Glömt SIM PIN på iPhone 4s

Permalänk
Avstängd

Glömt SIM PIN på iPhone 4s

Hej! Idag så dog min telefon och när jag laddat den och ska starta ser jag att jag måste skriva in SIM PIN vilket jag helt glömt bort och hittar inte det lilla pappret där det står. Är det någon som vart med om liknande och vill dela med sig av hur de fixa det?

Permalänk
Medlem

Fixa ett nytt sim om du inte har tillgång till puk koden.

Visa signatur

Citera gärna om du vill att jag ska hitta tillbax.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hain3:

Hej! Idag så dog min telefon och när jag laddat den och ska starta ser jag att jag måste skriva in SIM PIN vilket jag helt glömt bort och hittar inte det lilla pappret där det står. Är det någon som vart med om liknande och vill dela med sig av hur de fixa det?

kontakta din operatör istället mycket billigare än ett nytt sim-kort. bara ringa till dom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Navve:

kontakta din operatör istället mycket billigare än ett nytt sim-kort. bara ringa till dom

Okej får väl ta och ring dem imorgon

Permalänk
Medlem

Vilken operatör?

Permalänk

om du har halebop eller telia kan du logga in på där om du har lösenord dvs å kolla din puk

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErsdaHL06:

om du har halebop eller telia kan du logga in på där om du har lösenord dvs å kolla din puk

Samma med Telenor!

Permalänk
Medlem

Om du har Tele2 kan du skapa ett konto på http://comviq.se och se din PUK kod vid alla tillfällen. Hoppas du gör det när du har låst upp din telefon så du inte behöver ringa Tele2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MartinDJ:

Samma med Telenor!

men då behöver man ha registrerat sitt sim kort och han/hon kan inte ta emot sms?

*EDIT* epik var 1 sekund snabbare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ErsdaHL06:

om du har halebop eller telia kan du logga in på där om du har lösenord dvs å kolla din puk

Skrivet av MartinDJ:

Samma med Telenor!

Skrivet av epik:

Om du har Tele2 kan du skapa ett konto på http://comviq.se och se din PUK kod vid alla tillfällen. Hoppas du gör det när du har låst upp din telefon så du inte behöver ringa Tele2.

Skrivet av MartinDJ:

Vilken operatör?

Jag har Tele2 och har inte registrerat mitt sim kort

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Navve:

men då behöver man ha registrerat sitt sim kort och han/hon kan inte ta emot sms?

*EDIT* epik var 1 sekund snabbare

Exakt. Skulle ringa men inget av de alternativen rösten sa tyckte jag hade något att göra med mitt problem, chatten de har är ''upptagen'' och det stod att man ska kunna se PIN-koden på sin senaste faktura men jag har min senaste faktura på papper här framför mig och allt man vill veta står förutom PUK eller SIM kod. Vadfan sak det vara så jävla svårt att få tag på den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hain3:

Exakt. Skulle ringa men inget av de alternativen rösten sa tyckte jag hade något att göra med mitt problem, chatten de har är ''upptagen'' och det stod att man ska kunna se PIN-koden på sin senaste faktura men jag har min senaste faktura på papper här framför mig och allt man vill veta står förutom PUK eller SIM kod. Vadfan sak det vara så jävla svårt att få tag på den?

Tryck på en random siffra och kom fram till en avdelning, sedan ber du dem skicka dig vidare till avdelningen där de tar hand om SIM problem så skickar de vidare dig. Det är ju som ett hemligt nummer, därför är det svårt att få tag på. När du har låst upp den registrera dig på Tele2 så kan du se ditt PUK nummer direkt.