Permalänk
Medlem
Skrivet av saturday_sun:

Den klarar Quake III!

Skrivet av flIpz0R:

Ah så jävla coolt!

Kolla en demo här! http://www.youtube.com/watch?v=e_mDuJuvZjI

Skulle inte kalla 20fps att "klara". Visst det går att starta men att "klara" tycker jag, och troligen fler, att man ska ha 60>fps i FPS spel och 30>fps i andra spel.

Raspberry är en kul produkt men jag skulle vilja ha monteringshål så man kan bygga ett chassi till den. Har för mig att dom någon gång skrev att det skulle komma i senare modeller så jag väntar på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Skulle inte kalla 20fps att "klara". Visst det går att starta men att "klara" tycker jag, och troligen fler, att man ska ha 60>fps i FPS spel och 30>fps i andra spel.

Raspberry är en kul produkt men jag skulle vilja ha monteringshål så man kan bygga ett chassi till den. Har för mig att dom någon gång skrev att det skulle komma i senare modeller så jag väntar på det.

I speltermer neh, men det finns ju ingen som seriöst skulle spela quake på den. Det är en liten och klen maskin, det är ju från början en instegsdator för programmering och det är ju skittufft att en så liten dator kan klara av quake i 20fps.

Det finns jättefina chassin, men vet inte om det är vad du söker? http://www.modmypi.com/products.php

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

I speltermer neh, men det finns ju ingen som seriöst skulle spela quake på den. Det är en liten och klen maskin, det är ju från början en instegsdator för programmering och det är ju skittufft att en så liten dator kan klara av quake i 20fps.

Det finns jättefina chassin, men vet inte om det är vad du söker? http://www.modmypi.com/products.php

Jo, det är ganska coolt att man kan få 20fps ifrån ett kreditkort med portar.:D Det jag menar är att man kan misstolka "klarar" som att man kan spela med 60fps.

Det finns säkert massa fina chassin, men jag tänkte göra ett eget på kul. Min ide var att göra en minimodell av av något av mina två gigantiska midi tower chassin och använda som en HTPC. Det skulle då likna en FD define r3 eller Corsair 600T, med plats för minst en hårddisk eller något som liknar Hårddisks hållarna fast för USB-stickor. Bara som ett lite kul projekt, och skulle då vilja ha skruvhål för att fästa den som ett moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av swesen:

Jo, det är ganska coolt att man kan få 20fps ifrån ett kreditkort med portar.:D Det jag menar är att man kan misstolka "klarar" som att man kan spela med 60fps.

Det finns säkert massa fina chassin, men jag tänkte göra ett eget på kul. Min ide var att göra en minimodell av av något av mina två gigantiska midi tower chassin och använda som en HTPC. Det skulle då likna en FD define r3 eller Corsair 600T, med plats för minst en hårddisk eller något som liknar Hårddisks hållarna fast för USB-stickor. Bara som ett lite kul projekt, och skulle då vilja ha skruvhål för att fästa den som ett moderkort.

Ah, men tror nog inte att det blir hål implementerat i den på ett bra tag, du får borra hål i skiten!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

Vad kostar själva kortet ?

Permalänk
Medlem

2 n 1/2 men heheh jag e bäst
men vänta var har du filmerna? i ett minne eller delar du med din dator? tangenbord/mus finns? sånt här kan man ju ha bakom tv:n, så varför på markenXD

Permalänk
Medlem

Jävlar vilket fint chassi! Finns det i ATX-storlek också?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fabbelucious:

Vad kostar själva kortet ?

Projektet drivs utan vinstintresse, kolla in www.raspberrypi.org

Skrivet av Gulbanan:

2 n 1/2 men heheh jag e bäst
men vänta var har du filmerna? i ett minne eller delar du med din dator? tangenbord/mus finns? sånt här kan man ju ha bakom tv:n, så varför på markenXD

Jag streamar filmerna från min stationära dator och styr sedan systemet med XBMC remote från min telefon.

Skrivet av HerrGoreMann:

Jävlar vilket fint chassi! Finns det i ATX-storlek också?

Bara börja vika!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

Mycket kul att se, gjorde en hel presentation om Model A och B i skolan och skulle gärna vilja ha en. Vart köpte du den ifrån?
Hoppas att det blir lättare att få ta i senare. +4!

Permalänk
Medlem
Skrivet av flIpz0R:

Jag streamar filmerna från min stationära dator och styr sedan systemet med XBMC remote från min telefon.
!

chill ju, ska kanske skaffa mej en, kan.man överklocka den för högre fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dutchclocker:

Mycket kul att se, gjorde en hel presentation om Model A och B i skolan och skulle gärna vilja ha en. Vart köpte du den ifrån?
Hoppas att det blir lättare att få ta i senare. +4!

Jag köpte den från RS Components, förbeställde vid releasen i februari så det var väl en väntetid på ca 3 månader Men tillverkningstakten snabbas upp hela tiden. Har du beställt en?

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gulbanan:

chill ju, ska kanske skaffa mej en, kan.man överklocka den för högre fps?

Ah de flesta klarar väl nästan 100 mhz över stock, vet inte hur mkt det gör på fpsen dock

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

var kan man köpa denna ?? skulle va bra som htpc !!

Permalänk
Medlem

var kan ja beställa !!! ??? slänga ut htpc:EN och tjepa fasst denna bakom tv , och använda ett trådlöst tangentbord för att ligga i soffan och slö surfa !!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av albin98:

var kan man köpa denna ?? skulle va bra som htpc !!

Skrivet av albin98:

var kan ja beställa !!! ??? slänga ut htpc:EN och tjepa fasst denna bakom tv , och använda ett trådlöst tangentbord för att ligga i soffan och slö surfa !!!

http://lmgtfy.com/?q=raspberry+pi&l=1

Är jävligt lång leveranstid på de, jag beställde på releasen och fick vänta 3 månader. Så om ni vill ha en, beställ så fort ni kan.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Hade varit jäkligt sexigt att gjuta in hallonet i plexi eller liknande genomskinligt material.

Visa signatur

[Silverstone Raven 02] [Intel SSD 320 80GB+ WD 1Tb Caviar green] [Asus P7P55D EVO] [Intel i7 2600K]
[
Corsair H70] [Zotac GTX 470 SLI] [2x4096MB Corsair Vengance 1600mhz CL9] [Corsair HX 850W 80+]

Permalänk
Medlem

Grymt chassi!

Permalänk
Skrivet av Wisp_86:

Hade varit jäkligt sexigt att gjuta in hallonet i plexi eller liknande genomskinligt material.

Finns en kille som gör kit som man får bygga ihop i plexi, blir drygt 150kr med frakt, blir nog en sån till mitt hallon om det inte dyker upp något häftigare innan jag får den:

Mer info: http://raspi.co.uk/?p=96

Permalänk
Medlem
Skrivet av Expertive:

Finns en kille som gör kit som man får bygga ihop i plexi, blir drygt 150kr med frakt, blir nog en sån till mitt hallon om det inte dyker upp något häftigare innan jag får den:

http://raspi.co.uk/images/raspi_case/raspi_assembled_2.jpg

Mer info: http://raspi.co.uk/?p=96

Ah, jag får förhoppningsvis hem en prototyp i veckan på ett plastchassi, bilder kommer!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Skönt att nån lägger upp lite bild men fan köp ett chassi till den stackarn.
https://www.modmypi.com/shop/. Gick för 130kr ink frakt. lätt värt det.

Permalänk
Medlem

Tack för titten! Jag fick beställt min ikväll. 351 kr gick det på. Får den inom 8 veckor! LOL

Visa signatur

W2000 på 108" ramspänd, VF1000SWA, Corsair RM750x, Ryzen 5 1600 @ 3,85 GHz, ASUS Prime B350M-A, CORSAIR RGB 16GB @ 2933 MHz, SSD 850 EVO 250GB, Crucial MX500 M.2 500GB, 290x Matrix

Permalänk
Medlem

Beställde två Raspberry i slutet på mars. Fick dem nu för dryga veckan sen och har hårdtestat dem med Raspbmc. Funkar ju utmärkt. Både 1080p och 720p. Rekommenderar de starkt som HTPC. Har haft igång den ena under 3-4 dagars tid och har inte varit några problem med vare sig värme eller seghet. Har lyckats hänga xbmc ett par gånger dock. Detta har varit när jag pumpat hd-film från Youtube, jag skulle pausa eller stoppa eller vad det var och då hängde det sig. Men annars har det funkat kalas med även Youtube. Idag gör jag lika dant som jag tidigare gjorde med min dyra mac mini, den behöver jag inte längre.

Permalänk
Medlem

Beställde min vid releasen och väntar den innan juni är slut...

Men ni som har fått den och kör Raspbmc på den, fixar den högupplöst ljud, tex DTS-HD?
Fast stödet för det kanske inte är inlagt i Raspbmc...

Visa signatur

HTPC 1/server: i5 4460, GTX 1060 3Gb, SilverStone Grandia GD08 + Silverstone Nightjar 400W (passivt) (Tyst och bra, ROON och mediaserver)
HTPC 2: I3 6100, Kolink Satelite, 12GB DDR3 1600MHz
Speldator 1 (Sonens): I7 3770 + GTX 1070, 32GB DDR3 1600MHz, Corsair Carbide 275R
Speldator 2 (Dotterns): Ryzen 2700X, 16Gb DDR4 2666MHz, s340 Elite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ganksta:

Skönt att nån lägger upp lite bild men fan köp ett chassi till den stackarn.
https://www.modmypi.com/shop/. Gick för 130kr ink frakt. lätt värt det.

Några riktigt fräcka chassin är på ingång skulle jag tro. Bilder kommer

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem

Two and a Half Men, avsnittet när Charlies polare kommer och hälsar på och dör ute på altanen, "If you're late you dont get the spit - and trust me, you want the spit.". Från vart beställde du din Pi? Farnell eller RS components?

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem
Skrivet av deegan:

Two and a Half Men, avsnittet när Charlies polare kommer och hälsar på och dör ute på altanen, "If you're late you dont get the spit - and trust me, you want the spit.". Från vart beställde du din Pi? Farnell eller RS components?

Hahaha du kan dina grejer! Ohja, you want the spit.

Jag beställde faktiskt från både, men då jag fick leverensbesked från RS mycket snabbare avbeställde jag min hos Farnell. Hos RS skulle jag få min i maj och hos farnell i juni, så det var en baggis o välja!

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk

Hur pass väl klarar den tunga killersamples i 1080p t.ex. Birdscene från Planet Earth ( http://forums.plexapp.com/index.php/topic/3029-1080p-test-mkv... ) och hur många frames droppar den på vid olika bitrates? Sen om den klarar det över nätverket har ju huvudsakligen och göra med med hur pass bra nätverksutrustning man har samt hur mycket man buffar.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Skrivet av flIpz0R:

Hahaha du kan dina grejer! Ohja, you want the spit.

Jag beställde faktiskt från både, men då jag fick leverensbesked från RS mycket snabbare avbeställde jag min hos Farnell. Hos RS skulle jag få min i maj och hos farnell i juni, så det var en baggis o välja!

Hur beställde du från RS?
Reggade mig (för man måste det för att lägga intresseanmälan?) men land stod bara som UK, kunde inte välja..?

Kunde lägga intresseanmälan hos Farnell iaf.
Vilken är "dyrast" att handla från?

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=|ZetaXtreme|=-:

Hur pass väl klarar den tunga killersamples i 1080p t.ex. Birdscene från Planet Earth ( http://forums.plexapp.com/index.php/topic/3029-1080p-test-mkv... ) och hur många frames droppar den på vid olika bitrates? Sen om den klarar det över nätverket har ju huvudsakligen och göra med med hur pass bra nätverksutrustning man har samt hur mycket man buffar.

De där länkarna är nedstängde, om du hittar några nya kan jag prova

Skrivet av twebbas:

Hur beställde du från RS?
Reggade mig (för man måste det för att lägga intresseanmälan?) men land stod bara som UK, kunde inte välja..?

Kunde lägga intresseanmälan hos Farnell iaf.
Vilken är "dyrast" att handla från?

Ah jag reggade också en intresseanmälan hos RS, dock vid release, vet inte om det är likadant nu. Men då var det så att man registrerade bara namn och email sen när det är din tur så får man registrera kreditkort och skit så kommer de skicka den i tur och ordning.

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Skrivet av flIpz0R:

De där länkarna är nedstängde, om du hittar några nya kan jag prova

Ah jag reggade också en intresseanmälan hos RS, dock vid release, vet inte om det är likadant nu. Men då var det så att man registrerade bara namn och email sen när det är din tur så får man registrera kreditkort och skit så kommer de skicka den i tur och ordning.

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=32656

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]