Permalänk

ATX-chassi för 360-rad

Jag letar efter ett bra ATX-chassi som jag kan få in en 360mm radiator i. Det får kosta max 1500 och ska vara så litet som möjligt Tror ni att det skulle gå hyffsat lätt att sätta in en 360 i fronten på ett phantom 410?

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag letar efter ett bra ATX-chassi som jag kan få in en 360mm radiator i. Det får kosta max 1500 och ska vara så litet som möjligt Tror ni att det skulle gå hyffsat lätt att sätta in en 360 i fronten på ett phantom 410?

Nej det går tyvärr inte. 410 har bara plats för 2x 120 eller 1x 140 fläkt i fronten. De enda chassit jag kan komma på som har plats med 360 radiator är Switch 810 och Shinobi xl, dock så är det väldigt stora.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Nej det går tyvärr inte. 410 har bara plats för 2x 120 eller 1x 140 fläkt i fronten. De enda chassit jag kan komma på som har plats med 360 radiator är Switch 810 och Shinobi xl, dock så är det väldigt stora.

Tror du inte att skulle gå om man gjorde hål i 5,25" platserna då? Jag tycker att det ser möjligt ut utan väldigt mycket jobb...

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Tror du inte att skulle gå om man gjorde hål i 5,25" platserna då? Jag tycker att det ser möjligt ut utan väldigt mycket jobb...

Jaha du tänkte modda Då vet jag faktiskt inte. FD arc har väll annars plats med en 360 rad i taket?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Jaha du tänkte modda Då vet jag faktiskt inte. FD arc har väll annars plats med en 360 rad i taket?

Ja, arc kanske är något vill helst ha något snyggt som ändå inte är för mycket. Jag vill ju inte att fokus ska flyttas från insidan till utsidan av lådan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag letar efter ett bra ATX-chassi som jag kan få in en 360mm radiator i. Det får kosta max 1500 och ska vara så litet som möjligt Tror ni att det skulle gå hyffsat lätt att sätta in en 360 i fronten på ett phantom 410?

Den här killen moddade ett antec p280: http://www.sweclockers.com/galleri/8968-vattenkylt-p280
Dock tycker jag det är lite synd att "förstöra" ett så redan bra chassi. Men det kanske kan ge dig lite inspiration/ hjälp på traven.

Mitt tips till dig dock är att istället satsa på en 240-radiator. Då kan du t.o.m skaffa m-atx chassi (Bitfenix Prodigy) eller slippa modda ett atx.

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medlem46:

Den här killen moddade ett antec p280: http://www.sweclockers.com/galleri/8968-vattenkylt-p280
Dock tycker jag det är lite synd att "förstöra" ett så redan bra chassi. Men det kanske kan ge dig lite inspiration/ hjälp på traven.

Mitt tips till dig dock är att istället satsa på en 240-radiator. Då kan du t.o.m skaffa m-atx chassi (Bitfenix Prodigy) eller slippa modda ett atx.

Bitfenix Prodigy är stort som ett m- atx men tar bara m- itx brädor, värt att nämna

Permalänk

Har du kollat på bitfenix shinobi xl plats för en 360 radiator i toppen.

https://www.inet.se/produkt/6911359/bitfenix-shinobi-xl-svart

Permalänk
Skrivet av findinghippi:

Har du kollat på bitfenix shinobi xl plats för en 360 radiator i toppen.

https://www.inet.se/produkt/6911359/bitfenix-shinobi-xl-svart

Dock så är det inte "så litet som möjligt"

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av findinghippi:

Har du kollat på bitfenix shinobi xl plats för en 360 radiator i toppen.

https://www.inet.se/produkt/6911359/bitfenix-shinobi-xl-svart

Skrivet av Kebabhyvlarn:

Dock så är det inte "så litet som möjligt"

Precis... det är ju ändå "XL-ATX chassi" eller Fulltower som många andra kallar det.

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xHenke:

Bitfenix Prodigy är stort som ett m- atx men tar bara m- itx brädor, värt att nämna

Det är inte riktigt lika stort som miditower men det är sant som du säger att det endast tar m-itx moderkort. Ville bara påpeka att man inte måste ha enorma chassin för att bygga med vattenkylning och radiatorer.

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk
Skrivet av medlem46:

Den här killen moddade ett antec p280: http://www.sweclockers.com/galleri/8968-vattenkylt-p280
Dock tycker jag det är lite synd att "förstöra" ett så redan bra chassi. Men det kanske kan ge dig lite inspiration/ hjälp på traven.

Mitt tips till dig dock är att istället satsa på en 240-radiator. Då kan du t.o.m skaffa m-atx chassi (Bitfenix Prodigy) eller slippa modda ett atx.

Jag har kollat på det, ,em jag tycker att p280 är lite tråkigt

Skrivet av medlem46:

Det är inte riktigt lika stort som miditower men det är sant som du säger att det endast tar m-itx moderkort. Ville bara påpeka att man inte måste ha enorma chassin för att bygga med vattenkylning och radiatorer.

Nej, det är jag ganska medleven om Funderar också på ett tj08, men då måste jag få tag på något hyffsat am3 matx moderkort, vilket är svårt.

Anledningen till att jag tänker på just en 3660-rad, är att jag kan få tag på en billigt av en vän

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag har kollat på det, ,em jag tycker att p280 är lite tråkigt

Nej, det är jag ganska medleven om Funderar också på ett tj08, men då måste jag få tag på något hyffsat am3 matx moderkort, vilket är svårt.

Anledningen till att jag tänker på just en 3660-rad, är att jag kan få tag på en billigt av en vän

Varför inte bara skaffa en Arc och slippa modda sönder chassin? Hur har du tänkt modda tj08 så att en 360 rad går in?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag har kollat på det, ,em jag tycker att p280 är lite tråkigt

Nåja.. smaken är som baken.

Skrivet av _MmattiasS_:

Anledningen till att jag tänker på just en 3660-rad, är att jag kan få tag på en billigt av en vän

Good to know

Visa signatur

- Look into your hard drive and open your mercy file.
- File not found.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Varför inte bara skaffa en Arc och slippa modda sönder chassin? Hur har du tänkt modda tj08 så att en 360 rad går in?

Ett Fractal Design Arc klarar inte heller av en 360 radiator, max en 240. Den tredje 120mm fläkten sitter snett inne i 5.25"s buren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Varför inte bara skaffa en Arc och slippa modda sönder chassin? Hur har du tänkt modda tj08 så att en 360 rad går in?

Arc funkar inte om man inte moddar, Får bara plats en fläkt alternativt radiatorn vid 5.25" platsen

Permalänk
Medlem

Silverstone FT02, går att trycka in en 360 rad i botten, som i detta chassi all motsvara fronten

De flesta chassin som tar en 360 rad är stora, eller kräver seriös kirurgi.

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Ett Fractal Design Arc klarar inte heller av en 360 radiator, max en 240. Den tredje 120mm fläkten sitter snett inne i 5.25"s buren.

Skrivet av Wully:

Arc funkar inte om man inte moddar, Får bara plats en fläkt alternativt radiatorn vid 5.25" platsen

Ajusste fan. Tänkte inte på det

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Kebabhyvlarn:

Varför inte bara skaffa en Arc och slippa modda sönder chassin? Hur har du tänkt modda tj08 så att en 360 rad går in?

Jag måste kapa hårddiskburen om jag ska få in en 360 i ett arc Att "modda sönder" ett chassi är inget jag gärna slipper, utan det är mer ett plus om jag får chansen att göra det Blir det ett tj08, så blir den en 180mm i stället för 360