land på ea.com så får man ner priset )

Blev 375kr med paypal

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

jojo men har ju redan köpt b2k för längesen hehe

ryktet går att om man bryter språk/land på ea.com så får man ner priset )

Jag provade, så fort man börjar trycka på att köpa saker ändras den till svenska igen, och därmed priset.

Permalänk
Medlem

jag köpte bf3 för 200 kr, aldrig i livet att jag tänker lägga 400 spänn extra för dlc, så bra tycker jag inte att spelet är...

Visa signatur

Moderkort: AsRock P67 Extreme4 GEN 3 Grafikkort: Asus GeForce GTX1070 STRIX 8GB OC Processor: Intel I5 2500K Kylare: Corsair H100 RAM: 16GB Corsair Vengeance CL9 1600Mhz Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 650W Modulär Chassi: Corsair Carbide 500R Systemdisk: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB Tangentbord: Corsair K70 RGB Mus: Mionix NAOS 8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nagel:

Blev 375kr med paypal

Utveckla.

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem
Skrivet av kabex:

Utveckla.

Jag vill också veta! Har aldrig använt Paypal dock. Regga sig som amerikan och få det i USD?

Permalänk
Medlem
Skrivet av candyraver:

Nu ska vi se...
BF3 för 499kr
Ny dator 12000kr
Back to Karkand 149kr
Premium 499kr

Detta börjar bli DYRT

Mjo, tur att spelet kostade 150:- på release och inte 499:-
Sen b2k 75:- under rea

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Spel är alldeles för dyra. Och dessutom ska man betala för expansioner, förr så behövde man inte betala för att få det. Utan det är girighet som ställer till det. EA och Actvision bryr sig bara om pengar, det är så jävla tragiskt.

Visa signatur

I5 2500K 6870 windforce 915/1024 Coolit Eco
Asus P8P67 EVO Fractal design r2 XFX XXX 650w
Razer Lycosa/ Razer DA Benq G2420HD Logitech X-530

Permalänk
Medlem

Jag har köpt det och jag klagar inte på priset. Har 200-någonting-timmar i BF3, helt klart billiga pengar per timma spelad. Datorn var dyrare

En hobby måste få kosta någonting.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.

Permalänk
Medlem

499 kr för expansions? Seriöst? 300 kanske... MAX! De kan ju inte ta mer än det kostar att köpa själva spelet!? Hur tänker dom egentligen?

Visa signatur

|ASUS P8P67 PRO||Asus GTX 580 DC II @ 900MHz||I5 2500K @ 4,6Ghz||Antec 620||Arctic Mx-4||Corsair Vengeance 16GB 1600MHz||Intel SSD 510 - 250GB||2x WD Green 2TB||Samsung 22X DL SH-222AB||Corsair HX 850w|| Thermaltake Level 10 GT Black||Sennheiser PC 360||Asus Xonar D2X||Philips 273E3LH||Razer Lycosa||Intellimouse 3.0|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Spel är alldeles för dyra. Och dessutom ska man betala för expansioner, förr så behövde man inte betala för att få det. Utan det är girighet som ställer till det. EA och Actvision bryr sig bara om pengar, det är så jävla tragiskt.

Ursäkta mig? Förr behövde man inte betala för expansioner?

Sedan när behövde man inte betala för expansioner?

Talar du om DLC som utvecklare skickar ut för att försöka få fler att köpa spelet?

Du har alltid behövt betala för expansioner.

Sluta vara girig.

Vad har EA och Activision med saken att göra?

Edit: Håller med om att 70 dóllar-és är väldigt mycket för en expansion. Men det har inte med mitt inlägg att göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Ursäkta mig? Förr behövde man inte betala för expansioner?

Sedan när behövde man inte betala för expansioner?

Talar du om DLC som utvecklare skickar ut för att försöka få fler att köpa spelet?

Du har alltid behövt betala för expansioner.

Sluta vara girig.

Vad har EA och Activision med saken att göra?

Edit: Håller med om att 70 dóllar-és är väldigt mycket för en expansion. Men det har inte med mitt inlägg att göra.

call of duty 4 modern warfare. visst det var mer uppdateringar än expansioner med du fick nya banor

Visa signatur

Moderkort: AsRock P67 Extreme4 GEN 3 Grafikkort: Asus GeForce GTX1070 STRIX 8GB OC Processor: Intel I5 2500K Kylare: Corsair H100 RAM: 16GB Corsair Vengeance CL9 1600Mhz Nätaggregat: Fractal Design Newton R2, 650W Modulär Chassi: Corsair Carbide 500R Systemdisk: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB Tangentbord: Corsair K70 RGB Mus: Mionix NAOS 8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av paxi:

499 kr för expansions? Seriöst? 300 kanske... MAX! De kan ju inte ta mer än det kostar att köpa själva spelet!? Hur tänker dom egentligen?

Jag är rätt säker på att det priset är för alla expansioner de kommer att släppa, vilket känns som ett bra pris!

För visst är det 500:- för Premium där alla kommande expansioner ingår?

Rätta mig om jag har fel dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ashzala:

Ursäkta mig? Förr behövde man inte betala för expansioner?

Sedan när behövde man inte betala för expansioner?

Talar du om DLC som utvecklare skickar ut för att försöka få fler att köpa spelet?

Du har alltid behövt betala för expansioner.

Sluta vara girig.

Vad har EA och Activision med saken att göra?

Edit: Håller med om att 70 dóllar-és är väldigt mycket för en expansion. Men det har inte med mitt inlägg att göra.

Alltid behövt betala för expansioner ? va? BC2 släppte mappacks kostnadsfritt till PC (Heavy Metal, Harvest Day etc) Detta var inte mer än för 2 år sen.

Vill man backa bandet ännu mer så har du CS, ett perfekt exempel på att kartor och skins inte kostar något. Bara att ladda ner och köra.

Det som har kostat innan har oftast/nästan alltid varit expansioner till singleplayer-spel.

Men visst, DICE har tagit betalt för expansions förut i BF2 (även om dessa expansions senare kom kostnadsfritt i en patch).

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk

Håller med ang. att betala 500 kronor för mer kartor och vapen. Visst, dom ska ha betalt för det jobb dom gör. Men å andra sidan.
Jag skulle ALDRIG betala 1000:- för ett spel. Om man inte fick en butler på köpet, eller en hund.

Permalänk
Medlem

Får se om jag köper det, är bara ute efter kartorna och vapnen, det som är mest svinigt av EA vill jag påstå är att man får map packsen två veckor tidigare med premium, känns bara fel, dock så är det ju bara två veckor.. Det går fort under sommarn åtminstonde!

Men å andra sidan, skulle man ångra sig när man redan köpt 2-3 mappacks.. Då blir det dyrt och ovärt, så får ta och bestämma mig snart..

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mithras:

Alltid behövt betala för expansioner ? va? BC2 släppte mappacks kostnadsfritt till PC (Heavy Metal, Harvest Day etc) Detta var inte mer än för 2 år sen.

Vill man backa bandet ännu mer så har du CS, ett perfekt exempel på att kartor och skins inte kostar något. Bara att ladda ner och köra.

Det som har kostat innan har oftast/nästan alltid varit expansioner till singleplayer-spel.

Men visst, DICE har tagit betalt för expansions förut i BF2 (även om dessa expansions senare kom kostnadsfritt i en patch).

vänta här nu? mappacks, skins, banor? de du nämner är DLC (Downloadable content), och där finns det både kostnadsfria och sådana som kostat pengar, som alla bf3 DLC´s kommer göra och som detta "premium" är, med expansions så tänker nog jag mer att man betalar för något som förändrar spelet såppas mycket, t ex storymässigt som diablo2 lord of destruction, eller som alla wow expansionerna efter vanilla versionen, eller varför inte guild wars, fast där blir det mera "fristående expansion". Äh, alla sims efter "huvudspelet" är ju en expansion...?

edit:
http://en.wikipedia.org/wiki/Downloadable_content
http://en.wikipedia.org/wiki/Expansion_pack
wiki ftw

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk

Skulle också vilja veta om man får alla expansioner med premium, eller bara CQ och B2K? Är lite oklart hur de ligger till, då de skriver olika saker typ överallt...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av farekim:

Jag tänkte skaffa Premium, hade det kostat 50$ hade det varit värt det. Men det kostar 500kr i Origin, aka 69.50$...

Finns det något sätt att få Origin att betala i Dollar? Jag förlorar ju bara på att köpa Premium nu.

Du måste inte köpa Premium, det är valfritt. Du bor i Sverige och betalar svensk moms, det pris som anges i dollar är utan amerikansk "moms" vilken är olika beroende på vilken stat man bor i. Inkomstskatten i Sverige är olika beroende på var man bor, fruktansvärt orättvist. Världen är full av sådana här hemska orättvisor.

Permalänk
Medlem

Såg att webbhallen hade det för 429 kr blir kanske billigare i någon annan webbshop

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem

500kr då får man
5 DLC'n som kommer släppas
unika ingame content som kommer släppas varje månad (antagligen weapon camos o grejer)
dubbel exp event varje månad
sen nån bonus content som kmr var 2-3 månad ingen aning vad det e
förtur i kö till servrar
och massa andra grejer helt klart värt 500kr i mina ögon

Visa signatur

What I have shown you is reality. What you remember, that is the illusion.
twitch.com/MrFEGISEN

Permalänk
Medlem

Lite kul när folk sitter och jämför priser mellan sverige och usa.
Undra hur många som står och gnäller i kassan på McDonalds över att den meny inte kostar lika många dollar som i usa....

Alla vet att sverie är dyrt!

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dskjono:

Spel är alldeles för dyra. Och dessutom ska man betala för expansioner, förr så behövde man inte betala för att få det. Utan det är girighet som ställer till det. EA och Actvision bryr sig bara om pengar, det är så jävla tragiskt.

Vill minnas att jag Betalade för alla Command & Conquer expansions och alla red alert, det var väl runt 95-96 nån gång, men det är klart, kan ju vara EA`s fel det med

Visa signatur

NZXT H440 - MSI Z97 Gaming 5 - Intel core i5-4690K - Noctua NH-D15 - 2x Gigabyte r9 280x Windforce 3X - Corsair XMS3 DDR3 4x2GB - Corsair TX850M - Samsung evo 840 1TB - 4x Seagate Constellation ES 2TB
HTC Legend> LG Optimus 2x> Nokia Lumia 800> HTC One X > HTC one > LG G2 > Motorola Nexus 6 > Samsung galaxy S7
Surface pro 3 i3 64GB
Hellre att det aldrig fungerar än att man öppnar instruktionsboken!